Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Andere Populaire Topics > Sportspecifieke Training

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 23 February 2008, 13:30   #1
Cool Novice

pyrofighter's Avatar

Geslacht: M
Karma Power: 0 pyrofighter is op een gedistingeerde weg
Mentale voorbereiding

Ik zit dus al een tijd op schermen, en het leek me dus leuk om mee te doen met een wedtrijd. Ik heb me opgegeven en over een weekje is de wedstrijd. Lichamelijk kan ik me goed voorbereiden, maar hoe kan ik me nou goed mentaal voorbereiden ? En wat is handig om de dag voor het toernooi de doen; hoeveel uur slaap etc..
pyrofighter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2008, 16:30   #2
A.K.A. M a r c e l
Elite Member

SHUTTERSPEED's Avatar

Karma Power: 60
SHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktSHUTTERSPEED is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereikt
Karma CrownKarma CrownKarma Crown

zorg dat je gewoon in een zelfde ritme blijft dat lijkt me het beste.

als je opeens flink uit gaat slapen die dag kun je wel eens heel duf zijn de rest van de dag
SHUTTERSPEED is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2008, 21:37   #3
Super Moderator
Super Moderator

The Rock's Avatar

Karma Power: 52
The Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma Emperor
Gewoon goed slapen, maar niet te lang, dat kan zoals Shutterspeed al zei voor dufheid zorgen. Wat je bijvoorbeeld de dag vantevoren kan doen is een lekker warm bad nemen zodat je goed tot rust komt. Verder zo positief mogelijk blijven, geen zorgen en geen stress tot je laten komen. Misschien op de dag zelf wat ademhalingsoefeningen, zodat je rustig blijft. Zorg dat je al je randzaken ruim om tijd geregeld hebt (inpakken van je spullen, reizen etc.) zodat je je daar op de dag zelf niet meer druk over hoeft te maken.
Oud 23 February 2008, 21:54   #4
Banned
Powerlifter

Leeftijd: 18
Karma Power: 0 Geoffy is in een onbekende realm op dit moment
Wat The Rock zegt en heb vertrouwen in jezelf. Wat misschien nog wel belangrijker is.. maak er wat van! Zorg dat je een leuke wedstrijd draait. Succes in ieder geval.
Geoffy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2008, 23:17   #5
Cool Novice

pyrofighter's Avatar

Ok harstikke bedankt allemaal, ik laat nog horen hoe het gegaan is. ^_^
Helaas wat wel wat minder was is dat een van mijn trainers zei dat ik 100% zeker alles ging verlieze omdat het mijn eerste toernooi was Niet echt goed voor mijn zelfvertrouwen...
Oud 23 February 2008, 23:27   #6
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 19
Karma Power: 3 VEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijn
Citaat:
Origineel gepost door pyrofighter Bekijk Post
Helaas wat wel wat minder was is dat een van mijn trainers zei dat ik 100% zeker alles ging verlieze omdat het mijn eerste toernooi was Niet echt goed voor mijn zelfvertrouwen...
Niet heel handig van hem om dat van te voren al te zeggen. Gewoon je best doen.

Ik wens je in ieder geval succes en bedenk dat ervaring opdoen ook wat waard is.
VEN88 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2008, 08:47   #7
Dutch Bodybuilder

nicolas24's Avatar

Leeftijd: 16
Karma Power: 1 nicolas24 is een juweel in het ruwenicolas24 is een juweel in het ruwenicolas24 is een juweel in het ruwenicolas24 is een juweel in het ruwe
denk wat master yoda zij aan young jedi that will do the trick!

Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength

Could God make a barbell so heavy that even he couldn't deadlift it?

CHECK ME LOG UIT!

msn: nicolasdepoorter@hotmail.com
nicolas24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2008, 09:31   #8
Ripped Bodybuilder
Strongman

ivosnivo's Avatar

Leeftijd: 26
Karma Power: 35
ivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma Kingivosnivo is DBB's Karma King
Stuur een bericht via MSN naar ivosnivo
Bekijk Galerij (5 foto's)
Citaat:
Aan jou de taak om te laten zien dat ie het mis heeft.
Benchpress....145kg 5x....................165kg 1x................170kg 1x
Pushpress......120kg 1x....................122,5kg 1x.............130kg 1x
Side raises.....12kg 10x....................2kg 3x...................12kg 12x
ivosnivo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2008, 11:41   #9
Super Moderator
Super Moderator

The Rock's Avatar

Karma Power: 52
The Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma EmperorThe Rock is DBB's Karma Emperor
Citaat:
Uit dit soort dingen moet je juist je kracht halen Al dit soort dingen moet je juist in het positieve omzetten, zodat je alleen maar meer motivatie krijgt om te winnen. Bewijs hem het ongelijk, en dan zal je zelfvertrouwen alleen maar groeien. Je kan alleen maar winnen in deze situatie
Oud 24 February 2008, 11:53   #10
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 19
Karma Power: 3 VEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijn
Cool

Citaat:
Origineel gepost door ivosnivo Bekijk Post
Aan jou de taak om te laten zien dat ie het mis heeft.
Citaat:
Origineel gepost door The Rock Bekijk Post
Uit dit soort dingen moet je juist je kracht halen Al dit soort dingen moet je juist in het positieve omzetten, zodat je alleen maar meer motivatie krijgt om te winnen. Bewijs hem het ongelijk, en dan zal je zelfvertrouwen alleen maar groeien. Je kan alleen maar winnen in deze situatie

VEN88 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2008, 16:24   #11
Dutch Bodybuilder

wandelaar's Avatar

Leeftijd: 30
Karma Power: 3 wandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijnwandelaar heeft veel om trots over te zijn
Zeg het me maar als ik teveel ga zweven. Maar mentaal bereidt je je voor door dit te visualiseren. Wanneer we leren regelmatig te visualiseren wat we willen bereiken, wordt ons zenuwstelsel ingesteld op succes. Met andere woorden: succes kan worden gestuurd in de hersenen met simpele visualisatieoefeningen. We zijn succesvol als we de mindset hebben van succesvol zijn!

Stel je voor hoe je dat gewicht deadlift, de winnende goal scoort, je pm verbetert op een hardloopwedstrijd.

Wat zie je, wat ruik je hoe voel je je, is het warm koud hoor je het applaus, zie je je vriendin kijken, je ouders in de verte......

De oefening:
Belangrijk is om ontspannen te zijn: let op je ademhaling (rustig en diep) en zorg dat je lichaam helemaal ontspannen is. Wanneer jij, je helemaal ontspannen voelt, dan begin je de doelen die je wilt bereiken zo levendig en gedetailleerd mogelijk te visualiseren. Hoe meer zintuigen je gebruikt hoe meer synapsen worden geactiveerd. Dus maak het kleurrijk, met geluiden en gevoelens. Zie jezelf met gemak je doelen bereiken. De oefening hoeft niet langer te duren dan vijf tot tien minuten.

De meeste succesvolle atleten zullen dit proces ook doen. Het verschil is alleen dat zij het proces niet meer bewust beleven. Wanneer dit niet een onderdeel is van je strategie dan is het verstandig om hier tijd aan te besteden. Je wordt er niet slechter door en het geeft je met zekerheid meer inzicht in je eigen wensen.

Chris Brands, triatleet, trainer, bewegingswetenschapper, criticus en columnist

De basis achter dit principe hoewel niet genoemd door Chris Brands is Neuro-Linguïstisch Programmeren - Wikipedia, dat is meer voor als je het principe erachter boeiend vind.

Hoofdzaak is dat denken aan winnen je laat winnen!

En omdat ik het niet kan laten mijn favoriete Matrix te citeren: There is a differance in knowing the path and walking the path. Visualisering lijkt zoveel mogelijk op het laatste, het is "walking the path" maar dan van te voren in je hoofd

Laatst aangepast door wandelaar : 25 February 2008 om 21:37.
wandelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2008, 22:08   #12
Cool Novice

pyrofighter's Avatar

Sorry voor de zeer late reactie.
Wegens wat problemen met mijn computer ben ik nu pas weer op het forum.

De wedstrijd:

De wedstrijd was harstikke leuk! Ik visualliseerde de overwinning niet voor me, alleen dat ik 2 partijen ging winnen dat was een goal. Maar uiteindelijk heb ik en mijn andere trainer maar besloten om die weg te laten. Aangezien het niet zo goed ging, de ervaring die zij daar hadden. Het was echt geweldig wat ze konden. het nadeel was dat sommigen aan het krijsen waren als ze punten kregen, of dat moeders huilden omdat kinderen verloren.
Ik heb alles verloren maar dat maakt niet uit, de ervaring die ik er van op kreeg was harstikke leuk! Ik heb aardige mensen ontmoet en advies gekregen. Het was ook zeer onwaarschijnlijk dat ik ging winnen. De anderen waren ervaren veteranen om het zo maar is te zeggen.
Ik heb er 1 kunnen winnen maar na dat ik 3-0 voorstond heb ik het verprutst.
Helaas kan ik niet echt speciaal veder op het wapen "floret" trainen aangezien mijn club vrijwel geen mensen heeft die beter dan mij zijn. (Ik wil niet egoistisch klinken maar de enige die echt beter zijn, zijn mijn trainers.) Veder zijn er alleen vrij kleine kinderen en een paar ouderen.
Dus waarschijnlijk moet ik maar overstappen op het wapen "degen" waar ik momenteel vrijwel de slechtste in ben, dus dat is ook een voordeel omdat ik veel kan leren!
Ik dacht dat ik een eind was maar ik weet nu dat ik veel te leren heb.

En bedankt voor de reacties allemaal !
Oud 15 March 2008, 11:52   #13
Ripped Bodybuilder

Marijn's Avatar

Leeftijd: 21
Karma Power: 15
Marijn is herboren in de Halfgod realmMarijn is herboren in de Halfgod realmMarijn is herboren in de Halfgod realmMarijn is herboren in de Halfgod realm
Bekijk Galerij (4 foto's)
Zorg dat er ALTIJD iemand die met jou traint die beter dan jij is. Anders blijf je waarschijnlijk hangen op het zelfde niveau.
Marijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2008, 11:59   #14
Cool Novice

pyrofighter's Avatar

Ja inderdaad! Daarom ben ik genoodzaakt om over te stappen...
Oud 15 March 2008, 12:01   #15
Advanced Bodybuilder

huntelaar's Avatar

Leeftijd: 14
Karma Power: 4 huntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te wordenhuntelaar heeft een sterk verlangen om herboren te worden
naar een andere club misschien?

Ja ik weet dat ik een noob ben.
Of een novice...

So, correct me if i'm wrong!

AJAX!!!
huntelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

« Training | Rugby!! »
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken