Fitness Seller

Branchecijfers vechtsport

Bezoekers in dit topic

Holymoly

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2008
Berichten
1.722
Waardering
62
Lengte
1m70
Heeft iemand van jullie betrouwbare informatie over vechtsport in Nederland? Voor mijn gevoel is het de laatste jaren wel populairder en gevarieerder geworden, maar ik zou het graag onderbouwd zien met cijfers of andersoortige bronnen voor een schoolproject.

Thnks alvast!
 
Wat zegt google?
 
Wat zegt google?

Weinig. Over de fitnessbranche is er redelijk wat informatie te vinden, maar over de vechtsportbranche vind ik alleen wat suggestieve stukjes tekst. Het kan zijn dat ik niet de juiste zoekwoorden heb gebruikt, maar ik heb nog geen betrouwbare bronnen gevonden. Ik zou natuurlijk niemand lastig durven vallen zonder eerst google te gebruiken, he. :)

Heb jij niet wat meer informatie of ervaringen vanuit de vechtsportwereld?
 
Heb jij niet wat meer informatie of ervaringen vanuit de vechtsportwereld?

Nee niet echt..ook gekoekeld op het aantal vechtsportscholen in Nederland tov 1 en 2 jaar daarvoor?

Edit....die statistieken vindt ik iid ook niet, goeie vraag dus..:D
 
Nee niet echt..ook gekoekeld op het aantal vechtsportscholen in Nederland tov 1 en 2 jaar daarvoor?

Edit....die statistieken vindt ik iid ook niet, goeie vraag dus..:D

Nee precies, nauwelijks informatie voorhanden. Misschien de leveranciers maar eens benaderen dan.
 
Als je vechtsport wat specificeerd naar bijv. Judo (JBN) of Karate (KBN) kom je denk ik een heel eind verder, hier zullen cijfers zijn omdat er een centrale administratie gevoerd wordt wat betreft aangesloten scholen, leraren en sporters.
Wat betreft Kickboksen en MMA is dit toch een stuk lastiger. Dit is nagenoeg niet controleerbaar en wordt nergens bijgehouden volgens mij, geen sport zo versplinterd als de ringsporten in Nederland, dit door wildgroei aan bondjes en organisaties.
Anyways Succes.
 
Ja ik zal het inderdaad moeten specificeren om enigszins een idee te krijgen over de populariteit in Nederland.
Bedankt voor de bijdrage!
 
Als je vechtsport wat specificeerd naar bijv. Judo (JBN) of Karate (KBN) kom je denk ik een heel eind verder, hier zullen cijfers zijn omdat er een centrale administratie gevoerd wordt wat betreft aangesloten scholen, leraren en sporters.
Wat betreft Kickboksen en MMA is dit toch een stuk lastiger. Dit is nagenoeg niet controleerbaar en wordt nergens bijgehouden volgens mij, geen sport zo versplinterd als de ringsporten in Nederland, dit door wildgroei aan bondjes en organisaties.
Anyways Succes.
x2
 
Back
Naar boven