| | #1 |
| Novice Aangemeld: nov 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: 1m84 70kg 13% Karma: ![]() | boksen - misselijk
Hey mensen, een vraagje. Ik ben een tijdje geleden begonnen met boksen. De trainingen zijn erg heftig en naar mijn gevoel iets te heftig. Voor het boksen was ik zelf vrij sportief met fitness&hardlopen en had ik weinig conditie problemen. Alleen deze vorm van explosief trainen geeft nogal wat problemen in de vorm van misselijkheid/duizelig etc. En na een half uur heb ik ook niet super veel kracht meer om maximaal mee te trainen... Is dit gewoon een kwestie van doorzetten en door de misselijkheid heen pushen of kan het ergens anders aan liggen? |
| | |
| | #2 |
| Cool Novice Aangemeld: jul 2009 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: Karma: ![]() | Re: boksen - misselijk
heey, ik doe ook aan vechtsport en ik weet wat je bedoelt... je moet even aan het niveau aanpassen.. doe je aan hardlopen? zo niet ga dit dan doen want dat scheelt 100% |
| | |
| | #3 |
Stats: 1m84 70kg 13% Karma: ![]() | Re: boksen - misselijk
Bedankt voor je reactie! ja het niveau is ff schrikken ik doe aan hardlopen maar dan zonder het hard meer joggen dus. Ik heb voornamelijk moeite met de explosieve gedeeltes van de training. Betekend dit dat vechtsporters meer focussen op sprints/interval training dan op joggen? en is creatine een 'tijdelijke' oplossing?
|
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: dec 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 17 Geslacht: M
Stats: 1m78 75kg - Karma: ![]() | Re: boksen - misselijk
Creatine is misschien handig voor betere prestaties, maar als je het niet meer gebruikt is het effect ervan ook niet meer te merken. Je moet gewoon hard doortrainen, je gaat vanzelf wennen aan de explosiviteit enz. Intervaltraining is inderdaad goed om aerobische en anaerobisch je conditie te verbeteren. Maar gewoon hard blijven trainen, word vanzelf makkelijker. |
| | |
| | #5 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: sep 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m96 112kg 9% Karma: ![]() | Re: boksen - misselijk
Is gewoon een kwestie van doorzetten inderdaad.
|
| | |
| | #6 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: mei 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 27 Geslacht: M
Inderdaad..doorzetten.. Heeft niets met eventuele extra creatine te maken. Je komt net kijken in die sportschool, dan kan je niet van je lichaam verwachten dat het al met de gevorderden mee kan. Bij mij duurde het zeker een half jaar voordat ik niet als een complete dwijl de sportschool uitglee na een 1,5uur knallen. Doorzetten en alles komt goed.
__________________ Huh? |
| | |
| | #7 |
| Cool Novice Aangemeld: apr 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 18 Geslacht: M
Waarschijnlijk toch de soort conditie die je spieren nodig hebben mis je. Dus gewoon doorbikkelen en door je pijngrens heengaan. Dan word het steeds makkelijker. En niet naar de creatine grijpen. Het is makkelijk haalbaar zonder creatine |
| | |
| | #8 |
| Cool Novice Aangemeld: okt 2009 Locatie: Nederland Geslacht: M
Stats: - - - Karma: ![]() | Re: boksen - misselijk
Dat misselijk worden gaat vanzelf over. Anders gewoon wat rustiger aan doen. Als je ff wil stoppen gewoon doen. Over een half jaar deel jij de klappen uit... |
| | |
| | #9 |
| Advanced Bodybuilder | Re: boksen - misselijk
De eerste paar keer ga je idd helemaal kopt, maar je lichaam past zich wel aan. Bij boksen is het belangrijk dat je tussen de actie door je rust pakt. Als je tijdens het sparren constant gespannen bent word je snel moe. In het begin is het moeilijk om rustig te blijven, dit heeft vooral met gebrek aan vaardigheid en ervaring te maken. Gewoon veel doen dan wordt het snel beter.
__________________ Don't count the days, make the days count. |
| | |
| | #10 |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: aug 2005 Locatie: België Leeftijd: 23 Geslacht: M
Ook een beetje duizelig? Hoor je of zie je soms minder op die momenten? Indien ja dan is het wss omdat je niet gewend bent aan hoge lactaatwaarden (verzuring) in je bloed, dat heb je minder bij hardlopen. Het goede nieuws is dat dat went mettertijd. Je kan er je wat op toe leggen door een paar dropsets te doen tijdens je krachttraining, altijd iets meer zodat je er aan went.
__________________ About time to get strong..Strength training Stats eerste wedstrijd: 180 SQ - 117,5 BP - 200 DL @ 76,9kg BW. |
| | |
| | #11 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: sep 2003 Locatie: Nederland Geslacht: M
Dingen die kunnen helpen: - eet iets licht verteerbaars (banaan ofzo) voor de training - iets rustiger aan doen in het begin van de training - als je gaat hardlopen op een andere manier lopen, bijvoorbeeld 3 keer 2 minuten hard doorlopen met een minuut rust ertussen om boksrondes te simuleren |
| | |
| | #12 |
| Competitive Bodybuilder | Re: boksen - misselijk
Experimenteer een beetje met je maaltijden op de dag dat je gaat boksen. Grote maaltijden na 4/5 uur voor het trainen zorgt bij mij altijd voor problemen. Wat ook niet helpt is een dag eerder schouders/borst of triceps trainen.
__________________ Off Hiatus ︻┳テ=一 |
| | |
| | #13 | |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: aug 2005 Locatie: Waeslandt Leeftijd: 25 Geslacht: M
Stats: 1m96 104kg 9% Karma: ![]() | Re: boksen - misselijk
Citaat:
Conditie bouw je best op op de zelfde manier als krachttraining, stilletjes aan meer en meer, niet altijd tot je kapot zit. | |
| | |
| | #14 |
Stats: 1m84 70kg 13% Karma: ![]() | Re: boksen - misselijk
Hey mensen, bedankt voor alle reacties! Ik ben met het eten gaan experimenteren en ben er achter gekomen dat pasta eten 2 uur voor de training minder goed werkt dan gewoon brood, soep en wat groenten. Ook al d8 ik dat pasta mij wat meer energie zou geven. Intussen gaan de trainingen een stuk beter. Ben nog steeds wel een wandelende kraan maar het voelt iig beter. En pak ook meer rust tijdens het sparren (vond het eerst beetje lullig voor mijn sparpartner, dus normaal gesproken ging ik langer door ivm sociale druk) maar als je het direct op de man vraagt vinden ze het heel normaal en hebben dat allemaal ervaren. wordt nog steeds wel een beetje misselijk maar iig niet meer duizelig. progress dus ![]() thanks! |
| | |
| | #15 | |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: okt 2009 Locatie: Bij RoHosper thuis Geslacht: M
Stats: - - - Karma: ![]() | Re: boksen - misselijk
Citaat:
![]() Je ken inderdaad als een mongool meteen helemaal gaan "knallen" de eerste half uur.. Maar in plaats van opgewarmd zijn zal je vermoeid nog een uur "echt" moeten gaan trainen..
__________________ Ik train voor massa, zodat er meer tattoo's op mijn lichaam passen! Licht trainen is helemaal onzin. De term alleen al. Waarom zou je licht trainen, dan kun je net zo goed niet trainen. Of je traint keihard op de juiste manier, of je traint niet. -marrkos Hopelijk vind je moeder je gear en gooit ze alles weg, en krijg jij 4 weken huis-arrest.-BigMaus | |
| | |
| | #16 |
| Novice Aangemeld: dec 2009 Locatie: limburg Leeftijd: 19 Geslacht: M
Stats: 1m82 72kg - Karma: ![]() | Re: boksen - misselijk
Eet genoeg, maar zeker 1.5-2 u voor training, en net voor de training kan je nog een stuk fruit fzo eten. Ik was eerst ook altijd misselijk, maar nu is dit over, maar je moet je inderdaad ook wat aanpassen.
|
| | |
| | #17 |
| Cool Novice Aangemeld: dec 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Ik doe zelf aan kyokushin karate, de eerste paar lessen wist ik niet wat ik meemaakte. Sprintjes, opdrukken, kikkeren, buiken, allemaal achter elkaar in circuit stijl. Daar is een conditie voor nodig die je met gewichtheffen niet bepaald krijgt, ik moest de eerste paar keer dan ook een paar keer langs de mat gaan zitten omdat ik niet wist waar ik de zuurstof vandaan moest halen. Je went er vanzelf aan, maar interval training is zeer aan te raden. Kijk ook op http://rosstraining.com/ voor goede tips! |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| boksen, misselijk |
| Topic opties | |
| |