Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Andere Populaire Topics > Sportspecifieke Training

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 27 March 2008, 20:29   #1
Advanced Bodybuilder

bigtony's Avatar

Leeftijd: 32
Geslacht: M
Karma Power: 8
bigtony is herboren in de Dier realmbigtony is herboren in de Dier realmbigtony is herboren in de Dier realm
Boek: weight training for rugby NIET DOEN

Hieronder een stukje dat ik voor de BOL-site heb geschreven over het bovengenoemde boek. Echt waar; het is zonde van je geld!

Beetje erg oppervlakkig; de titel raakt bij lange na de inhoud niet

Toen ik de titel zag: "The ultimate guide to weight training for rugby" dacht ik: YES!!! Dit MOET ik hebben. Nu heb ik het binnen en ik stuur het terug. Waarom? In één woord: te oppervlakkig.

De titel doet een boek over sportspecifieke krachttraining vermoeden. Je kent het wel; de échte oefeningen: Voorslaan, pulls, high pulls, jerks, split jerks etc. etc. En allemaal op maat gesneden voor rugby.

In plaats daarvan staat er een hele basale fitnesshandleiding in die net zo goed in ieder ander boek had kunnen staan. Ik noem: dumbbell curl, leg curl, triceps extension (als iets niet profijtelijk is dan zijn het deze oefeningen wel...)

Ik bedoel; wordt de lezer wel serieus genomen? Heeft de schrijver wel écht verstand van krachttraining en dit in combinatie met een zware sport zoals rugby? Ik betwijfel het.

Dit boek had net zo goed "fitness for beginners" kunnen heten. Voor een beginner misschien een aardig boekje, maar zelfs dat betwijfel ik. Koop dan: "Explosive lifting for sports" en neem een goede trainer!!

Kortom, bij BOL hebben ze tegenwoordig erg veel keuze uit (ook Engelse) boeken. Beter een biografie van bijvoorbeeld Lawrence dallaglio bestellen. Dan lees je nog eens echte shit

Niet normaal meer; Abnormaal
Tis gewoon niet te geleuuuuvvvven
bigtony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2008, 13:35   #2
Freaky Bodybuilder

Rawplayer's Avatar

Leeftijd: 26
Karma Power: 35
Rawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma KingRawplayer is DBB's Karma King
Bekijk Galerij (1 foto's)
En wat verwacht jij dan van dat boek? Lijkt mij toch dat je als rugby speler toch aardig sterk kan worden door zo'n oefeningen.
Rawplayer is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2008, 16:56   #3
Advanced Bodybuilder

bigtony's Avatar

Leeftijd: 32
Karma Power: 8
bigtony is herboren in de Dier realmbigtony is herboren in de Dier realmbigtony is herboren in de Dier realm
Citaat:
Origineel gepost door Rawplayer Bekijk Post
En wat verwacht jij dan van dat boek? Lijkt mij toch dat je als rugby speler toch aardig sterk kan worden door zo'n oefeningen.
Ja, sterk worden wel ja, maar je moet die massa en kracht wel kunnen "vertalen" naar je sportterrein..... Dat is nou net het verschil tussen sportspecifieke training en "gewone" krachttraining.

Niet normaal meer; Abnormaal
Tis gewoon niet te geleuuuuvvvven
bigtony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2008, 08:56   #4
Dutch Bodybuilder

lobstar's Avatar

Karma Power: 3 lobstar heeft veel om trots over te zijnlobstar heeft veel om trots over te zijnlobstar heeft veel om trots over te zijnlobstar heeft veel om trots over te zijnlobstar heeft veel om trots over te zijnlobstar heeft veel om trots over te zijnlobstar heeft veel om trots over te zijnlobstar heeft veel om trots over te zijnlobstar heeft veel om trots over te zijnlobstar heeft veel om trots over te zijn
Hi Bigtony, welke club speel je? (of heb ik dit je al eens gevraagd?)

Kijk ook op amazon.com (.co.uk) heb er zelf een SAQ (Speed, agility, quikness) boek gekocht speciaal voor rugby. Stonden wel wat leuke dingen in, was ook maar een paar dollar.
Wilde ook het boek van Johnny Wilkinson kopen; "Play rugby my way", maar ik ben al blessuregevoelig genoeg. Haha

Clean & Jerk maakt mij supersterk

Big Lobstar Lovers Club

God is als Sinterklaas,
gewoon een ouwe lul met een baard.
lobstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2008, 17:02   #5
Advanced Bodybuilder

TheRipper's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 5 TheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren wordenTheRipper zal spoedig herboren worden
Goeie review.
Elke keer als je in een bibliotheek of boekenwinkel naar boeken over krachtsporten zoekt, vind je bijna uitsluitend van die curl & extension crap zoals jij beschrijft. Zwaar irritant. Serieuzere boeken moet je in het engels op het internet kopen.

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels