AndroidHealthClinic

Sticky TRT en vruchtbaarheid

Bezoekers in dit topic

Hungy

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 dec 2010
Berichten
272
Waardering
3
Lengte
1m86
Massa
103kg
Vetpercentage
14%
Hee allemaal,

Ik zit me nu best wel veel in te lezen over TRT, maar toch heb ik er een paar vragen over.

Na hoe lange tijd ben je niet meer vruchtbaar als je TRT doet en is de herstel het waard of blijf je de rest van je leven het gewoon doen?

Groetjes
Hungy
 
Je gaat je FSH verlagen, dus negatief voor je sperma. Kans op een debieltje wordt ermee groter.
 
waarom zou je kans op een debieltje groter worden? geloof ik niks van. is nog nooit bewezen. na een paar weken ben je gewoon onvruchtbaar. dan zit er gewoon geen spermatje meer in je zaadvocht. Sperma heeft ongeveer drie maanden tijd nodig om te rijpen. Je kan dus wel stellen dat je na drie maanden gebruik onvruchtbaar zou moeten zijn. Daarom dat er wel gasten zijn die tijdens de eerste weken van een kuur hun vrouw bevrucht hebben maar een paar weken later zou dat niet meer waar geweest zijn. Wil je op een serieuze manier TRT doen, ga je naar een HRT dokter, die dan om de zoveel maanden je bloed neemt en de dosis aanpast. kost je wel wat geld.
 
Je gaat je FSH verlagen, dus negatief voor je sperma. Kans op een debieltje wordt ermee groter.

Heb je hier wat onderzoeken van?
 
Heb je hier wat onderzoeken van?

Yes, komen eraan. En is logisch ook. Zie maar eens wat de effecten van FSH op je sperma zijn.

---------- Toegevoegd om 16:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------

waarom zou je kans op een debieltje groter worden? geloof ik niks van. is nog nooit bewezen. na een paar weken ben je gewoon onvruchtbaar. dan zit er gewoon geen spermatje meer in je zaadvocht. Sperma heeft ongeveer drie maanden tijd nodig om te rijpen. Je kan dus wel stellen dat je na drie maanden gebruik onvruchtbaar zou moeten zijn. Daarom dat er wel gasten zijn die tijdens de eerste weken van een kuur hun vrouw bevrucht hebben maar een paar weken later zou dat niet meer waar geweest zijn. Wil je op een serieuze manier TRT doen, ga je naar een HRT dokter, die dan om de zoveel maanden je bloed neemt en de dosis aanpast. kost je wel wat geld.

Omdat een tekort aan FSH zorgt voor meer misvormde spermacellen. En ze vermoeden dat een misvormde spermacel (als hij eerst is) de kans op misvormde baby's vergroot. Hoe minder FSH, hoe meer misvormde cellen. Hoe meer en langer exogeen testosteron je gebruikt, hoe minder spermacellen en hoe meer kans dat een misvormde cel de finish haalt.
 
Laatst bewerkt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Follicle-stimulating_hormone (FSH)

Dit doet 15 mg dbol/dag met zaadcellen
http://www.ergogenics.org/julienbaker.html

Effect of long-term testosterone oenanthate administration on male reproductive function: clinical evaluation, serum FSH, LH, testosterone, and seminal fluid analyses in normal men.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1172906

The effect of follicle-stimulating hormone therapy on sperm quality: an ultrastructural mathematical evaluation
http://www.andrologyjournal.org/cgi/content/abstract/18/4/439
 

Bijlagen

  • Effect of androgenic anabolic steroids on sperm quality[1].pdf
    38,2 KB · Weergaven: 257
Laatst bewerkt:
lol :D @ oenanthate
 
Laatst bewerkt:
Snap dan nog steeds niet goed hoe vele Pro's 3-4 kerngezonde kinderen hebben rondhuppelen.
 
Snap dan nog steeds niet goed hoe vele Pro's 3-4 kerngezonde kinderen hebben rondhuppelen.

Tja, daar kan je niet op verder gaan. Hoeveel onbekenden hebben misschien wel een kind met een afwijking. Maar een genetische afwijking wil nog niet zeggen dat je het ziet. Kunnen veel dingen zijn die erdoor beinvloed worden. Debieltje was misschien wat sterk uitgedrukt van me, maar t kan.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je juist met trt je bloedwaarden weer terug naar normaal laat komen en dat alleen nog je eige test productie is onderdrukt
 
Nope, je onderdrukt dus je LH en FSH ermee. Je gaat alleen je test normaliseren.
 
Laatst bewerkt:
Cools, hoe zit het met herstellen? Is het mogelijk om na bijv 5 jaar ON te zijn geweest middels eens hele lange pct je eigen test-produktie weer op te starten en gezonde kinderen te krijgen? Moet haast wel toch? zie de pros.
 
Cools, hoe zit het met herstellen? Is het mogelijk om na bijv 5 jaar ON te zijn geweest middels eens hele lange pct je eigen test-produktie weer op te starten en gezonde kinderen te krijgen? Moet haast wel toch? zie de pros.

Kan jij zeggen dat alle pro's gezonde kinderen hebben? Of ze geen genetiche fouten hebben? En al die gebruikers die geen pro zijn?

Hormoonhuishouding chemische bodybuilder na drie jaar nog niet hersteld
http://www.ergogenics.org/archwater.html

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:09 ----------

Als die waardes torenhoog waren dan is dat onderdrukken gelijk aan normaliseren.

Das me nogal een veronderstelling ;) Je LH en FSH zal blijven dalen de gehele kuur. Zolang je exogeen testosteron gebruikt zal je lichaam deze niet nodig hebben. Hoe langer je gebruikt en hoe meer, hoe minder LH en FSH.
 
Laatst bewerkt:
Das me nogal een veronderstelling ;) Je LH en FSH zal blijven dalen de gehele kuur. Zolang je exogeen testosteron gebruikt zal je lichaam deze niet nodig hebben. Hoe langer je gebruikt en hoe meer, hoe minder LH en FSH.

Als we het hier over normaal TRT gebruik hebben en je LH waarde is hoog, dan is dat exogeen testosteron precies wat je lichaam nodig heeft en zal de LH waarde verlaagd worden tot op een zeker punt (eigenlijk totdat je t-level weer op niveau is). Ik zie niet in waarom dat zou blijven dalen, tenzij de dosis T te hoog is of steeds weer verhoogd wordt. ???
 
Nou denk dat meeste mannen blij zijn met te hoge LH, want das meer test. En FSH dan? Wat als je LH te hoog is (hoe hoog is het dan wel niet?) en je FSH normaal of te laag? En waarom zou LH normaliseren dan? Heb je daar een onderzoek van ofzo?
 
Nou denk dat meeste mannen blij zijn met te hoge LH, want das meer test. En FSH dan? Wat als je LH te hoog is (hoe hoog is het dan wel niet?) en je FSH normaal of te laag? En waarom zou LH normaliseren dan? Heb je daar een onderzoek van ofzo?

Ben ik ook benieuwd naar! En als dat al zo is gaat daarmee je FSH nog niet omhoog.

Ik heb wel eens gehoord dat je LH en FSH zich kan normaliseren als je op TRT gaat na je kuur maar het kan niet anders dat dit VEEL langer gaat duren omdat je je eigen aanmaak nog steeds onderdrukt en in ieder geval ook niet stimuleert.
 
Nou denk dat meeste mannen blij zijn met te hoge LH, want das meer test. En FSH dan? Wat als je LH te hoog is (hoe hoog is het dan wel niet?) en je FSH normaal of te laag? En waarom zou LH normaliseren dan? Heb je daar een onderzoek van ofzo?

Daar weet Krieltje aardig wat van, hij is er mee ook bezig in de Aas poli.
 
Idd, zou zeggen krieltje kom erin ;) Anders moet iemand ff pm sturen.
 
Back
Naar boven