MuscleMeat

4 weken Epistane cycle log

Bezoekers in dit topic

Bas_Dedicated

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
3 jul 2008
Berichten
124
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Ik ben deze week, vandaag om precies te zijn, begonnen met een 4 weekse epistane cycle, het is tevens mijn eerste cycle (vast niet de laatste ;)).

Zoals reeds aan een aantal beloofd ga ik hier een log van bijhouden.
Ben zelf al een een aantal jaren bezig met BB en de laatste 2 jaar serieus (constant op een voedingsschemaen varierend 4 a 6 keer per week getraind). De laatste 2 jaar zijn vooral de jaren waarin ik gegroeid ben van 73kg naar 84kg nu, waarbij m'n vetpercentage geleidelijk is afgenomen van 18 naar 12 procent nu.

Stats:
lengte: 1,88,
gewicht: 82,5kg
vet: 12%
BP: 100kg
SQ: 115 (smith machine..ja helaas geen squat rack aanwezig)
Leg press: 265kg

Cycle:
wk 1 : 20-20-30-30-30-30-30
wk 2 : 30 ED
wk 3 : 30 ED
wk 4 : 40 ED

Voeding:
Onderhoud (inclusief sportbelasting) zit ik op 3000kcal Tijdens bulk bouw ik op tot 3500kcal.
Ik verwacht door de epistane toch meer nodig te hebben en zal in de eerste week opbouwen naar 4000kcal.
Mocht het te hoog zijn dan pas ik het aan. Voedingschema is het Flex massa schema in uitgave van september (42-45-13).

Training:
4 daagse split (Borst - Schouders/Benen - rustdag - Rug/Biceps - Borst - rustdag) in 6 dagen.
Om de nadruk op de borst te leggen doe ik deze 2 keer per week

Supplementen tijdens cycle:
Taurine 3gr ED
BCAA 5gr ED

PCT:
Creatine (kre-alkalyn xxlnutrition)
Beta alanine 2gr p/dag
Anabolic Xtreme Advanced PCT 4cap ED
Mariadistel 1500mg ED
Nolva ( 2 weken 20mg ED)

Nolva zal ik preventief gaan gebruiken..het is me uit alle reeds bestaande logs niet echt duidelijk geworden of het nodig is,..vandaar de korte en niet al te hoge dosering
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de nolvadex eruit halen, je PCT volstaat zo ook.
Je kan hem altijd achter de hand houden 'voor het geval dat'.

Succes anyway!
 
Ik zou de nolvadex eruit halen, je PCT volstaat zo ook.
Je kan hem altijd achter de hand houden 'voor het geval dat'.

Succes anyway!

Thanks,..zal er nog even over nadenken. Heb het zowiezo al op de plank staan. Kan het natuurlijk ook bewaren voor m'n volgende kuur (test e hoogstwaarschijnlijk)
 
Zal je logje gaan volgen. Ik begin volgende week met epi-tren van bosc.
 
Zal je logje gaan volgen. Ik begin volgende week met epi-tren van bosc.

Alvast succes!..zit nu zelf op de tweede dag..zal vanavond m'n eerste update plaatsen.
 
Maar je wilt na Epi meteen beginnen aan Test E?
Waarom bewust die keuze, en niet meteen Test E, of eerst een andere PH?
 
succes hoop dat je niet zoals mij de eerste 2 weken hoofdpijn krijgt
 
succes hoop dat je niet zoals mij de eerste 2 weken hoofdpijn krijgt

Bij epistane? Zo ja, dan moet je meer water drinken.
Oh btw, Mdrol is een aanradertje ^^
 
succes hoop dat je niet zoals mij de eerste 2 weken hoofdpijn krijgt

Kreeg er gisteravond reeds last van ..dronk reeds 4 liter per dag.. heb dit nu verhoogt naar 5 nog geen hoofdpijn weer gehad!

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Dag 1/2

Eerste dag besloten om direct 20mg te nemen. Merkte gisteren nog niets tijdens de training. Ook na de training nog geen verschil in welke vorm dan ook.

Vandaag dag 2 heb ik vanmorgen 10mg genomen en voor de training 20mg.
Heb vandaag mijn benen getraind en merkte dat ik tijdens de schuine legpress wat meer herhalingen er uit kon krijgen, geen verschil in kracht.


Morgen rustdag...hopelijk ga ik donderdag echt wat merken.
 
Bij epistane? Zo ja, dan moet je meer water drinken.
Oh btw, Mdrol is een aanradertje ^^

dronk toch toen wel 5+ liter water

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Kreeg er gisteravond reeds last van ..dronk reeds 4 liter per dag.. heb dit nu verhoogt naar 5 nog geen hoofdpijn weer gehad!

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Dag 1/2

Eerste dag besloten om direct 20mg te nemen. Merkte gisteren nog niets tijdens de training. Ook na de training nog geen verschil in welke vorm dan ook.

Vandaag dag 2 heb ik vanmorgen 10mg genomen en voor de training 20mg.
Heb vandaag mijn benen getraind en merkte dat ik tijdens de schuine legpress wat meer herhalingen er uit kon krijgen, geen verschil in kracht.


Morgen rustdag...hopelijk ga ik donderdag echt wat merken.

zal nog wel even kunnen duren hoor denk dat het bij mij ik week 2 of iets later goed insloeg
 
Maar je wilt na Epi meteen beginnen aan Test E?
Waarom bewust die keuze, en niet meteen Test E, of eerst een andere PH?

Zag net dat ik deze vraag niet beantwoord heb :).. ik zal niet direct beginnen aan test..kan een paar maand of een half jaartje duren.
Een van de prob's is een betrouwbare supplier..hoewel ik die waarschijnlijk ondertussen gevonden heb..daarnaast natuurlijk ook het feit dat het niet even een pilletje is die je slikt ;)

---------- Toegevoegd om 12:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:25 ----------

Einde week 1

Vanmorgen gewogen en de weegschaal geeft 84,4 aan..1,9 kilo dus in de eerste week. Qua kracht merk ik nog niets..de trainingen gaan op zich wel lekker en haal vooral bij de legpress/squaten wat meer herhalingen.
Alle andere spiergroepen merk ik geen noemenswaardig verschil terwijl ik toch echt het maximale uit de trainingen heb gehaald (de spierpijn op de rustdagen was enorm)


Had eerst wat last van hoofdpijn, maar door voldoende te drinken is dit over gegaan. Begin van de week had ik nogal moeite met de 3900kcal maar nu is dit peanuts..laat het ook zo voor de komende week.

Ik hoop in de komende week echt wat te gaan merken van de epi..
 
1,9kg in de eerste week...zeer netjes!

Kan je je voedingsschema misschien posten? ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
 
1,9kg in de eerste week...zeer netjes!

Kan je je voedingsschema misschien posten? ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

Ja ben er zelf ook behoorlijk tevreden over..merk sind gisteren ook dat elke kleine inspanning nu zorgt voor iets van een pomp in m'n armen :rolleyes:


Bij deze trouwens het voedings schema...is gebaseerd op het bulk schema uit de de laatste Flex..
 

Bijlagen

  • voeding.xls
    24,5 KB · Weergaven: 322
'Dirk vd Broek Superieur sladressing'

Dat is dus het geheim!
 
Stel je pakt de eerste week 40mg ipv 30mg, kicked het dan ook sneller in ?
 
Ik ga mijn epi kuur zo doen:

Week 1: 30 (10-20-30)
Week 2: 40
Week 3: 40
Week 4: 50
(Week 5: 50)

Full cycle uiteraard. Afhankelijk van de sides doe ik de 5e week erbij.

Nakuur: Wat leverreinigers en creatine. Misschien nolvadex, maar denk persoonlijk dat het niet nodig is.
 
Ik ga mijn epi kuur zo doen:

Week 1: 30 (10-20-30)
Week 2: 40
Week 3: 40
Week 4: 50
(Week 5: 50)

Full cycle uiteraard. Afhankelijk van de sides doe ik de 5e week erbij.

Nakuur: Wat leverreinigers en creatine. Misschien nolvadex, maar denk persoonlijk dat het niet nodig is.

Ik zit momenteel een beetje in dubio...Ik merk wel dat er gewichtstoename is maar qua kracht merk ik eigenlijk geen verschil...misschien toch snel een potje bijbestellen en eerder op 40 mg gaan..
 
Ik ga mijn epi kuur zo doen:

Week 1: 30 (10-20-30)
Week 2: 40
Week 3: 40
Week 4: 50
(Week 5: 50)

Full cycle uiteraard. Afhankelijk van de sides doe ik de 5e week erbij.

Nakuur: Wat leverreinigers en creatine. Misschien nolvadex, maar denk persoonlijk dat het niet nodig is.

Ik neem aan dat je het net bij Creatine + Leverreiniger houdt? Neem gerust een product als Advanced PCT erbij, of Nolvadex (al vind ik dit overkill)
 
Back
Naar boven