MuscleMeat

het zoveelste; ik ben een beginner topic maar hopelijk toch net wat anders

Bezoekers in dit topic

Speeddragon

Cool Novice
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
40
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
106kg
Jongens, ik ben afgelopen jaar 24 kilo afgevallen door gewoon naar mijn behoefte te gaan eten.

Ik ben 20 jaar, 1 meter 85, en ben van 118 naar 94 kilo gegaan. (er zou dus nog wel een kilo of 7 afmogen).

Ik ben begonnen met boksen en dat bevalt goed. Echter ben ik sinds 3 weken ook begonnen met 3x in de week krachttraining.

De meeste jongens die ik spreek eten ongeveer hun behoefte+ 250 a 500 calorien(wat hieronder ook wordt gezegd', echter zij begonnen met een ideaal gewicht.

Mijn gewicht is hoger.. Dus ik weet niet goed wat ik moet doen, cutten lijkt me gevaarlijk omdat mijn lichaam wel gewoon 3x krachttraining te verwerken krijgt, maar behoefte+ 250 a 500 lijkt me weer teveel omdat ik al extra vet heb...(men eet toch extra om vet aan te zetten dat weer gebruikt kan worden om te verbruiken tijdens de training? of zie ik dit nou fout?)

Hoe moet ik dit zien?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu ongeveer op hetzelfde punt als jij, vroeger weinig tot geen beweging gehad en woog toen 97 kilo.
Ik heb mijn kcal behoefte berekend, daar 1000 van af gehaald omdat ik anders bijna niet afval, en zo in 3 maanden 9 kilo verloren en ook nog redelijk wat spieren gemaakt ( werkt niet bij iedereen ). De honger viel opzich wel mee, gewoon blijven denken aan wat je wil bereiken en van tevoren denken dat je spijt gaat krijgen van de cheat meals. Maarja ik kan alleen aanraden de stickies te gaan lezen in de vetverlies sectie en dan aan de hand van dat experimenteren met je eigen voedingsschema ( en lezen over cutten ) Ik ben geen professional maar dit is hoe ik succesvolle resultaten boekte in een zelfde situatie.
 
begin eens met de stickies te lezen mbt cutten..
 
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

Ik heb het gelezen en snap het wel, echter het is wel afgestemd op mensen die al op een gezond gewicht zitten en dan gaan trainen..


echter hoe zit het als je een kilo of 8 a 10 te zwaar bent...
Ik ben 20 jaar en heb dus rond de 3000 calorien per dag nodig als ik netjes op gewicht zou zijn en een redelijk actief persoon ben die niet traint oid..

maar met de combinatie van 10 kilo te zwaar zijn en willen trainen+afvallen. Moet je dan juist 3000 calorien/ meer of minder dan nemen.


Bij minder dan lijkt het dat ik mijn overtollige vet kan omzetten in spieren, maar het kan ook zijn dat mijn lijf dan in een soort survival mode komt
Bij meer dan lijkt het me dat ik echt teveel tot me neem
3000 lijkt me dus goed omdat ik nog teveel vet heb, maar zodra ik op een mooi vetpercentage zit zal ik wel wat meer dan 3000 moeten gaan eten lijkt me?


Of zie ik het nu helemaal fout..
 
Laatst bewerkt:
Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]
of www.myfitnesspal.com
 
Prestigio,
Ik ben nu aan het trainen om meer spiermassa te creeren, alleen ben ik ook nog gewoon wat te dik..

Kortom, ik heb teveel ''vet'', en zou dit vet graag kwijtraken, maar tegelijkertijd ook meer spiermassa creeren.

Hoe moet ik dan omgaan met caloriën?


Het is niet simpel: ik wil afvallen, of ik wil meer spiermassa. ik wil het vettige kwijt en er gespierder uit komen te zien(en uiteindelijk wel wat meer dan er wat gespierder uit komen te zien, maar je moet ergens beginnen toch).. En ik ben dus bang dat als ik behoefte +250 calorien ga eten ik alsnog mijn teveel aan vet niet kwijtraak?


Of trekt dat vanzelf wel recht?

Edit:

Volgens dit topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/vet-omzetten-spieren-267412/ moet ik volgens mij onder mijn behoefte gaan eten, todat mijn vetpercentage beter is en vanaf dan pas behoefte +250 a 500 gaan eten.. En krachttraining icm cutten is niet zo erg zolang je nog een te hoog vetpercentage hebt??

Snap ik het zo goed mannen?
 
Laatst bewerkt:
You got it
 
Hallo, ik woog tegen de 100 aan vorig jaar en ben toen naar de 74 gegaan, MBV geen kracht training en wel veel cardio (lees 2 uur per dag, elke dag), en heel weinig eten (Lees, 2 bakjes salade, wat gemberkoeken en thee),één hele diepe cut (lees ook spier en vocht verloren waarschijnlijk), ik was niet vermoeid omdat ik echt merkte dat ik onstopbaar was voor mijn doel. Maar goed, ik had dus 22 kg te verliezen en als ik eerlijk ben en je voelt je dik... wat heb je te verliezen behalve gewicht? Ik zou zeggen probeer vanalles, en geloof in wat je lichaam je verteld.


Maar geod je doel is, om 7 kg te verliezen, dit kan heel snel, maar ook langzaam, het is maar net hoe snel jij het wilt.


Één ding is zeker: minder eten EN cardio. Misschien ook krachttraining met hoge intensiteit, dit weet ik niet omdat ik dit nooit heb gedaan en ik tijdens het afvallen alleen maar cardio deed dus geen oordeel daarover. Je kunt niet afvallen als je zwaar boven je onderhoud gaat eten.

IIG suc6!
 
Goeie bump...
 
Back
Naar boven