Fitness Seller

volop vetmassa verliezen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ouassim

Novice
Lid geworden
2 mei 2015
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
20%
Hallo mannen,

sinds een paar maanden ben ik de sportschool ingegaan met hoge verwachtingen. Mijn doel was vooral om een hoge BMI te hebben maar een zo laag mogelijk vet %. Hier zijn 2 testresultaten, de 1e toen ik begon met trainen en de andere is de meest recente:


Lengte: 182cm
Geslacht: Man
Leeftijd: 16

Datum van test: 11/04/2015 ----------------------Datum van test: 20/07/2015
Gewicht: 86.0 kg -----------------------Gewicht: 83,9 kg
Spiermassa: 37.8 kg -----------------------Spiermassa: 38,7 kg
lichaamsvetmassa: 19.3 kg --------------------- Lichaamsvetmassa: 15.8 kg
BMI: 26.0 -----------------------------BMI: 25.3
vet %: 22,5 ---------------------------vet %: 18.8
BMR: 1810 kcal ---------------------------BMR: 1841 kcal


laatste test was dus al bijna 2 maanden geleden, in verband met ramadan, werk, en natuurlijk vakantie ben ik niet fanatiek wezen sporten en eten (is natuurlijk niet goed te praten haha). Ik heb dan ook alleen maar krachttraining gedaan, en ik ben bang dat ik vooral ben aangekomen in vet.

ik kreeg als advies van een trainer bij de sportschool om vooral te focussen op vet verlies, mijn spiermassa is al aan de hoge kant maar de spieren zullen niet te zien zijn met een laag vet er boven op.

Vandaar mijn vraag of mensen tips hebben wat betreft het meest effectieve manier om vet te verliezen!
moet ik focussen op de loopband of toch andere oefeningen doen? En wat voor eten moet ik vooral nemen en wat vermeiden? Heel erg bedankt voor de tips alvast!

Mvg Ouassim.
 
Laatst bewerkt:
je spiermassa aan de hoge kant? 38 kilo op 1.85 lengte?
Goed je bent 16, maar aan de hoge kant is het niet hoor.

Je kan beter focussen op spiermassa en kracht en daarnaast rustig aan je vetpercentage laten zakken.
Als je een jaar traint zal je er totaal anders uitzien.
 
ik kreeg als advies van een trainer bij de sportschool om vooral te focussen op vet verlies, mijn spiermassa is al aan de hoge kant maar de spieren zullen niet te zien zijn met een laag vet er boven op.
Je doel is veel spieren, minder vet. Dus ongeacht of je spiermassa nu wel of niet aan de hoge kant is, ben ik het eens met de vorige reactie: focus op kracht en spiergroei en het vet% laten zakken door een calorietekort (cutten).
 
Heb je zelf wel de resultaten bekeken??
Daarin staat nl. dat je spiermassa is toegenomen en je vetpercentage af.
Geduld is een schone zaak, zeker bij fitness/bodybuilding..
 
Back
Naar boven