Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > BB Algemeen > Tieners & Beginners

Antwoord
Oud Sun 5 Feb 2012, 20:27  
decicco
Cool Novice

decicco's Avatar

Stats: M 1m88 95kg -
Unhappy Tegenslag gehad, weer opnieuw beginnen.

Hallo Mannen,

Ik ben sinds vandaag nieuw hier op het forum en wilde het volgende met jullie delen. Ik ben 18 jaar oud en heb 2 jaar geleden een zware rugoperatie gehad. Ik was van te voren goed op weg om een net gespierd lichaam te creëren.

Helaas door de onverwachte operatie heb ik het trainen moeten afbreken waar ik het erg zwaar mee heb gehad. Ik heb minstens een half jaar thuis gezeten zonder beweging etc. omdat beweging bijna onmogelijk was. Nu 2 jaar later ben ik volledig hersteld en ben ik de draad weer langzamerhand aan het oppakken. Mijn wond is hersteld en ik kan weer alles doen. (Gelukkig maar)

Het jammere is dat ik in deze 2 jaren enorm veel ben bijgekomen wat mij natuurlijk heeft laten beseffen dat er werk aan de winkel is. Ik wil weer de nodige kilo's afvallen en een nieuwe start maken.

Nu is mijn vraag aan jullie; hoe zou ik het beste de draad weer kunnen oppakken wat betreft trainen/eten.

Alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 5 Feb 2012, 20:36  
janseke
Cool Novice

Stats: M 17j 1m71 70kg -
Hangt er natuurlijk van af wat je aan je rug had maar ik zou eerst eens langs gaan bij een fysio of dokter.
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 5 Feb 2012, 20:43  
decicco
Cool Novice

decicco's Avatar

Het stadium ''fysio/dokter'' heb ik al gehad. Ik mag nu weer gewoon alles doen wat betreft sport dus dat is het probleem niet.
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 5 Feb 2012, 20:46  
janseke
Cool Novice

Stats: M 17j 1m71 70kg -
Ik heb een paar maanden zitten klooien met schema's van men gym zelf maar ben onlangs overgestapt op rippetoe. Ik weet niet wat je van kracht nog over hebt maar das een prima schema om mee te beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 5 Feb 2012, 20:50  
TillFailure
Cool Novice

Stats: M 26j
Het beste wat voor mij werkt is elke week anders trainen/rust/reinheid/regelmaat/ en good food
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 5 Feb 2012, 20:58  
decicco
Cool Novice

decicco's Avatar

Thnx mannen!

Ik heb op het moment weer veel energie en heb echt weer zin om volop te gaan trainen. Ik heb op het moment ook de aandacht gevraagd van een personal coach waar ik iedere maand regelmatig een afspraak mee heb om de vorderingen te bekijken.

Op het moment heb ik zeeën van tijd waardoor ik dus 4 á 5 x in de week wil gaan trainen. Het zal een lastige klus worden maar ik heb het er voor over.
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 5 Feb 2012, 21:35  
vam86
Cool Novice

vam86's Avatar

Stats: V 26j 1m74 68kg -
Jeetje wat klote van je rug! Maar heel veel suc6 en ik hoop dat jij hè doelen gaat (be)halen....
  Met citaat antwoorden
Oud Sun 5 Feb 2012, 21:44  
decicco
Cool Novice

decicco's Avatar

Dank dank.

Ja heb het er ook heel erg zwaar mee gehad is ook een psychisch stukje dat verwerking nodig heeft gehad. Maar ik ga ervoor knokken.
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 7 Feb 2012, 14:27  
semteks
Novice

semteks's Avatar

Stats: M 29j 1m83 92kg -
heb ook een tijd stil gelegen, om andere redenen. het begin is moeilijk, maar het wordt alsmaar makkelijker, zeker eens je resultaat begin te voelen/zien. succes!
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 7 Feb 2012, 14:55  
metalfreack
Dutch Bodybuilder

metalfreack's Avatar

Stats: M 19j 1m80 71kg 7%
Probeer extra aandacht te geven op je beweging zodat die super is en je niet terug iets terug zult krijgen aan je rug en veel succes
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 7 Feb 2012, 17:02  
decicco
Cool Novice

decicco's Avatar

Vandaag weer intensief getraind. Mijn kracht is eigenlijk niet erg gedaald waar ik en mijn personal coach wel van stonden te kijken. Echter mijn conditie is echt belabberd, toen ik op de crosstrainer bezig was vond ik mijn hartslag wel erg hoog dus dit is even een puntje dat ik echt moet gaan verbeteren.
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 7 Feb 2012, 22:59  
Bryanzio
Cool Novice

Stats: M 17j 1m94 102kg 17%
Hoevaak per week kan en mag je trainen?
  Met citaat antwoorden
Oud Wed 8 Feb 2012, 12:13  
decicco
Cool Novice

decicco's Avatar

Ik mag nu alles hersteld is zo vaak trainen als ik wil. Dus ik ga nu 5 dagen in de week trainen aangezien ik tijd genoeg heb. Ik heb al mijn andere zaken even op een laag pitje gezet zodat ik mijn lichaam weer in shape kan krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud Wed 8 Feb 2012, 12:31  
Akajeroen
Dutch Bodybuilder

Akajeroen's Avatar

Stats: M 19j 1m94 92kg 10%
Succes man !!!
  Met citaat antwoorden
Oud Wed 8 Feb 2012, 17:02  
decicco
Cool Novice

decicco's Avatar

Thnx! Iemand nog tips qua eten? Ik wil namelijk weer wat kilo's afvallen maar mijn spiermassa niet al te veel verwaarlozen.
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 9 Feb 2012, 10:28  
semteks
Novice

semteks's Avatar

Stats: M 29j 1m83 92kg -
op lange termijn denken
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 9 Feb 2012, 12:53  
feedback
Advanced Bodybuilder

feedback's Avatar

Stats: V 1m60 58kg 19%
Citaat:
Origineel gepost door decicco Bekijk Post
Thnx! Iemand nog tips qua eten? Ik wil namelijk weer wat kilo's afvallen maar mijn spiermassa niet al te veel verwaarlozen.
wat hoger in eiwitten gaan zitten en lager in koolhydraten.
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 9 Feb 2012, 14:42  
decicco
Cool Novice

decicco's Avatar

Oké thnx! Heb nu een voedselschema gemaakt gebaseerd op mijn dagelijkse energiebehoefte dus zal op de langere termijn idd in orde komen.
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 9 Feb 2012, 14:55  
rondea
Freaky Bodybuilder

rondea's Avatar

Stats: M 20j 1m83 97kg 1%
Bekijk Galerij (2 foto's)
Post je voedings en trainingsschema ook maar hier, weet niet hoe goed die PT van jou is..
  Met citaat antwoorden
Oud Thu 9 Feb 2012, 16:14  
decicco
Cool Novice

decicco's Avatar

Ok, mijn voedingsschema heb ik tot nu toe zelf gemaakt daar heeft mijn PT niets mee te maken.

Ontbijt:

2 Glazen zuiveldrink

1 boterham Pindakaas (bruin brood)
1 boterham Kaas 30+ (bruin brood)
1 boterham stroop (bruin brood)

Lunch

1 glas halfvolle melk
1 glas zuiveldrink

1 boterham kipfilet (bruin brood)
1 boterham rosbief (bruin brood)
1 boterham pindakaas (bruin brood)

Avond eten.

Dat varieert elke dag. Probeer er natuurlijk op te letten dat dit gezond is.
Meestal is het hollandse pot denk aan zuurkool,rode kool, met kipfilet of rundvlees etc. en een aardappel. Sommige dagen ook rijst ed.

Ik denk niet dat dit een geweldig eetschema is maar om mee af te vallen moet het te doen zijn?

Dan mijn trainingsschema krijg overigens volgende week vrijdag een nieuw schema.
Mijn PT vertelde mij dat dit om te beginnen was en weer alle spieren goed te laten werken en het lichaam te laten doorbloeden.

Warming-up : 15 minuten fietsen niveau 12

Chest press 2x15
Vertical row 2x15
Leg extension 2x15
Abdominal machine 2x15
Shoulder press 2x15
Leg press 2x15
Biceps machine 2x15
Triceps machine 2x15
Sit ups 2x15

Tot slot 20 minuten crosstrainer niveau 8

Echt nog een beginnersschema maar volgende week vrijdag krijg ik een nieuw schema dus ben benieuwd! Laat de reacties maar komen zou ik zeggen kan nog veel aan veranderen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord
Topic opties

DutchBodybuilding.com © 2012