| | |||||||
| Forumregels | Registreer | FAQ | Doneren | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Post's van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Weergave Modus |
| | #1 |
| Cool Novice | Spiergroepen hoeveel keer per week ? Waar haal je het meeste voordeel uit qua massa pakken ? De spiergroepen 1 maal per week trainen ? Of hoeveel keer ? En waarom kijken de meeste mensen het per week en niet per maand fzo ? Iemand die mss ook kan uitleggen waarom 1 maal of 2 maal ? Mvg
__________________ Stop bitchin start lifting ! |
| | |
| | #2 |
| Ripped Bodybuilder | There ain't nothing like "the best" |
| | |
| | #3 |
| Cool Novice |
__________________ Stop bitchin start lifting ! |
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder | 2x per week is goed, hou er wel genoeg rustdagen tussen.
__________________ "la vita è dura, così sono io" "Che cosa non li uccide, li rende più forti." |
| | |
| | #5 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52 Geslacht: M
Karma Power: 1 | Ik vindt, voor maximale groei 1 x per week ideaal. En dan nog weinig sets (6-8 voor de grote en 3-5 voor de kleine spiergroepen) met weinig reps (4-6 per set) en alles tot uiterste failure. Ik groei er in ieder geval het beste mee, maar uiteraard is iedereen anders. In ieder geval moet je leren af te gaan op je gevoel, dit komt met de ervaring. De ene keer voel ik dat bijv. mijn schouders genoeg hebben gehad met 4 zware sets en de andere keer ga ik misschien tot 6 of 7 sets. Zie hiervoor het MAX-OT trainingsprincipe. Waarom zou je het per maand bekijken? Per week lijkt me wel goed. Uitleggen waarom slechts 1 x per week is eenvoudig, als je bijvoorbeeld de borst traint train je immers ook je schouders dus worden die eigenlijk twee maal getraind, als je de rug traint train je ook de biceps en zo verder. Maar de belangrijkste reden is dat als je met die ene specifieke trainingsdag voor een spiergroep die spiergroep tot het ALLERUITERSTE belast, je deze daarna heel veel rust kan geven. En, daar zal iedereen het mee eens zijn, het is in rust dat de spieren groeien. Naar mijn mening is het niet mogelijk om elke spiergroep meer dan één keer per week te belasten met zware gewichten to failure en dan ook nog eens voldoende rust te vinden om ze te laten groeien. Je zal dan onherroepelijk uiteindelijk moeten overgaan om van die tweede trainingssessie een 'light day' te maken, wat volgens mij contra productief is. En...niet vergeten, het allerbelangrijkste is de voeding! Als je een massabeest wil worden moet je bunkeren zoals je nog nooit gedaan hebt. Wie het voor hem ideale trainingsprogramma volgt (dat is uiteraard zoeken) en daarbij kan eten als een beest zal uiteindelijk een beest worden.
__________________ Stats: 1m77. 97 kg. Vetpercentage weet ik niet precies maar is erg laag. Bench Press: 155 kg x 1. Incline dumbbell bench press: 45 kg x 4 Squats: 230 kg x 1. Military Press (zittend): 100 kg x 4. Bent over row: 140 kg x 4. Deadlift: 210 kg. Laatst aangepast door yourawatse : 26 April 2008 om 08:01. |
| | |
| | #6 |
| Novice Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 17 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Ik sluit me aan bij yourawatse. Echter moet je kijken wat voor jou het beste is. 1 keer per week de spiergroepen is vaak meer dan genoeg. Dit komt omdat je vaak twee spiergroepen op een dag doet (1 hoofdspiergroep en 1 kleine spiergroep). Als je het uitrekend en ik ga dan vanuit dat je benen, borst, rug, buik, schouder biceps en triceps,. Ben je dus dan 3 dagen bezig om alle spieren te behandelen. Als je dus elke spiergroep 2 keer per week wil gaan trainen ben je 6 dagen bezig. Ik weet niet hoelang je al traint, maar ik zou het rustig aan opbouwen. Er zijn natuurlijk ook tussenwegen. Ik bijv. train 4 keer per week. Ik pak dan 2 spiergroep 2 keer per week. En ik zorg ervoor dat dit elke week een ander is. En waarom kijken de meeste mensen het per week en niet per maand fzo ? je maakt een schema waarin staat wat je elke week doet. Dit schema gebruik je ongeveer 4-6 weken. Je gebruikt dus wel je schema een maand maar je bekijkt het per week. hopelijk heb je er wat aan, suc6 |
| | |
| | #7 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2006 Locatie: Nederland Geslacht: M
Karma Power: 6 | Helemaal eens met yourawatse. Ik heb echt heel lang overtraint, ik deed spiergroepen makkelijk 2-3 keer per week en groeide niks, toen ging ik 1 x per week de spiergroepen doen en ik ging groeien. Maak niet de fout door te overtrainen! Ik doe nu ongeveer 12 sets per spiergroep p/week. |
| | |
| | #8 |
| Dutch Bodybuilder | Ik doe zelf een split van 4 dagen en train om de dag 1 dag rust tussen elke trainingsdag werkt goed voor me. Gewoon alles 1 x pw
__________________ 20 jaar gewicht 90kg lengte 1m 80 Deadlift max 150 kg 4 reps Benchpress max 120kg 2 reps Squat max 130kg 6 reps I dont have an Attitude Problem...Its supposed to be like this Limits are for people who have them http://forum.dutchbodybuilding.com/f...42/index2.html |
| | |