| | #1 |
| Cool Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: België Leeftijd: 18 Geslacht: M
Karma Power: 0 | sit-ups of crunches? hallo, ik heb een vraagje, ik vroeg me af of je best sit-ups, tot helemaal vanboven doet, of crunches, met alleen je schouders van de grond? en wat is het verschil wat betreft het resultaat eigenlijk? |
| | |
| | #2 | |
| Cool Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 15 Geslacht: M
Karma Power: 1 | Citaat:
Ik doe nu : Dumbbell Push Crunch Dumbbell Side Bend Ik weet eigelijk niet wat de beste oefening(en) zijn om te doen. Met m'n voeding zit het wel goed en me cardio al helemaal. powerbob | |
| | |
| | #3 |
| Dutch Bodybuilder | Meestal ga je met een ruk naar omhoog als je niet enkel schouders lift. Het gevolg is dat je dan je buikspieren niet optimaal traint. De 'klassieke' crunches worden geacht je bovenste buikspieren vooral te trainen. Probeer maar eens 4 setjes van 15 te doen met een schijfje op je borst, gewoon hoe je ze anders zou doen. Na de 10e rep zit je al met een ruk naar omhoog te gaan, en uiteindelijk voel je niet dat je je buikspieren echt traint. Probeer een tiental minuten later hetzelfde, maar enkel met schouders liften, dan zal je veel meer voelen.
__________________ Spoiler Log It's not how hard you can hit, but how hard you can get hit! Life is smarter than people think. |
| | |
| | #4 | |
| Cool Novice Geregistreerd: Apr 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 15 Geslacht: M
Karma Power: 1 | Citaat:
| |
| | |
| | #6 |
| Cool Novice | Zo ver dat ik weet: met de situp ga je meer je "heupbuigers" trainen, de spier dat je buik naar beneden buigt vanuit de heup. De buikspieren zelf krommen eigenlijk meer je rug, brengen je hoofd naar je bekken. Het feit dat je je buikspieren ook voelt tijdens een situp is omdat deze mee helpen en de rug/buik recht houden. Dus voor dikkere buikspieren (six-pack), je schouders van de grond brengen, maar niet helemaal recht komen. |
| | |
| | #7 |
Karma Power: 1 | óke ik leg nu een schijfje van 3kg op m'n borst en doe dan 4*25 ( sit ups ) en doe met 3kg 4*25 (crunches) Ow en misschien nog een tip: Op het moment van aanspannen ( van je buikspieren ) moet je, je lucht uitblazen, op een gegeven moment begint het te branden |
| | |
| | #9 |
Karma Power: 1 | |
| | |
| | #10 |
| Dutch Bodybuilder | is wat onhandig Ik kruis mijn armen gewoon over mijn borst, en tussen armen en borst liggen dan wat schijven, gaat het makkelijkst..
__________________ Spoiler Log It's not how hard you can hit, but how hard you can get hit! Life is smarter than people think. |
| | |
| | #11 |
| Cool Novice Geregistreerd: Dec 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 19 Geslacht: M
Karma Power: 0 | om de oefening te verzwaren zou je bij crunches ook je benen op je bed kunnen leggen |
| | |
| | #12 |
| | |
| | #13 |
| | |
| | #14 |
| Dutch Bodybuilder | doet niet veel, het is je bovenlichaam dat schuin naar beneden moet (decline) enkel benen in hoek van 90° op bed leggen doet niets 2x 10kg
| | |
| | #15 |
| Dutch Bodybuilder | thuis crunches(op zon goedkope ab-king-telsell-nogwattes geval) hoog in reps omdatk er geen gewicht aan kan hange (50-100). in de gym verzwaard, minder reps en langzame uitvoering dingen zijn niet duur. werkt bij mij beter dan datk los ga ligge kutte werkt bij mij goed genoeg, voel het goed in me abs. verder doe ik er niks voor
__________________ Building more Strength more Mass |
| | |
| | #16 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Vlaanderen Leeftijd: 52 Geslacht: M
Karma Power: 2 | Sit ups zijn van de oude tijd, beter crunches doen!
__________________ Stats: 1m77. 97 kg. Vetpercentage weet ik niet precies maar is erg laag. Bench Press: 155 kg x 1. Incline dumbbell bench press: 45 kg x 4 Squats: 230 kg x 1. Military Press (zittend): 100 kg x 4. Bent over row: 140 kg x 4. Deadlift: 210 kg. |
| | |
| | #17 |
| Dutch Bodybuilder | ab king is shit "Ik ben in twee maanden dertien kilogram kwijtgeraakt" Echt wel van enkel te crunchen dachtik doen ik het laatst zag
| | |
| | #18 | |
| Dutch Bodybuilder | Citaat:
![]() zoiets ist dus door abs te traine ga je sowieso al niet afvallen
__________________ Building more Strength more Mass Laatst aangepast door Predatorz : 24 April 2008 om 16:37. | |
| | |
| | #19 |
| ★ Universal Muscle Ape ★ | Crunches
__________________ Stop whining about your karma and go to the gym........ |
| | |