| | #1 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 1 | nieuw lid presenteerd zich ik zal hier met 23 jaar wel verkeerd zitten maar ik weet niet waar ik dit aars moet posten. Sinds januari ga ik 1 keer per week naar de sportschool. ik heb een oefenschema gekregen voor het bovenlichaam; alles op een dag in de week(2 a 2,5 uur) de laatste keer deed ik het zo zwaar : bench press : 3*10 45kg incline db flye : 3*12 9kg superset*3 ; triceps extensions 8*14kg pulldown rope 10*32,5kg bench dips*10 lat pull : 3*12 45kg row : 3*10 45 kg superset*3 biceps cable curl 3*10 32,5 kg hammer curl 10*12 shoulder press : 3*10 30kg upright row : 3*12 30kg en dan gooi ik er zelf nog meer oefeningen tussendoor voor de rest van het lichaam hyperextensions : 3*15 met 15 kg plaat op me neus ab machine 3*15 40 kg leg press 3*15 110 kg (is niet mogelijk om dieper dan 90 graden te gaan) leg curls 3*15 55 kg leg extensions 3*15 60 kg 3 minuten treat mill 20 graden 9km p/u. thuis train ik ook nog stiekem schoulders biceps en tris met een paar dumbbells. ik ben 180 cm, weeg 62 kg, voeding;1500 calorien per dag, mischien zelfs minder vetpercentage? tussen de 8 en de 10 schat ik, maar ik kan er ook naast zitten, m'n abs zijn weinig duidelijk zichtbaar. ik hoop op deze manier binnen 1,5 jaar 10 kg spiermassa aan te komen. en alle oefeningen minimaal 2 keer zo zwaar te kunnen doen. is dit realistisch? als iemand op of aanmerkingen heeft op mijn schema of tips, welkom. |
| | |
| | #2 |
| ★ All Natural Baby ★ | 1. Je eet te weinig .. veelste weinig als je 10kg spiermassa wilt winnen moet je minstens 2000kcal MEER (boven op die 1500 dus) eten op een dag ---> voedingsectie stickys lezen. 2. Als je intensief trained is dat veelste veel om op 1 dag te trainen. Het is natuurlijk ook niet optimaal en resultaat bevordelijk om maar 1x per week te trainen.
__________________ Ain't nothing to it, but to do it. 1.81m 90-92 kg 12-13% |
| | |
| | #3 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: V
Karma Power: 7 | Wat Sava zegt. Je eet echt veel te weinig en met 1x in de week trainen kom je er niet. |
| | |
| | #4 |
| Dutch Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 23 Geslacht: M
Karma Power: 1 | dus ik moet 3500 kalorien eten 7 dagen per week? ik weet dat ik veel te weinig eet, maar jij overdrijft een beetje, ik eet me hele leven al weinig, daar is m'n lichaam aan gewend. alleen op de dag dat ik train ontbijt ik wat steviger en ik thuis kom eet ik stevig brood en een uitsmijtertje. en daarna gelijk een middag dutje. ik slaap iig wel genoeg. da's ook een hobby van me. op een normale doordeweekse dag eet ik ontbijt : 1,5 snee volkoren met hagelslag + mok thee 4 scheppen suiker. 's middags eet ik 2 volkoren met kaas 2 wit met ham en 1 wit met pindakaas. om drie uur een mini mars. 's avonds kookt me moeder ik werk met pijn en moeite naar binnen 170 gram groente 180 gram gekookte aardappels en 80/100 gram vlees. 150 ml yoghurt. 's avonds drink ik nog 250 ml yogi drink en als ik me tanden poets 2 glazen water. ik weet niet precies hoeveel calorien daar in zitten, mischien komen jullie heel ergens anders op uit. overdag drink ik 5 koppen koffie met 3 scheppen suiker. dat wil ik veranderen in 2 koppen koffie en drie bekertje drinkyoghurt. en 's avonds voor ik ga slapen mischien wat kwark. als ik echt te weinig eet, heb ik dan niet 3 % vet ipv 9? ik ben in 3 maanden tijd al 2 kg aangekomen, dus ik denk dat ik op schema lig. |
| | |
| | #5 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: V
Karma Power: 7 | Je hoeft niet meteen enorm te gaan vreten, maar je hebt wel meer nodig dan die 1500. En ik denk dat je ook wel meer eetlust krijgt als je meer gaat trainen. |
| | |
| | #6 |
| ★★★ Anti Guru ★★★ Geregistreerd: Oct 2004 Locatie: Dystopia Geslacht: M
Karma Power: 10 | Vetpercentage loopt niet parrallel aan de hoeveelheid die je eet, dat ten eerste. Als je wil groeien en je groeit nu niet moet je meer eten. Dit kan je doen door in een keer meer te eten wat je gezien je gewicht en vetpercentage kan hebben of door steeds (om de week) 500 kcal toe te voegen, als je stopt met massa winnen 500 kcal toevoegen je zal zien je zit binnen de kortste keren op de 3500 kcal die Sava adviseerde. Om optimaal te profiteren van je inspanningen in de sportschool zou ik zowiezo adviseren het te sprijden over heel de week en niet alles in 1 keer te doen. Lees de stickies over voeding en training door en probeer daarbij niet vast te houden aan wat je nu weet, dit heeft je namelijk nog niet geholpen. succes en welkom op het forum
__________________ Eat like a King, Work like a Slave, Sleep like a Baby, Look like a god No matter how elegant the science, you must occasionally look at the results |
| | |
| | #7 |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Oct 2004 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 53 | Het is presenteert, met een t. ik presenteer hij presenteert hij presenteerde. We willen de standaard op dutchbodybuilding wel hoog houden, spelfouten worden hier niet getolereert. Spoiler
__________________ The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. I have found the Iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go, but two hunderd pounds is always two hunderd pounds. |
| | |
| | #8 |
| ★ All Natural Baby ★ | Waarom kom je het eigenlijk vragen als je het toch beter weet?
| | |
| | #9 |
Karma Power: 1 | ik geloof wel dat het beter is om meer te eten, maar ja, m'n moeder kookt. ik zou best 3500 kcal willen eten, maar ik denk dat het gewoon niet haalbaar is voor mij, ik heb nu al moeite genoeg om m'n bord leeg te eten. ik ben overigens wel tevreden op de manier hoe het nu gaat, ik ga hard genoeg vooruit vind ik zelf. ik kan trouwens 2 keer opdrukken met 1 arm, m'n instructeur kan dat nieteens. 25 keer opdrukken met handjeklap. ik ga binnenkort proberen twee keer te klappen voor ik weer neerkom. |
| | |
| | #10 |
Karma Power: 1 | presenteert? is dat heus de enige spelfout die ik tot dusver gemaakt heb? normaliter maak ik er veel meer. |
| | |
| | #11 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Mar 2007 Locatie: Ipanema Geslacht: M
Karma Power: 7 | hahahaha, oh brother. |
| | |
| | #12 |
| ★ All Natural Baby ★ | Als je kan opdrukken op 1 arm als je 62 kg bij 1.80m bent dan ben je inderdaad al flink onderweg.. ![]()
| | |
| | #13 |
Karma Power: 1 | opdrukken op 1 arm zegt ook niet zoveel eignenlijk, het is ook een stukje techniek en het plaatsen van je arm op de juiste plek, kan het ook alleen met m'n sterkste arm. als je een laag lichaamsgewicht hebt hoef je ook niet zoveel omhoog te drukken he. opdrukken vanuit handstand, dat is pas knap, moet ik alleen eerst ff leren om op me handen te lopen. bij nader inzien denk ik toch dat ik 2000 kcal per dag eet. als ik daar 2500 van maak zit ik toch al een aardig eind in de richting. |
| | |
| | #14 |
| ★ All Natural Baby ★ | Geloof niet dat je het sarcasme in me post gelezen hebt
| | |
| | #15 | |
| Freaky Bodybuilder Geregistreerd: Oct 2004 Locatie: Nederland Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 53 | Citaat:
Ik vond deze er vooral uitspringen, aangezien je me en m'n in dezelfde zin gebruikt. Als je een spelfout maakt, wees dan in ieder geval consequent hierin.
__________________ The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. I have found the Iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go, but two hunderd pounds is always two hunderd pounds. | |
| | |
| | #16 |
| ★ All Natural Baby ★ |
| | |
| | #17 | |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Dec 2004 Locatie: Vice city Leeftijd: 26 Geslacht: M
Karma Power: 13 | Citaat:
ik ben de king of spelling, hit me with another!
__________________ 1,80m - 85kg droog SQ: 2x 125kg BP: 1x 97kg DL: 1x 180kg status : Op de lange weg clean bulkend naar de 90kg droog.. .. old VW's don't die,they just get lower .. WestCoast Choppers karma bounces back.. | |
| | |
| | #18 |
Karma Power: 1 | |
| | |
| | #19 |
| Dutch Bodybuilder | nou in iedergeval welkom
__________________ I dont have an Attitude Problem...Its supposed to be like this Limits are for people who have them |
| | |
| | #20 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 25 Geslacht: M
Karma Power: 2 | Welkom in de forum
__________________ Stats update: 18-02-2008 Spoiler Something that doesn't kill you, makes you strong! No price is too high to pay for the privilege of owning yourself. |
| | |