XXL Nutrition

Hoe moet ik beginnen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jvhien

Novice
Lid geworden
24 nov 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
69kg
Hallo allemaal,
Ik zal me even voor stellen,
Mijn naam is johnny ik ben 22 jaar oud en doe al een tijdje aan fitnessen.
Even lullig over mij zelf gezegt ik ben nooit qua sport etc ergens goed in geweest.
Maar na een tijdje fitness +- 1 jaar ( niet heel bijzonder 1 a 2 keer per week licht gewicht.)
wat ik er leuk vind. Wil ik nu graag groeien in spiermassa op deze manier kan ik toch in sport ergens goed in zijn:)
Ik heb nooit aan een dieet gedaan en zou ook niet weten waar ik moet beginnen. Ik heb wel op mijn voeding gelet. Proberen eiwirijk te eten en 8 maaltijden per dag.
Ik heb veel gelezen op internet qua training en voeding maar weet deze echter niet hoe ik die in de praktijk moet toepassen.
Dus mijn vraag ook hoe moet ik beginnen of waar kan ik begleiding krijgen in dit. Ik heb niet zo heel veel te besteden aangezien ik nog een student ben. Uitgaan van een doelstelling wat ik nu heb voor het eind van het jaar is 73 kg met 15 % vet.
Ik zit nu op 68 kg met 17 a 18% vet ( 3 punts meting ) met een lengte van 1.70 meter

Dus mijn vragen in het kort.
Waar kan ik goede begleiding krijgen voor niet al te veel geld.
En hoe moeti ik beginnen
 
HIER kan je gratis begeleiding krijgen

---------- Toegevoegd om 06:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:58 ----------

maakt niks uit dat je nooit echt goed in sport bent geweest

---------- Toegevoegd om 07:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:58 ----------

aangezien je bf 17, 18 is kan je beter niet gaan bulken, waardoor je snel spiermassa aankomt. bereken je onderhoud en stel het is 3000kcal dan moet je 3000kcal eten, en 4 keer per week een cardiosessie doen van 40minuten. daarnaast zou je 3 per week fulbody schema kunnen doen waardoor je alles in een keer meepakt. voor mij werkt deze methode altijd, je valt nu VETMASSA af en komt spiermassa bij. succes!

---------- Toegevoegd om 07:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:02 ----------

je zou ook eerst kunnden cutten tot 10% en daarna bulken tot 15%
 
Welkom op het forum

Goed dat je wilt werken aan je lichaam maar als echt een verandering wilt maken zijn trainen/voeding/rust een must.

Voor je training weet ik niet welke trainingsschema hanteert, als je deze kunt geven zou het wat helpen. Ik zou voor 'Full Body Training' gaan en dit is 3 keer per week waarbij je voornamelijk grote compoundoefeningen uitvoert. Dit is voor diegene die met spiermassa willen beginnen zeer geschikt. Een voorbeeld is ICF 5X5 (maar op google vind je er nog andere). Maar je zegt dat je begeleiding wilt, wel die begeleiding vind je oftewel in de fitnesscentra indien het instructeurs heeft (wat bij mij het geval is) of hier op het forum.

Voeding is werkelijk in bodybuilding/krachttraining zeer belangrijk, het vormt 80% van je resultaat en trainen maar 20%. Het begint allemaal bij het berekenen van je onderhoud (bv. http://bmi-berekenen.be/calorieen-berekenen.html). Jouw onderhoud is het punt waarom je blijft eten en niet bijkomt of afvalt, dit wordt geuit in calorieën of afgekort 'kcals'. Tel bij jouw onderhoud 300 kcal erbij om aan te komen/ trek er 300 kcal eraf om af te vallen. Jouw berekende onderhoud is een schatting en dus niet perfect op je afgestemd. Merk je dat je wanneer 300kcal erbij doet en niet bijkomt verhoog je het steeds met 100 kcal totdat je wel bijkomt. Je houd voornamelijk rekening met de macro's: vet/ koohlydraten en eiwitten (proteinen). Neem 1gr vet per lichaamsgewicht en 2gr eiwitten per lichaamsgewicht, het overige wat nog resteert van jouw onderhoud vul je aan met koolhydraten. Een handige app zoals 'MyFitnessPall' kan hier van toepassing komen, je geeft/scant dan alles in wat je zoal op een dag eet/drinkt. De app is gratis.

Als ik jou was zou ik eerst 'bulken' (aankomen) en daarna gaan 'cutten' (afvallen). Na de cut zul je dan hoogswaarschijnlijk meer spiermassa hebben en een lager vetpercentage hebben. Jouw doel lijkt zeker haalbaar.

Het laatste onderdeel is rust. Dit is een periode waarbij jouw spieren de beschadiging die je tijdens de training hebt opgelopen weer gaan herstellen. Dus meer dan 3x per week 'Full Body' heeft niet echt zin. Slaap ook minstens 8 uur per dag en dan heb jij je rust gehad.


Succes!
 
Gewoon naar de sportschool gaan.
Kijken naar anderen hoe je oefeningen doet, kijken naar videos hoe je oefeningen doet, kijk naar de lekkere geile meiden om je heen voor de motivatie :P

Kijken kijken kijken!
 
Gewoon naar de sportschool gaan.
Kijken naar anderen hoe je oefeningen doet, kijken naar videos hoe je oefeningen doet, kijk naar de lekkere geile meiden om je heen voor de motivatie :P

Kijken kijken kijken!

Als je weet dat die personen zich verdiept hebben in de uitgangen van hun oefeningen wel, maar onder het tabblad 'oefeningen' is er een sticky waarbij alle oefeningen worden uitgelegd. Dus niet zomaar mensen klakkeloos navolgen.
 
Als je weet dat die personen zich verdiept hebben in de uitgangen van hun oefeningen wel, maar onder het tabblad 'oefeningen' is er een sticky waarbij alle oefeningen worden uitgelegd. Dus niet zomaar mensen klakkeloos navolgen.

lol moet jij lekker weten.
Jij bent zeker zo'n dikke studie boekenworm ?
Als jij een lekkere meid moet ****** zit er ook geen gebruiktaanwijzing naast haar ***
Gewoon lekker pompen :P pumping iron
Toen mijn vader begon te trainen had je ook geen internet of youtube videos die alles voor je voor gingen doen.
Hoe denk je dan (vecht)sporten ontstaan zijn, door gastjes die begonnen met zeuren op forums?
Of door creatieve geesten?

Fuck dat gewoon vallen opstaan leren.
 
Laatst bewerkt:
lol moet jij lekker weten.
Jij bent zeker zo'n dikke studie boekenworm ?
Als jij een lekkere meid moet ****** zit er ook geen gebruiktaanwijzing naast haar ***
Gewoon lekker pompen :P pumping iron
Toen mijn vader begon te trainen had je ook geen internet of youtube videos die alles voor je voor gingen doen.

Fuck dat gewoon vallen opstaan leren.

Wat een onzin. Begin gelijk met de techniek goed aan te leren, dit is niet alleen beter voor je gains, maar behoedt je ook nog eens voor blessures.
 
wat een onzin. Begin gelijk met de techniek goed aan te leren, dit is niet alleen beter voor je gains, maar behoedt je ook nog eens voor blessures.

+1
 
Wat een onzin. Begin gelijk met de techniek goed aan te leren, dit is niet alleen beter voor je gains, maar behoedt je ook nog eens voor blessures.

Jij bent onzin
 
Wat een onzin. Begin gelijk met de techniek goed aan te leren, dit is niet alleen beter voor je gains, maar behoedt je ook nog eens voor blessures.

Je kan hem dit niet wijsmaken helaas.
Eagleone bedoeld het goed, hij heeft gewoon een lichte verstandelijke beperking.
 
ik ga stuk

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:50 ----------

ik ben fan van eagleone

---------- Toegevoegd om 15:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:50 ----------

"jij bent onzin" whahahaha

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ----------

lol moet jij lekker weten.
Jij bent zeker zo'n dikke studie boekenworm ?
Als jij een lekkere meid moet ****** zit er ook geen gebruiktaanwijzing naast haar ***
gewoon lekker pompen :p pumping iron
toen mijn vader begon te trainen had je ook geen internet of youtube videos die alles voor je voor gingen doen.
Hoe denk je dan (vecht)sporten ontstaan zijn, door gastjes die begonnen met zeuren op forums?
Of door creatieve geesten?

Fuck dat gewoon vallen opstaan leren.

+1
 
Ik wil zelf graag met verstand aan het werk gaan. Maar ieder zijn eigen ding. Ik neem de dingen mee en zal proberen een goede voedingsschema te maken en trainingsschema. Daarna zal ik hem hier op posten.

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

En ik denk dat ik dan een full body schema maak en zoals hier voor gezegt eerst gaan cutten tot 10% en dan bulken tot 15% dit spreekt mij het meest aan om te gaan doen. Bedankt voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:30 ----------

Oh en wat raden jullie mij aan qua supplementen en hoe verwerk ik die in mijn voedingsschema en welke tijdstippen is het best ik wil 3 X per week full body gaan doen. En qua verdeling van eiwitten en koolhydraten en vetten over de gehele dag moet ik daar nog rekening mee houden bij voorbeeld eiwitten zo veel mogelijk voor het slapen of?
 
Ik wil zelf graag met verstand aan het werk gaan. Maar ieder zijn eigen ding. Ik neem de dingen mee en zal proberen een goede voedingsschema te maken en trainingsschema. Daarna zal ik hem hier op posten.

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:41 ----------

En ik denk dat ik dan een full body schema maak en zoals hier voor gezegt eerst gaan cutten tot 10% en dan bulken tot 15% dit spreekt mij het meest aan om te gaan doen. Bedankt voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte

Stronglifts 5x5 is een programma waarmee je zowel de basis aanleert als enorme krachtgains kan maken, is zeker aan te raden!
 
Ban voor eagleone incoming in 1,2,3...
 
ja hij is er nog

---------- Toegevoegd om 19:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:59 ----------

Ja hij is er nog
 
Eeuwig zonde
 
Back
Naar boven