| | #1 |
| Novice Aangemeld: jul 2009 Locatie: Nederland Leeftijd: 17 Geslacht: M
Stats: Karma: |
Beste mede sporters, Ben sinds een paar weken geinteresseerd geraakt in bodybuilding, eigenlijk omdat ik niet gelukkig ben met mijn lichaam. Ben 17jaar oud ong. 180m lang en weeg ong.60 kg en vetprecentage ligt er laag!! 0% of 1%? ik wil deze zomer lekker hard trainen en aankomen wat kunnen jullie me aanraden? moet ik hard trainen en veel eten of eerst techniek leren? (net gelezen maar weet niet wat het is). Ik had ook gehoord dat het slecht is voor je groeie? - heb nog geen training/gewicht schema ? en een voedingsschema. KAN IEMAND VAN JULLIE ER EEN Sturen of er een maken Ik ben nog helemaal geen ervaring elke tip is welkom GROetjes , (sorry voor het rommeligheid |
| | |
| | #2 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: mei 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: V
Stats: 1m74 - - Karma: | Re: Help beginner!!!
Hoi BNY, Welkom hier op het forum. Zo te lezen bij jij een flinke ecto... Mijn tips waar je nu al mee kan beginnen: - VÉÉÉÉÉL MEER ETEN (Jou onderhoud zal wel rond de 2000-2300kcal liggen denk ik,, maar aangezien je een ecto bent.. mag je er zeker wel dik 1000kcal boven op leggen) - Eet wel juiste dingen, dus ga niet alleen maar rotzooi eten, daar heeft je lijf weinig aan...dus goede complexe kh's (brinta/volkorenbrood/aardappelen/rijst/peulvruchten) en goede eiwitten (kip/magervlees/vis/eiwit/noten..etc.) en goede vetten (vette vis/noten(bijv. pindakaas goede voor jou op brood)...etc). - lees de stickies... over voeding/trainen Als je de stickies hebt gelezen zul je al wat meer kennis hebben over bepaalde zaken. Er staat hier ook een stickie met alle soorten trainingsprogramma's. Zijn ook via de zoekfunctie genoeg voedings en trainingsschema's te vinden. Probeer hier je eigen draai aan te geven wat bij jou past bij hoeveel kcal jij zeker moet gaan eten om flink wat aan te komen. Heb je al een sportabbo? Zo niet dan zou je daar ook vandaag naar kunnen kijken, welke jou het meest schikt
__________________ Te mogen leven is een wonder. Het lijkt zo vanzelfsprekend gewoon, maar het is heel bijzonder. |
| | |
| | #3 | ||||||
| Massive Warrior Aangemeld: mei 2003 Locatie: Grunn Leeftijd: 44 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Help beginner!!!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1 - minder effectief 2 - potentieel gevaarlijk. Begin licht (3*15 reps) met perfecte techniek. Als beginner is dit voldoende om op te groeien. Als je 3*15 reps haalt moet je er wat gewicht bij doen. Als de instructeurs op je sportschool je niet kunnen helpen kun je het altijd vragen aan iemand die wel weet hoe het moet. Voor een schema.. zie DBB Later (zeg NA de zomer) kun je dan in de 8-12 reps range gaan trainen. (met perfecte techniek) De gehele tijd voldoende eten zodat je wekelijks een beetje zwaarder bent en sterker wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...28&postcount=7 | ||||||
| | |
| | #4 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: okt 2008 Locatie: Vlaanderen Geslacht: M
Stats: 1m80 77kg 12% Karma: | Re: Help beginner!!!
|
| | |
| | #5 |
| Cool Novice Aangemeld: dec 2006 Locatie: Nederland Geslacht: M
Mja ik herken me wel beetje in TS, ben ook tamelijk ecto (maar wel in de goede zin, heel snel, goede conditie etc |
| | |
| | #6 |
...
Laatst aangepast door BNY : do 2 jul 2009 om 21:46 Reden: fouttt |
| | |
| | #7 | |
Citaat:
Ik denk ook dat ik aan ong. 10% zit , (8% ? 9% ?- 11%) heb wel aardig een 6-pack | |
| | |
| | #8 | |
Citaat:
bedankt voor je tips, een ECTO ? wat bedoel je daarmee 1 ste. ? | |
| | |
| | #9 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: mei 2008 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: V
reden:fouttt? ja er staan maar 3 puntjes..
__________________ Te mogen leven is een wonder. Het lijkt zo vanzelfsprekend gewoon, maar het is heel bijzonder. |
| | |
| | #10 |
Haha never mind, was wat te sloom
| | |
| | #11 |
Jup dat bedoelde ik zeker
| | |
| | #12 | |
Citaat:
-Ik herken het eerste stukje bij mezelf Ik weet dat minder eet dan dat ik moet | |
| | |
| | #13 |
jaa, best wel , maar ik ben wel wat gespierd ,dunne botten, weinig vet en weeg weinig. Kan ik met een goed schema best wat veranderen in een jaar? . 3-4 x per week Mijn doel is 1 jaar (dus tot juni 2010) http://www.youtube.com/watch?v=3l3cA...eature=related zo te veranderen . Laatst aangepast door BNY : do 2 jul 2009 om 22:10 |
| | |
| | #14 |
|
| | |
| | #15 |
Later (zeg NA de zomer) kun je dan in de 8-12 reps range gaan trainen. (met perfecte techniek) De gehele tijd voldoende eten zodat je wekelijks een beetje zwaarder bent en sterker wordt. sorry ben een beginner : 8 X 12 kilo ofzo |
| | |
| | #16 | |
Citaat:
Sorry, sorry ben een beginner : 8 X 12 kilo ofzo | |
| | |
| | #17 |
| Massive Warrior Aangemeld: mei 2003 Locatie: Grunn Leeftijd: 44 Geslacht: M
8 tot 12 herhalingen
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...28&postcount=7 |
| | |
| | #18 | ||
Citaat:
Met een goed voedingsschema + trainingsschema kan jij ZEKER veel veranderen in een jaar. MAAR, je moet er niet vanuit gaan.. dit verschilt ook weer per persoon...de 1 krijgt met het zelfde schema veel beter resultaat dan de ander. Dus geduld blijven hebben en gewoon houden aan je schema's, dan kom je er wel. Lastig dat je gauw misselijk word als je aan eten moet denken, toch verstandig langzamerhand meer te gaan eten, verdeel het over 6 maaltijden. (ochtend-tussendoor-lunch-tussendoor-avondeten-uurtje voor slapen). Je lichaam moet er ook aan wennen, dit is bijv. ook als mensen niet ontbijten...dat ze dan pas eten in de middag en verder geen last hadden van hun hongergevoel omdat ze dit constant negeren. Ik kan dit echt neit, ik word wakker en het 1e wat ik doe is eten omdat ik dikke trek heb. Citaat:
3 sets van 8 tot 12 herhalingen 1x8x16kg 1x10x14kg 1x12x12kg
__________________ Te mogen leven is een wonder. Het lijkt zo vanzelfsprekend gewoon, maar het is heel bijzonder. | ||
| | |
| | #19 |
| Ripped Bodybuilder | Re: Help beginner!!!
sticky'sssss lezen welkom en succes!
__________________ New Day, Same Shit. citaat van Keun: "Ecto zijn is niet fijn!" Body Stats: Toon Power Stats: Toon http://forum.dutchbodybuilding.com/f...3/index96.html Steun het Karmafonds > Klik op het Weegschaaltje |
| | |
| | #20 |
|
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| beginner!!! |
| Topic opties | |
| |