AndroidHealthClinic

Get Sore To Get Swole

Bezoekers in dit topic

Vincent 1998

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 dec 2014
Berichten
402
Waardering
75
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
9%
Hoi hoi

Ik train nu ongeveer 4 maanden serieus, 6x per week. De resultaten mogen er zijn en bodybuilding is nu een deel van mijn jonge leven geworden.
Maar ik heb even een vraagje, ik heb de volgende dag geen spierpijn of toch zeer weinig.
Zelfs na Legday ???

Ik neem als supps
- Weight gainer van xxl
- Mega grow van xxl
- Bcaa's van olimp ( Deze zijn bijan op en zit nu in de bulk dus BCAA is niet meer nodig)

Elke training geef ik alles dat ik heb, en ben na de training altijd stik kapot, komt het door die supps of door mijn trainings schema? ( Piramide --> 12-10-8-6)

Groetjes

Vincent
 
Je bent een beginner die traint als een juicende bodybuilder. Dat gaat helemaal niet werken. Ga eerst eens lekker sterk worden en intussen wat massa bouwen. Starting Strength of Stronglifts 5x5 zijn geschikt.
 
Het korte antwoord: spierpijn is niet per se een indicatie voor een goede training of de ontwikkeling van extra spiermassa. Spierpijn is afhankelijk van de gevoeligheid van de pijnreceptoren van de spiercellen. Het kan goed zijn dat je wel degelijk spierschade hebt opgelopen maar dat je lichaam geen of minder signalen afgeeft waardoor je geen spierpijn voelt en toch goed getraind hebt

https://www.fitness-tips.nl/herstel/spierpijn-spiergroei

Waarom jij helemaal kapot bent komt van je training, die supplementen helpen je om sneller te herstellen en om klaar te zijn voor de volgende training. Dus de training maakt jouw zo moe, niet de supplementen.

PS: is full body niet iets beter voor je, je bent 4 maanden bezig?
 
Spierpijn heb je niets aan.
 
Je bent een beginner die traint als een juicende bodybuilder. Dat gaat helemaal niet werken. Ga eerst eens lekker sterk worden en intussen wat massa bouwen. Starting Strength of Stronglifts 5x5 zijn geschikt.


Het korte antwoord: spierpijn is niet per se een indicatie voor een goede training of de ontwikkeling van extra spiermassa. Spierpijn is afhankelijk van de gevoeligheid van de pijnreceptoren van de spiercellen. Het kan goed zijn dat je wel degelijk spierschade hebt opgelopen maar dat je lichaam geen of minder signalen afgeeft waardoor je geen spierpijn voelt en toch goed getraind hebt

http://www.fitness-tips.nl/herstel/spierpijn-spiergroei

Waarom jij helemaal kapot bent komt van je training, die supplementen helpen je om sneller te herstellen en om klaar te zijn voor de volgende training. Dus de training maakt jouw zo moe, niet de supplementen.

PS: is full body niet iets beter voor je, je bent 4 maanden bezig?

Hey man bedankt voor je antwoord, ik heb ondertussen al even 6x6 gedaan om zo veel mogelijk massa en kracht te krijgen. En dit heeft mij goed geholpen, ondertussen ben ik 2 weken bezig met het piramide systeem, hier ben ik ook tevreden over.

Het zit zo dat ik 4 maanden serieus fitness, hiermee wil ik zeggen dat ik met een vast voeding en trainingschema werk, de andere vier maanden waren thuis met lichte gewichten en slecht materiaal.


Spierpijn heb je niets aan.

Nee dat is waar, enkel lastig, maar vroeg het mij gewwon af hoe het kwam dat ik geen spierpijn had na elke training
 
Lol, je hebt even 6x6 gedaan om zoveel mogelijk massa en kracht te krijgen? Nou, succes met je piramide systeem hoor...
 
Hey man bedankt voor je antwoord, ik heb ondertussen al even 6x6 gedaan om zo veel mogelijk massa en kracht te krijgen. En dit heeft mij goed geholpen, ondertussen ben ik 2 weken bezig met het piramide systeem, hier ben ik ook tevreden over.

Het zit zo dat ik 4 maanden serieus fitness, hiermee wil ik zeggen dat ik met een vast voeding en trainingschema werk, de andere vier maanden waren thuis met lichte gewichten en slecht materiaal.




Nee dat is waar, enkel lastig, maar vroeg het mij gewwon af hoe het kwam dat ik geen spierpijn had na elke training


Als het voor jou helpt, is er geen probleem. Veel succes met je split-schema ;)
 
Je bent een beginner die traint als een juicende bodybuilder. Dat gaat helemaal niet werken. Ga eerst eens lekker sterk worden en intussen wat massa bouwen. Starting Strength of Stronglifts 5x5 zijn geschikt.

Dit dus, veel beter als beginner.
 

Dit zijn foto 's van 20 dagen geleden, zit nu 3 maanden in de bulk ongeveer.

100_2424.jpg


100_2425.jpg


100_2426.jpg
 
Staat er goed bij zeker voor je leeftijd
 
Waarom altijd zo negatief? Kijk eerst naar jezelf om dan andere af te breken :mad:

Voor wat het waard is: ik vind dat je er netjes bijstaat op je foto's. Maar ik vind het gewoon jammer dat iemand niet eerst zoveel mogelijk een goed starters programma uitmelkt, omdat je daar heel snel progressie kan maken in kracht en massa. En tja, dat is niet maar voor een maandje ofzo. Daar heb je uiteindelijk echt wel profijt van.
 
sore to get swolle? mmm stil don't get ppl from zwolle
 
Netjes, al zeker voor jouw leeftijd!

Staat er goed bij zeker voor je leeftijd

Bedankt voor de complimenten, ik werk er heel hard voor :)

Voor wat het waard is: ik vind dat je er netjes bijstaat op je foto's. Maar ik vind het gewoon jammer dat iemand niet eerst zoveel mogelijk een goed starters programma uitmelkt, omdat je daar heel snel progressie kan maken in kracht en massa. En tja, dat is niet maar voor een maandje ofzo. Daar heb je uiteindelijk echt wel profijt van.

Mss heb ik een beetje te overdreven gereageerd, ik heb nu een "personeel trainer" van de fitness zelf die ik apart betaal (20 euro per maand)
Het is een toffe kerel, maar soms twijfel ik een beetje aan zijn kennis, hij heeft geen wedstrijd ervaring en ziet er niet echt buff uit. ( hij heeft wel spieren maar hij traint niet echt hard en let ook niet echt op zijn voeding)
Ik dacht om of Rob Lipsett mijn coach te laten worden (online) of flexchallenge


Nog een foto van de voorkant

Foto voorkant .jpg
 
Goeie genen voor je abs, srs goeie basis om massive te worden :)

Altijd heb je denk ik al gehoord, spierpijn levert geen bijdrage voor spiergroei. Dat je weinig/geen spierpijn hebt is juist een indicatie dat je voeding/slaap erg goed is, dus goed bezig.

Wat ik inderdaad wel zou doen, is zeker het eerste jaar wat meer nadruk op kracht leggen. Van 100kg groei je meer dan van 60kg, om het even zo uit te leggen. Jason Blaha's 5x5 heb ik erg goed op gegaind, is ook redelijk goed gebalanceerd. Gewoon lekker blijven bulken en slim trainen, dan ben je over een paar jaar immens, zeker vergeleken met leeftijdsgenoten :thumbs:
 
Back
Naar boven