AndroidHealthClinic

Even voorstellen en een vraag

  • Topic starter Soop
  • Startdatum
  • Reacties 32
  • Weergaven 1K
  • Volgers 7

Bezoekers in dit topic

Soop

Novice
Lid sinds
22 sep 2013
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
95kg
Hallo allemaal,

Ik ben sinds 3 weken weer begonnen met krachtsport.
Vroeger veel gedaan, maar weinig resultaat geboekt omdat ik als tiener andere zaken belangrijker vond..
Inmiddels ben ik zo'n 10 jaar ouder en van plan me er serieus aan te gaan wagen.
Ik heb al erg veel gelezen en geleerd van jullie, maar blijf toch nog wel met een vraag zitten.

Eerst mijn stats.
27 jaar
95 KG
194cm

Wat mijn BMI maakt tot plusminus 25.
Ik ben absoluut niet dik, maar wel zie ik het bekende buikje opkomen :p

Mijn vraag is wat ik (met mijn aangegeven lichaamsmaten) nu het beste kan doen om in spiermassa aan te komen.

Ik zal even vermelden wat ik dagelijks eet

6.00 u
Bord magere yoghurt met 25gr whey en SpecialK
1 volkoren boterham kipfilet

10.00
225gr magere Franse kwark
Banaan

12.00
4 volkeren boterhammen kipfilet
2 gekookte eieren zonder dooier
Appel

15.00
Blikje tonijn op water 150 gr
Mandarijn of sinaasappel

17.00
60 min. trainen en een whey shake na (300ml magere melk en 25 gr whey)

19.00
150gr kipfilet
150gr rijst
200gr verse groenten uit de wok
225gr magere Franse kwark

22.00 Whey shake 300ml magere melk en 25 gr whey


Denken jullie dat ik het zo goed doe?
Of moet ik het helemaal omgooien?

Nog een kleine vraag, ik heb fysiek een zware baan. Krijgt mijn lichaam dan wel genoeg rust of heeft dat niets met mijn training van doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)
 
Mooi voedingsschema. Ik denk dat je wel wat laag in koolhydraten zit als je veel traint en ook nog zwaar werk doet. Als je ook aangeeft een buikje te hebben, zal je een voedingsschema moeten hebben met nog minder koolhydraten (lijkt me onverstandig). Als je van het buikje af wil en spiermassa wil aankomen zou ik cardio erbij doen.
Verder is het niet echt handig een whey shake voor het slapen te nemen. neem dan je kwark, hier zitten casseine eiwitten in. deze blijven 6 uur lang "actief" in je lichaam (ik leg het ff simpel uit) je lichaam kan dan dus 6 uur erop herstellen. whey is na zo'n 2 uur al ongeveer opgenomen. Je zou de kwark dus voor het slapen kunnen nemen en de whey dan weg laten. waar je nu je kwark neemt, kun je dan een stuk vlees eten, noten of een maaltijd vervangende shake.
Wat is je beroep dan precies? ik heb ook altijd zwaar til werk gedaan en eentonig zwaar loodswerk met zware metalen. daar kreeg ik wel overbelaste schouders en biceps van. Zolang je geen zeurende spieren krijgt, en alles 1x per week traint, lijkt me op dat gebied alles wel oke.
 
Spiermassa aankomen en vet verliezen door cardio erbij te doen is helaas niet mogelijk tootall..

TS: probeer te kijken voor iets met redelijk wat koolhydraten na de training.
Lees de stickies, bereken je onderhoud en bekijk hoeveel kcal, eiwit, koolhydraat en vetten dit schema is.
 
Spiermassa opbouwen en vet verbranden is gelukkig wel mogelijk, yesss er is iets positiefs in de sport. Blijf geloven SOOP. Als je zwaar traint en je spieren beschadigd en erna goed eet, groeien ze. wanneer je meer kcal verbruikt dan je nuttigd, maar je eiwitten hoog houdt, blijf je erbij ook nog vet verbranden. Gelukkig heb ik al meer dan 12 jaar ervaring hiermee en ken ik genoeg mensen die na de cut (vet verbranding) net zo'n dikke armen hebben als ervoor, maar dan met een lager vet percentage. Nogmaals het kan, als je er maar voor werkt.

maarja je kan natuurlijk ook het meisje van 20 geloven en in een dip raken. Zij weet het namelijk beter dan een ervaren wedstrijd bodybuilder.

PS. bodybuilding is wiskunde: Eet je genoeg grammen eiwitten, zul je spiermassa aankomen. Eet je minder brandstof (koolhydraten) dan je verbrandt, zul je vet vetbranden. uitkomst: wow het kan wel, ongelooflijk zeg!!!
 
Spiermassa opbouwen en vet verbranden is gelukkig wel mogelijk, yesss er is iets positiefs in de sport. Blijf geloven SOOP. Als je zwaar traint en je spieren beschadigd en erna goed eet, groeien ze. wanneer je meer kcal verbruikt dan je nuttigd, maar je eiwitten hoog houdt, blijf je erbij ook nog vet verbranden. Gelukkig heb ik al meer dan 12 jaar ervaring hiermee en ken ik genoeg mensen die na de cut (vet verbranding) net zo'n dikke armen hebben als ervoor, maar dan met een lager vet percentage. Nogmaals het kan, als je er maar voor werkt.

maarja je kan natuurlijk ook het meisje van 20 geloven en in een dip raken. Zij weet het namelijk beter dan een ervaren wedstrijd bodybuilder.

PS. bodybuilding is wiskunde: Eet je genoeg grammen eiwitten, zul je spiermassa aankomen. Eet je minder brandstof (koolhydraten) dan je verbrandt, zul je vet vetbranden. uitkomst: wow het kan wel, ongelooflijk zeg!!!

Hahahaha.
Thats all. :)

Edit: oke ik probeer het toch.

Tijdens de cut kun je vrijwel geen spieren bijkomen; wel behouden (vandaar de even dikke armen alleen dan minder vet).
Tijdens cleanbulk kun je spiermassa aankomen maar kom je ook ietsjes of een klein beetje aan in vet; in ieder geval geen vetvervlies.

De enige reden dat je vet kan verliezen en spieren kan kweken is als je een ervaren bodybuilder bent en zoveel massa hebt dat je al vetverliest als je ademt..

Helaas is TS (en velen op dit forum) (nog) niet dus is vet verliezen én spieren kweken vrijwel onmogelijk (beginners gains uitgesloten).
 
Laatst bewerkt:
Spiermassa aankomen en vet verliezen door cardio erbij te doen is helaas niet mogelijk tootall..

TS: probeer te kijken voor iets met redelijk wat koolhydraten na de training.
Lees de stickies, bereken je onderhoud en bekijk hoeveel kcal, eiwit, koolhydraat en vetten dit schema is.

Is wel mogelijk.
 
Dank voor jullie reacties, hier kan ik iets mee!

Ik werk in de meubelbranche, dus ben nogal aan het sjouwen door de dag heen.
 
Hell93, het is mij ook gelukt om vet te verliezen en spiermassa aan te komen. En dat waren geen 'beginnergains' , ja het gaat niet echt snel maar het is absoluut niet onmogelijk. Makkelijker is eerst cutten en dan bulken maar als je het geduld hebt en een goed uitgebalanceerd schema is het zeker te doen! :)
 
Hell93, het is mij ook gelukt om vet te verliezen en spiermassa aan te komen. En dat waren geen 'beginnergains' , ja het gaat niet echt snel maar het is absoluut niet onmogelijk. Makkelijker is eerst cutten en dan bulken maar als je het geduld hebt en een goed uitgebalanceerd schema is het zeker te doen! :)

Oke dat wist ik niet, altijd anders gelezen haha.
Mja sowieso..lees de rest van zijn posts -.-'
Maar oke het kan dus, langzaamaan :p
 
Oke dat wist ik niet, altijd anders gelezen haha.
Mja sowieso..lees de rest van zijn posts -.-'
Maar oke het kan dus, langzaamaan :p

haha not that interested in wat 'ie nog meer allemaal zegt.. Was meer voor SOOP als bevestiging dat het wel kan en hij niet de hoop moet opgeven als iemand zegt dat het niet kan.
 
verwarren jullie niet het feit dat als je spiermassa aankomt en in kg vet gelijk blijft, je VP daalt. het is dan niet zo dat je vet verliest, alleen je VP daalt doordat je totale massa stijgt.

ik weet verder niet wie er gelijk heeft over het gainen van spiermassa in de cut, dat heb ik namelijk nog niet geprobeerd.

maar @tottaal: begon jij op je 12e al met bodybuilden?
 
Spiermassa opbouwen en vet verbranden is gelukkig wel mogelijk, yesss er is iets positiefs in de sport. Blijf geloven SOOP. Als je zwaar traint en je spieren beschadigd en erna goed eet, groeien ze. wanneer je meer kcal verbruikt dan je nuttigd, maar je eiwitten hoog houdt, blijf je erbij ook nog vet verbranden. Gelukkig heb ik al meer dan 12 jaar ervaring hiermee en ken ik genoeg mensen die na de cut (vet verbranding) net zo'n dikke armen hebben als ervoor, maar dan met een lager vet percentage. Nogmaals het kan, als je er maar voor werkt.

maarja je kan natuurlijk ook het meisje van 20 geloven en in een dip raken. Zij weet het namelijk beter dan een ervaren wedstrijd bodybuilder.

PS. bodybuilding is wiskunde: Eet je genoeg grammen eiwitten, zul je spiermassa aankomen. Eet je minder brandstof (koolhydraten) dan je verbrandt, zul je vet vetbranden. uitkomst: wow het kan wel, ongelooflijk zeg!!!

Jezus wat een hoop bullshit in 3 alinea's. Lijkt mij verstandig dat je andere leden/beginners geen advies meer geeft.

Heb ook eens naar andere comments van jou gekeken, het lijkt mij verstandig dat jij in je signature opneemt dat je een verstandelijke beperking hebt.
 
Jezus wat een hoop bullshit in 3 alinea's. Lijkt mij verstandig dat je andere leden/beginners geen advies meer geeft.

Heb ook eens naar andere comments van jou gekeken, het lijkt mij verstandig dat jij in je signature opneemt dat je een verstandelijke beperking hebt.

Ben blij dat ik niet de enige ben.
Hopelijk voor TS kan iemand alsnog, met kennis, zijn schema bekijken.
 
verwarren jullie niet het feit dat als je spiermassa aankomt en in kg vet gelijk blijft, je VP daalt. het is dan niet zo dat je vet verliest, alleen je VP daalt doordat je totale massa stijgt.

ik weet verder niet wie er gelijk heeft over het gainen van spiermassa in de cut, dat heb ik namelijk nog niet geprobeerd.

maar @tottaal: begon jij op je 12e al met bodybuilden?

Daar heb je een goed punt! Ik verloor echter 'vetmassa' en kwam aan in 'spiermassa' . Simpel voorbeeldje om mezelf even wat duidelijker te maken haha:
Eerst: vet 15 kg, spiermassa 45 kg
Daarna: Vet 13 kg, spiermassa 46 kg
Cijfers zijn nergens op gebaseerd, is slechts een voorbeeld
 
Lees mijn edit. Jij weet toch ook wel dat het in principe niet mogelijk is? Of troll je nou? :p

Ik had je edit nog niet gelezen, sorry :) maar in theorie is het inderdaad niet mogelijk al laat de praktijk soms wat anders zien, vooral bij beginners, zoals mij.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je een goed punt! Ik verloor echter 'vetmassa' en kwam aan in 'spiermassa' . Simpel voorbeeldje om mezelf even wat duidelijker te maken haha:
Eerst: vet 15 kg, spiermassa 45 kg
Daarna: Vet 13 kg, spiermassa 46 kg
Cijfers zijn nergens op gebaseerd, is slechts een voorbeeld

En waarschijnlijk allemaal gemeten met een mooie Tanita weegschaal :roflol:
 
Spiermassa opbouwen en vet verbranden is gelukkig wel mogelijk, yesss er is iets positiefs in de sport. Blijf geloven SOOP. Als je zwaar traint en je spieren beschadigd en erna goed eet, groeien ze. wanneer je meer kcal verbruikt dan je nuttigd, maar je eiwitten hoog houdt, blijf je erbij ook nog vet verbranden. Gelukkig heb ik al meer dan 12 jaar ervaring hiermee en ken ik genoeg mensen die na de cut (vet verbranding) net zo'n dikke armen hebben als ervoor, maar dan met een lager vet percentage. Nogmaals het kan, als je er maar voor werkt.

maarja je kan natuurlijk ook het meisje van 20 geloven en in een dip raken. Zij weet het namelijk beter dan een ervaren wedstrijd bodybuilder.

PS. bodybuilding is wiskunde: Eet je genoeg grammen eiwitten, zul je spiermassa aankomen. Eet je minder brandstof (koolhydraten) dan je verbrandt, zul je vet vetbranden. uitkomst: wow het kan wel, ongelooflijk zeg!!!

Vergeet dan ook niet er bij te zetten dat een spuit in de kont noodzakelijk is, net als bij jou ;)
12 jaar ervaring hiermee? Waarmee precies dan? Met BB magazines lezen en bro-science daaruit te citeren?
 
Haha verwarring alom :D
Als ik maar weet dat mijn schema ongeveer goed is. Hier en daar nog wat verfijnen.
Aankomen hoef ik iig niet :p
 
Ik zou persoonlijk na trainen dan shake met water drinken. Zodat ik geen melk hoef te sjouwen :p
En voor slapen is whey met melk prima, zit wat casseine in en lactose, dus zo snel zal die ook niet opnemen.
 
Back
Naar boven