Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Specifieke Topics > Tiener Fitness en Bodybuilding

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 31 March 2008, 20:51   #1
Novice

Ko3n's Avatar

Leeftijd: 15
Geslacht: M
Karma Power: 0 Ko3n is op een gedistingeerde weg
Stuur een bericht via MSN naar Ko3n
Borst oefeningen

Hallo,

ik had een vraagje, als ik bijv borst train en dan doe ik benchpress,incline fly's,en nog 1 waarvan ik de naam niet weet(je staat en duwt 2 kabels van uit je borst naar voren)

dan voel ik me voorkant schouder heel erg, maar me borst totaal niet.

en als ik bijv triceps train of schouders voel ik hem echt branden en pijn doen maar in me borst weer niet.

wat kan ik fout doen waardoor dit gebeurd?

de oefening voer ik als het goed is gewoon uit, en nog nooit een opmerking van instructeur of dergelijke gehoord dat ik het niet goed doet..

ik zou graag een gevoel in me borst willen zoals in bijv me triceps dat het echt gaat verzuren enz.

weten jullie nog een paar tips of anderen dingen waardoor ik dus me voorkant schouder minder voelt en me borst meer?

thnx alvast
Ko3n is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2008, 23:04   #2
Advanced Bodybuilder

bsbsbs's Avatar

Karma Power: 2 bsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijn
heb ik ook, ben wel benieuwd met welke antwoorden mensen gaan komen
de enige keer dat ik flinke spierpijn in mijn borstspier had was toen ik in januari 3 weken niet had getraind en daarna de training weer hervatte, dus toen trok ik de conclusie dat ondanks dat ik mijn tietjuhs bijna niet voel ik ze wel degelijk pak. Je kan trouwens wel even de dumbbell press gaan doen in plaats van de benchpress, dumbbell press zou mindere aanslag op je schouders plegen en meer de nadruk op je borst leggen , goed als afwisseling
bsbsbs is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2008, 00:18   #3
Ripped Bodybuilder
Powerlifter

Phenochef's Avatar

Leeftijd: 22
Karma Power: 14
Phenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realm
Bekijk Galerij (5 foto's)
A. Je benchtechniek suckt .
B. Je schouders zijn zo zwak t.o.v. je borst . Lijkt me wel heel raar .

Ik zou in ieder geval zeggen ... Ga benchen , incline benchen en dippen vergeet die kabels maar even . Verder BOR , MP , DL en Squats .
Oud 1 April 2008, 05:14   #4
Cool Novice

Herkules's Avatar

Leeftijd: 18
Karma Power: 2 Herkules is op een gedistingeerde weg
Bekijk Galerij (2 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Phenochef Bekijk Post

Ik zou in ieder geval zeggen ... Ga benchen , incline benchen en dippen vergeet die kabels maar even . Verder BOR , MP , DL en Squats .
Mee eens. Kabels laten voor wat ze zijn, zijn totaal niet belangrijk voor een beginner zoals jij.
Herkules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2008, 07:22   #5
Dutch Bodybuilder

Der Freak's Avatar

Leeftijd: 16
Karma Power: 1 Der Freak is gewoon erg aardigDer Freak is gewoon erg aardigDer Freak is gewoon erg aardigDer Freak is gewoon erg aardigDer Freak is gewoon erg aardig
ik staan wel wat oefeningen in Bodybuilding.com - Exercise Guides Database.

You are wat you’re in this world, ore one of two change.
You are somebody ore you ain't nobody.
Der Freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2008, 09:39   #6
Dutch Bodybuilder

Kartoffel's Avatar

Leeftijd: 24
Karma Power: 4 Kartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren wordenKartoffel zal spoedig herboren worden
Arrow

Waarschijnlijk bedoel je deze oefening:

Het rare is dat je je schouders erg voelt. Je deltoid anterior (zie plaatje) zou dan erg zwak moeten zijn (wat phenochef dus al suggereerde)

Laatst aangepast door Kartoffel : 1 April 2008 om 10:42.
Kartoffel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2008, 09:45   #7
Advanced Bodybuilder

platina's Avatar

Karma Power: 4 platina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Bekijk Galerij (1 foto's)
hoe meer je incline gaat, hoe meer je de schouders aanspreekt.
Doe meer oefeningen op een platte bank, en als je plat je flys doet met genoeg gewicht en je armen quasi gestrekt, ga je het zeker voelen!

Please Note: "Ouch" is not a term used in Judo.

Our greatest glory consists not in never failing, but in rising every time we fall.

Practice is not a matter of years and months. It is a matter of concentration.

Success is going from failure to failure without losing your enthusiasm.

Als er iemand interesse heeft in een bieptest met op de achtergrond de podcast van A State Of Trance, moet je maar een pm zenden!
platina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2008, 11:12   #8
Advanced Bodybuilder

bsbsbs's Avatar

Karma Power: 2 bsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijnbsbsbs heeft veel om trots over te zijn
Citaat:
Origineel gepost door platina Bekijk Post
Doe meer oefeningen op een platte bank, en als je plat je flys doet met genoeg gewicht en je armen quasi gestrekt, ga je het zeker voelen!
en decline benchen? is dat dan nog lichter voor je schouders vergeleken met plat/incline?
bsbsbs is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2008, 11:46   #9
Novice

Karma Power: 0 Rebelian is op een gedistingeerde weg
Smile

Ik doe 2 a 3 keer per week borstoefeningen tijdens het fitnessen, maar ik krijg geen resultaat en ik doe het al een tijdje

Weten jullie waardoor het komt?
Ik doe 3 keer per week

benchpress, incline, bench of , decline en vertical bench machine en pullovers.

En verder zie je bij de meeste dat hun borsten vierkantig zijn, maar bij mij is dat helemaal niet zo, Kan ik daar wat aan doen??

please help
Rebelian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2008, 11:53   #10
Ripped Bodybuilder
Powerlifter

Phenochef's Avatar

Leeftijd: 22
Phenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realmPhenochef is herboren in de Halfgod realm
Bekijk Galerij (5 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Rebelian Bekijk Post
Ik doe 2 a 3 keer per week borstoefeningen tijdens het fitnessen, maar ik krijg geen resultaat en ik doe het al een tijdje

Ik doe 3 keer per week

En verder zie je bij de meeste dat hun borsten vierkantig zijn, maar bij mij is dat helemaal niet zo, Kan ik daar wat aan doen??

please help
Spuit erin .
Oud 20 April 2008, 11:58   #11
Dutch Bodybuilder

yourawatse's Avatar

Leeftijd: 52
Karma Power: 2 yourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijn
Citaat:
Origineel gepost door platina Bekijk Post
Ben niet akkoord, bij mij werkt de platte bench minder goed dan de incline, het is maar eerst nadat ik heel veel de incline doe dat mijn borst merkbaar groter werd, en dan nog liefst met halters (wat uiteraard niet wil zeggen dat ik geen flat bench meer doe!). Flyes en Pulleys zijn volgens mij voor een beginner van weinig nut, eerst massa bouwen met de bench.
Squats: 230 kg x 1.
Military Press (zittend): 100 kg x 4.
Bent over row: 140 kg x 4.
Deadlift: 210 kg.
yourawatse is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2008, 12:11   #12
Ripped Bodybuilder

Stancke's Avatar

Leeftijd: 19
Stancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realmStancke is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar Stancke
Bekijk Galerij (17 foto's)
Citaat:

Ik doe 3 keer per week

3x/week borstoefeningen, je zal ver geraken. Haha

Citaat:

please help
Borstimplantaten steken.
Stancke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2008, 14:41   #13
Novice

Ko3n's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Phenochef Bekijk Post

Ok, voortaan ga ik Benchpres doen net als normaal (benchpress met dumbbells vind ik maar kut (ben geen zeikerd)) 3x8/12
dan incline benchpress 3x8/12
en dan nog 1 borst oefening, om masse op te bouwen.., welke zouden jullie aandraden

en als die voorkant schouder spier zo zwak zou zijn.., hoe zou ik die dan goed kunnen trainnen?

thnx alvast

Laatst aangepast door Ko3n : 20 April 2008 om 14:54.
Oud 20 April 2008, 14:57   #14
Dutch Bodybuilder

yourawatse's Avatar

Karma Power: 2 yourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijnyourawatse heeft veel om trots over te zijn
Zware Military Presses om de schouders beresterk te maken.
Oud 20 April 2008, 15:04   #15
Novice

Ko3n's Avatar

en dan gewoon max kilo's en dan 3x8?

Laatst aangepast door Ko3n : 20 April 2008 om 15:17.
Oud 20 April 2008, 15:10   #16
Dutch Bodybuilder

Keranos's Avatar

Karma Power: 1 Keranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbakenKeranos is een prachtig lichtbaken
Stuur een bericht via AIM naar Keranos Stuur een bericht via MSN naar Keranos
Citaat:

Ik doe 3 keer per week

please help
1x per week is genoeg, omdat ze anders niet kunnen rusten.

"la vita è dura, così sono io"
"Che cosa non li uccide, li rende più forti."

Keranos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2008, 15:27   #17
Advanced Bodybuilder

platina's Avatar

Karma Power: 4 platina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te wordenplatina heeft een sterk verlangen om herboren te worden
Citaat:
Origineel gepost door bsbsbs Bekijk Post
en decline benchen? is dat dan nog lichter voor je schouders vergeleken met plat/incline?
incline benchen is voor de bovenkant van je borstspieren en voor je schouders

decline is voor de onderkant borst, maar voor een goedgevormde borst doe je best op een platte bank benchpress en flies, en aanvullend incline

Our greatest glory consists not in never failing, but in rising every time we fall.

Als er iemand interesse heeft in een bieptest met op de achtergrond de podcast van A State Of Trance, moet je maar een pm zenden!
Oud 20 April 2008, 15:29   #18
Advanced Bodybuilder

platina's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Keranos Bekijk Post
1x per week is genoeg, omdat ze anders niet kunnen rusten.
Je mag gerust 2-3x je borstspieren trainen, een spier heeft maar 48h rust nodig (dat kan een klein beetje variëren maar niet veel, van persoon tot persoon)

Als je je techniek goed doet en voldoende gewicht pakt en voldoende rust, moet je enkel geduld hebben en je borst zal zich wel vormen.

Oud 20 April 2008, 16:33   #19
Dutch Bodybuilder

yourawatse's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Ko3n Bekijk Post
en dan gewoon max kilo's en dan 3x8?
Volg het Max OT principe, 3 sets military press, 4 tot 6 reps. 1 x per week, dat zorgt voor maximum groei.
Oud 20 April 2008, 17:37   #20
Novice

Ko3n's Avatar

uhhm dan ik train 2x me lichaam in een week dus, 1x military press + 2 extra oefeningen? (voorkant en achterkant schouder?) voor maandag.
samen met borst en triceps

donderdag:schouders normaal 3 oefeningen zonder military press en borst en triceps.
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels