AndroidHealthClinic

Sticky Beginner links & leesvoer

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Iedereen heeft het meegemaakt: je hebt net de bodybuilding sport ontdekt en je bent nog heel naïef over hoe het allemaal gaat. Het komt erop aan om dan heel veel te lezen (ervaringen, boeken, fora, websites, enz...) om een beetje een globaal beeld te krijgen van hoe het nou allemaal in elkaar zit. Daarom dacht ik dat het misschien een leuk idee was om hier de links te posten waar jij in je beginperiode wat aan hebt gehad. Dat kan een specifiek artikel, een boek of complete site zijn.

Ik herinner me de beginperiode nog heel goed en één van de eerste dingen die je absoluut moet leren is alle oefeningen met hun Engelse benaming van buiten leren. Daarna leren hoe je elke oefening correct gaat uitvoeren. Een goede site hiervoor is het veelgebruikte ExRx (Exercise Prescription) on the Net en meer specifiek de beginners sectie en spiergroepen/oefeningen sectie.

Een eenvoudige, leuke maar toch handige site voor beginners is ook de [Link niet meer beschikbaar] site. Je kan de poppetjes uitprinten en aan de muur hangen of in je progressie map bewaren om, als je even niet weet hoe een oefening alweer ging, even te spieken.

Andere nuttige beginnerlinks of verwijzingen zijn welkom.

Zie ook:

 
Goed idee, Big T! Ik ga direct wat links opzoeken. Verder heb ik ook veel gehad aan bepaalde mensen op dit forum. (Trasher, Judokadomie). :D
 
Eigelijk zijn alle sticky's hier goed en haal ik al me info daar uit! :D
 
even alle sticky's op een rijtje zetten...
 
Oefeningengids is vooral handig voor de beginner, alle oefeningen op een rijtje ingedeeld per spiergroep!
 
RossTraining - Bridging The Gap Between Ordinary and Extraordinary
Diesel Crew Website::Innovative Strength Training for Elite Athletes
Beast Skills - Tutorials for Bodyweight Feats

veel beginners hebben het idee dat ze alleen maar een degelijke training kunnen doen als ze x aantal machines tot hun beschikking hebben, een ez curl stang, highpully's, lowpully's,...

deze sites hebben mij doen zien dat je zelfs met de simpelste dingen en met een beperkt budget toch een deftige training in elkaar kunt steken.
 
Ik ben bezig met een site waar ik men persoonlijke ervaringen, log, pics enzo zal bijhouden.
En ik dacht er ook een volledige compoundoefeningengids bij te zetten.
Compounds zijn dé oefeningen bij uitstek voor beginners én gevorderen
 
Ik ben bezig met een site waar ik men persoonlijke ervaringen, log, pics enzo zal bijhouden.
En ik dacht er ook een volledige compoundoefeningengids bij te zetten.
Compounds zijn dé oefeningen bij uitstek voor beginners én gevorderen

Oke, zeg maar als ie af is dan bekijk ik hem wel! Succes ermee!
 
Oke, ik ben ook wel van het sites maken en goed met photoshop enzo. Als je wat hulp nodig hebt, je weet me te vinden ;)
 
stronglifts in het algemeen is een goede site voor beginners (en gevorderden)
staan zeer interessante artikelen in :o
 
Ik ga die site ff bekijken :D
 
Misschien eens enkele mensen van die engelse artikels laten vertalen..
 
Ik lees ze gewoon in het engels, heur! Het is eigelijk net rippetoe dat wat ze daar doen :)

voor sommige mensen is het wel moeilijker in het engels;)

zal zien hier en daar eens een tekstje te vertalen
 
voor sommige mensen is het wel moeilijker in het engels;)

zal zien hier en daar eens een tekstje te vertalen

Haha het komt er op neer dat je sterker word naarmate je meer gewicht gaat gebruiken. Vrij logisch tog? ;)
 
Back
Naar boven