Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Specifieke Topics > 35 Plus

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Weergave Modus
Oud 24 March 2008, 13:01   #1
Cool Novice

Leeftijd: 37
Geslacht: M
Karma Power: 0 Raphie is op een gedistingeerde weg
Smile Raphie's 35+ topic

Hoi, ik ben Raphie en ben 37 jaar.
Ben op m'n 17e begonnen met Body Building en heb de afgelopen 20 jaar getrained met diverse ups en down en jaren ook van inactiviteit.
Ben sinds 2 maanden weer volledig gemotiveerd en weer druk bezig de draad weer op te pakken.

Ik train al jaren thuis en heb op dit moment de volgende apparaten:
HAMMER Multistation (120KG steekgewichten)
1.60m Barbel met maximaal 90kg
2 dumbbells van max 15KG
Ab bankje (gebruik ik nooit meer)
oud Weider drukbankje

Ik heb ook net de volgende producten aangeschaft:
BodyCraft F602 bank
Kroon squat/press rack
kroon Olympische halter tot 140KG
Hex rubber coated dumbbell set (8KG tot 20KG)
dumbbell rack.

Al met al een redelijk complete setup waar ik de rest van m'n leven wel mee vooruit zal moeten kunnen komen.

Ik heb tot de recente aanschaf besloten omdat ik bij de Multistation (die ik nu 3 jaar heb) toch wel het gevoel mis van losse gewichts training.
Daarnaast is het altijd al een droom van mij geweest om 1x een volledig beladen olympische halter (140KG) te kunnen drukken (zit op dit moment op 1x 85KG en m'n top zo'n 15 jaar geleden was 95KG)

Verder ben ik 1.92m weeg op dit moment 91KG en m'n BF is zo rond de 15/18% ben m'n "love handles" al wel kwijt, zie al weer een redelijke "pump"
maar heb nog geen "cut" terug.

Verder ben ik altijd volledig natural geweest, 1x een maandje creatine geprobeerd en een paar keer een box proteine. Maar vind supplementen eigen te duur en commercieel. Ik gebruik nu een Multivitamine van de ALDI, redelijke mix voor een eerlijke prijs.

Wat zijn mijn doelen:
- Naar 140KG benchpress, ben dus op zoek naar tips om door het 80/90kg plateau heen te breken en door te stoten naar 100+KG
- wil m'n cut terug zonder in te boeten aan spiermassa (ben voor ik begon 2 maanden op het zogenaamde " bloed" dieet gegaan, heel laag in carbs, het vet vloog eraf, maar tevensd de spiermassa en totaal geen puf om te trainen.
- eindelijk eens focussen op de basics, dus beginnen met: deadlift, mpress en squats.

Ben (was ) qua profiel een redelijke ectomorph, biceps maximale pomp zijn op dit moment 42cm (maximaal geweest 45cm) grote rug (veel windsurfing gedaan) en dunne, maar wel sterke benen

Ik probeer in principe minimaal 5x in de week te trainen. huidig schema is:
Zondag: Benen
Maandag: Borst
Dinsdag: Rug
Woensdag: Schouders
Donderdag: Biceps / Triceps

vrijdag/zaterdag: rust of cardio

Iedere spiergroep minimaal 3 oefeningen van 4 * 12 (of 4 * 6-8 zwaar)
dit duurt per dag ongv. 45min
daarna 15-20min situps / crunches / grondoefingen

Is dit schema ok voor 35+? of zal ik het eens totaal omgooien.
Tips zijn welkom, foto's volgen binnenkort vast nog wel eens (eerst wat meer cut )

Laatst aangepast door Raphie : 7 April 2008 om 20:54.
Raphie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2008, 16:42   #2
Colossal Veteran

jacky den bels's Avatar

Leeftijd: 42
Karma Power: 60
jacky den bels is herboren als heerser van het Samsarajacky den bels is herboren als heerser van het Samsarajacky den bels is herboren als heerser van het Samsarajacky den bels is herboren als heerser van het Samsara
Karma Crown
welkom en succes verders

meet in valkenswaard 14 juni pm me voor bankrekeningnr:

Nog 16 dagen om te betalen
jacky den bels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2008, 23:07   #3
Competitive Bodybuilder
Strongman

XLarge's Avatar

Karma Power: 12
XLarge is herboren in de Mens realmXLarge is herboren in de Mens realmXLarge is herboren in de Mens realmXLarge is herboren in de Mens realm
Heel succes en veel plezier op het board!

Druk- en typfouten voorbehouden.
XLarge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 08:21   #4
Dutch Bodybuilder

nicolas24's Avatar

Leeftijd: 16
Karma Power: 1 nicolas24 is een juweel in het ruwenicolas24 is een juweel in het ruwenicolas24 is een juweel in het ruwenicolas24 is een juweel in het ruwe
Welkom en post misschien ook eens een voedings schema kben wel benieuwd naar wat je vreet en vrijdag en zaterdag zouk rusten Aangezien je al 5keer per week traint

Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength

Could God make a barbell so heavy that even he couldn't deadlift it?

CHECK ME LOG UIT!

msn: nicolasdepoorter@hotmail.com
nicolas24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 08:28   #5
Competitive Bodybuilder

Leaf's Avatar

Leeftijd: 25
Geslacht: V
Karma Power: 8
Leaf is herboren in de Mens realmLeaf is herboren in de Mens realmLeaf is herboren in de Mens realm
Welkom hier!!
Leaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 08:28   #6
Competitive Bodybuilder

Tjooky's Avatar

Leeftijd: 24
Karma Power: 15
Tjooky is herboren in de God realmTjooky is herboren in de God realmTjooky is herboren in de God realmTjooky is herboren in de God realmTjooky is herboren in de God realmTjooky is herboren in de God realm
Bekijk Galerij (6 foto's)
Je traint al 20 jaar en je bent nog niet door de 80 kilo 'barriere' heen met je bench

Oh boy
vet (te vet)

En deze jongen weet waar hij het over heeft hoor:

Bosje
"In jouw schuild een kleine ronnie coleman dat een ding wat ccker is 8 van mij"
Tjooky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 08:39   #7
Advanced Bodybuilder

smithsYama's Avatar

Leeftijd: 25
Karma Power: 2 smithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijn
Thumbs up

Goede voornemens, veel succes

Spoiler

Something that doesn't kill you, makes you strong!

No price is too high to pay for the privilege of owning yourself.
smithsYama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 09:08   #8
Freaky Bodybuilder

olddutch's Avatar

Leeftijd: 38
Geslacht: V
Karma Power: 26
olddutch is DBB's Karma Kingolddutch is DBB's Karma Kingolddutch is DBB's Karma Kingolddutch is DBB's Karma Kingolddutch is DBB's Karma Kingolddutch is DBB's Karma Kingolddutch is DBB's Karma Kingolddutch is DBB's Karma Kingolddutch is DBB's Karma King
veel succ6, en nou wel je best doen hé
Lees je eens even in, in de voedingssectie.
100kg + in een korte tijd te doorbreken, zou toch moeten kunnen..

http://forum.dutchbodybuilding.com/group.php?groupid=38

-----------------------------------------
olddutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 09:12   #9
Freaky Bodybuilder

Robke78's Avatar

Leeftijd: 30
Karma Power: 37
Robke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma PimpRobke78 is DBB's Karma Pimp
Stuur een bericht via MSN naar Robke78
Citaat:
Origineel gepost door Tjooky Bekijk Post
Je traint al 20 jaar en je bent nog niet door de 80 kilo 'barriere' heen met je bench

Oh boy
met ups & downs getraind, + inactiviteit ... dan ben je niet veel met die 20 jaar hé

@TS: Goede eerste post wel
Veel succes, leuke spulletjes heb je gekocht.

Koop mijn APEX-bench!
http://forum.dutchbodybuilding.com/f...bankje-164912/
Robke78 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 09:52   #10
Advanced Bodybuilder

Karma Power: 5 willem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijnwillem 2 heeft veel om trots over te zijn
Citaat:
Origineel gepost door Raphie Bekijk Post
Hoi, ik ben Raphie en ben 37 jaar.
Ben op m'n 17e begonnen met Body Building en heb de afgelopen 20 jaar getrained met diverse ups en down en jaren ook van inactiviteit.
Ben sinds 2 maanden weer volledig gemotiveerd en weer druk bezig de draad weer op te pakken.

Ik train al jaren thuis en heb op dit moment de volgende apparaten:
HAMMER Multistation (120KG steekgewichten)
1.60m Barbel met maximaal 90kg
2 dumbbells van max 15KG
Ab bankje (gebruik ik nooit meer)
oud Weider drukbankje

Ik heb ook net de volgende producten aangeschaft:
BodyCraft F602 bank
Kroon squat/press rack
kroon Olympische halter tot 140KG
Hex rubber coated dumbbell set (8KG tot 20KG)
dumbbell rack.

Al met al een redelijk complete setup waar ik de rest van m'n leven wel mee vooruit zal moeten kunnen komen.

Ik heb tot de recente aanschaf besloten omdat ik bij de Multistation (die ik nu 3 jaar heb) toch wel het gevoel mis van losse gewichts training.
Daarnaast is het altijd al een droom van mij geweest om 1x een volledig beladen olympische halter (140KG) te kunnen drukken (zit op dit moment op 1x 85KG en m'n top zo'n 15 jaar geleden was 95KG)

Verder ben ik 1.92m weeg op dit moment 91KG en m'n BF is zo rond de 15/18% ben m'n "love handles" al wel kwijt, zie al weer een redelijke "pump"
maar heb nog geen "cut" terug.

Verder ben ik altijd volledig natural geweest, 1x een maandje creatine geprobeerd en een paar keer een box proteine. Maar vind supplementen eigen te duur en commercieel. Ik gebruik nu een Multivitamine van de ALDI, redelijke mix voor een eerlijke prijs.

Wat zijn mijn doelen:
- Naar 140KG benchpress, ben dus op zoek naar tips om door het 80/90kg plateau heen te breken en door te stoten naar 100+KG
- wil m'n cut terug zonder in te boeten aan spiermassa (ben voor ik begon 2 maanden op het zogenaamde " bloed" dieet gegaan, heel laag in carbs, het vet vloog eraf, maar tevensd de spiermassa en totaal geen puf om te trainen.
- eindelijk eens focussen op de basics, dus beginnen met: deadlift, mpress en squats.

Ben (was ) qua profiel een redelijke ectomorph, biceps maximale pomp zijn op dit moment 42cm (maximaal geweest 45cm) grote rug (veel windsurfing gedaan) en dunne, maar wel sterke benen

Ik probeer in principe minimaal 5x in de week te trainen. huidig schema is:
Zondag: Benen
Maandag: Borst
Dinsdag: Rug
Woensdag: Schouders
Donderdag: Biceps / Triceps

vrijdag/zaterdag: rust of cardio

Iedere spiergroep minimaal 3 oefeningen van 4 * 12 (of 4 * 6-8 zwaar)
dit duurt per dag ongv. 45min
daarna 15-20min situps / crunches / grondoefingen

Is dit schema ok voor 35+? of zal ik het eens totaal omgooien.
Tips zijn welkom, foto's volgen binnenkort vast nog wel eens (eerst wat meer cut )
Goede informatieve openingspost, ik denk dat je manier van trainen van 5 keer per week, en dan 45 min p/d wel prima is,zolang je goed herstel na je trainingen.
Wat betreft je doelstelling de 100 kilo grens met bankdrukken te doorbreken zou je eens kunnen overwegen om een een tijdje een 5x5 schema te gaan trainen met bankdrukken.
Staat veel over op het forum hier bij de sectie trainen en schema's.
Veel succes.
Groet, Willem 2
willem 2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 11:39   #11
Ripped Bodybuilder
Powerlifter

christG's Avatar

Leeftijd: 34
Karma Power: 60
christG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma PresidentchristG is DBB's Karma President
Veel succes en ditmaal volhouden!

No More Mr Nice Guy

God hates us all!

Log: bigger, stronger, better
christG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 12:12   #12
Cool Novice

Leeftijd: 36
Karma Power: 5 wimke1971 heeft een spectaculair aura over zichwimke1971 heeft een spectaculair aura over zichwimke1971 heeft een spectaculair aura over zich
Idd, wil je stijgen in benchpress, gewoon zo kort mogelijke sets, en maar spelen met het gewicht...

ik doe regelmatig negatieve setjes, bv 3 keer 90 kg zelf omhoogduwen en dan m'n vrouw wat laten mee naar boven duwen, en ik dan het negatieve gedeelte, zo traag mogelijk, tot 6 ofzo...

(je moet wel tegen het gezaag kunnen : "waarom doe je jezelf dat aan, waar is dat nu goed voor?" enz ;-)
wimke1971 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 19:18   #13
Cool Novice

Heren, bedankt voor de input :-)

Om even terug te komen op de benchpress, via m'n Hammer station druk ik gewoon 8x 120 (maar ja dat zijn steekgewichten he )
met de barbell nooit verder gekomen omdat ik geen spotter had, niet genoeg gewicht en geen goed rack.
Nu met de de nieuwe olympische halter en het kroonrack kan ik hem nog net boven m'n borst wegleggen en in kleinere stapjes opbouwen.

Ik merk wel dat spieren een soort van "genetisch geheugen" hebben, nu ik weer full time aan het trainen ben komt zelfs op m'n 37ste m'n figuur weer vrij snel terug.

Ik ga i.d.d. heel veel lezen hier en de 5*5 schema's eens proberen. (heb altijd al wel een platte borst gehad, wel een mooie V shape (vol bij de schouder aanhechting), maar meer sort of Frank Zane dan Rich Caspari zeg maar (in my dreams, maar je begrijpt wat ik bedoel)

Squats, lunges en deadlifts, doen trouwens wonders voor m'n middel, ik heb echt spierpijn op plekken rond m'n middenrif waarvan ik niet wist dat ik spieren had nu alleen nog wat droger worden zonder te slinken. Maar gaat wel goedkomen. Als ik de komende weken even peak zal ik wel ff snel een paar foto's maken ff wachten maar tot de betere dagen
Oud 25 March 2008, 19:22   #14
Freaky Bodybuilder

porterhouse's Avatar

Leeftijd: 36
Karma Power: 26
porterhouse is DBB's Karma Kingporterhouse is DBB's Karma Kingporterhouse is DBB's Karma Kingporterhouse is DBB's Karma Kingporterhouse is DBB's Karma Kingporterhouse is DBB's Karma Kingporterhouse is DBB's Karma Kingporterhouse is DBB's Karma Kingporterhouse is DBB's Karma King
Veel succes Ouwe( )

Klik op deze link:http://forum.dutchbodybuilding.com/f...schema-158145/

Wat doe ik nu.? Cardio en Deadliften tot 1 Juni
porterhouse is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2008, 20:06   #15
Cool Novice

Net m'n schouder sets gedaan:

Neckpress
16 * 30
12 * 30
8 * 30
6 * 30

Front barbel raise
5 * 5 * 15
5 * 12 * 5 (schouders staan voor nu in de fik)

MillitairyPress op Multistation
5 * 5 * 40 (steekgewicht)

Dat was schouders voor vandaag, nu ff 45min crosstrainer en dan nog ff buik (3 * 20 crunches en 3 * 20 situps) en dan zit vandaag er weer op
Oud 26 March 2008, 08:47   #16
Cool Novice

skinnie's Avatar

Leeftijd: 47
Karma Power: 3 skinnie zal spoedig beroemd wordenskinnie zal spoedig beroemd worden
Bekijk Galerij (1 foto's)
ook welkom "oudje"
Oud 28 March 2008, 20:46   #17
Cool Novice

LOL,

Net borst getrained

Benchpress
3 * 6 * 60
2 * 3 * 70
2 * 8 * 50

Incline press:
3 * 8 * 40
2 * 6 * 45

Incline dumbbell press
3 * 6 * 15
2 * 6 * 17.5

Machine Flys (Hammer Multistation)
4 * 12 * 50

Seated Alternate Biceps curl
2 * 12 * 15
3 * 6 * 17.5

Deck alternate biceps curls
4 * 6 * 15

Hammer curls (hammer barbell)
3 * 12 * 15

High leg crunches
3 * 20

Sit-ups
3 * 20

30 min crosstrainer (10KM/220Ccals for what it's worth)

Ben weer redelijk leeg.
Vandaag ook zo'n weegschaal met BF meter gekocht, gaf aan 19%!!!!!
wordt nog een moeilijk dieet: minder brood/pasta, meer tonijn/kip?
Oud 7 April 2008, 21:08   #18
Cool Novice

Raphie's 35+ topic

Zo, ik heb m'n topic titel maar even aangepast. heb te weinig tijd voor een log, maar vind het geven van een regelmatige update wel leuk.

Ik zit nu al 2 weken op het 5 * 5 schema van Big-T en ik moet zeggen dat bevalt goed!

Vandaag rug gedaan en de laatste deadlift was 5 * 95
(6*50, 6*60, 6*70, 6*80, 6*90 > 5*95) dit als laaste oefening van 5 rugoefeningen. Mag dus niet klagen (wel met riem, want kan m'n rug niet verprutsen)

Tevens begonnen met de "Animal Packs" Ik weet niet wat er allemaal inzit, maar zo'n 10min na het slikken begint alles te gonzen en lijkt het wel alsof je 5 liter koffie op hebt. Na m'n rugtraining van 1 uur net nog ff 30min crosstrainer gedaan op 140bpm trance op de koptelefoon. EASY

Ik voelde me net weer 20 op Mystery Land

Kortom, barst van de energie, eet schoon en heb 2 Whey shakes (30gr per shake per dag)

M'n maaltijden op dit moment:
ontbijt:
- 2 Glazen water
- Whey shake (30gr met 300ml halfvolle melk)
- kopje expresso
- 200 gram muesli met halfvolle melk

11.00
- Banaan of appel

12.30
- 2 kopjes Macaroni/tonijnblikje pasta droge salade (alleen wat ui en paprika)

15.00u
- Animal Pack

18.30
- kipfillet met gegrilde / gestoomde groenten (met soms wat rijst)

21.00
- na training shake (30gr + 300ml halvolle melk)

10.30
- 500gr magere naturel kwark met wat pruimen of abrikozen

tevens drink ik door de gehele dag minimaal 2 liter water

M'n weegschaal laat zien dat ik ongv 2 ons in de week aankom, maar m'n vetpercentage blijft tussen de 19 - 20%

Dit lijkt dus redelijk in balans
ik wil proberen om ongv in 2 maand te cutten richting de 15%, door 2x in de week 5km te hardlopen en 2x in de week 30min crosstrainer erbij te doen.
Oud 9 April 2008, 21:50   #19
Novice

Leeftijd: 38
Karma Power: 0 alsmaaropnieuw is op een gedistingeerde weg
Hi Allemaal,

Ook hier een nieuweling op de site ikzelf train ook een 20 jaar ben 1.89 weeg 91 kg
op het moment zit ik in personal training bij iemand die in 2006 mr.universe is geworden dus het trainen en voedingsschema zit wel goed . aleen ikzit aan mijn plafond en mijn doel is toch om naar de 100 kg te gaan aleen natural is de rek er gewoon uit. ik heb besloten nu ik de rest gewoon goed op de rails heb om te willen gaan kuren nou zou je zeggen dan ben je in goede handen dat is ook zo alleen voor de mensen die me trainen is gebruik een zo algemeen goed geworden dat ik het gevoel heb dat ze hier niet al te voorzichtig mee zijn. mijn vraag is wat is een veilige beginnerskuur en dan met name i.v.m mijn libido die wil ik gewoon niet kwijtraken ik wil daar voorzichtig mee zijn . mijn hoop is met deze kuur 5 tot 8 kilo te winnen . het advies wat ik krijg is omnadrem te gebruiken voor 8 tot 10 weken . ik heb verder nolvadex en proviron liggen is dat nodig om er naast te gebruiken graag advies!!
ok groetjes
alsmaaropnieuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2008, 22:03   #20
Monstrous Giant
Powerlifter

mhr team's Avatar

Leeftijd: 20
Karma Power: 49
mhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimpmhr team is DBB's Karma Pimp
welkom en succes , als je hier goed zoekt vind je der bijna alles over ...
Stars
mhr team is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels