AndroidHealthClinic

wittere tanden en 'olieslurpen' (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1984_7

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2007
Berichten
2.346
Waardering
77
Lengte
1m63
Massa
71kg
Vetpercentage
17%
Goed ik heb weer eens een nieuwe alternatieve 'geneeswijze' gevonden (Zie voor mijn vorige alternatieve escapade mijn leverreinigingsverhaal met linkje onder aan post). Nadat ik wat problemen had met mijn verstandskies kreeg ik van de tandarts chloorhexidine geadviseerd zodat dit mijn ontstoken verstandskies zou reinigen. Ik volg dus de handleiding op en mijn verstandskies werd weer gezond. Ik heb alleen de gebruiksaanwijzing niet goed doorgelezen want bij de bijwerkingen stond namelijk dat je bruine aanslag op je tanden kon krijgen.

Gelukkig ben ik zo'n lucky bastard die een bruine vlek op zijn tanden kreeg (een flinke bruine streep op mijn voortand) naast een algehele gele verkleuring van mijn tanden. Nu ben ik niet heel ijdel, maar ik wil er liever niet uitzien als een verlepte heroine junk met rotte tanden.

Omdat ik geen tandartsverzekering heb, zocht ik naar alternatieve wijzen om mijn tanden witter te maken (bovendien denk ik ook niet dat een standaardverzekering het polijsten van de tanden dekt). Enfin ik heb lang op internet gezocht naar een alternatieve behandelingswijze voor wittere tanden en kwam op de zonnebloemkuur ofwel 'olieslurpen/oilpulling'.
Wat is dit? Zie hier de link: http://www.plantaardigheden.nl/aardig/aardigheden/zonnebloemoliekuur.htm

http://www.oilpulling.com/

Schijnbaar is de oliekuur/olieslurpen/oilpulling een hele oude traditionele kuur de het lichaam 'ontgiftigd' en als bijkomend voordeel wittere tanden belooft...right (heb inmiddels op enkele fora gezocht en mensen zijn laaiend enthousiast :p). Nu geloof ik zelf niet in ontgiftigen maarja ik kan het altijd proberen. (enja het bleken van de tanden moet ook nog maar blijken). Enfin ik heb besloten om maar een gok te wagen. De benodigdheden:
- koudgeperste zonnebloemolie (deze is schijnbaar veel gezonder dan de standaard zonnebloemolie)
- een nuchtere maag
- wilskracht

Goed ik heb een fles koudgeperste olie bij zo'n reformwinkel gehaald en de proef op de som genomen.
Ik ben afgelopen vrijdag begonnen, en ik 'slurp' 1 keer per dag voor het ontbijt voor ongeveer 10 minuten 1 eetlepel olie. Ik laat het flink door mijn mond gaan en na die tien minuten is de olie compleet wit en zeer dun (precies naar behoren). Deze spuug ik vervolgens uit, om daarna zeer grondig mijn mond met water te spoelen.

Zondag en maandag heb ik overgeslagen, maar ik zit met vandaag meegerekend op mijn vierde dag.
Bevindingen tot dusver:
- de smaak is niet heel ranzig, en het spoelen is best vol te houden.
- mijn tanden en mijn mond voelt na het spoelen fris en glad aan
- ik heb niet echt het idee dat mijn tanden al veel bleker zijn. Misschien dat de bruine aanslag op mijn voortanden als iets minder is geworden maar dat kan bedrog zijn.
- Wat ik wel als bijeffect heb gemerkt is dat ik ineens behoorlijk moe ben. (inmiddels is dit al wat bijgetrokken) maar om onverklaarbare redenen was ik zaterdag, zondag, maandag helemaal kapot (terwijl ik absoluut niet actief geweest ben of ziek). DAarnaast is mijn maag tevens een beetje van streek. Ik had dit even opgezocht en het scheen normaal te zijn tijdens de 'kuur'. Het betekent dat je lichaam de afvalstoffen eruit stoot :rolleyes:. Ik betwijfel de wetenschappelijk onderbouwing van het laten verwijderen van slechte gifstoffen in je lichaam doormiddel van olie in je mond te laten rollen maargoed we zullen zien.

Iig de eerste vier dagen is wel aardig. Ik ben benieuwd wat de resultaten over een week zijn!
 
Laatst bewerkt:
Keep us posted ;)
 
Als het werkt kunnen we er geld mee verdienen :D
 
Je begint er zelf aan toch? Anyway, na hoeveel dagen/weken mag je serieus resultaat zien?
 
Je begint er zelf aan toch? Anyway, na hoeveel dagen/weken mag je serieus resultaat zien?

Sommigen zien al resultaat na 3 dagen. Maar normaliter is het na enkele weken. Ik hoop het in ieder geval
 
wow. Als je voor augustus nog meer gaypunten scoort moet ik je een roze netshirtje voor je verjaardag geven.
 
Kleine update: Ik ben niet meer moe van het olieslurpen en ik moet zeggen dat ik mij best wel fit voel. Daarnaast slaap ik tegenwoordig lekker diep (waarschijnlijk placebo effect, maar niettemin zeer plezierig). Wat betreft mijn tanden: ik merk nu serieus dat ze een tintje lichter worden.
 
Kleine update: Ik ben niet meer moe van het olieslurpen en ik moet zeggen dat ik mij best wel fit voel. Daarnaast slaap ik tegenwoordig lekker diep (waarschijnlijk placebo effect, maar niettemin zeer plezierig). Wat betreft mijn tanden: ik merk nu serieus dat ze een tintje lichter worden.

Wordt de rest niet gewon bruiner van de aangekoekte olie? :o
 
Wordt de rest niet gewon bruiner van de aangekoekte olie? :o

Hehe. Nee ik heb echt een paar keer gekeken maar mijn gehele gebit ziet er gezonder uit, voelt gezonder en is echt een tintje witter. Best gaaf eigenlijk.
 
interessant, blijf het ook volgen

Btw, wat is een reform winkel in belgisch :)?
 
Jo, keep us posted :D
 
Ben ook benieuwd naar een update.
 
Hij ziet er nu een beetje uit als casper het spookje.
 
en waarom laat je je verstandskiezen niet trekken. komt toch meestal terug. ik heb het is gekregen op vakantie in het buitenland en dan zijn er een paar dagen van je vakantie verpest en moet je in het buitenland een tandarts gaan zoeken ed. ik heb ze dan15 jaren geleden allemaal laten trekken en je probleem met verstandskiezen is opgelost.
 
Back
Naar boven