AndroidHealthClinic

Rare witte bolletjes op amandelen

Bezoekers in dit topic

kareldeboer

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
2 apr 2009
Berichten
1.898
Waardering
93
Lengte
1m94
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Sinds een half jaar heb ik witte bolletjes achter in mijn mond, op mijn amandelen.
Als ik een beetje achterin mijn strot met mijn vinger kloot kan ik die dingen er zo uitwippen. Het zijn dan van die rare witte bolletjes en ze stinken als een mother****er. Als ik weer eens zo een dingetje eruit heb gehaald duurt het weer een week en dan zit er weer een nieuwe..
Het is zwaar irritant want het voelt aldoor alsof en wat in mijn strot zit.

Heeft iemand hier ook last van? En what the **** kan je hier tegen doen?

p.s. ik ben al naar de dokter geweest.. maar dat is echt een beunhaas die kan alleen maar zeggen: rustig afwachten en over een half jaar terug komen. Maar van die randdebiel word ik ook niet echt wijzer.

Alvast bedankt!

Karma voor de nuttige reacties.
 
Waarschijnlijk zijn je amandelen ontstoken. Mijn vriendin heeft exact hetzelfde.
 
Magnifesteert het ook achter op je tong? -> Waarschijnlijk een vorm van lactose introllerantie. Zoek dan eens op Coeliakie. Anders is het vrijwel zeker spruw.
 
Waarschijnlijk heeft je dokter hier meer kijk op dan de eerste de beste boardkneus hier. Succes!
 
Heb ik ook gehad rond mn 20e, soms kwamen ze er met hosten uitzetten. De volgende fase was dat ik zwarte vlekken op mn amandelen kreeg die blijkbaar chronisch ontstoken waren. Zijn er toen operatief uitgehaald.
 
beter gewoon naar de dokter gaan.

ps marc dutroux had ook witte bolletjes op zijn pik, het bleken melktandjes te zijn... :eek:
 
ja een zwart bolletje had ik vorige week.
k*tzooi.. straks moeten die hoere dingen eruit.
kijk, ik ben nu al een stuk wijzer geworden dan bij die klapkloot van een dokter. ik zal maar eens een afspraak maken bij de KNO arts die zal me verder wel helpen.

heel erg bedankt allemaal.
ik heb karma gegeven aan de posts waar ik wat aan heb gehad en aan olddutch voor de originaliteit haha;)
 
Huisartsen zijn ook niet meer wat het geweest waren
 
Huisartsen zijn ook niet meer wat het geweest waren

nee man die kerel bij ons is helemaal een ellendeling.
het is altijd: even aankijken of het over gaat en kom maar over 2 maanden terug.
daarom vraag ik het hier maar omdat ik hier wel antwoord krijg waar ik wat aan heb.
 
Aambeien die omhoog gekropen zijn?
 
Die dingen stinken idd en als je ze ziet kan je dr ook wel vanuit gaan dat je op dat moment flink uit je giechel meurt.

Je amandelen zijn gewoon vrijwel altijd ontstoken, effectieve oplossing is de amandelen laten knippen. Heb ik ook gedaan. Het verotte ervan is dat je een week niet kan eten (wel vloeibaar), en de 2e week nog steeds moeizaam maar steeds beter. Maarja, dan ben je dr wel voor altijd vanaf.
 
heeft een artikel over in de krant gestaan
zal even opzoeken hoe dat ok alweer hete kan je het googlen

kan benaming helaas niet terug vinden
 
Laatst bewerkt:
Die dingen stinken idd en als je ze ziet kan je dr ook wel vanuit gaan dat je op dat moment flink uit je giechel meurt.

Je amandelen zijn gewoon vrijwel altijd ontstoken, effectieve oplossing is de amandelen laten knippen. Heb ik ook gedaan. Het verotte ervan is dat je een week niet kan eten (wel vloeibaar), en de 2e week nog steeds moeizaam maar steeds beter. Maarja, dan ben je dr wel voor altijd vanaf.

helaas is het niet zeker dat je er dan voor altijd vanaf bent. ik had neus en keel laten knippen, maar 1 van de 2 is tot 2x toe teruggegroeid. dat was in de tijd dat ik nog erg jong was trouwens, laatste keer was een jaar of 10. zitten er nu weer.
 
Die huisartsen heb je idd geen flikker aan, enige wat ze doen is even kijken en zeggen van: owh valt wel mee joh kom maar weer terug als je over paar maanden nog steeds last van hebt...
 
Ik heb het gevonden! Was het een hele poos geleden al een keer ergens tegengekomen

Tonsil stones

What is a tonsillolith? Tonsilloliths, also known as tonsil stones, are irregularly shaped, whitish/yellow, foul-smelling globs of mucus and bacteria that get caught in the back of the throat. They form in the tonsil crypts which are simply small pockets or divots that appear in everyones tonsils. The scientific name for these white globs is tonsilloliths.

http://www.tonsilstones.com/
 
ik heb dat ook man best klote zijn van die witte bolletjes ik zou megod niet weten wat het is maar et stinkt ind als de gekte beetje naar speeksel
 
Slecht nieuws. Je hebt aids.
 
Back
Naar boven