AndroidHealthClinic

Problemen bij hardlopen

Bezoekers in dit topic

Volgens mij snap jij het idee erachter niet helemaal maat. Krachttraining is mijn primary goal maar als ik helemaal buiten adem raak tijdens squats betekent het dat ik mijn uithoudingsvermogen moet trainen, vandaar hardlopen :) Echter staat het uithoudingsvermogen niet meer op een hoog pitje want blijkbaar hebben die paar keer dat ik heb gelopen geholpen dat ik nu minder erg buiten adem ben tijdens squats.. gaat best snel dan. Maar ik begrijp dat als ik weer ga rennen dat ik dan 2 paar schoenen mee moet nemen naar de gym?

Je kunt toch gewoon een schoen gebruiken waar je alles op kunt, ik heb gewoon Nikes goed voor cardio en Kt. :D
 
Dat is waar, maar voor squats en deadlifts zijn all stars superieur.
 
Hebben ze geen andere vormen van cardio apparaten in jouw gym? Vind hardlopen echt veruit de meest kutte manier van cardio trainen.
 
Dat hebben ze wel. WEet echter niet hoe die apparaten heten!

Een is zon ding waar je in moet gaan staan en 2 van die stokken moet beetpakken :P en dan zijn er natuurlijk nog van die fietsen.
 
Dat is waar, maar voor squats en deadlifts zijn all stars superieur.

Dat kan ik niet helemaal volgen dan, ik kan deadlifts bij wijze van ook op slippers maken.
Maakt voor mijn kracht, grip, gains of wat dan ook niets uit.

Of ik mis wat, correct me if I'm wrong.
 
Als je 3 maanden niet hardloopt en je gaat t weer hervatten, dan ben je best wel snel op je oude niveau (Lichaam heeft memories) Maar ik lees dat je 20kg bent aangekomen. Daar aan KAN het liggen, maar is geen zekerheid.

Hoe is het als je ff een half uurtje ofzo normaal loopt (Want met hardlopen enzo stamp je een beetje meer he)
 
Als je 20 kilo bent aangekomen ben je waarschijnlijk te zwaar om buiten hard te lopen.
Dit is veel te belastend voor je gewrichten zoals enkels en knieën.

Er zijn maar weinig mensen geschikt om hard te lopen en dat zijn de magere mensen die niet te veel wegen.

als ik jou was zou ik de crosstrainer gaan gebruiken om je conditie op te hoog te krijgen.
 
Als je 20 kilo bent aangekomen ben je waarschijnlijk te zwaar om buiten hard te lopen.
Dit is veel te belastend voor je gewrichten zoals enkels en knieën.

Er zijn maar weinig mensen geschikt om hard te lopen en dat zijn de magere mensen die niet te veel wegen.

als ik jou was zou ik de crosstrainer gaan gebruiken om je conditie op te hoog te krijgen.

Oke dat lijkt me wel wat:cool:

@Serbian
Na 5 minuten hardlopen overal al last van, laat staan 30 minuten :P
En heb echt jaren niet hardgelopen, dat zal ook meespelen.

@Marr
Zover als ik weet is het het beste om platte zolen te hebben of helemaal geen schoenen. Veel nikes hebben geen platte zolen. Weet de details hier niet meer van maar is wel op feiten berust.
 
Oke dat lijkt me wel wat:cool: @Serbian Na 5 minuten hardlopen overal al last van, laat staan 30 minuten :P En heb echt jaren niet hardgelopen, dat zal ook meespelen. @Marr Zover als ik weet is het het beste om platte zolen te hebben of helemaal geen schoenen. Veel nikes hebben geen platte zolen. Weet de details hier niet meer van maar is wel op feiten berust.

O, okay. Ik ben verder niet zo bezig met dat soort details.
Maar goed ieder zijn ding ;)

Succes !
 
Waarom ga je hardlopen als dat pijn veroorzaakt? Voor uithoudingsvermogen zijn er nog zat andere opties... Roeien, fietsen, kettlebell etc.

In jouw geval zou ik trouwens eerder je rust gaan timen om die vervolgens iets te gaan knijpen. Betekent dat je lichaam dus sneller leert te herstellen tussen de sets.
 
Wellicht de hardlooptechniek aanpassen? Ik heb op youtube enkele videos hiervoor gezien. Eerste paar keer is het hardlopen wel vreemd, omdat je erg op techniek wilt en gaat rennen. na enkele weken ben je gewend en ren je sneller en lichter, pijnvrij. dat werkte voor mij.
 
Als jij buiteadem bent tijdens je squat dan squat je te snel.
Het is namelijk anaëroob, of je squat meer dan 15 herhalingen.
Met hardlopen heb je je capillaire nodig vanwege zuurstofverbranding en met een zware squat niet, die is anaëroob en gebruik je creatinefosfaten
 
De 'juiste' hardloopschoen zoeken schijnt zwaar overrated te zijn.

Zeker als je net begint met hardlopen kan het veel pijn in de schenen geven en/of onderrug, maar op den duur zou dit wel minder moeten worden. Hardlopen is dan ook per definitie helemaal niet zo goed als menigeen wil beweren en geeft een hoge mate van belasting op de gewrichten.

Stap idd eens op een crosstrainer, dit geeft een minimale belasting op je gewrichten met een doorgaans goed resultaat.
 
De 'juiste' hardloopschoen zoeken schijnt zwaar overrated te zijn.

Zeker als je net begint met hardlopen kan het veel pijn in de schenen geven en/of onderrug, maar op den duur zou dit wel minder moeten worden. Hardlopen is dan ook per definitie helemaal niet zo goed als menigeen wil beweren en geeft een hoge mate van belasting op de gewrichten.

Stap idd eens op een crosstrainer, dit geeft een minimale belasting op je gewrichten met een doorgaans goed resultaat.
Juist omdat het een hoge belasting geeft zijn de juiste schoenen juist niet overrated. Ga maar op een paar allstars hardlopen en erna op een paar goede asics.
Daarnaast heb je ook nog je pronatiepatroon.
 
Juiste hardloopschoenen zijn zeker niet overrated, pronatiepatroon wel. In principe zou iedereen moeten kunnen lopen op een neutrale schoen, vereiste is wel dat je techniek goed is. Met andere woorden: begin nooit op een neutrale schoen en al helemaal niet op all stars i.v.m. gebrek aan demping.
Voor de TS: als je hardlopen puur en alleen gebruikt om tijdens je squats niet naar lucht te hoeven zoeken dan zou ik ermee stoppen. Zoals eerder is aangegeven zou ik dan bijv. je rust verkorten tussen de sets. Wat je ook kunt doen is een tijdje de intensiteit wat verlagen en de capaciteit verhogen. Wellicht dat dit je helpt. Succes!
 
Juiste hardloopschoenen zijn zeker niet overrated, pronatiepatroon wel. In principe zou iedereen moeten kunnen lopen op een neutrale schoen, vereiste is wel dat je techniek goed is.

En wat doe je bij mensen met een structureel doorgezakt mediaal voetgewelf of een calcaneus valgus?
 
Dat kan ik niet helemaal volgen dan, ik kan deadlifts bij wijze van ook op slippers maken.
Maakt voor mijn kracht, grip, gains of wat dan ook niets uit.

Of ik mis wat, correct me if I'm wrong.

Oke, correct you want dat is niet waar. Deadliften kan het beste op schoenen met een platte zool, zoals allstars, of op blote voeten. Ga je deadliften op hardloopschoenen ben je verkeerd bezig, deze hebben vaak een makkelijk veerbare zool die je voet negatief kan beïnvloeden tijdens de lift met zware gewichten.
 
Te snel squatten? haha ik doe 3x5 en bij de 3e/4e rep wacht ik soms wel 5seconden, langer lukt niet want mijn handen gaan dan slapen :P maar dit lijkt mij lang genoeg.

Crosstrainer ga ik zeker proberen :)
 
Back
Naar boven