MuscleMeat

te lage onderdruk

Bezoekers in dit topic

Marijn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
4.235
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
ik heb laatst mijn bloeddruk laten meten, en het blijkt dat ik een te lage onderdruk heb. Weten jullie wat dat betekent en wat ik er aan kan doen?? Dit is misschien niet de juiste site maar ik kan het nergens vinden..
 
Men spreekt van een lage bloeddruk als de bovendruk lager is dan 100mm Hg en de onderdruk lager dan 60mm Hg.

Een lage bloeddruk kan te merken zijn aan moeheid, futloosheid en zwakte door de vermindering van de bloeddoorstroming in het lichaam. Minder bloeddoorstroming in de hersenen kan leiden tot duizeligheid, ijlhoofdigheid, concentratiestoornissen, neiging om flauw te vallen, black-out, instabiele gang.

Lage bloeddruk is minder gevaarlijk dan hoge bloeddruk. Het kan chronisch zijn, maar meestal treedt het plotseling op.



Lage bloeddruk kan te wijten zijn aan:



Zware maaltijd
Rechtstaan na lang te hebben gelegen (vb. slaap, ziekte)
Spataders in de onderbenen waardoor er minder bloed naar het hart terugvloeit
Warmte
Extreem vochtverlies
Een hevige allergische reactie
Infecties
Gebruik van alcohol
Stress
Diabetes
Gebruik van bepaalde medicijnen zoals diuretica, middelen tegen hoge bloeddruk, antidepressiva, e.a.
Het kan ook zijn dat er geen aanwijsbare oorzaak is, maar dat een psychologische problematiek een rol speelt (vb. geen levensdoel hebben, zich vervelen, er geen zin in hebben, levenslust verloren, minderwaardigheidsgevoelens, depressie, enz.)


Adviezen:



Lichtere maaltijden gebruiken
Langzaam rechtkomen uit liggende houding
Goed spannende elastische kousen dragen
Ventileren, zorgen voor afkoeling in te warme plaatsen
Koude douches nemen
Meer zout innemen, waardoor het circulerend bloedvolume toeneemt
Teenstandoefeningen, bewegen
Besrpeek met uw arts of lage bloeddruk het gevolg kan zijn van bepaalde medicijnen, diabetes, infecties, enz.
Kruidenthee gebruiken van bvb. mariadistel-vrucht of rozemarijn-blad (ev. ook als keukenkruid, maar niet gebruiken bij zwangerschap en ook niet ’s avonds omdat het door de opwekkende werking de slaap kan beletten). Rozemarijn kan ook als etherische olie gebruikt worden in een aromaverstuiver en heeft een zuiverende, verhelderende, activerende werking. ’s Avonds kan deze afgewisseld worden met de etherische olie van pepermunt.
Er bestaat ook een gestandaardiseerd preparaat van brem-kruid, dat wordt gebruikt bij hartritmestoornissen gepaard gaande met lage bloeddruk. (raadpleeg hiervoor de arts)
Ferrum Phosphoricum D6 (Schüsslerzout) 6 x daags een dosis



alsjeblieft :cool:
 
relaxt, bedankt dokter ;)
 
lage onder druk

hoi ik had een vraagje,ben net in het ziekenhuis geweest,voor informatie over de narcose en nu hebben ze de bloeddruk enzo gemeten en de bloed druk was 116 en de onder druk was maar 45 en polsslag 86 in rust en ze arts heeft gezegt als de onder druk zo laag blijft dat de operatie dan niet door kan gaan:mad:wat kan ik hier aan doen???
 
Adviezen:



Lichtere maaltijden gebruiken
Langzaam rechtkomen uit liggende houding
Goed spannende elastische kousen dragen
Ventileren, zorgen voor afkoeling in te warme plaatsen
Koude douches nemen
Meer zout innemen, waardoor het circulerend bloedvolume toeneemt
Teenstandoefeningen, bewegen
Besrpeek met uw arts of lage bloeddruk het gevolg kan zijn van bepaalde medicijnen, diabetes, infecties, enz.
Kruidenthee gebruiken van bvb. mariadistel-vrucht of rozemarijn-blad (ev. ook als keukenkruid, maar niet gebruiken bij zwangerschap en ook niet ’s avonds omdat het door de opwekkende werking de slaap kan beletten). Rozemarijn kan ook als etherische olie gebruikt worden in een aromaverstuiver en heeft een zuiverende, verhelderende, activerende werking. ’s Avonds kan deze afgewisseld worden met de etherische olie van pepermunt.
Er bestaat ook een gestandaardiseerd preparaat van brem-kruid, dat wordt gebruikt bij hartritmestoornissen gepaard gaande met lage bloeddruk. (raadpleeg hiervoor de arts)
Ferrum Phosphoricum D6 (Schüsslerzout) 6 x daags een dosis

niets mis met het lezen van de post boven je eigen post ofzo hoor...
 
niets mis met het lezen van de post boven je eigen post ofzo hoor...

OF jij leest 'm niet. De vraagsteller wilt een hogere onderdruk.

Dan nog geef je wel indirect antwoord op zijn vraag.
 
Back
Naar boven