Fitness Seller

te hoog urinezuur gehalte

  • Topic starter Guest
  • Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 21K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
MODS: weet niet of de vorige post nu wel of niet is aangekomen, hij gaf foutmelding bij versturen en ik zag m ook niet zo staan bij hoofdpagina dat dat laatste bericht was..... maar hij stond bij mij wel id lijst ??? maar had nog niemand gekeken naar half uurtje.. dus vandaar hier nogmaals:

kom net bij de homeophaat vandaan, zij checkte mn ogen en zag direct dat ik een veel te hoog urinezuur gehalte had.. ze vroeg mij of ik veel melkproducten e.d. gebruikte en dit is inderdaad het geval (denk ook aan proteine shakes) Dit zou volgens haar, heel goed EEN oorzaak kunnen zijn van mijn blessures. Dit te hoge urinezuurgehalte zorgt voor ontstekingen in de spieren, het lijkt een beetje op reuma, ik heb nog niet echt Jicht, dat is dus wel n (hevige) vorm van reuma, maar het is duidelijk dat dit te hoge urinezuur gehalte mijn herstel iig niet versnelt :p ,
Ik moet nu dus 6 weken GEEN melkproducten binnenkrijgen, denk aan melk, kaas, ijs, yoghurt, bepaald vlees enz enz... tevens krijg ik zon kuurtje om t urinezuur te verlagen. Ik mag dus ook geen proteine meer gebruiken ofzo .. k*tzooi..:mad:
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hebben jullie misschien nog tips wat ik nu wel kan eten wat ook goed voor me is enzo?? zonder melkproducte dus zeg maar erin.. en hoe kan ik dit straks gaan combineren met krachtsport ??? kan ik dan geen proteine meer nemen enzo? Graag info van jullie!!!!

want die vrouw zei dus dat als ik zo door ga.. dat ik dan op mn 24e verlamd was... :eek: :(
 
Mij hebben ze dat ook eens wijs proberen maken, leek bullshit te zijn. Het kan erg simpel uit je bloed afgeleid worden trouwens. Eerst een goeie diagnose en dan pas zorgen maken.

En als het van een homeopaat komt, tjah ... Was je toevallig verloren gelopen en er per ongeluk binnengelopen ? Ik kan me moeilijk bedenken wat je daar anders zoekt :).
 
Ik had daar 12 jaar geleden al eens last van. Volgens een bloedonderzoek was mijn urinezuur dubbel zo hoog als normaal. (enkel je ogen onderzoeken en dan weten dat je urinezuur te hoog is??? ) Ik moest toen vooral proteïne inname verminderen en "zuur" bevorderende voedingsmiddelen (denk maar aan AL het lekkere junkvoer ) laten staan voor enkele weken. De dokter meldde niets over een medicijn dat zou helpen.

In die tijd bowlde ik nog in competitieverband en met die urinezuren kreeg ik enorme pijn in de gewrichten van mijn vingers. (Dat is het gevaar op lange termijn van te veel urinezuren, je zou er een soort van reuma van kunnen krijgen geloof ik.) Toen mijn urinezuur terug op het normale pijl stond, was ik terug pijnloos.

Ik zou zeggen veel groenten (behalve erwten) eten en enkel water drinken:meal: . De dokter raadde mij toen Vichy celestin water aan omdat het een hoog bicarbonaatgehalte heeft, ik drink het nog steeds. Ik moet je wel waarschuwen, als je dit nog nooit gedronken hebt, zul je moeten wennen aan de zoute smaak. Meestal ben je dit na 1 fles wel gewend.

Sterkte!

groet
Kim
 
Laatst bewerkt:
Loe zei:
want die vrouw zei dus dat als ik zo door ga.. dat ik dan op mn 24e verlamd was... :eek: :(
Voor zulke mensen ben ik altijd een beetje huiverig, vooral als ze dit soort uitspraken doen.
Mijn tante loopt ook bij een homeopaat en via haar hoorde ik dat reumatische artritis (wat ik heb) een onbeduidend virus is, dat door een bepaald voedingspatroon en dure homeopatische medicijnen uitgeschakeld kan worden.
Uh-huh... :rolleyes: Er zijn duizenden mensen met RA in NL, waarvan een hoop niet in staat een volledige baan te hebben en veel pijn hebben. Jaarlijks wordt er veel onderzoek gedaan, maar dit virusje en de simpele oplossing hebben ze net over het hoofd gezien zeker? En als de homeopaten het dan wel weten, waarom wordt het dan niet doorgegeven aan de reguliere artsen? :rolleyes:

Misschien kun je volgende keer eens vragen waarop ze baseert dat je verlamd zult raken? Wat er namelijk wel kan gebeuren, als je daadwerkelijk jicht krijgt en er niets aan doet, is dat de ontstekingen chronisch worden en daardoor beschadigen. Dat is pijnlijk en beperkt je in je bewegingen, maar je raakt niet verlamd!

Keek ze alleen maar in je ogen, of deed ze ernaast ook nog wat bloed- en urineproeven?
Normaal verloopt de diagnose als volgt:
Hoe wordt de diagnose gesteld?
Om vast te stellen of uw klachten door jicht worden veroorzaakt, zal uw arts allereerst vragen stellen om in kaart te brengen welke klachten u precies hebt.

Om met zekerheid vast te stellen of de ontstekingen worden veroorzaakt door neergeslagen urinezuurkristallen, zuigt uw arts met een naald wat vocht uit een ontstoken gewricht en onderzoekt dit onder de microscoop.

Daarnaast onderzoekt de arts uw bloed en soms uw urine, op urinezuur.

Om uiteindelijk de diagnose te stellen, combineert uw arts de gegevens van de verschillende onderzoeken.
Jicht en voeding
Wat heeft jicht met voeding te maken? Veel mensen stellen zich deze vraag, omdat iemand jicht kan krijgen door een teveel aan urinezuur in het bloed. Urinezuur is een afbraakproduct van purine en dat komt vrij uit eiwitrijk voedsel. Is de hoeveelheid purine met voeding te beïnvloeden?

Purine is een van de producten die vrijkomt tijdens onze stofwisseling. Slechts een klein deel komt direct uit ons voedsel. Dat betekent dat de hoeveelheid purine maar voor een klein deel te beinvloeden is via het eten. U kunt over het algemeen dus gewoon alles eten. Probeer wel veel te drinken en verdeel dit goed over de dag. Koffie en thee hebben geen invloed op de hoogte van het purine- of urinezuurgehalte.

Het is wel belangrijk dat u niet te veel eet en dat u niet te dik wordt. Overmatig eten en overgewicht kunnen een jichtaanval uitlokken. Als u gaat vermageren, doe dit dan in een rustig tempo, omdat een te snelle vermagering een jichtaanval kan uitlokken. Probeer matig te zijn met het gebruik van alcohol.

Hiervoor zijn twee redenen: alcohol bevat veel purine en zet het lichaam dus aan tot het produceren van urinezuur. Ook maakt alcohol het de nier moeilijker om urinezuur kwijt te raken.

Een laatste advies heeft betrekking op een aantal voedingsmiddelen dat zeer veel purine bevat. Het verdient aanbeveling hier niet te veel van te gebruiken. Het gaat om:
• bepaalde vissoorten (ansjovis, haring, mosselen, sardines, viskuit)
• orgaanvlees (hersenen, hart, niertjes, zwezerik, lever)
• alcohol (bier, wijn)
Hier zeggen ze dus ook niet dat je meteen alle eiwitten moet laten staan. Men is het er nog niet over eens, maar het neigt ernaar dat koolhydraten de (gewrichts-)ontstekingen erger maken.

Je kan natuurlijk een purine-arm dieet gaan volgen om te zien of het effect heet. Er zijn ook groenten die purine bevatten, maar dat kan je googlen. Als je meer zekerheid wilt hebben of je daadwerkelijk een hoog urinezuur gehalte hebt, ga dan bij de huisarts langs voor een gesprek en een onderzoek.

Als je meer over jicht wilt weten, zowel de acute als chronische vorm, verwijs ik je naar www.reumafonds.nl
(in dit geval: https://www.reumafonds.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=547 dan kom je op de site waar je brochures kunt inzien over verschillende reumatische aandoeningen).
 
Homeopaten zijn levensgevaarlijk. Je moet er zover mogelijk uit de buurt blijven.
 
Loe zei:
zij checkte mn ogen en zag direct dat ik een veel te hoog urinezuur gehalte had

...

want die vrouw zei dus dat als ik zo door ga.. dat ik dan op mn 24e verlamd was... :eek: :(

Mijn advies: ga naar een echte dokter. (en betaal vooral geen rekening van deze kwakzalver)
 
homeopaat=kwakzalver 'k spreek uit ervaring.
 
ten eerste bedankt voor alle uitgebreide reacties heel erg fijn!!
Maar ik ben nog al eens bij deze vrouw onder behandeling geweest voor chronische hoofdpijn en warmte/duizeligheid aanvallen, reguliere dokters wisten het ook niet meer en toen heeft ze me ook echt wonderbaarlijk geholpen, ik had ook elk jaar enorm veel last van hooikoorts en 'gewone' middeltjes vd huisarts werkte niet, zij heeft me der nu voorgoed van af geholpen, daarnaast is mijn zus nu bij haar onder behandeling en ook van haar positieve reacties dus dacht ik: ga gewoon es mee, kijken wat ze zegt.. vandaar raistlin ;)
Maar ik ben dus al eens op reuma geprikt.. nog niet zo lang geleden, en ik bleek geen reuma te hebben, maar ze prikten gewoon in mn onderarm he.. dus niet bv in schouder ofzo waar de ontstekingen zitten, en daarnast heb ik dus geen echte Jicht of andere vorm van reuma maar 'gewoon' te hoog urinezuurgehalte.. moet ik hier eens apart bloed op laten prikken? kan dat?
Maar KL1172 heeft wel goede ervaringen, ik ga het dan ook sowieso een kans geven, heb tog al vanalles geprobeerd, dit kan ook wel weer.. baadt het niet dan schaadt het niet ;)
@ slettiebettie: ten eerste karma voor je post ;) heel erg bedankt voor de moeite, maar zoals ik al zei heb ik dus nog geen jicht of reuma ofzo.. maar enkel een te hoog urinezuurgehalte wat kan leiden tot..... Ze zei dat door dit te hoge urinezuurgehalte ik allerlei ontstekingen in mn lichaam heb wat ook de diversiteit vd blessures kan verklaren: enkel, knie, schouder, elleboog, nek... en ja ze baseerde dat verhaal van verlamd raken erop dat als ik zo door zou gaan met dit eetpatroon.. ze wilde me zeg maar gewoon goed laten schrikken dat ik daar mee (zoveel eiwitrijk voedsel) moest stoppen (voorlopig) over die diagnose geef ik jullie gelijk, die is miss wel erg snel gesteld, moet k maar eens langs de dokter gaan, vrage of k nog es bloed mag laten prikken maar waarop dan precies??
 
Lieverd, als je een ontsteking in een gewricht hebt (je schouder) door de te hoge urinezuurgehalte, dan IS dat jicht (naar wat ik begrepen heb).
Dat je jicht (of wat dan ook) wil voorkomen ipv genezen, juich ik toe. Maar door alle eiwitten uit je dieet te schrappen, KAN je het NIET voorkomen, ook niet verminderen / genezen. Minder purines eten helpt wel, maar de boosdoeners zijn dan niet de zuivelproducten.

Dat je reeds goede ervaringen met haar hebt, is prima. Dat je van je hooikoorts, hoofdpijn en warmte/duizeligheid af bent, dankzij haar, heel goed. Maar als ze je een angst aan probeert te praten door te dreigen met verlamming, die overigens zeer onwaarschijnlijk is, is heel erg niet OK!

Ik heb zo mijn bedenken bij veel homeopaten. Ik geloof dat je niet eens een medische opleiding afgerond hoeft te hebben om als homeopaat aan de slag te kunnen. Dat ze bij veel mensen kunnen helpen, heeft ook te maken met het feit dat ze naar die mensen luisteren. De mensen kunnen even over hun problemen praten. Vaak neemt daardoor wat spanning af, waardoor vage klachten en kwaaltjes (zoals hoofdpijn zonder aantoonbare oorzaak) verminderen en zelfs verdwijnen. En sommige kwaaltjes verdwijnen gewoon na verloop van tijd, zonder dat er wat aan gedaan wordt.

Maar goed, je bent langs gegaan en je hebt totale onzin te horen gekregen...
Ga gewoon naar je huisarts. Vertel het verhaal zoals je hier hebt gedaan. Vraag vervolgens wat je arts er van vindt.


Zoals ik je in een eerder topic al zei: wel of geen reumafactor in je bloed hebben, zegt helemaal niets. De een heeft die factor wel, maar heeft geen reuma. Een ander heeft die factor niet, maar heeft wel reuma (zoals ik bijvoorbeeld). Staar je daar niet op blind.

Er gaat ook maanden, zoniet jaren overheen voor de diagnose reuma gesteld kan worden. Ik heb al 7 jaar last van mijn knieen en heupen, maar vorig jaar werd pas duidelijk dat het reuma zou kunnen zijn.
Als je klachten houdt, ga je gewoon weer naar de huisarts. Neem dan ook geen genoegen met "het is geen reuma, want je hebt geen factor in je bloed", maar vraag door. Wat is het wel, wie kan me zeggen wat het is, wat kan ik zelf doen, wat moet ik laten, wanneer moet ik weer terugkomen, wat als de pijn erger wordt, ...?
 
Oh ja, het maakt voor de reumafactortest niet uit waar ze prikken. Het is een stofje datin je bloed voorkomt en dus door je hele lichaam reist. Als er ontstekingen zijn meten ze je BSE (=bezinkingswaarden, heeft niets met gekke koeien te maken) in je bloed.

Waar je pijn hebt, maakt voor die testen dus niets uit.
 
Te hoog urinezuurgehalte is inderdaad ook volgens mij gewoon jicht, en is als ik het goed heb ook deels erfelijke bepaald. Het grote probleem met chronische blessures is dat iedereen er wel z'n zegje over heeft, en dan komen dit soort diagnoses al snel naar boven. En leuke ervaringen zijn allemaal goed en wel, maar als ik een homeopaat z'n theorietjes hoor toelichten aan m'n tenen ervan krullen. Ze luisteren inderdaad meer dan echte dokters, maar moeten ze daarom al die klinkklare onzin erbij halen ?

Ik zou ook gewoon naar een echte dokter gaan. En wat o zo belangrijk is is gewoon mondig zijn als je daar in die consultatie bent. Als je als patient niet aandringt op een oplossing maakt een dokter er zich vaak snel van af. Je moet ze maar dwingen om te luisteren en te handelen.
 
ze hadden idd op BSE geprikt.. maar was dus nix aan de hand,, nja ik weet t ook niet meer, die zegt dit die zegt dat, mja, ik heb nog n verwijzing bij de dokter ligge voor reumatoloog, die ga ik maar eens halen en dan ga ik eens goed zoeken waar die purines in voorkomen en die even laten voor wat ze zijn.. maar eiwitten enzo kan ik dus volgens jullie wel gewoon innemen?
kga nu iig eten: mn moeder heeft allemaal soja producten gehaald en vis (zaten daar geen purines in :rolleyes:) enz enz.. hopelijk smaakt t n beetje,
 
Back
Naar boven