MuscleMeat

hoge hartslag in rust (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

koetje

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 jan 2005
Berichten
6.520
Waardering
1
nu nam ik gisteren mijn hartslag en bloeddruk

ik had die dag niet getraind ofzo ik had de hele dag op de sofa gelegen, wat tv gekeken .

ik had een lage bloeddruk en een hartslag van 110 :eek:

is dit gevaarlijk ?

meestal heb ik een hartslag van +- 90 maar nu 110 door gewoon niets te doen ?
 
Waar keek je naar.... Piet P. geeft mij altijd een hoge bloed druk.

Zou zeggen: hou het in de gaten, houd het aan, neem contact met uw huisarts.
 
damn, toevallig niet een overdosis aan stimulantia (efi, stackers, clen, ...)

da's 2 keer zo hoog als die van mij en ik heb net 10 minuten gefietst.
 
Niet gevaarlijk maar zeker niet normaal.
 
Een hartslag van 90 in rust is al niet gezond voor iemand die traint, van 110 zeker niet. Zoals Wazzup zegt, heb je stimulantia gebruikt de laatste tijd?

Je wordt er in ieder geval niet oud mee, een hart heeft een bepaald maximum aan slagen en dat zal bij een te hoge rust hartslag sneller op zijn.
 
veel stress de laatste tijd? (in combinatie met oververmoeidheid misschien)

bij het overlijden van mijn pa onlangs heb ik dit ook een tijdje meegemaakt; was een combinatie van stress en vermoeidheid en emotie etc.

probeer eens goed te slapen en uitgerust te zijn; en indien het niet overgaat, zeker de dokter eens verwittigen, want op lange termijn is het wel degelijk gevaarlijk...
 
Eja een kleine irritatie (piet P is er zeker 1 van..) kan binnen notime je hartslag ophoog gooien, wist ik ook niet maar een collega heeft een te hoge hartslag in rust. En deze kwam iedere keer bij de dokter terwijl daar een assitente zat, waaraan hij zich zo aan kon ergeren. Dat er dus flink wat slagen bij kwam... raar maar waar... Zij maakte veel fouten ,hij geirriteerd, dokter meet weer een verhoogde hartslag.. Pas toen hij verklaarde dat hij zich kaport ergerde aan de assitente zijn ze er achtergekomen dat die 'factor' zeker zijn hartslag in rust omhoog gooide...
 
Van een persoon die veel sport dient de hartslag rond de 60 te liggen.
Een gewone persoon zonder sport is dit al gauw 80.

Dus uw hartslag in rust is enorm hoog.

Maar is die rust dan ook effectief stilliggen, want van het minste dat je doet gaat ie omhoog.
 
Mijn hartslag is altijd rond de 90 a 100 in rust..
Als ik flink gesport hebt, komt ie ook niet hoger als 140.
 
http://www.drmirkin.com/heart/8261.html

Snelle hartslag (boven de 83 slagen) vergroot de kans op een hartaanval drievoudig.

Hier nog wat over een te snelle hartslag :

[Link niet meer beschikbaar]
 
Dan zulde volgens mij geen super conditie hebben ;)
 
Ik geloof dat de vroegere en huidige Tourwinaars zoals Indurain en Armstrong een rusthartslag van 40-50 hebben of hadden.

Van een ongetrainde, gezonde mens zou hij rond de 70-80 moeten liggen.
 
ik ben dus niet gezond :o
 
wazzup zei:
lager nog: 28 voor Indurain.


Juist, ik geloof dat ze hem snacht met een hartslagmeter moesten volgen om hem wakker te maken als zijn ritme te laag was, anders zou hij een hartstilstand gekregen hebben.
 
stace zei:
veel stress de laatste tijd? (in combinatie met oververmoeidheid misschien)

bij het overlijden van mijn pa onlangs heb ik dit ook een tijdje meegemaakt; was een combinatie van stress en vermoeidheid en emotie etc.

probeer eens goed te slapen en uitgerust te zijn; en indien het niet overgaat, zeker de dokter eens verwittigen, want op lange termijn is het wel degelijk gevaarlijk...


mijn maat is overleden en dat heeft best wat stress opgeleverd .ik rook stukken meer als vroeger meer als een pakje per dag en dan met de nodige alcohol (heb ik nu weer afgezworen)
ik slaap zeer onregelmatig , soms 3uurtjes per nacht en dan de volgende nacht weer 10 uur . kan het mss liggen aan mijn biologisch ritme ?
 
Laatst bewerkt:
mijn hartslag in rust ( liggend) is 68~70 per minuut, mijn bloeddruk hoog/laag is iets van 120/70 :D


ik rook niet, drink geen alcohol, en maak me nooit zo snel druk:rolleyes:

en als landmeter beweeg ik natuurlijk veel in de buitenlucht !!
 
110 is echt te hoog. Probeer wat te ontspannen! En zoals je zelf zegt, probeer meer regelmaat in je te slapen krijgen.
 
Back
Naar boven