XXL Nutrition

Je haar nooit meer wassen met shampoo (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vipo

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 nov 2006
Berichten
2.348
Waardering
150
Ik kan enigszins raden wat merendeels van de mensen zal denken bij het lezen van de titel, maargoed. :o Iemand hier die zijn haar nooit wast met shampoo (of andere haarmiddelen)?


Zelf ben ik altijd op zoek geweest naar de shampoo die bij mijn haar past. Elke shampoo, van goedkoop tot iets duurdere, beloofden mij stuk voor stuk te doen wat er in de beschrijving stond. Echter, ik heb nog nooit een shampoo gevonden waar ik echt tevreden mee was (los van de geur die het met zich meebrengt, dat zat vaak wel goed). Merendeels na het wassen met een shampoo werd mijn haar droog en duf, met als gevolg dat ik er wel wax / gel in moest doen, wilde ik er nog een redelijk model in brengen. :o

Na vele frustraties die dat met zich meebracht, kwam ik op internet een stuk tekst tegen over haar wassen zonder haarmiddelen: alleen met water dus. Een nogal vies idee vond ik het, maar gezien de positieve reacties die mensen deelden onder de tekst werd het voor mij wel aantrekkelijk. Ik ging het eens proberen en wist ook wat me te wachten stond. Na één of twee weken zonder shampoo wassen, gaat een natuurlijk proces in werking die het haar erg vet maakt, wat er ook echt niet uitziet. Ik wist dat 't ging gebeuren, gezien de reacties van de mensen, en ik denk ook dat in die fase veel mensen afhaken, wat ik ook wel goed kan begrijpen.

Nu, twee maanden later, ben ik ontzettend tevreden met de keuze om me haar niet meer met shampoo e.d te wassen. :D Ik was het iedere dag grondig met water, meestal een uur voordat ik ga slapen, zodat het de volgende dag goed is gedroogd. Voor de rest lekker de natuur zijn gang laten gaan, die zelf een bepaald iets aanmaakt om het haar te beschermen. Wellicht klinkt het wat onwerkelijk, maar me haar zit eigenlijk altijd goed. Ik heb een half lang model en sta, mocht ik die dag de deur uitgaan, niet meer dan een paar minuten voor de spiegel. Even in model kammen en that's it, zonder wax / gel oid erin te doen. "Bad hair days" zitten er ook niet meer bij. Veel mensen denken dat je haar gaat stinken, wat ik ook een logische gedachte vind, maar die ervaring heb ik nog niet gehad iig.


Tot zo ver mijn ervaring wat dit betreft. Het is iig een aanrader, mocht je hetzelfde "probleem" hebben als ik had. :)
 
Laatst bewerkt:
Had je wel ff eerder mogen zeggen, heb net mijn koppie kaal geschoren:)
 
Het is toch vooral voor je hoofdhuid? Die huidcellen en vettigheid. Daarom lijkt het me best vies. Hoe kan het dat dat weg gaat dan?
 
misschien is moet ik dat ook maar eens proberen, gezien mijn haar zo ontzettend droog word en snel statisch geladen. big-t postte het ook eens geloof ik, dat haren wassen met shampoo onzin is.

gebruik van gel is niet relevant neem ik aan?
 
Mmm krijg roos als ik het niet 2x per week met anti roos was :(. Heb het sowieso gemillimeterd, dus het ziet er toch altijd hetzelfde uit, met shampoo gewassen of niet.
 
ik doe met een pot gel 3 dagen, dus geen shampoo zou een killer voor me zijn
 
er zit zout in shampoo daarom droogt je hoofdhuid uit zoek eens naar iets in een natuur winkel of tea tree shampoo
 
@TS, hoe gaat grondig het haar wassen met alleen water in zijn werk eigenlijk? Gewoon hoofdhuis masseren enzo maar dan zonder shampoo? En dit dus elke dag een aantal minuten?

er zit zout in shampoo daarom droogt je hoofdhuid uit zoek eens naar iets in een natuur winkel of tea tree shampoo

Die ruikt echt enorm vies.
 
@TS, hoe gaat grondig het haar wassen met alleen water in zijn werk eigenlijk? Gewoon hoofdhuis masseren enzo maar dan zonder shampoo? En dit dus elke dag een aantal minuten?


In principe wel ja. Wat iemand verstaat onder "grondig wassen" is natuurlijk een persoonlijke kwestie, maar iig genoeg tijd besteden aan het wassen, zodat je voor jezelf een voldaan gevoel hebt. Ik vind dat ik er voor mezelf genoeg tijd aan besteed. Het voelt alsof mijn haar een soort van balans heeft gevonden, die niet onderbroken wordt door een (haar)middel wat ik erin smeer.

Wat in mijn beleving ook een positief punt is, is dat de wind mijn haar niet meer zo onder controle heeft. Ik heb een half lang model, wat erg gevoelig is voor (stevige) wind e.d, maar nu valt mijn haar eigenlijk altijd zoals het al zat. Ook heeft de kleur van mijn haar z'n ware aard naar boven gebracht, wat aanzienlijk donkerder is tegenover hetgeen wat ik altijd had. Het ziet er stevig uit en ik krijg, tot nu toe, alleen maar positieve reacties. :)

Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan lopen, maar tot nu toe ben ik erg tevreden met de keuze.
 
Zelden gel in me leven gebruikt, en m'n haar spoel ik grondig uit elke dag. Heb een flinke bos en lekker dik haar.

Tientallen jaren shampoo gebruiken maakt haar sneller dun en broos.
 
Hmmz.... Nog nooit geprobeerd maar vind m'n haar toch mooier met gel dr in;) Nu ben ik wel n miereneuker want gebruik ook nog eens dure gel wat k via internet moet bestellen:S
Kan je je haar toch mooier modelleren lijkt me? Als ik t nie doe loop ik met een "get-out-of-bed"look :S
 
Hmmz.... Nog nooit geprobeerd maar vind m'n haar toch mooier met gel dr in;) Nu ben ik wel n miereneuker want gebruik ook nog eens dure gel wat k via internet moet bestellen:S
Kan je je haar toch mooier modelleren lijkt me? Als ik t nie doe loop ik met een "get-out-of-bed"look :S

Zo zag mijn situatie er eerst ook altijd uit. In de periode dat ik nog gel / wax gebruikte en ook mijn haar vaak waste, was elke dag weer een verassing wat mijn haar ging doen. Soms kon ik alleen nog met moeite mijn haar in model brengen, gepaard met veel wax gebruik.

Het is echt even afzien voor drie a vier weken, maar voor mij is het een ontzettend goede keuze geweest. Ik had eerst ook dagen dat mijn haar wat krulde en er "warrig" uitzag, maar nu ziet mijn haar er tot nu toe altijd hetzelfde uit. Steil haar wat ik alle kanten op kan kammen, net hoe ik 't die dag wil hebben. Geen plakkerige troep meer in me haar wat ik er amper uit krijg, maar gewoon de natuur z'n gang laten gaan. :)


Overigens heb ik niet ivm financiële redenen de keuze gemaakt, maar mocht dat er toe doen; het bespaard uiteraard wel geld. :o
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik echt al een tijd geen shampoo meer, krijg m'n haar dan veel makkelijker in model. Heb onlangs echter wel m'n haar (grondig) moeten wassen met shampoo, omdat er een kleurtje in zat van zo'n spuitbus... Kreeg er pas na 3 keer m'n haar doen 'n redelijk model in... Voor mij echt geen shampoo meer.
 
Ik gebruik echt al een tijd geen shampoo meer, krijg m'n haar dan veel makkelijker in model. Heb onlangs echter wel m'n haar (grondig) moeten wassen met shampoo, omdat er een kleurtje in zat van zo'n spuitbus... Kreeg er pas na 3 keer m'n haar doen 'n redelijk model in... Voor mij echt geen shampoo meer.

:thumbs:

Ben benieuwd of iemand 't van dit forum gaat uitproberen en het volhoudt. :)
 
Maar ik mag dus ook geen gel erin doen?
want ik heb wel, dat wanneer ik me haar was, het echt 5 dagen duurt voordat het weer goed zit.. en dan moet ik elke dag wel gel gebruiken..

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

ohja ik heb geen half lang haar, het is bovenop een centimeter of 4 a 5
 
& als je van nature uit krullen hebt? :(
 
Maar ik mag dus ook geen gel erin doen?
want ik heb wel, dat wanneer ik me haar was, het echt 5 dagen duurt voordat het weer goed zit.. en dan moet ik elke dag wel gel gebruiken..

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

ohja ik heb geen half lang haar, het is bovenop een centimeter of 4 a 5

Mocht je het besluit maken om je haar niet meer te wassen met shampoo, dan lijkt het mij verstandiger om amper tot geen gel te gebruiken. Ik kan het zelf niet zeggen, aangezien ik sinds ik 't besluit heb genomen geen gel meer gebruik. Probeer het anders eens als je niet veel naar buiten gaat, als je een tijdje ziek bent bijvoorbeeld. :p



& als je van nature uit krullen hebt? :(

Wees daar trots op. :)
 
Back
Naar boven