MuscleMeat

Je haar nooit meer wassen met shampoo

  • Topic starter Vipo
  • Startdatum
  • Reacties 565
  • Weergaven 77K
  • Volgers 73

Bezoekers in dit topic

Het komt niet vaak voor dat ik dit tegen een kerel zeg maar: pics? Ben wel benieuwd naar het voor/na verschil eerlijk gezegd aangezien je het waard vind een topic er over aan te maken zal het wel een degelijk verschil met zich meebrengen, ben benieuwd!
 
Mocht je het besluit maken om je haar niet meer te wassen met shampoo, dan lijkt het mij verstandiger om amper tot geen gel te gebruiken. Ik kan het zelf niet zeggen, aangezien ik sinds ik 't besluit heb genomen geen gel meer gebruik. Probeer het anders eens als je niet veel naar buiten gaat, als je een tijdje ziek bent bijvoorbeeld. :p
Ik ben nooit ziek :p maarrem ik heb wel dat ik als ik me haar 2 of 3 weken niet heb gewassen ik inderdaad me haar al kan stylen zonder gel of wax, het zit dan wel wat meer 'out of bed look' dan normaal, maar het kan wel ja;)
Het komt niet vaak voor dat ik dit tegen een kerel zeg maar: pics? Ben wel benieuwd naar het voor/na verschil eerlijk gezegd aangezien je het waard vind een topic er over aan te maken zal het wel een degelijk verschil met zich meebrengen, ben benieuwd!
+1
 
Het komt niet vaak voor dat ik dit tegen een kerel zeg maar: pics? Ben wel benieuwd naar het voor/na verschil eerlijk gezegd aangezien je het waard vind een topic er over aan te maken zal het wel een degelijk verschil met zich meebrengen, ben benieuwd!

Foto's "voor" wordt een beetje lastig. Ik heb wel foto's, maar eigenlijk zijn dat allemaal foto's waarop ik me haar heb gedaan, met wax bijvoorbeeld. Sinds 7 á 8 maanden heb ik de keuze gemaakt om me haar wat langer te laten groeien, voor het eerst overigens. Ben toen ook mezelf meer gaan verdiepen in het verzorgen van het haar.

Ik zou wel eens een foto van nu kunnen maken, al zul je dan uiteraard geen verschil kunnen zien. En weer een keer wassen met shampoo om het verschil aan te tonen wordt 'm niet. :D Ik zou zeggen, als je het interessant lijkt, probeer het eens!

Ik vond het zeker waard om een topic hierover te openen, aangezien ik zelf genoeg frustratie heb gehad wat betreft mijn haar. Ook worden er genoeg artikelen aangeprezen die allerlei beloftes maken, maar daar trap ik niet meer in. De kapper die ik bezoek heeft ooit eens verteld dat haar met shampoo wassen inderdaad niet echt goed is, vooral als je het vaak doet. Uiteraard had de kapper wel een product in de shop die wel goed is om mee te wassen... :o It's all about the money.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil het eigenlijk heel graag proberen.
Maar mijn haar valt gewoon plat op mijn hoofd als ik geen gel gebruik.
Dus dan zie ik er echt niet uit.

Dus toch kan het weer niet.
 
Had dit al eens gehoord en was van plan het deze zomer eens uit te testen :) nu ga ik het zeker doen :P
 
Haar met water wassen is idd wel het beste.
Ik was het nu om de dag met van die speciale zee zout shampoo.

Heb in de winter maande erg veel last van roos, jeuk en lichte haar uitval door dat me hoofdhuid geïrriteerd is..
Veel shampoo's geprobeerd maar niks hielp regen de roos. Me haar had toen ook erge droge punten.

Nu is het vrijwel over met de shampoo.
Alleen me haar is om de dag helemaal vet van zich zelf. Ik gebruik geen wax producten of iets dergelijks.

Maar dat heeft meer met me hormoon schommelingen te maken. Merk het aan me stemmingen, tegenwoordig om alles heel snel agresief.

Na de zomer scheer ik alles der af. In de winter is dat prettiger met het roos vrees ik
 
Oke ik ga het ook proberen.
 
Interessant. Bij mij is het probleem, ik heb enorm vettig haar. Als ik het een dag niet was ziet het er echt niet uit en durf ik bijna niet op straat komen.
Maar ik wil het wel echt graag proberen. Ik heb een tijd roaccutane gebruikt niet zo lang geleden en nu is mijn huid vrij droog. Zeker als ik was met shampoo zie je kleine huidschilfers op mijn voorhoofd. Raar genoeg is mijn haar, zoals ik al zei, heel snel vettig. Zou het dan, door het enkel met water te wassen elke dag, mogelijk zijn dat mijn haar terug aan een normaal tempo vettig wordt en dat die droogheid verdwijnt?
 
:thumbs:

Ben benieuwd of iemand 't van dit forum gaat uitproberen en het volhoudt. :)

ben nou bij dag 2, so far so good! ik hoop overigens ook dat het effect heeft op vetproductie op mijn voorhoofd, want ik krijg altijd snel zo'n glim erop:p
 
ben nou bij dag 2, so far so good! ik hoop overigens ook dat het effect heeft op vetproductie op mijn voorhoofd, want ik krijg altijd snel zo'n glim erop:p

Dat heeft niet zo zeer met de vetproductie op je voorhoofd te maken, maar wel met de hydraterende eigenschappen van je huid. :)
 
2x per week rooscure, elke avond gel uit m'n haren spoelen voor 't slapen gaan. That's all I need
 
Zometeen lekker me haar wassen, zonder shampoo! :banana:
 
  • Like
Waarderingen: Vipo
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen! :)


Nogmaals: ja, je gaat na één of twee weken (of meer, afhankelijk van hoe lichaam reageert) door een "moeilijke" periode, wat haar betreft. Bij mij duurde die periode zo'n 1½ week, waar ik ook echt moeite mee had om bijvoorbeeld geen shampoo te gebruiken. Op bepaalde dagen vroeg ik mezelf letterlijk af waar ik mee bezig was, maar achteraf gezien ben ik meer dan tevreden dat ik de keuze heb gemaakt.

Ook kan ik natuurlijk niks garanderen, aangezien ieder lichaam anders reageert. Proberen en 't een kans geven is het enige wat een persoon zou kunnen doen. Het kost iig geen geld, alleen maar doorzettingsvermogen. :)
 
Krijg je daar niet een enorm naar kaas-ruikend hoofd van?
 
Krijg je daar niet een enorm naar kaas-ruikend hoofd van?

Dat was ook de gedachte bij mij voordat ik ermee begon.

Zelf heb ik iig nog niet de ervaring gehad dat mijn haar stinkt. Ik sta open voor alles en als iemand vindt dat mijn haar niet lekker ruikt, dan mag diegene dat uiteraard tegen me zeggen. Ik zeg dit ook tegen de mensen om mij heen, maar tot nu toe is er nog niemand die heeft aagegeven dat mijn haar stinkt. Al wilt iemand het niet zeggen uit sociaal aspect oid, dan houdt diegene twee mensen voor de gek: mij en zichzelf. :)
 
Ik was mijn haar én huid al meer dan twee jaar niet meer met douchegels of shampoos. Gewoon warm water meer niet. Sindsdien geen last meer van roos, droge huid, droog haar, te vet haar, of andere problemen.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen! :)


Nogmaals: ja, je gaat na één of twee weken (of meer, afhankelijk van hoe lichaam reageert) door een "moeilijke" periode, wat haar betreft. Bij mij duurde die periode zo'n 1½ week, waar ik ook echt moeite mee had om bijvoorbeeld geen shampoo te gebruiken. Op bepaalde dagen vroeg ik mezelf letterlijk af waar ik mee bezig was, maar achteraf gezien ben ik meer dan tevreden dat ik de keuze heb gemaakt.

Ook kan ik natuurlijk niks garanderen, aangezien ieder lichaam anders reageert. Proberen en 't een kans geven is het enige wat een persoon zou kunnen doen. Het kost iig geen geld, alleen maar doorzettingsvermogen. :)
Moeilijke periode? Lijkt wel een drugsverslaving :D Ik heb het gewoon geprobeerd voor een tijdje om te kijken wat het verschil was. Toen bleek dat het er juist beter op werd was de keuze snel gemaakt ;)

Maar ik snap wel dat mensen het aangenamer vinden om mee te douchen... voor mij is het gewoon te agressief spul, huid en haar waren steeds uitgedroogd.
 
  • Like
Waarderingen: Vipo
Ik was mijn haar én huid al meer dan twee jaar niet meer met douchegels of shampoos. Gewoon warm water meer niet. Sindsdien geen last meer van roos, droge huid, droog haar, te vet haar, of andere problemen.


Moeilijke periode? Lijkt wel een drugsverslaving :D Ik heb het gewoon geprobeerd voor een tijdje om te kijken wat het verschil was. Toen bleek dat het er juist beter op werd was de keuze snel gemaakt ;)

Maar ik snap wel dat mensen het aangenamer vinden om mee te douchen... voor mij is het gewoon te agressief spul, huid en haar waren steeds uitgedroogd.


Tja, "moeilijke" periode... Zo ervaarde ik het enigszins iig. :) Mijn haar was zo ontzettend vet, zag er niet uit en in model brengen kon gewoon niet. Als ik op zo'n manier ergens naar een afspraak moest oid, dan voelde ik me er niet bepaald representatief uitzien. Zo moeilijk is het natuurlijk niet, maar ik kan goed begrijpen dat mensen in die periode er toch voor kiezen om weer te gaan douchen met shampoo.

iig :thumbs: voor je keuze en goed te horen dat het nog steeds bevalt na 2 jaar.
 
Tja, "moeilijke" periode... Zo ervaarde ik het enigszins iig. :) Mijn haar was zo ontzettend vet, zag er niet uit en in model brengen kon gewoon niet. Als ik op zo'n manier ergens naar een afspraak moest oid, dan voelde ik me er niet bepaald representatief uitzien. Zo moeilijk is het natuurlijk niet, maar ik kan goed begrijpen dat mensen in die periode er toch voor kiezen om weer te gaan douchen met shampoo.

iig :thumbs: voor je keuze en goed te horen dat het nog steeds bevalt na 2 jaar.
Hm, had dat een beetje, maar niet om te zeggen dat het stoorde. Dat zou dan idd kunnen gezien worden als een overgangsfase.
 
ben nou bij dag 3, het begint nou wel aardig vettig te worden. net na het douchen kamde ik voor de lol een hanekam, en het bleef gewoon staan :roflol:
 
ben nou bij dag 3, het begint nou wel aardig vettig te worden. net na het douchen kamde ik voor de lol een hanekam, en het bleef gewoon staan :roflol:

:D

Wel in gedachten houden dat je haar kammen als het nat is, schadelijk is voor je haar. Ook is het schadelijk als je bijvoorbeeld na het wassen van je haar, meteen met een handdoek er doorheen gaat rossen. Gewoon een paar tips. :p Ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk bij jouw gaat uitpakken.
 
Back
Naar boven