MuscleMeat

zo geraak je van je verstopte neus af!

Bezoekers in dit topic

cedricske

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2008
Berichten
399
Waardering
0
hallo,

ik weet dat hier net een topic van open is gegaan, maar ik wil het ook even apart posten, zodat mensen het later maklijk terugvinden. ik heb een methode die echt goed werkt tegen een verstopte neus!


het klinkt misschien heel raar, maar het werkt! je neus spoelen met zout water! je kan een "rhino horn" kopen, dit is een soort pijp waarmee je het water in je neus kan spuiten, maar ik doe het gewoon met een glas water.

wat heb je nodig?
glas water of een rhino horn ofzo (verkrijgbaar bij de apotheker of via internet)
2 keer een 3/4 volle theelepel zout
water op lichaamstemperatuur
best ook een zakdoek

hoe ga je te werk?
je vult een glas water helemaal vol, liefst een groot glas.

daarna doe je er ongeveer een theelepel zout bij, misschien iets minder.(en natuurlijk roeren)

LET OP de temperatuur van het water moet ongeveer lichaamstemperatuur (37 graden dus:D) zijn, het maakt niet veel uit als het een beetje kouder of warmer is, maar als de temperatuur te sterk afwijkt van je lichaamstemperatuur, kan je neus irriteren, en kun je problemen krijgen.

als je eenmaal je glas met zout hebt, ga boven de lavabo, of het toilet hangen (ik doe het in de douche) en hou je glas zo dat je wanneer je snuift je een beetje water door je neus naar binnen krijgt, en tegelijkertijd knijp je het andere neusgat toe, met je vrije hand. je snuift dus goed door, en na iedere keer dat je snuift adem je door je mond.(door je neus gaat natuurlijk niet met water erin) je zult zien, na dit enkele keren gedaan te hebben ga je kokhalzen, en komt er een hele hoop slijm uit mond, dit moet je UITSPUWEN. het duurt wel eventjes voor je glas leeg is, en het is een heel raar gevoel, zeker in het begin,maar wanneer je klaar bent zal je merken dat er heel veel snot uit je neus lopen hebt, dus effe zakdoek gebruiken.

daarna het zelfde doen met je andere neusgat!

na het gebruiken van de zakdoek nog even een neusgat dichtknijpen en een keer of 10 inademen door je neus, en dat ook met het andere doen om te verkomen dat er water in je neus blijft steken (kan tot ongewenste problemen leiden)

zoals met alle dingen, kan er ook wel iets fout lopen (maar dit is zeldzaam)

wanneer je slijmvliezen geïnfecteerd of opgezwollen zijn kan het zijn dat je neus lettterlijk "toe zit" en dan krijg je er geen water in.hier is een simpele oplossing voor! neem warm water zonder zout, en laat het een tiental seconden in je neusgat (dan moet je je wel in een moeilijke situatie zetten) en zo gaan je slijmvliezen ontspannen, zodat het probleem 9/10 verdwenen is.

voor mij werkt dit echt goed, m'n neus is altijd volledig terug open als ik dit 1 keer doe, soms de dag erna nog eens. je doet dit best wel maximum 1 keer per dag! je neus met zout spoelen kan je ook een heel eind verder helpen als je last hebt van een slechte adem, trouwens. omdat neus keel en oren verbonden zijn, hebben sommige mensen last van een slechte adem omdat er bacteriën in de neus zitten die de stank naar de keel, dus de mond sturen. het helpt ook tegen voorhoofdsholteontsteking en allergie!ook korstjes worden op deze manier uit de neus verwijderd.en als laatste kan dit ook, wanneer je het 's avonds doet, ervoor zorgen dat je niet meer gaat snurken. dus een hele boel redenen om je neus te spoelen!


nog even de voordelen van neus spoelen op een rij:

- neus niet meer verstopt
- korstjes en vuiltjes verwijderd uit je neus
- kan helpen tegen stinkende adem (Halitose)
- kan helpen tegen een voorhoofdsholteontsteking, waar veel mensen last - van hebben zonder het te weten
- helpt tegen vele allergieën
- kan snurken voorkomen (dus goed voor degene die bij je op de kamer slaapt:D)
- betere hygiëne in de luchtwegen
- bevordert de ademhaling door de neus
- het bevochtigt de neusslijmvliezen als er veel droge lucht is
- kan astma en ademhalingsproblemen verminderen
 
Laatst bewerkt:
Printing... als het werkt zul je overgoten worden met karma!
 
in ieder neusgat een vol glas water ?
 
graag verwijs ik even naar dit topic:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f172/verstopte-neus-170305/

de poster probeerde alle technieken die men hem aanrade, niets hielp, tot hij dit probeerde. ik zeg niet dat het een wondermiddel is, maar het werkt mooi!zoveel is zeker.

bedankt voor de karma, trouwens. ben blij als het mensen helpt, een verstopte neus is een enorm lastig probleem, alleen spijtig dat het niet echt de leukste techniek is om je neus te ontstoppen...:P
 
ja, komt er toch ook weer uit :P
 
Ik ga altijd op me rug liggen, en snirf het me voorhoofd in.
 
Worked for me :thumbs:
 
Ik ga altijd op me rug liggen, en snirf het me voorhoofd in.

zo gaat het ook, maar je moet opletten dat het niet "te snel" gaat, is zeer slecht, dan krijg je dat lastige gevoel dat je soms in het zwembad ook krijgt als je teveel water in je neus krijgt, dus toch opletten!

je neus is gevoellig, en net zoals alle andere lichaamsdelen heb je er maar 1!
 
Tering, ok...

Ik denk fijn, misschien ben ik er dan eindelijk vanaf... Maar ik hoest nu al 10 minuten bloed en mn neus stopt ook niet meer met bloeden..

Discuss.. :@
 
Epic fail, Jesaja.
 
Tering, ok...

Ik denk fijn, misschien ben ik er dan eindelijk vanaf... Maar ik hoest nu al 10 minuten bloed en mn neus stopt ook niet meer met bloeden..

Discuss.. :@

water op lijftemperatuur gebruiken!!!!!
en goed snuiten...

en kleine snuifjes nemen, niet alles ineens naar binnen willen werken :)

ofwel heb je een wondje opengekregen in je neus, en bloed dat nu wat...dus kan het ook positief zijn dat je neus bloed.
 
Nee, dat was een leugen.. ik heb het niet geprobeerd. Ik ben niet zo'n fan van dingen opsnuiven.. ik blijf wel oude t-shirts als zakdoekjes gebruiken.

Epic fail, Jesaja.

:roflol:
 
zo gaat het ook, maar je moet opletten dat het niet "te snel" gaat, is zeer slecht, dan krijg je dat lastige gevoel dat je soms in het zwembad ook krijgt als je teveel water in je neus krijgt, dus toch opletten!

je neus is gevoellig, en net zoals alle andere lichaamsdelen heb je er maar 1!

Ja, en net zoals al mijn andere lichaamsdelen moet ie naar mij luisteren en niet andersom.
 
Op zich niet verwonderlijk, er zijn veel middelen op de markt om een verstopte neus tegen te gaan die gewoon zuiver zeewater bevatten. Ik gebruik dit ook en het werkt.
 
goeie topic!
 
Back
Naar boven