Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Andere Populaire Topics > Gezondheid en Uiterlijk

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 28 October 2007, 14:49   #21
Moderator
Moderator Powerlifter

Sephirothsnake's Avatar

Leeftijd: 24
Geslacht: M
Blog Berichten: 2
Karma Power: 60
Sephirothsnake is herboren als heerser van het SamsaraSephirothsnake is herboren als heerser van het SamsaraSephirothsnake is herboren als heerser van het Samsara
Karma Crown
Bekijk Galerij (2 foto's)
gewoon die voor te slapen
Sephirothsnake is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 14:57   #22
★ playboybunny ★
Elite Member

flowergrrl's Avatar

Geslacht: V
flowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma President
Ik hoor ook altijd een suis in m'n oren na een avondje stappen, trekt in de loop van de dag vanzelf weer weg... Mijn vriend ging vroeger elke dag stappen en heeft nu een permanente piep/suis-toon in z'n oren. Je (hij) went er op een gegeven moment aan maar het is natuurlijk wel jammer, inderdaad gehoorbeschadiging die nooit meer goed komt.

DBB-chick van het jaar 2007/2008

DBB-slet van het jaar 2007/2008
flowergrrl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 14:57   #23
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 19
Karma Power: 3 VEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijnVEN88 heeft veel om trots over te zijn
Citaat:
Origineel gepost door Masallah Bekijk Post
Wat voor soort oordoppen zijn dat dan? Iemand een link?
Filterz* oordoppen otoplastieken gehoorbescherming
VEN88 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 15:08   #24
Freaky Bodybuilder

Masallah's Avatar

Leeftijd: 23
Karma Power: 41
Masallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma PimpMasallah is DBB's Karma Pimp
Bekijk Galerij (13 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door VEN88 Bekijk Post
Heeft iemand van deze dopjes? Wat was je er voor kwijt?

Members: Masallah, Trasher, Steph@n, SuperKnurft, Willy7, TheNose, Saa, Animallegs, Gillian, sanca, Raoul Duke, Xto ...

Steph@n zegt: jij zit zeker op dbb?!? ... zie het aan je traps!

Masallah is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 15:09   #25
Ripped Bodybuilder
Powerlifter

baka boko's Avatar

Leeftijd: 18
Karma Power: 9
baka boko is herboren in de Dier realmbaka boko is herboren in de Dier realmbaka boko is herboren in de Dier realm
Bekijk Galerij (1 foto's)
Oordoppen zijn een goed idee, zeker omdat de meeste mensen best doof zijn en het geluid daarom maar wordt opgevoerd in discotheken. Ik heb een paar keer mijn mp3 speler aan iemand uitgeleend en ik schrok me dood toen ik hem later weer opzette. Ook thuis zet iedereen de tv altijd veel te hard enzo.
"Big backs are way cool. While some guys like to brag about their arm size, a big, strong back is silent evidence that you've paid your dues with the iron. No bragging required. Now go pay your dues."

Stats: DL 250 SQ 230 BP 170
Trainingspartner: Ciko

Boko ripped to shreds
baka boko is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 15:37   #26
Advanced Bodybuilder

Drummerbart's Avatar

Leeftijd: 20
Karma Power: 7 Drummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren worden
Ik ben geluidstechnicus en uiteraard draag ik altijd oordoppen met uitgaan. Gehoorschade onder de jeugd is een van de meest onderschatte problemen die er op dit moment zijn. Het geluidsniveau in het overgrote deel van de discotheken is ver boven de wettelijke grens.

Dan moet je ook nog eens nagaan dat de grens die is opgesteld door de overheid op 105 dBA ligt. Dit niveau heeft na 4 minuten al gehoorbeschadiging aangebracht.

Voor mij dus altijd oordoppen, natuurlijk op maat gemaakt. Overigens valt niemand het op omdat ze doorzichtig zijn en niet uitsteken.

earproof | in-ear monitor, protect & communication solutions
Drummerbart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 16:04   #27
Colossal Veteran
Powerlifter Strongman Gewichtheffer

roxxe's Avatar

Leeftijd: 26
roxxe is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktroxxe is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktroxxe is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktroxxe is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereiktroxxe is een Sotapanna - eerste graad van verlichting bereikt
Karma CrownKarma CrownKarma Crown

Bekijk Galerij (6 foto's)
earproof webshop

600€ voor wa plastiek?

DBB Adults

I am the Alpha and the Omega, the First and the Last, the Beginning and the End
roxxe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 16:59   #28
Cool Novice

pavlov's Avatar

Leeftijd: 42
Karma Power: 2 pavlov is gewoon erg aardigpavlov is gewoon erg aardigpavlov is gewoon erg aardigpavlov is gewoon erg aardigpavlov is gewoon erg aardig
Tja, op maat gemaakte oordopjes zijn niet goedkoop...

Hou er ook rekening mee dat je deze na enkele jaren moet vervangen omdat je gehoorgang niet dezelfde vorm blijft behouden. Die dopjes zullen dus na verloop van tijd niet meer goed passen.
Je kan ook weg met goedkopere uitvoeringen; nadeel is wel dat deze het geluid over het volledige frequentiebereik dempen waardoor het moeilijker wordt om mensen te verstaan.
Je hebt de harde en zachte uitvoeringen. Sommige zijn aangenamer bij langdurig gebruik, verschilt van persoon tot persoon.

meer info : Gehoorbescherming van Alpine

Google ook eens naar 'tinnitus', de wetenschappelijke naam voor het fenomeen waarbij je dag en nacht last hebt van oorsuizen, gebulder etc.
Idd onomkeerbaar en ongeneeslijk. Je zal er maar mee zitten...
pavlov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 17:07   #29
Ripped Bodybuilder

Gottardi Exp's Avatar

Leeftijd: 25
Karma Power: 16
Gottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realmGottardi Exp is herboren in de Halfgod realm
Bekijk Galerij (3 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Drummerbart Bekijk Post
Ik ben geluidstechnicus en uiteraard draag ik altijd oordoppen met uitgaan. Gehoorschade onder de jeugd is een van de meest onderschatte problemen die er op dit moment zijn. Het geluidsniveau in het overgrote deel van de discotheken is ver boven de wettelijke grens.

Dan moet je ook nog eens nagaan dat de grens die is opgesteld door de overheid op 105 dBA ligt. Dit niveau heeft na 4 minuten al gehoorbeschadiging aangebracht.

Voor mij dus altijd oordoppen, natuurlijk op maat gemaakt. Overigens valt niemand het op omdat ze doorzichtig zijn en niet uitsteken.

earproof | in-ear monitor, protect & communication solutions

Klopt het dat het niet altijd met de geluidssterkte te maken heeft maar eerder de hoge tonen en gebrek aan filters?

Stats:
1.70
75 kg
Deadlift: 3 x 100
squat: 3 x 90
bench 1 x 90
Gottardi Exp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 17:28   #30
Loo
Freaky Bodybuilder

Loo's Avatar

Karma Power: 53
Loo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma EmperorLoo is DBB's Karma Emperor
Citaat:
Origineel gepost door EricR Bekijk Post
Bescherm je oren voortaan. Je hebt die oren nog wel iets langer nodig mag ik aannemen. Als je op 17de al een geluidsdip hebt bij bepaalde frequenties zal dat alleen maar erger worden. Kan je straks voor je 40ste lopen met een gehoorapparaat.
helpt cuppesoup ook tegen geluidsdipjes?
Loo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 18:07   #31
Advanced Bodybuilder

Leeftijd: 22
Karma Power: 3 vrosjnivosj is een naam gekend door allenvrosjnivosj is een naam gekend door allenvrosjnivosj is een naam gekend door allenvrosjnivosj is een naam gekend door allenvrosjnivosj is een naam gekend door allenvrosjnivosj is een naam gekend door allenvrosjnivosj is een naam gekend door allenvrosjnivosj is een naam gekend door allen
Normaal kosten goeie iets van 150 euro, niet nodig om er 600 aan uit te geven.
Of anders gewoon van die moeses gebruiken.
vrosjnivosj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2007, 18:09   #32
Advanced Bodybuilder

Drummerbart's Avatar

Leeftijd: 20
Karma Power: 7 Drummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren wordenDrummerbart zal spoedig herboren worden
Citaat:
Origineel gepost door Gottardi Exp Bekijk Post
Klopt het dat het niet altijd met de geluidssterkte te maken heeft maar eerder de hoge tonen en gebrek aan filters?
Het gaat altijd om het geluidsniveau over een bepaalde periode. 105 DbA is heel leuk, voor 1 seconde maar op de lange termijn is deze toch echt zeker al schadelijk (4 minuten ongeveer).

Het gekke is dat de overheid voor discotheken alleen maar grenzen heeft gesteld voor het zogenaamde middengebied. Dus niet de bastonen en de hoge tonen, alleen mid tonen dus. Je meet dit in dBA en de grens ligt dan op 105 DB.

Het klopt dan deels dat de hoge tonen het schadelijkst zijn:

1. Er zijn geen regels voor het niveau van deze, evenals voor de bastonen, die vaak nog veel vernietigender zijn!!!

2. Wanneer je alleen meet in middentonen, en je zit dan op de 105 dBA, dan komt daar dus altijd nog het niveau van de bassen en hoge tonen bij (tenzij je naar hele vage muziek luistert). Dus eigenlijk zit je dus altijd boven de 105 dBC (dit is een andere soort meting waarbij alle tonen zijn inbegrepen).

@ roxxe: Custom oordoppen met vlakke respons zijn gewoon 170 euro ipv 600, dat is een totaal andere variant met ingebouwde speakertjes.
Drummerbart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2007, 19:30   #33
DBB Dancing Queen
Elite Member

Sinlath's Avatar

Leeftijd: 29
Karma Power: 29
Sinlath is DBB's Karma KingSinlath is DBB's Karma KingSinlath is DBB's Karma KingSinlath is DBB's Karma KingSinlath is DBB's Karma KingSinlath is DBB's Karma KingSinlath is DBB's Karma KingSinlath is DBB's Karma KingSinlath is DBB's Karma KingSinlath is DBB's Karma King
Bekijk Galerij (3 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door flowergrrl Bekijk Post
Ik hoor ook altijd een suis in m'n oren na een avondje stappen, trekt in de loop van de dag vanzelf weer weg... Mijn vriend ging vroeger elke dag stappen en heeft nu een permanente piep/suis-toon in z'n oren. Je (hij) went er op een gegeven moment aan maar het is natuurlijk wel jammer, inderdaad gehoorbeschadiging die nooit meer goed komt.
ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet cool is, advies.. koop oordoppen, kleine investering.

ik ben fucked for life, ik hoor gewoon een stuk minder ook mijn concentratie valt weg als er teveel geluid is om mij heen.
Proud Atheist till death

DBB superdude squad Founder and CEO
Sinlath is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2007, 19:34   #34
Lamme tak
Elite Member

pat21's Avatar

Leeftijd: 27
pat21 is herboren als heerser van het Samsarapat21 is herboren als heerser van het Samsarapat21 is herboren als heerser van het Samsara
Karma Crown
Citaat:
Origineel gepost door arnoldfan Bekijk Post
Whaha oordoppen
Je komt regelmatig echt dom over weet je dat?

Be all you can be
pat21 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2007, 19:43   #35
Dutch Bodybuilder

Leeftijd: 16
Karma Power: 2 tildo is een naam gekend door allentildo is een naam gekend door allentildo is een naam gekend door allentildo is een naam gekend door allentildo is een naam gekend door allentildo is een naam gekend door allentildo is een naam gekend door allentildo is een naam gekend door allen
Citaat:
Origineel gepost door Reinier Bekijk Post
Jumpen beschadigt de oren!
Te harde muziek ja.., anders zou ik doof moeten zijn
tildo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2007, 22:25   #36
★ playboybunny ★
Elite Member

flowergrrl's Avatar

flowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma Presidentflowergrrl is DBB's Karma President
Citaat:
Origineel gepost door Sinlath Bekijk Post
ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet cool is, advies.. koop oordoppen, kleine investering.

ik ben fucked for life, ik hoor gewoon een stuk minder ook mijn concentratie valt weg als er teveel geluid is om mij heen.
Ook teveel uitgegaan met mega-herrie om je heen?

Oud 1 February 2008, 11:35   #37
Advanced Bodybuilder

smithsYama's Avatar

Leeftijd: 25
Karma Power: 2 smithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijnsmithsYama heeft veel om trots over te zijn
Dat is een van de reden waarom ik bijna nooit uitga naar een club. Mijn gehoor is mij te lief. het is wel zo dat elke keer als je naar zo'n fucked up club gaat waar ze muziek draaien boven de tolerantiegrens van je gehoor dat je gehoor schade oploopt.

In de loop der uren herstelt het zich weer maar de feit blijft dat je oren gewoon schade hebben gelopen. Als je jong bent merk je het misschien niet maar denk aan je oudere jaren. Als je in die wheel chair zit in bejaardentehuis en de zuster schreeuwt tegen je en je hoort niks. picture that for once.

Alhoewel zie ik de laatste tijd veel vaken jonge mensen met een gehoorapparaat rondlopen.

Spoiler

Something that doesn't kill you, makes you strong!

No price is too high to pay for the privilege of owning yourself.
smithsYama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2008, 11:56   #38
Ripped Bodybuilder

bekjam's Avatar

Leeftijd: 29
Karma Power: 19
bekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realmbekjam is herboren in de God realm
Citaat:
Origineel gepost door The Rock Bekijk Post
Je kan van die oordopjes kopen, die filteren al het geluid boven een bepaald decibel. Dan kan je dus gewoon met iedereen praten, alleen je hoort de muziek niet zo hard mee. Ideaal is dat, en je voorkomt dingen zoals dit.
heb ik ook die dingen, moeten speciaal aan je oor aangepast worden, wel irritant als iemand praat hoor je die stem echoen

Treat your password like your toothbrush. Don't let anybody else use it, and get a new one every three months.
bekjam is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2008, 23:06   #39
Novice

barri's Avatar

Karma Power: 0 barri is op een gedistingeerde weg
Ik was vroeger zanger in een rockband. Tot een jaar geleden. Mei vorig jaar was mijn laatste optreden. We hadden een groot optreden en de muziek stond relatie f luid. Ik had al wat koppijn die dag, maar heb het optreden gewoon afgedaan. 's avonds had ik oorsuizen. Had dit wel vaker na optredens of fuiven, dus dacht dat het wel over zou gaan. Op dit moment is oorsuizen nog niet zo erg. Echter... Twee weken later had ik nog steeds gesuiz in mijn oor. Ik ben naar een specialiste gegaan en die zei me dat mijn slakkenhuis was beschadigd en dat ik hier een half jaar last van zou hebben. Toen brak de hel los. De gedachte dat ik ELKE minuut dat het stil was een constant gesuiz zou horen maakte mij zot. Ik kan niet slapen met lawaai, maar als het stil is hoorde ik heel de tijd het gesuiz. Midden in de nacht werd ik wakker van een heel laag gebrom, alsof er een bromvlieg in mijn kop zat. ik werd er gedeprimeerd van, en kon niet meer slapen zonder pillen. We zijn ondertussen een jaar verder en ik weet dat het voor de rest van mijn leven gaat blijven nu. Ik ben sindsdien ook niet meer uitgeweest. Bijna een jaar dat ik niet meer naar fuiven ga, dat ik niet op café kan,... Ik kan niet in een ruimte komen waar er meer dan 20 man zit die zitten te praten,... Het is een sociale handicap.
Ik heb mij wel oortjes aangeschaft vrij snel nadat ik naar de specialist ben geweest. Hier in belgië heb je drie soorten. Zachte mouche(slecht), harde helemaal gesloten: hiermee kan je niet met elkaar praten, maar die zorgen dat je geen geluid hoort. Het enige geluid dat je dan nog hoort is door de resonantiefrequentie van de dopjes en je schedel die meetrillen. Deze oortjes kosten 50 euro. De oortjes die ik heb zijn met ingebouwde filters en kosten 100 euro. Anyway, dit lijkt een lange klaagzang, maar ik zeg het maar als waarschuwing. Moest iemand dit twee jaar geleden tegen mij gezegd hebben,... Misschien had ik dan nooit iets voorgehad. Als ik nu 1 maal een knal naast mijn oor zou hebben of iets dergelijks zou ik doof kunnen zijn voor de rest van mijn leven... Ik zou zo zeggen, koop oorstopjes. Wie weet krijgt ge korting als ge met voorschrift van de dokter gaat? En aan de "coole mannen" die oortjes belachelijk vinden: ik BELOOF u, dat als ge 3 keer per 2 weken naar een fuif gaat, da ge binnen tien tot twintig jaar spijt hebt dat ge niet ffjes iets in u oren had gestopt.
barri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2008, 23:22   #40
★ playboybunny ★
Elite Member

flowergrrl's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door barri Bekijk Post
Ik was vroeger zanger in een rockband. Tot een jaar geleden. Mei vorig jaar was mijn laatste optreden. We hadden een groot optreden en de muziek stond relatie f luid. Ik had al wat koppijn die dag, maar heb het optreden gewoon afgedaan. 's avonds had ik oorsuizen. Had dit wel vaker na optredens of fuiven, dus dacht dat het wel over zou gaan. Op dit moment is oorsuizen nog niet zo erg. Echter... Twee weken later had ik nog steeds gesuiz in mijn oor. Ik ben naar een specialiste gegaan en die zei me dat mijn slakkenhuis was beschadigd en dat ik hier een half jaar last van zou hebben. Toen brak de hel los. De gedachte dat ik ELKE minuut dat het stil was een constant gesuiz zou horen maakte mij zot. Ik kan niet slapen met lawaai, maar als het stil is hoorde ik heel de tijd het gesuiz. Midden in de nacht werd ik wakker van een heel laag gebrom, alsof er een bromvlieg in mijn kop zat. ik werd er gedeprimeerd van, en kon niet meer slapen zonder pillen. We zijn ondertussen een jaar verder en ik weet dat het voor de rest van mijn leven gaat blijven nu. Ik ben sindsdien ook niet meer uitgeweest. Bijna een jaar dat ik niet meer naar fuiven ga, dat ik niet op café kan,... Ik kan niet in een ruimte komen waar er meer dan 20 man zit die zitten te praten,... Het is een sociale handicap.
Ik heb mij wel oortjes aangeschaft vrij snel nadat ik naar de specialist ben geweest. Hier in belgië heb je drie soorten. Zachte mouche(slecht), harde helemaal gesloten: hiermee kan je niet met elkaar praten, maar die zorgen dat je geen geluid hoort. Het enige geluid dat je dan nog hoort is door de resonantiefrequentie van de dopjes en je schedel die meetrillen. Deze oortjes kosten 50 euro. De oortjes die ik heb zijn met ingebouwde filters en kosten 100 euro. Anyway, dit lijkt een lange klaagzang, maar ik zeg het maar als waarschuwing. Moest iemand dit twee jaar geleden tegen mij gezegd hebben,... Misschien had ik dan nooit iets voorgehad. Als ik nu 1 maal een knal naast mijn oor zou hebben of iets dergelijks zou ik doof kunnen zijn voor de rest van mijn leven... Ik zou zo zeggen, koop oorstopjes. Wie weet krijgt ge korting als ge met voorschrift van de dokter gaat? En aan de "coole mannen" die oortjes belachelijk vinden: ik BELOOF u, dat als ge 3 keer per 2 weken naar een fuif gaat, da ge binnen tien tot twintig jaar spijt hebt dat ge niet ffjes iets in u oren had gestopt.
Lijkt me heel k*t ja. Op een gegeven moment wen je wel aan het gesuis en hoor je het niet meer, maar toch... (Heb ik van horen zeggen.)

Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties
Weergave Modus