Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > BB Algemeen > Gezondheid & Uiterlijk

Antwoord
Oud Sun 22 Jan 2006, 21:16  
Cyc
Dutch Bodybuilder

Cyc's Avatar

Stats: M
Dikke harses

hey gasten.. ik ben nu dus in de bulk en heb niet echt een dramatische vetstijging ervaart maar ik krijg steeds een dikkere kop :S komt dat door de creatine/eiwitshakes? alvast bedankt. Grtz
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 23 Jan 2006, 06:26  
Apoc
Cool Novice

Apoc's Avatar

Re: Dikke harses

Komt waarschijnlijk door het creatinegebruik. Ik weet niet hoe hoog de doseringen zijn die je gebruikt, maar ik zou je aanraden om het met minstens 30% te verlagen. Als het goed is zou de vochtophoping (want dat is het) gaan verdwijnen.

Je kan eventueel een zoutoplossing drinken om je elektrolytenbalans (balans van mineralen in het lichaam) te stabiliseren. Door de natrium zal het vocht zich niet meer overmatig gaan ophopen.
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 23 Jan 2006, 08:07  
Mark NL
Can't stop the hunger...

Mark NL's Avatar

Stats: M 28j
Bekijk Galerij (1 foto's)

Citaat:
Origineel gepost door Apoc
Je kan eventueel een zoutoplossing drinken om je elektrolytenbalans (balans van mineralen in het lichaam) te stabiliseren. Door de natrium zal het vocht zich niet meer overmatig gaan ophopen.
Zout houdt toch vocht vast dus lijkt mij dat je dan nog een dikkere plofkop krijgt.

@Cyc: komt waarschijnlijk door je creatine gebruik, hoeveel en hoelang gebruik je het? Anders zou je kunnen overwegen om een tijdje te stoppen.
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 23 Jan 2006, 08:21  
Smoothmold
Freaky Bodybuilder

Smoothmold's Avatar

Stats: M 30j

door creatinegebruik, hoog in de koolhydraten. Dat heb ik ook helaas. Bij mij ga je het in het gezicht zien. Maar ik heb de cut over 3 maanden in het vooruitzicht en dan zal die kop van mij verbeteren
En veel mensen hebben daar last van hoor. Even doorbijten en niets aantrekken van je omgeving. Wat je kan doen is creatinegebruik stoppen hoewel dit wel zonde is aangezien het je gains misschien zal verminderen. veel water drinken en toevoeging van zout verminderen.
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 23 Jan 2006, 11:16  
Cyc
Dutch Bodybuilder

Cyc's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Mark NL
Zout houdt toch vocht vast dus lijkt mij dat je dan nog een dikkere plofkop krijgt.

@Cyc: komt waarschijnlijk door je creatine gebruik, hoeveel en hoelang gebruik je het? Anders zou je kunnen overwegen om een tijdje te stoppen.
ik gebruik t nu 4 maanden achter elkaar en zit op zon 10 gram per dag..
voor de rest bedankt voor de reacties!
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 23 Jan 2006, 11:25  
Mr.Mike
Freaky Bodybuilder

Mr.Mike's Avatar

Stats: M 1m72 102kg -
Bekijk Galerij (7 foto's)

10gr is echt te veel.

Voor de eerste week kan het wel, daarna zou ik afbouwen van 10-5-3gr.
Je hebt het over monohydraat neem ik aan?
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 23 Jan 2006, 20:30  
elmo.
Dutch Bodybuilder

elmo.'s Avatar

Stuur een bericht via MSN naar elmo.

Ik had vroeger ook een plofkop
Ben begin vorig jaar 2005 minder suikers gaan in nemen, meer water gaan drinken en zo nu en dan eens een sauna weesten pakken, en me gezicht is nu niet meer opgeblazen.

Mischien dat je wat aan me post hebt , zodat je daar aan kunt gaan werken.

succes
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 23 Jan 2006, 20:43  
Zelda
Colossal Veteran

Zelda's Avatar

Bekijk Galerij (5 foto's)

Mijn kop is ook wat dikker aan het worden in m'n bulk. Het kan misschien ook extra gestimuleerd worden door bijvoorbeeld creatine, maar de belangrijkste reden is uiteraard gewoon het stijgende vetpercentage, daar doe je niks aan.
  Met citaat antwoorden
Oud Mon 23 Jan 2006, 21:03  
SageFrancis
Ripped Bodybuilder

SageFrancis's Avatar

Stats: M 28j

Ze noemen mij nu een hamster... referend naar de albert heijn reclame "HAMSTEERRREEEEEEEHHHH", niet leuk! Ah, over een paar maanden de cut en dan komt het goed kerel.

Laatst aangepast door SageFrancis : Mon 23 Jan 2006 om 21:40
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 24 Jan 2006, 01:03  
Apoc
Cool Novice

Apoc's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door Mark NL

Zout op zich houdt vocht vast. Neem je het in een oplossing dan zorg je er voor dat de zouten in het lichaam zich kunnen herstellen. Natrium is daarbij een van de belangrijkste mineralen bij. In het ziekenhuis dienen we ook altijd een zoutoplossing toe wanneer het creatine gehalte van een persoon te hoog is. Een te hoog gehalte van creatine verstoort de balans van het lichaam en het is dan belangrijk om dit weer recht te trekken.

@Cyc: je geeft aan 4 maanden lang 10 gr per dag te gebruiken. Dit is in mijn ogen veel te veel. De anderen hier zeggen het eigenlijk ook al. Voor je onderhoud zou je de intake omlaag kunnen brengen. Op dit moment zou ik trouwens een break van ongeveer 2 weken inlassen zodat je lichaam de balans in het lichaam week kan herstellen. Daarna proberen om voorzichtig weer te beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 24 Jan 2006, 07:32  
KaLe
Mommy's little monster

KaLe's Avatar

Stats: M 32j 1m69 96kg -
Bekijk Galerij (33 foto's)

Jep hier ook een plofkop. Tja, tis groeien of klein blijven Baal er af en toe wel van! Vooral die onderkin
  Met citaat antwoorden
Oud Tue 24 Jan 2006, 08:09  
uncLez
Ripped Bodybuilder

uncLez's Avatar

Stats: M 34j 1m77 100kg ?
Stuur een bericht via MSN naar uncLez

Onderkin is kut, ja :/

Zeker als je op je pens ook al te veel opslaat op het moment... Tis voor mij echt nog zoeken naar de goede balans in mijn voeding, want zo moet het niet te lang doorgaan...
  Met citaat antwoorden
Oud Wed 25 Jan 2006, 11:12  
Action Dan
Cool Novice

Stats: M 30j

Plofkop hoeft niet creatine-gerelateerd te zijn. Ik gebruik geen creatine, maar zit nu goed in de bulk en krijg gewoon een bolle harses. In december liet ik nieuwe foto's maken voor m'n OV-jaarkaart en schrok me kapot. Vooral vergeleken met de foto van 1 jaar ervoor. Als ik glimlach denken mensen dat ik de bof heb Maar goed, de cut komt eraan...
  Met citaat antwoorden
Oud Fri 2 Nov 2007, 12:54  
bsbsbs
Monstrous Giant

bsbsbs's Avatar

Stats: M 1m66 66kg 6%
Citaat:
Origineel gepost door Apoc Bekijk Post
In het ziekenhuis dienen we ook altijd een zoutoplossing toe wanneer het creatine gehalte van een persoon te hoog is. Een te hoog gehalte van creatine verstoort de balans van het lichaam en het is dan belangrijk om dit weer recht te trekken.
ik dacht dat creatine helemaal geen nadelen had?
  Met citaat antwoorden
Antwoord
Topic opties

DutchBodybuilding.com © 2012