XXL Nutrition

Contactlenzen kopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Colombo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2006
Berichten
128
Waardering
1
Hoi lezers,

ik vroeg me af,

- Wie draagt er hier contactlenzen?
- Wat is je ervaring ermee? Veel last?
- Waar koop je ze?
- Hoeveel betaal je ervoor ?

'k Ben nl. op zoek om m'n lenzen online te kopen..

grtz
 
ik heb ze en heb er eigenlijk geen spijt van. ik betaal me er alleen wel helemaal scheel aan. iets van 340 eurie in het jaar. zit eigelijk bij een veel te dure winkel maarja het zijn mn ogen dus ik wil wel kwalliteit. heb dan wel incl vloeistof. en ik zit met cilinders in mn ogen dus dat kost ook wat meer :)
 
vroeger via de oogarts en toen was het 90€ (maar ik weet niet of dat nu per maand was of per half jaar :P)
toen kreeg ik irritatie ervan (rode ogen enzo), overgeschakeld naar pearle hun lenzen en dat gaat nu ook al een 8tal maanden goed. die zijn trouwens ook veel goedkoper dan de oogarts, prijs weet ik niet exact. rond de 70 denk ik?
 
Heb -net als al mijn collega's- lenzen van de Pearle. Zeer goede lenzen die erg fijn zitten. Heb nieteens door dat ik ze in heb, als ik ze in heb. Kost iets van 120 euro per half jaar, maar daarvan word het meeste vergoed door mijn zorgverzekering. Had vroeger lenzen van Hans Anders, maar die vond ik wel irritant zitten. Heb er nooit spijt van gehad dat ik ben overgestapt op Pearle :)
 
naar aanleiding van de post boven mij ben ik het ff gaan vragen aan mijn ouders, bij pearle kosten ze 89 of 99 en bij de ogendokter dus meer (hoeveel precies wisten ze niet meer). :p
 
- Wie draagt er hier contactlenzen?
Ik dus

- Wat is je ervaring ermee? Veel last?
Ik draag nu 3/4 jaar zachte lenzen, en heb nog nooit last gehad, inbrengen is ook klaar binnen 10 seconden. (letterlijk)

- Waar koop je ze?
Cocon

- Hoeveel betaal je ervoor ?
100 euro per half jaar (zijn maand lenzen) dus 6 paar lenzen, en inclusief vloeistof (deel kan je nog terug vragen)


Ik heb trouwens wel een kortings kaart wat mij 40 euro in het jaar kost, anders zal het iets duurder zijn.
 
laseren 3100 pleuro
 
maar dat kan pas vanaf een bepaalde leeftijd. 25 zegt de oogarts mij altijd.
krijg je daar trouwens iets van terug? ik vind het wel erg veel geld.
 
40% van alles boven 500 ofzo via belastingaangifte. je ogen moeten 2 jaar stabiel zijn.ik was niet echt geschikt voor lenzen.15 jaar bril gehad en afgelopen april gelaserd
 
ik heb in 9 maanden lenzen gedragen te hebben geen een keer last gehad alleen me ogen worden snel droog ik koop ze bij optilens ik betaal nu 22euro ik heb net nieuwe lezen siliconen en heb minder last van droge in de loop van de dag.
 
ik heb een abbo van 27,50 per maand, zit dus boven de 300 per jaar.
zijn wel 2 wekelijkse duurdere siliconen lenzen maar merk het verschil duidelijk, geen droge ogen en kan ze evntueel dag en nacht in houden.
 
Ik heb nacht lenzen ik kon niet tegen zachten lezen altijd iritaties !
Ik raad nacht lenzen aan :P Is wel best duur
 
Let wel op als je kiest voor zachte lenzen: sommige mensen kunnen die na 10-20-30 jaar niet meer verdragen. En dan kan je dus ook niet meer overstappen op harde hé.
Ikzelf draag een bril, heb er wel al eens over nagedacht om lenzen te dragen maar het is me het geld en de moeite niet waard. Moest ik lenzen nemen zou ik harde lenzen nemen voor bovenstaande reden ;)
 
Hoi lezers,

ik vroeg me af,

- Wie draagt er hier contactlenzen?

IK


- Wat is je ervaring ermee? Veel last?

Nee geen last, soms alleen, dan zitten ze verkeerd om of binnenste buiten (zachte lenzen en verschil met link en rechts)

- Waar koop je ze?

Pearl (1.2.3 Accuvue Daglenzen, erg aan te raden als je budget heb)

- Hoeveel betaal je ervoor ?

165 euro per kwartaal (bijna de helft van de wegenbelasting)


'k Ben nl. op zoek om m'n lenzen online te kopen..

Koop ze liever bij opticien, als er wat is...zullen ze je makkelijker helpen.

grtz
 
Ik heb mijn lenzen van Specsavers en opzich ben ik wel tevreden, maar het ligt wel aan jezelf hoe je lenzen zitten.
Sommige mensen hebben nooit droge ogen en dus ook nooit last van hun lenzen.
Zelf heb ik er wel eens last van zeker als ik moe ben of in een omgeving ben met droge lucht.
Het is gewoon een kwestie van proberen wat het beste werkt voor jouw ogen.
 
Ik draag al 37 jaar lenzen, pffffffff, dat klinkt walgelijk... :(maar 't bevalt prima.
Gewoon door een goeie opticien je ogen laten meten.
Ik heb zelf een cilindrische oogbolling waardoor de lenzen iets duurder zijn dan normaal.
Daarom heb ik gekozen voor harde zuurstofdoorlatende.
Die gaan zo'n 5 jaar mee voor 250 euro, dus dat zijn de kosten niet!:)
 
40% van alles boven 500 ofzo via belastingaangifte.


Als je boven de drempel v/h verzamelinkomen komt mag je in 2008 -indien je meer dan€ 325,- hebt uitgegeven aan brillen, lenzen, lensvloeistof e.d.- € 821,- extra aftrekken daarvoor. Maar dan wel verminderd met wat je van je zorgverzekeraar vergoed krijgt.
De hogte van 't Verzamelinkomen zou ik even moeten opzoeken.

Dit geldt overigens voor Nederland ;)
 
Hoi lezers,

ik vroeg me af,

- Wie draagt er hier contactlenzen?
- Wat is je ervaring ermee? Veel last?
- Waar koop je ze?
- Hoeveel betaal je ervoor ?

'k Ben nl. op zoek om m'n lenzen online te kopen..

grtz

als je voor de eerste keer lenzen gaat dragen. Wees aub niet zo dom om ze online te kopen. Ga gewoon naar een opticien en laat je ogen meten, nakijken enz. Als je problemen wilt doe het dan niet.
 
- Wat is je ervaring ermee? Veel last?
Héél veel last, no kidding. Erg rode en droge ogen. Laatste tijd draag ik meestal mijn bril.
- Waar koop je ze?
Via de opticien of in 't kruitvat, ik merk geen verschil (behalve in de portemonnee ;))
- Hoeveel betaal je ervoor ?
'k Denk zo'n 80 euro per zes maanden bij de opticien. In 't kruitvat is dat bedrag verwaarloosbaar.

Ik draag zachte maandlenzen btw.
 
Back
Naar boven