| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #21 |
| Huge Freak Aangemeld: jan 2005 Locatie: Antwerpen Leeftijd: 22 Geslacht: M
Blog Berichten: 1 Stats: 2m30 40kg > 50% Karma: | Re: Cholesterol en hart- en vaatziekten
thx, daar was ik niet van op de hoogte hmm, ik hoor juist op het nieuws dat becel pro actif producten worden terugbetaald, het onderzoek dat aantoond dat plantensterolen hartziekten verminderen ontgaat mij...
__________________ 1,2,3 |
| | |
| | #22 |
| Cool Novice Aangemeld: mei 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 32 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Cholesterol en hart- en vaatziekten
Er is volgens mij geen onderzoek dat direct laat zien dat plantensterolen en/of –stanolen hartziekten verminderd. Het product is beoordeeld op de totaal- en LDL-cholesterolverlagende werking ervan. Vanuit deze werking is waarschijnlijk geacht dat het hartziekten kan verminderen. Wel is rekening gehouden met eventueel mogelijke negatieve gezondheidseffecten. Het serum carotenoïden zou namelijk dalen. De cholesterolverlagende werking van de plantensterolen weegt echter op tegen deze mogelijk daling, volgens de ondergetekenden. http://www.voedingscentrum.nl/NR/rdo...roactivpdf.pdf |
| | |
| | #23 |
| Massive Warrior | Re: Cholesterol en hart- en vaatziekten
Bij dat nieuwsbericht had ik echt zoiets van ga eens je algemene voeding en levenswijze aanpassen ipv die plantensterolenonzin te steunen. Alsof één product in die hoeveelheid kan goedmaken wat je verder allemaal verkeerd doet. Op de verpakking is vermeld 'bevat omega 3' ik vraag me echt af hoeveel dat beetje gaat uitmaken. Je kan wel zien dat de samenwerking van het ziekenfonds en Becel vooral commercieel gezien een leuke deal was. Mensen vertrouwen hun ziekenfonds en het feit dat dit op tv komt is voor velen reden genoeg om te denken dat het een snelle oplossing is, welke medicijnen of verdere aanpassing van voedingspatroon en levenswijze overbodig zou maken.
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** |
| | |
| | #24 | |
Blog Berichten: 1 Stats: 2m30 40kg > 50% Karma: | Re: Cholesterol en hart- en vaatziekten
Dit is een intressante site van Uffe Ravnskov, toch niet een van de minste! http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm http://qjmed.oxfordjournals.org/cgi/...tE&keytype=ref Citaat:
__________________ 1,2,3 | |
| | |
| | #25 | |
Juist een interessante post gelezen van dr eades Citaat:
__________________ 1,2,3 | |
| | |
| | #26 | ||
Dit heb ik zover Citaat:
Citaat:
__________________ 1,2,3 | ||
| | |
| | #27 |
| DBB-eliteracist Aangemeld: nov 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 39 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Cholesterol en hart- en vaatziekten
Over de beginpost, ik zou Mary Enig nooit als expert opvoeren op het gebied van dit soort zaken. Ze heeft dan wel veel geschreven over vetten, voeding etc maar ze is geen echte wetenschapper. Haar bijdragen aan de wetenschap zijn beperkt tot wat nietszeggende onderzoeken en voor de rest gaat ze vrij selectief te werk in het publiceren van resultaten van onderzoeken. En dan Ravnskov die zou (met de nadruk op zou) ooit onderzoeksresultaten vervalst hebben en daarom ontslagen zijn bij de universiteit waar hij werkte. Lijkt me ook niet echt een goede referentie.
__________________ doel Man makes a gun - man goes to war Man can kill and man can drink And man can take a whore Kill all the blacks - kill all the reds And if there's war between the sexes Then there'll be no people left |
| | |
| | #28 |
| Cool Novice Aangemeld: dec 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 45 Geslacht: M
Hallo, Mijn cholesterol was 6.8. Eigenlijk is het mijn hele leven nooit echt laag geweest en het zit een beetje in de familie. Mijn ldl was 5.5 en hdl 0.8. Wat ik begreep is dat deze verhouding niet echt goed was en de dokter heeft op mijn aandringen Lipitor gegeven. Me ldl is gezakt naar 3,4 me hdl is hetzelfde gebleven, me ratio is dus wel een stuk beter geworden. Maar nu ben ik in de war kan ik me Lipitor beter weg gooien? Ik dacht dat ik nu minder kans had op een hartaanval maar dat is dus niet zo |
| | |
| | #29 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: mei 2004 Locatie: België Geslacht: M
Kwam ik tegen op een ander forum: great potential lifesaver tip: while your HDL is impaired, use megadoses of garlic. I use Kyolic Cardiovascular one-a-day formula. Theres a few studies that demonstrate it acts as a super-HDL or replacement HDL, clearing out bad cholesterol and preventing plaque buildup same as the HDL would. Ook gevonden: Extra inname van knoflook kan waarschijnlijk de gevoeligheid voor schadelijke oxidatie in het bloed sterk doen afnemen. Het dichtslibben van bloedvaten wordt door steeds meer onderzoekers gezien als een gevolg van de oxidatie van bepaalde bloedvetten (het zogenaamde LDL-cholesterol). Met anti-oxidanten (zoals vitamins E) zou dit proces uitgesteld, afgesteld of zelfs omgekeerd worden. Omdat de onderzoekers in vitro (in een reageerbuis) de anti-oxiderende eigenschappen van knoflook hadden gezien, besloten ze te onderzoeken of knoflookpillen in het menselijk lichaam de gevoeligheid van bloedvetten voor oxidatie zou beïnvloeden. Tien gezonde vrijwilligers kregen 600 -milligram knoflook poeder -per dag gedurende twee weken in een placebo gecontroleerd, gerandomiseerd double blind cross-over onderzoek. Dat betekent, dat er twee groepen deelnemers waren, dat die deelnemers, noch de artsen die het onderzoek begeleidden wisten wat ze slikten (double blind) dat een van die groepen een nepmiddel (placebo gecontroleerd) kreeg, dat door het lot werd bepaald welke deelnemer in welke groep kwam (gerandomiseerd), en dat halverwege het onderzoek de ene groep de pillen van de ander ging slikken (cross-over). De waarden voor cholesterol daalden niet in dit (zeer kortdurende) onderzoek, maar men zag wel dat in bloedmonsters de gevoeligheid voor oxidatie was afgenomen met 34%. Helaas is tien mensen erg weinig. Verder onderzoek zal het gevonden resultaat moeten bevestigen.
__________________ PR's 1m82 102kg 10% 180 kg Bench Press 100 kg neck press 96 kg Neck Press (met 2x 48kg dumbbells) 200 kg Squat 180 kg front squat 160kg deadlift http://forum.dutchbodybuilding.com/f...prilia-118978/ Laatst aangepast door philaprilia : zo 15 jun 2008 om 13:52 |
| | |
| | #30 |
| Cool Novice |
beetje dood topic, maar ben vorige week toch erg geschrokken door het slechte nieuws van een nog steeds veel te hoog slechte cholestorol en te hoge bloeddruk. Tevens aangetaste lever ('ligt ook in het vet') alleen wat je dan als advies krijgt m.b.t. een dieet.... niet te geloven de hoeveelheden suiker dat je mag eten ipv vetten?!?! Ik snap het echt niet meer, maar denk dat ik maar eens ,zoals velen van jullie hebben gedaan, een voedingsschema gaat maken zoals wordt aanbevolen voor bodybuilders.... Dus deze week werken aan een voedingsschema en ook nog eens een trainingsschema.... Ik heb meer info gekregen door het lezen hier op het forum dan de paar a4-tjes met tips van de internist. Ik hoop dat ik een beetje op steun van het forum een tikkie de juiste richting in wordt gestuurd... |
| | |