| | |||||||
| Forumregels | Registreer | FAQ | Doneren | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Post's van vandaag | Markeer Forums als Gelezen |
![]() |
| | LinkBack | Onderwerp Opties | Weergave Modus |
| | #21 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2005 Locatie: Merksem Leeftijd: 20 Geslacht: M
Karma Power: 10 | thx, daar was ik niet van op de hoogte hmm, ik hoor juist op het nieuws dat becel pro actif producten worden terugbetaald, het onderzoek dat aantoond dat plantensterolen hartziekten verminderen ontgaat mij...
__________________ Official Low carb unit member |
| | |
| | #22 |
| Cool Novice Geregistreerd: May 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 30 Geslacht: M
Karma Power: 3 | Er is volgens mij geen onderzoek dat direct laat zien dat plantensterolen en/of –stanolen hartziekten verminderd. Het product is beoordeeld op de totaal- en LDL-cholesterolverlagende werking ervan. Vanuit deze werking is waarschijnlijk geacht dat het hartziekten kan verminderen. Wel is rekening gehouden met eventueel mogelijke negatieve gezondheidseffecten. Het serum carotenoïden zou namelijk dalen. De cholesterolverlagende werking van de plantensterolen weegt echter op tegen deze mogelijk daling, volgens de ondergetekenden. http://www.voedingscentrum.nl/NR/rdo...roactivpdf.pdf |
| | |
| | #23 |
| Super Administrator | Bij dat nieuwsbericht had ik echt zoiets van ga eens je algemene voeding en levenswijze aanpassen ipv die plantensterolenonzin te steunen. Alsof één product in die hoeveelheid kan goedmaken wat je verder allemaal verkeerd doet. Op de verpakking is vermeld 'bevat omega 3' ik vraag me echt af hoeveel dat beetje gaat uitmaken. Je kan wel zien dat de samenwerking van het ziekenfonds en Becel vooral commercieel gezien een leuke deal was. Mensen vertrouwen hun ziekenfonds en het feit dat dit op tv komt is voor velen reden genoeg om te denken dat het een snelle oplossing is, welke medicijnen of verdere aanpassing van voedingspatroon en levenswijze overbodig zou maken.
__________________ ** Graag geen vragen mbt bb via pm ** Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed Doe Mee aan de Grote Tevredenheids Enquête |
| | |
| | #24 | |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Jan 2005 Locatie: Merksem Leeftijd: 20 Geslacht: M
Karma Power: 10 | Dit is een intressante site van Uffe Ravnskov, toch niet een van de minste! http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm http://qjmed.oxfordjournals.org/cgi/...tE&keytype=ref Citaat:
__________________ Official Low carb unit member | |
| | |
| | #25 | |
Karma Power: 10 | Juist een interessante post gelezen van dr eades Citaat:
__________________ Official Low carb unit member | |
| | |
| | #26 | ||
Karma Power: 10 | Dit heb ik zover Citaat:
Citaat:
__________________ Official Low carb unit member | ||
| | |
| | #27 |
| Boomknuffelaar Geregistreerd: Nov 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 37 Geslacht: M
Karma Power: 60 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Over de beginpost, ik zou Mary Enig nooit als expert opvoeren op het gebied van dit soort zaken. Ze heeft dan wel veel geschreven over vetten, voeding etc maar ze is geen echte wetenschapper. Haar bijdragen aan de wetenschap zijn beperkt tot wat nietszeggende onderzoeken en voor de rest gaat ze vrij selectief te werk in het publiceren van resultaten van onderzoeken. En dan Ravnskov die zou (met de nadruk op zou) ooit onderzoeksresultaten vervalst hebben en daarom ontslagen zijn bij de universiteit waar hij werkte. Lijkt me ook niet echt een goede referentie.
__________________ doel Mijn Youtube kanaal Man makes a gun - man goes to war Man can kill and man can drink And man can take a whore Kill all the blacks - kill all the reds And if there's war between the sexes Then there'll be no people left |
| | |
| | #28 |
| Cool Novice Geregistreerd: Dec 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 44 Geslacht: M
Karma Power: 0 | Hallo, Mijn cholesterol was 6.8. Eigenlijk is het mijn hele leven nooit echt laag geweest en het zit een beetje in de familie. Mijn ldl was 5.5 en hdl 0.8. Wat ik begreep is dat deze verhouding niet echt goed was en de dokter heeft op mijn aandringen Lipitor gegeven. Me ldl is gezakt naar 3,4 me hdl is hetzelfde gebleven, me ratio is dus wel een stuk beter geworden. Maar nu ben ik in de war kan ik me Lipitor beter weg gooien? Ik dacht dat ik nu minder kans had op een hartaanval maar dat is dus niet zo |
| | |