| | #1 |
| Freaky Bodybuilder | Brandend maagzuur
Hey bro's, sinds een klein weekje heb ik steeds vaker last van spontaan opkomend? maagzuur. Het komt niet helemaal op ofzo maar ik voel het lichtjes branden in mijn buik. Soms als ik honger heb, tijdens het eten of trainen etc. Echt een irritant gevoel is het. Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan? Ik heb btw niets veranderd aan voeding oid.
__________________ Athletica Nervosa |
| | |
| | #2 |
| Advanced Bodybuilder Aangemeld: dec 2003 Locatie: Amsterdam Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Brandend maagzuur
Hebben we allemaal wel eens, lijkt me niet iets om je acuut zorgen om te maken. Neem als je er wat aan wilt doen Zantac, dat helpt erg goed.
__________________ A man is not finished when he fails, a man is finished when he is defeated. Stats: Lengte : 1.91 m. Gewicht :106 kg BF : 11 % |
| | |
| | #3 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: dec 2007 Locatie: Australie Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: 1m74 - - Karma: | Re: Brandend maagzuur
Ik had hier een tijdje geleden ook last van. Bij de dokter geweest en hij zei dat ik een maagontsteking had. Ik heb hier pillen voor gehad en na 1,5 week was het volledig weg.
__________________ "Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today. " |
| | |
| | #4 |
| Competitive Bodybuilder | Re: Brandend maagzuur
Probeer eens rennie of malox
|
| | |
| | #5 |
| Ripped Bodybuilder | Re: Brandend maagzuur
Ik heb het vooral na het eten van kaas, en zeker wanneer ik snachts wakker word en voor het slapengaan een hoop kwark heb gegeten..
__________________ Use your force and use your defects, then you gonna be a star Stats: 1.70 75 kg Deadlift: 3 x 100 squat: 3 x 100 bench 1 x 95 |
| | |
| | #6 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Brandend maagzuur
Vandaag nog geen last van gehad, voor het eerst in 5 dagen. Hoop dat het zo blijft anders toch maar even naar de huisarts.
__________________ Athletica Nervosa |
| | |
| | #7 |
| Cool Novice Aangemeld: jul 2008 Locatie: In m'n vel Geslacht: M
Het zijn overtollige zuren door te veel zuurvormende voeding. Kaas is ook sterk zuurvormend voedsel. Veel mineralen zijn basevormend, zoals Ca, Mg, Na, K. Produkten als Rennie bevatten calcium en magnesium om het zuur te neutraliseren. Of in het vervolg relatief meer fruit en groenten eten en/of minder verzurend voedsel, dan hoef je geen Rennies o.i.d. te gebruiken. Sterk verzurend zijn o.a. dierlijke eiwit (met name kaas en kwark) en graaneiwit. Ook stress kan een factor zijn (stress vormt ook zuren in het lichaam).
|
| | |
| | #8 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: feb 2004 Locatie: *** Geslacht: M
overtollig maagzuur is een kwaal die hand in hand gaat met serieuze bodybuilding, er bestaan middeltjes die dat voorkomen of behelpen. ik heb een voorkeur aan voorgeschreven middeltjes, die werken het best. Echt gezond is serieuze bodybuilding spijtig genoeg niet. |
| | |
| | #9 |
| Cool Novice Aangemeld: nov 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 43 Geslacht: M
Te veel eten te kort voor het slapen gaan kan ook maagzuurproblemen opleveren. Je maag kan dan niet goed afsluiten waardoor er maagzuur in je keel komt. Dat kan op de langere duur nare gevolgen hebben zoals slecht eten kunnen doorslikken en in het meeste extreme geval zelfs keelkanker. Dus oppassen dat je te kort voor het slapen gaan niet te veel eet!
|
| | |
| | #10 |
| Cool Novice | Re: Brandend maagzuur
Een kussen onder je rug helpt ook wel.
__________________ A tigress in a butterfly suit. |
| | |
| | #11 |
| Monstrous Giant Aangemeld: apr 2007 Locatie: Naast de buren Leeftijd: 25 Geslacht: M
Veel water drinken
__________________ http://www.dailymotion.com/video/x3u...du-n-problem-y |
| | |
| | #12 |
| strength beyond strength Aangemeld: apr 2006 Locatie: sea of agony Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Brandend maagzuur
een ouderwets rennie'tje moet normaal gezien wel helpen en idd veel water drinken opkomend maagzuur dat in de slokdarm raakt kan aardig irriteren, beter direct wegspoelen ipv ermee blijven rondlopen
__________________ I've seen the man use the needle, seen the needle use the man I see myself use the needle, see the needle in my hand |
| | |
| | #13 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: feb 2004 Locatie: *** Geslacht: M
veel water drinken helpt niets hoor...
|
| | |
| | #14 |
| Monstrous Giant Aangemeld: aug 2007 Locatie: olddutch for fucking president ! Geslacht: M
Stats: 2m06 64kg > 50% Karma: | Re: Brandend maagzuur
onderzoek je dieet eens, eventueel iets waar je niet tegen kan ? creatine ?, schokolade etc.. ?
__________________ . |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Tags |
| brandend, maagzuur |
| Topic opties | |
| |