MuscleMeat

Bloeddrukproblemen

  • Topic starter Moen
  • Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 3K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Moen

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
3.922
Waardering
1
Gisteren eindelijk een cortisone-injectie gehad voor een ontsteking in men rechterschouder, waar ik al mee rondloop van in men 2e trainingsmaand dus ondertussen al zowat een half jaar. De linker is ook ontstoken en die doet men binnen 3 weken.
Nu was gisteren na de injectie alles ok, ik ga naar de receptie beneden voor een nieuwe afspraak en toen werd het opeens zwart voor men ogen.
Ik kwam terug bij bewustzijn voor de receptie op de grond met een aantal dokters rond me, lip lag open en is nu gehecht.

Men zei dat ik een syncome (of syncope) had gehad : plotse val van de bloeddruk. Nadien na ff recupereren wel alles goed gisteren.
Ik heb sowieso al last van een te lage bloeddruk en vandaag op school vanaf de middag weer van dat, moest een tijdje gaan zitten of ik ging zeker terug tegen de vlakte gaan.

Men vraag is aan diegenen die er hier iets van kennen (want dit heb ik in alle heisa gisteren niet meer kunnen vragen), verlaagt cortisone je bloeddruk ??

Zo ja wat kan ik hier dan aan doen en hoe lang zou ik hier nog bijkomend effect van hebben dan want ik wil dolgraag terug gezonde schouders maar elke dag neergaan ergens op straat zie ik niet zo zitten
 
Ik heb dit ineenvallen tevoren nog maar 2x meegemaakt en nu bijna 2x op 2 dagen, je hebt geen tijd om te reageren, alles word zwart en nog geen seconde later knippert het lichtje uit en word je richting grond gezogen
 
Jeetje. Dat klinkt verdomd vervelend Moen.
De doktoren weten niet waardoor het komt?
Ikzelf weet niet hoe dat zit met cortisonen.
[Link niet meer beschikbaar]
Staat wel iets over bloeddrukverhogen. (oedeem)
 
Welke zijn de bijwerkingen bij het stoppen van de cortisonebehandeling ? Het plots stoppen van de therapie geeft een verhoogde nood aan cortisone, doordat de bijnierschors lang werd onderdrukt en niet meer gewoon is cortisol te moeten produceren.
Heel snel komen de symptomen van de ziekte terug en kan krachteloosheid, extreme vermoeidheid, lage bloeddruk, diarree en zelfs een zware opstoot tot gevolg hebben.

De lage bloeddruk is dus een geval van het daarvoor hebben van een te hoge bloeddruk wat plotseling verminderd.
Maar aangezien jij het na de injectie hebt gehad.........
 
Thx azrael :thumbs:
 
Volgens de dokter is het door de cortisone dat men bloeddruk af en toe een duikje neemt dus valt niet veel aan te doen, zou normaal binnen een paar dagen niet meer mogen voorvallen
 
:thumbs: Hopen dat het niet meer gebeurd dan. Zelf nog nooit flauwgevallen maar het lijkt me een zeer onplezierig iets :thumbs:
 
Hey iedereen,
ik heb ook last van zo'n probleempje, alleen val ik niet
tegen de grond want ik kan me op tijd ergens aan vastklampen...
wel eng, opeens wordt alles zwart en lijkt het alsof je hoofd 1000 kilo weegt
 
@ kissmiss

Dan zou ik toch maar eens snel een dokter opzoeken, want dat is niet echt een goed teken.
 
kissmiss zei:
Hey iedereen,
ik heb ook last van zo'n probleempje, alleen val ik niet
tegen de grond want ik kan me op tijd ergens aan vastklampen...
wel eng, opeens wordt alles zwart en lijkt het alsof je hoofd 1000 kilo weegt

Heb ik ook wel eens... Lage bloeddruk, verkeerde ademhaling...
Drink wel vaker een boillonsoep of zoute drop, tegen flauwheid

Ook moet je niet staand rukken
 
IK heb het altijd na een paar uur als ik aan de Coke zit, dat ik enorm last krijg van m'n evenwicht en erg draaierig wordt. Denk dat dit hoogstwss ook te wijten is aan een lage bloeddruk. Voor ik nu uit ga, eet ik eerst een lepel zout, wat helpt tegen lage bloeddruk. ;)
 
Jaja, een lepel zout en je bent ervan af:rolleyes:

Ik heb die draaierigheid ook nog voorgehad vroeger en het is idd geen aangenaam gevoel. Het is idd te wijten aan een plotse val van de bloeddruk maar je bloeddruk moet dan reeds laag staan en dan nog eens naar beneden gaan.

@Moen: zou het niet door de injectie zelf zijn dat je flauw bent gevallen? Dat gebeurt wel vaker, zelfs bij de stoerste mannen gebeurt het wel.
 
Back
Naar boven