Ga Terug   DutchBodybuilding.com Forum > Andere Populaire Topics > Wedstrijd Voorbereiding

Upload je wedstrijdpics hier!
Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties Weergave Modus
Oud 4 May 2008, 19:43   #21
Cool Novice

AronW's Avatar

Geslacht: M
Karma Power: 2 AronW zal spoedig beroemd wordenAronW zal spoedig beroemd worden
Bekijk Galerij (16 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door g-men Bekijk Post
Het hangt natuurlijk voor een groot gedeelte af van de volgende zaken:
1 hoe lang is je voorbereiding en met welk vet% begin je die voorbereiding.
2 Hoe snel is je verbranding, 2400 kcals is wel erg weinig voor een gemiddelde bb-er zeker voor een juicer.

In ieder geval zou ik een aantal dingen veranderen in je dieet. Ik zou zeker vetten erin opnemen in de vorm van bv walnoten en lijnzaadolie/visolie.
Ik zou eiwitten ook meer uit vaste bronnen halen zoals tonijn op waterbasis, kipfilet en magere kwark. De zuivel moet je een aantal weken in mijn geval minimaal 2 echt uit je dieet halen. Met tonijn moetg je opletten in je zoutloze periode. Dit bedoel ik met in welke fase van je dieet zit je? En het effect dat dit heeft op het dieet.
Vitargo en dextrose kun je een aantal weken voor de wedstrijd nog doen na de training.
De laatste paar weken zou ik overstappen op Nutrix.
Je dieet zal in een aantal stappen moeten gaan, bv starten met 3500 kcals en dan naasr gelang het gewicht verlies dalen met bv 200 kcals per week.
Mij is altijd gezegd van geen snelle suikers meer te gebruiken na de training in de cut ivm de insuline piek? Volgens een artikel van Polumbo in MD kan je best
whey iso met wat pindakaas of andere goede vetten nemen na je training.
AronW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 21:00   #22
Freaky Bodybuilder
Strongman

g-men's Avatar

Leeftijd: 28
Karma Power: 20
g-men is herboren in de Halfgod realmg-men is herboren in de Halfgod realmg-men is herboren in de Halfgod realmg-men is herboren in de Halfgod realmg-men is herboren in de Halfgod realmg-men is herboren in de Halfgod realm
Stuur een bericht via MSN naar g-men
Citaat:
Origineel gepost door AronW Bekijk Post
Mij is altijd gezegd van geen snelle suikers meer te gebruiken na de training in de cut ivm de insuline piek? Volgens een artikel van Polumbo in MD kan je best
whey iso met wat pindakaas of andere goede vetten nemen na je training.
Niet mee eens, spieren moeten gewoon glycogeen aanvullen. Cut of geen cut.
Een bron aanhalen heeft geen zin, bijvoorbeeld Aceto laat zijn atleten meestal wel gewoon carbs nemen in de cut na de training. Zoveel mensen zoveel theorieen. Je moet uitgaan van wat jij logisch vind en wat je hebt ondervonden tijdens je eigen dieetperioden en of begeleiden van anderen.

In mijn opinie is het meer de vraag welke bronnen (van carbs) je gebruikt na de training in je cut.

Nogmaals werkt whey met pindakaas wel voor jou in je cut en voel je je er goed bij moet je het lekker doen

Strongman+powerliften+bodybuilden= strongpowerbuilder

AMSTERDAMS STERKSTE MAN C WEDSTRIJD 8-7-2007 NUMMER 1

YBF NEDERLANDS KAMPIOEN EXTREME BODY 2007
g-men is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2008, 21:00   #23
Competitive Bodybuilder

Leeman's Avatar

Leeftijd: 24
Karma Power: 8 Leeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te worden
je wilt je glycogeen toch aanvullen na een zware training? zeker als je met een negatieve energiebalans rondloopt, heb je die aanvulling hard nodig. anders heb je kans overtrained te raken ivm depletie. oke je depleet wel maar alleen een paar dagen voor een wedstijd neem ik aan en niet al die weken/maanden tijdens een cut/wedstrijdvoorbereiding.
daarnaast zal die whey ook grotendeels gebruikt gaan worden als energieopname. en dat is niet bepaald waar je het voor inneemt neem ik aan. die pindakaas na je training vertraagt het hele zooitje alleen maar imo, en dat wil je juist niet na een zware training. je wilt je glycogeen aanvullen ook in de cut

Big Ass Lover
Leeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 11:07   #24
Advanced Bodybuilder

Karma Power: 5 dareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijn
bedankt voor de tips allemaal!

na de training neem ik voortaan 50 gram dextrose/glucose (aa drank of vitargo etc)

maaltijd 4,5,6 en 7 neem ik voortaan 1 plakje roggebrood ipv 1,5

bij maaltijd 1 en 8 heb ik 10ml oliefolie toegevoegd (@kale ik vulde het borrelglaasje tot 10ml)

ga kijken of er ergens anders nog 2 x 1 eetlepel lijnzaden in past,

verder is het zo oke?
Oud 5 May 2008, 11:09   #25
Advanced Bodybuilder

Karma Power: 5 dareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijndareal heeft veel om trots over te zijn
maaltijd 1
10ml oliefolie
50 gram brinta
50 gram proteine poeder

TRAINEN

maaltijd 2
50gram snelle suikers
40 gram proteine poeder

maaltijd 3

200gram vlees (kip, rosbief of wit vis)
200 gram aardappels
200 gram groente

maaltijd 4, 5, 6 en 7

1 plakje roggebrood
125gram vlees (kip, rosbief of wit vis)

maaltijd 8

50 gram proteine poeder
10ml oliefolie
1komkommer of bleekselderij

maaltijd 4,5,6 en 7 zijn voorverpakte vleeswaren voor op brood, maar hier zit erg veel zout in zag ik................

beter tuis opbakken en menemen in bakjes?
Oud 5 May 2008, 13:23   #26
Mommy's little monster
Elite Member

KaLe's Avatar

Leeftijd: 27
Karma Power: 60
KaLe is herboren als heerser van het SamsaraKaLe is herboren als heerser van het SamsaraKaLe is herboren als heerser van het Samsara
Karma Crown
Bekijk Galerij (21 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door dareal Bekijk Post
maaltijd 1
10ml oliefolie
50 gram brinta
50 gram proteine poeder

TRAINEN

maaltijd 2
50gram snelle suikers
40 gram proteine poeder

maaltijd 3

200 gram aardappels
200 gram groente

maaltijd 4, 5, 6 en 7

1 plakje roggebrood
125gram vlees (kip, rosbief of wit vis)

maaltijd 8

50 gram proteine poeder
10ml oliefolie
1komkommer of bleekselderij

maaltijd 4,5,6 en 7 zijn voorverpakte vleeswaren voor op brood, maar hier zit erg veel zout in zag ik................

beter tuis opbakken en menemen in bakjes?
idd in voorverpakt vlees zit veel zout, maar ook dextrose. Niet nemen dus. Persoonlijk zou ik ook een deftiger ontbijt nemen. Desnoods wat carbs van de latere maaltijden verplaatsen naar maaltijd 1. Denk niet dat je hier lekker op traint..

Maar wat zijn nu je verhoudingen qua kh/vet/eiwit? En wat is er mis met noten of vette vis? eieren?

1.69m
90kg
log; http://forum.dutchbodybuilding.com/f...ml#post2522284
KaLe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 13:52   #27
Dutch Bodybuilder

Jeppe's Avatar

Leeftijd: 22
Karma Power: 4 Jeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allen
Bekijk Galerij (1 foto's)
G-men & Leeman , glycogeen aanvullen is al een discutabel onderwerp op zich. De laatste tijd is er genoeg verschenen dat die overdreven 'suiker' iname enkel nodig is voor duursport atleten en niet voor krachtsporters.
Dat terzijde denk ik dat je ook je glycogeen moet aanvullen, alleen niet zo overdreven als de meeste hier doen, als je een gewone maaltijd eet na je training heb je ook je glycogeen bijgevuld. Daar is die dextrose of whatever niet voor nodig.

Maar zoals al gezegd, gewoon doen wat voor jouw werkt!
Jeppe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 13:56   #28
Dutch Bodybuilder

Jeppe's Avatar

Karma Power: 4 Jeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allenJeppe is een naam gekend door allen
Ohja wat ik ook nog wou zeggen wat er toch wel wat mee samenhangt is dat die 'gewoonlijke' whey + dextrose er volgens mij ook een beetje is gekomen door de suppelmenten industrie. Er zijn nu zoooveel post workout suppelmenten en ze claimen allemaal nog beter en NOG sneller te zijn voor NOG meer massa en blabla. Tuurlijk heb ik het ook al zo gedaan, maar nu eet ik gewoon een half uurtje na dat ik train een volwaardige maaltijd en ik reageer er even goed op, of zefls béter Ik gebruik zelfs helemaal géén whey meer.
Oud 5 May 2008, 16:26   #29
Advanced Bodybuilder

Citaat:
Origineel gepost door KaLe Bekijk Post
idd in voorverpakt vlees zit veel zout, maar ook dextrose. Niet nemen dus. Persoonlijk zou ik ook een deftiger ontbijt nemen. Desnoods wat carbs van de latere maaltijden verplaatsen naar maaltijd 1. Denk niet dat je hier lekker op traint..
Maar wat zijn nu je verhoudingen qua kh/vet/eiwit? En wat is er mis met noten of vette vis? eieren?
verdubbel de brinta in het ontbijt naar 100 ipv 50, trainde inderdaad niet lekker zo.

vette vis eet ik zo nu en dan ook, het is voor mij vooral belangrijk dat alles makkelijk mee te nemen is!
Oud 5 May 2008, 16:47   #30
Competitive Bodybuilder

Karma Power: 10
willlem is herboren in de Dier realmwilllem is herboren in de Dier realm
ik vind dat je bitter weinig eet met dat schema, imo is enkel maaltijd 3 een redelijke maaltijd
ik zou alles verdubbelen met nodige spierversterkers
willlem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2008, 19:07   #31
Competitive Bodybuilder

Leeman's Avatar

Karma Power: 8 Leeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te wordenLeeman heeft een sterk verlangen om herboren te worden
@ jeppe. ik vat je ff niet. krachtsporters verbruiken veel meer glycogeen tijdens een training dan een duurloper. gezien de intensiteit van de duurloper veel lager ligt, zal deze zijn energie vooral uit vet halen. zeker als ie al een beetje getraind is. en dat heeft ook te maken met de slow twitch spiervezels die vet kunnen gaan gebruiken naderhand er getraind wordt op duurniveau

Big Ass Lover
Oud 5 May 2008, 21:22   #32
Dutch Bodybuilder

Jeppe's Avatar

Zoek is oa. naar het artiekel ' High carb nightmare ' 3XL heeft ook al meerdere malen gepost dat er een opvatting is dat de spiercelen tè beschadigd zijn en dat ze niet met de kh's kunnen.
Oud 6 May 2008, 15:39   #33
Competitive Bodybuilder

Leeman's Avatar

moet dat nu? haha

Big Ass Lover
Oud 7 May 2008, 05:11   #34
Advanced Bodybuilder

Citaat:
Origineel gepost door willlem Bekijk Post
ik vind dat je bitter weinig eet met dat schema, imo is enkel maaltijd 3 een redelijke maaltijd
ik zou alles verdubbelen met nodige spierversterkers
je hebt gelijk! ik val bijna om van de honger, heb het iets bijgesteld
Oud 7 May 2008, 05:17   #35
Advanced Bodybuilder

even uit mijn hoofd de kcal erbij gezet

maaltijd 1 600kcal100 gram brinta
75 gram proteine poeder

TRAINEN 250kcal
maaltijd 2
60 gram snelle suikers of ontbijtkoek of proteine bar

maaltijd 3 400kcal
200 gram aardappels
200 gram groente

maaltijd 4, 5, 6 en 7 290kcal

250gram biefstuk

maaltijd 8

50 gram proteine poeder 360kcal
1eetepel lijnzaad
1eetlepel oliefolie

wat vinden jullie van maaltijd 4 tot7, kan dat proteine only maaltijden? heb eens gelezen dat je je lichaam dan gaat aanwennen om eiwitten in energie om te zetten, weet niet in hoeverre dit waar is?
Oud 7 May 2008, 05:19   #36
Advanced Bodybuilder

2770kcal is dit totaal, kan bij maaltijd 4 tot 6 2 plakken roggebrood toevoegen (100kcal een plakje) dan kom ik op een totaal van 3370, en vanaf daar verder gaan?
Oud 7 May 2008, 07:39   #37
Mommy's little monster
Elite Member

KaLe's Avatar

KaLe is herboren als heerser van het SamsaraKaLe is herboren als heerser van het SamsaraKaLe is herboren als heerser van het Samsara
Karma Crown
Citaat:
even uit mijn hoofd de kcal erbij gezet

maaltijd 1 600kcal100 gram brinta
75 gram proteine poeder

TRAINEN 250kcal
maaltijd 2
60 gram snelle suikers of ontbijtkoek of proteine bar

maaltijd 3 400kcal
200 gram aardappels
200 gram groente

maaltijd 4, 5, 6 en 7 290kcal

250gram biefstuk

maaltijd 8

50 gram proteine poeder 360kcal
1eetepel lijnzaad
1eetlepel oliefolie

wat vinden jullie van maaltijd 4 tot7, kan dat proteine only maaltijden? heb eens gelezen dat je je lichaam dan gaat aanwennen om eiwitten in energie om te zetten, weet niet in hoeverre dit waar is?
Als er maar genoeg vet bij zit om je energievooraden aan te vullen. Verder ligt het er natuurlijk aan wat voor werk je doet. Als je op kantoor zit heb je niets aan je carbs. Ben je bijv. de hele dag tegels aan het leggen, zou ik zeker bij elke maaltijd carbs nemen.

1.69m
90kg
Oud 7 May 2008, 12:16   #38
Advanced Bodybuilder

Citaat:
Origineel gepost door KaLe Bekijk Post
Als er maar genoeg vet bij zit om je energievooraden aan te vullen. Verder ligt het er natuurlijk aan wat voor werk je doet. Als je op kantoor zit heb je niets aan je carbs. Ben je bijv. de hele dag tegels aan het leggen, zou ik zeker bij elke maaltijd carbs nemen.
stel ik neem eiwit only maaltijden, ga je dan niet je vetmassa aanspreken voor energie?
Oud 7 May 2008, 15:19   #39
Mommy's little monster
Elite Member

KaLe's Avatar

Karma Crown
Citaat:
stel ik neem eiwit only maaltijden, ga je dan niet je vetmassa aanspreken voor energie?
Ja. Beter toch dan dat je eiwit gaat verbranden?

1.69m
90kg
Oud 8 May 2008, 14:22   #40
Huge Freak

Leeftijd: 17
Karma Power: 46
Marky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma PimpMarky is DBB's Karma Pimp
Bekijk Galerij (2 foto's)
Rauwe macaroni met de harde tarwe korrel rustig koken in water is een prima carbbron en nagenoeg zoutloos.

Deze bron is in zeer kleine hoeveelheden zijn als natural IMO wel essentieel omdat wanneer je echt in een diep stadium zit je stofwisseling en bloedsomloop sterk te lijden hebben als je enkel vetten en eiwit gebruikt als brandstof.

Eieren en kipfilet zijn nagenoeg zoutloos as well, waarde van kipfilet vindt ik relatief wel laag. Vlees houdt teveel vocht vast. Tonijn kan ook niet in de dagen voor je wedstrijd.

Ik zou ook steriel water gebruiken naarmate je wedstrijd nadert. Daarvoor enkel Spa water.

Het mooiste is als je voedsel inname inherent daalt met je zout dat je op de dag v/d wedstrijd met de minimale hoeveelheid in je lijf zit om je vitale functies als ogen en hart draaiende te houden.

Je wilt niet de paranoide van kleine steekjes in je lichaam en vingertoppen hebben.
Marky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Bookmark topic

Onderwerp Opties
Weergave Modus

Post Regels