| | #21 | |
| Cool Novice | Citaat:
whey iso met wat pindakaas of andere goede vetten nemen na je training. | |
| | |
| | #22 | |
| Freaky Bodybuilder | Citaat:
Een bron aanhalen heeft geen zin, bijvoorbeeld Aceto laat zijn atleten meestal wel gewoon carbs nemen in de cut na de training. Zoveel mensen zoveel theorieen. Je moet uitgaan van wat jij logisch vind en wat je hebt ondervonden tijdens je eigen dieetperioden en of begeleiden van anderen. In mijn opinie is het meer de vraag welke bronnen (van carbs) je gebruikt na de training in je cut. Nogmaals werkt whey met pindakaas wel voor jou in je cut en voel je je er goed bij moet je het lekker doen
__________________ http://forum.dutchbodybuilding.com/s...ad.php?t=54824 (mijn log) Strongman+powerliften+bodybuilden= strongpowerbuilder AMSTERDAMS STERKSTE MAN C WEDSTRIJD 8-7-2007 NUMMER 1 YBF NEDERLANDS KAMPIOEN EXTREME BODY 2007 | |
| | |
| | #23 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2005 Locatie: Giethoorn Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 8 | je wilt je glycogeen toch aanvullen na een zware training? zeker als je met een negatieve energiebalans rondloopt, heb je die aanvulling hard nodig. anders heb je kans overtrained te raken ivm depletie. oke je depleet wel maar alleen een paar dagen voor een wedstijd neem ik aan en niet al die weken/maanden tijdens een cut/wedstrijdvoorbereiding. daarnaast zal die whey ook grotendeels gebruikt gaan worden als energieopname. en dat is niet bepaald waar je het voor inneemt neem ik aan. die pindakaas na je training vertraagt het hele zooitje alleen maar imo, en dat wil je juist niet na een zware training. je wilt je glycogeen aanvullen ook in de cut
__________________ I think he said Planes...as in plural... Big Ass Lover |
| | |
| | #24 |
| Advanced Bodybuilder Geregistreerd: May 2006 Locatie: brabant Geslacht: M
Karma Power: 5 | bedankt voor de tips allemaal! na de training neem ik voortaan 50 gram dextrose/glucose (aa drank of vitargo etc) maaltijd 4,5,6 en 7 neem ik voortaan 1 plakje roggebrood ipv 1,5 bij maaltijd 1 en 8 heb ik 10ml oliefolie toegevoegd (@kale ik vulde het borrelglaasje tot 10ml) ga kijken of er ergens anders nog 2 x 1 eetlepel lijnzaden in past, verder is het zo oke?
__________________ cutten |
| | |
| | #25 |
Karma Power: 5 | maaltijd 1 10ml oliefolie 50 gram brinta 50 gram proteine poeder TRAINEN maaltijd 2 50gram snelle suikers 40 gram proteine poeder maaltijd 3 200gram vlees (kip, rosbief of wit vis) 200 gram aardappels 200 gram groente maaltijd 4, 5, 6 en 7 1 plakje roggebrood 125gram vlees (kip, rosbief of wit vis) maaltijd 8 50 gram proteine poeder 10ml oliefolie 1komkommer of bleekselderij maaltijd 4,5,6 en 7 zijn voorverpakte vleeswaren voor op brood, maar hier zit erg veel zout in zag ik................ beter tuis opbakken en menemen in bakjes?
| | |
| | #26 | |
| Mommy's little monster | Citaat:
Maar wat zijn nu je verhoudingen qua kh/vet/eiwit? En wat is er mis met noten of vette vis? eieren?
__________________ People need to quit looking for the easy way out and get to work! ~ Dave Tate 1.69m 90kg log; http://forum.dutchbodybuilding.com/f...ml#post2522284 | |
| | |
| | #27 |
| Dutch Bodybuilder | G-men & Leeman , glycogeen aanvullen is al een discutabel onderwerp op zich. De laatste tijd is er genoeg verschenen dat die overdreven 'suiker' iname enkel nodig is voor duursport atleten en niet voor krachtsporters. Dat terzijde denk ik dat je ook je glycogeen moet aanvullen, alleen niet zo overdreven als de meeste hier doen, als je een gewone maaltijd eet na je training heb je ook je glycogeen bijgevuld. Daar is die dextrose of whatever niet voor nodig. Maar zoals al gezegd, gewoon doen wat voor jouw werkt! |
| | |
| | #28 |
| Dutch Bodybuilder | Ohja wat ik ook nog wou zeggen wat er toch wel wat mee samenhangt is dat die 'gewoonlijke' whey + dextrose er volgens mij ook een beetje is gekomen door de suppelmenten industrie. Er zijn nu zoooveel post workout suppelmenten en ze claimen allemaal nog beter en NOG sneller te zijn voor NOG meer massa en blabla. Tuurlijk heb ik het ook al zo gedaan, maar nu eet ik gewoon een half uurtje na dat ik train een volwaardige maaltijd en ik reageer er even goed op, of zefls béter |
| | |
| | #29 | |
Karma Power: 5 | Citaat:
vette vis eet ik zo nu en dan ook, het is voor mij vooral belangrijk dat alles makkelijk mee te nemen is!
__________________ cutten | |
| | |
| | #30 |
| Competitive Bodybuilder | ik vind dat je bitter weinig eet met dat schema, imo is enkel maaltijd 3 een redelijke maaltijd ik zou alles verdubbelen met nodige spierversterkers |
| | |
| | #31 |
| Competitive Bodybuilder Geregistreerd: Apr 2005 Locatie: Giethoorn Leeftijd: 24 Geslacht: M
Karma Power: 8 | @ jeppe. ik vat je ff niet. krachtsporters verbruiken veel meer glycogeen tijdens een training dan een duurloper. gezien de intensiteit van de duurloper veel lager ligt, zal deze zijn energie vooral uit vet halen. zeker als ie al een beetje getraind is. en dat heeft ook te maken met de slow twitch spiervezels die vet kunnen gaan gebruiken naderhand er getraind wordt op duurniveau
| | |
| | #32 |
| Dutch Bodybuilder | Zoek is oa. naar het artiekel ' High carb nightmare ' 3XL heeft ook al meerdere malen gepost dat er een opvatting is dat de spiercelen tè beschadigd zijn en dat ze niet met de kh's kunnen. |
| | |
| | #33 |
Karma Power: 8 | moet dat nu?
| | |
| | #34 |
Karma Power: 5 | je hebt gelijk! ik val bijna om van de honger, heb het iets bijgesteld
| | |
| | #35 |
Karma Power: 5 | even uit mijn hoofd de kcal erbij gezet maaltijd 1 600kcal100 gram brinta 75 gram proteine poeder TRAINEN 250kcal maaltijd 2 60 gram snelle suikers of ontbijtkoek of proteine bar maaltijd 3 400kcal 200gram vlees (kip, rosbief of wit vis) 200 gram aardappels 200 gram groente maaltijd 4, 5, 6 en 7 290kcal 250gram biefstuk maaltijd 8 50 gram proteine poeder 360kcal 1eetepel lijnzaad 1eetlepel oliefolie wat vinden jullie van maaltijd 4 tot7, kan dat proteine only maaltijden? heb eens gelezen dat je je lichaam dan gaat aanwennen om eiwitten in energie om te zetten, weet niet in hoeverre dit waar is?
| | |
| | #36 |
Karma Power: 5 | 2770kcal is dit totaal, kan bij maaltijd 4 tot 6 2 plakken roggebrood toevoegen (100kcal een plakje) dan kom ik op een totaal van 3370, en vanaf daar verder gaan?
| | |
| | #37 | |
__________________ People need to quit looking for the easy way out and get to work! ~ Dave Tate 1.69m 90kg log; http://forum.dutchbodybuilding.com/f...ml#post2522284 | |
| | |
| | #38 | |
Karma Power: 5 | Citaat:
__________________ cutten | |
| | |
| | #39 | |
| | |
| | #40 |
| Huge Freak | Rauwe macaroni met de harde tarwe korrel rustig koken in water is een prima carbbron en nagenoeg zoutloos. Deze bron is in zeer kleine hoeveelheden zijn als natural IMO wel essentieel omdat wanneer je echt in een diep stadium zit je stofwisseling en bloedsomloop sterk te lijden hebben als je enkel vetten en eiwit gebruikt als brandstof. Eieren en kipfilet zijn nagenoeg zoutloos as well, waarde van kipfilet vindt ik relatief wel laag. Vlees houdt teveel vocht vast. Tonijn kan ook niet in de dagen voor je wedstrijd. Ik zou ook steriel water gebruiken naarmate je wedstrijd nadert. Daarvoor enkel Spa water. Het mooiste is als je voedsel inname inherent daalt met je zout dat je op de dag v/d wedstrijd met de minimale hoeveelheid in je lijf zit om je vitale functies als ogen en hart draaiende te houden. Je wilt niet de paranoide van kleine steekjes in je lichaam en vingertoppen hebben. |
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Onderwerp Opties | |
| Weergave Modus | |
| |