XXL Nutrition

Low carb in voorbereiding ja of nee?

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 112
  • Weergaven 11K
  • Volgers 5

Low carb in voorbereiding ja of nee?


  • Totaal stemmers
    84

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid sinds
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Doen jullie low carb in je wedstrijdvoorbereiding ja of nee?

Waarom wel, waarom niet? Maakt het wat uit? Hangt het af van persoon tot persoon?

AronW eet constant 300 gr carbs in voorbereiding en staat kurkdroog, blijkbaar kan het dus...
 
Ikzelf kan het ook niet :( Ik zit momenteel op een 200 gram en ben 9 weeks out.
 
Ikzelf kan het ook niet :( Ik zit momenteel op een 200 gram en ben 9 weeks out.
Ja ik zit zelf ook rond de 200 gr in de laatste fase van de cut...
Doe het zelf zo:

week 1-4 333 gr
week 5-8 295 gr
week 9-12 213 gr
 
soort van low carb,2dagen 90g carbs dan 1dag 200,weer 2dagen 90g en dan 600g
 
Ik zak vanaf nu 50gr Carbs per week en vervang de Kcal door vetten.Dan kom ik binnen 6weken op bijna "0" gram Carbs om over te gaan op keto voor 8 weken, dan om de 2 weken carbloaden. Heb enorm veel ambitie's ervoor, maar vrees nog wat kilo'tje te missen, ivm categorie. We zien wel
 
Ik zag dat Aaron het had over vèèl cardio en daar ben ik het volmondig mee eens. Ik merk dat je dan best wat meer carbs kunt eten dan de gemiddelde atleet doet. Al zul je wat cardio betreft het aantal BPM's wel lager moeten houden vanaf onder de 6 procent als je alle spiermassa wilt beschermen. Rond de wedstrijd zal die zeker niet eens boven de 90 BPM uitkomen i.v.m lage bloeddruk. Je kunt dan ook (bijna) niet naar adem snakken als natural bij welke inspanning dan ook als je dat zou willen.

Voor de rest als je je water maar goed op orde hebt en al je zout de laatste 2 a 3 dagen er compleet uit hebt is die hele vochtonthouding ook niet nodig. Je lichaam houd immers niets vast. Elk slokje pis je niet veel later ook weer uit. Je blijft plat met belijning en als je carbs gaat loaden zit er voldoende vocht in je lichaam om de cellen in te trekken.

Droge witte rijst en kipfilet en verder niets is de sleutel. Ja, koffie natuurlijk.
 
Aron zei me dat hij 30 min doet per dag, wat niet veel is... maarja hij zei ook dat hij gewoon een snelle stofwisseling heeft, wat velen niet hebben....
 
In de AS sectie zag ik "veel cardio" staan. Onder veel cardio versta 2 uur per dag.

Maar goed, ben zelf nooit lager geweest dan 4.8 en dat was wel met redelijk wat carbs maar ook veel efedrine en buitensporig cafeine gebruik.
 
Ja zou je verwachten, maar hier staat wat anders: [Link niet meer beschikbaar]
Van zo'n aanleg kunnen velen alleen maar dromen. Maarja hij zal ook erg hard moeten vechten voor elke gram spier met zo'n stofwisseling!
 
Aangepast... Ja ik zit zelf ook rond de 200 gr in de laatste fase van de cut...
Doe het zelf zo:

week 1-4 333 gr
week 5-8 295 gr
week 9-12 213 gr

Schroef je eiwitten of vetten dan omhoog zodat de kcals constant blijven of ga je steeds minder eten?
 
Schroef je eiwitten of vetten dan omhoog zodat de kcals constant blijven of ga je steeds minder eten?
Minder eten , maar dat is voor mij ook wel nodig, ik heb niet zo'n geweldig snelle stofwisseling en als ik niet verminder dan reageert mijn lichaam op den duur niet meer.
 
Aangepast... Ja ik zit zelf ook rond de 200 gr in de laatste fase van de cut...
Doe het zelf zo:

week 1-4 333 gr
week 5-8 295 gr
week 9-12 213 gr

Wat zijn je stats als ik vragen mag?
 
ik heb op 50gr per dag gezeten...

maar verder in me voorbereding gewoon op 400gr rijst. wat havermout.

werd laatste 4 weken pas echt een hell
 
Rond de wedstrijd zal die zeker niet eens boven de 90 BPM uitkomen i.v.m lage bloeddruk. Je kunt dan ook (bijna) niet naar adem snakken als natural bij welke inspanning dan ook als je dat zou willen.

dat ervaar ik ook ja als ik onder dan 50gram carbs ga, hoe komt dit precies?

Voor de rest als je je water maar goed op orde hebt en al je zout de laatste 2 a 3 dagen er compleet uit hebt is die hele vochtonthouding ook niet nodig. Je lichaam houd immers niets vast. Elk slokje pis je niet veel later ook weer uit. Je blijft plat met belijning en als je carbs gaat loaden zit er voldoende vocht in je lichaam om de cellen in te trekken.
Droge witte rijst en kipfilet en verder niets is de sleutel. Ja, koffie natuurlijk.


dan zit er toch VRIJ WEINIG vocht in je lichaam, aangezien je alles meteen uitpist? dat je plat blijft en echt alles meteen uitpist onder de 50gram carbs kan ik beamen!
 
Tja, hoe dat komt, weet 't niet. Ik denk bloeddruk. Maar ik kon fietsen tot m'n benen zowat in brand stonden terwijl m'n hartslag en ademhaling merkwaardig rustig bleven.

Heeft te maken met de verhouding tussen water en carbs/zout. Als je een redelijke wat carbs eet moet je gewoon veel meer water op een dag drinken (zelf drink ik 8 tot 10 liter) en dan blijf je alsnog plat. Zou je dit bij ketose doen is het een fatale hartstilstand vanwege het opraken van mineralen (o.a kalium) in het bloed. Je hart is ook een spier, bij het echt opraken van elke energiebron zou die er ook mee kunnen staken.

IMO is low-carb op lange termijn een aanslag op je hart.
 
Mbt dat vocht: dat mogen we ook niet veralgemenen... de ene zal diuretica nodig hebben terwijl de andere met clen, AAS en een goed ideet al kurkdroog en hard kan worden, is toch ook weer allemaal genetisch bepaald. En ja een ecto(-meso) heeft op dit vlak weer een voordeel.
 
Dat laatste klopt volledig, daar heb ik ook het meeste schrik voor! Ik heb mezelf voorgenomen geen diuretica te gebruiken omdat ik het gewoon te gevaarlijk vind! En als amateur vind ik het de risico's niet waard. Ik ga vanaf donderdag koolhydraten laden wat ik vorige keer niet gedaan heb. Om het vocht af te drijven maak ik gebruik van natuurlijke vochtafdrijvers en het stoppen met drinken de avond voordien en dan hopen dat het goedkomt!
Voor de rest wou ik nog ff zeggen dat ondanks het feit dat ik nog veel carbs eet ik de laatste dagen echt op ben van het dieeten hoe stom dit misch ook klinkt :), ik ga nu wat dromen van mijn junkdag na zondag :)!!

Greetz

Aron
 
Ken je lichaam ook voordat je voor het eerst gaan depleten of laden, zo weet je immers hoe je er op reageert.
In mijn voorbereiding, schommel ik heel erg met mijn carbs.
In de laatste fase, lees 4 weken, zit ik op hoge dagen rond de 250gr en op lage dagen 50 gram carbs. Dat laatste kan je dan het beste doen met rijstewafels.
Mijn eiwitten hou ik constant en mijn vetten schroef ik iets op. Dus meer lijnzaadolie erbij.
Ongeveer 2 weken voor mijn wedstrijd ben ik meestal al wedstrijdklaar, dan is het nog ff de puntjes op de i zetten. In de laatste 10 dagen voeg ik extra zout toe aan mij voeding en dink hierbij heel veel water.
Met een aangepaste dieet, zorg ik er voor dat ik helemaal leeg raak (depleted)
4 dagen voor de wedstrijd stop ik met de zout en ga ook flink omlaag in mijn waterinname.
Juist hierdoor onstaat er een prachtige reactie en je lichaam blijft dus extra vocht afscheiden.
Ik weet voor mijzelf dat ik 3 volle dagen nodig heb om te laden.
Zelfs bij het volle laden raak ik nog vocht kwijt, waardoor ik precies het effect wil bereiken, namelijk; vol en hard komen.
Advies aan atleten die voor het eerst meedoen. Ga een keer in je cut proef laden en kijk hoe je er op reageert.
De wedstrijddag blijft een piekmoment, dus zou het zonde zijn als je te vroeg of net te laat piekt
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven