| | |||||||
![]() |
| | LinkBack | Topic Opties | Zoek in Topic | Weergave Modus |
| | #1 |
| Dutch Bodybuilder | Ik ben benieuwd naar de ervaringen van wedstrijdatleten met depleten en carbloaden: Denk hierbij aan vragen als; Hoeveel dagen doe je dit? Met welke en hoeveel voedingsmiddelen (koolhydraten, eiwitten en vetten)? Welke sups gebruik je erbij? Was er een zichtbaar verschil binnen een paar dagen? Welke fouten heb je gemaakt? etc. Dus mensen met ervaring; Share it with us!
__________________ ...NK Natural Body 2005... Never waste your time depending on the weakness of others... You should only trust your own strength!!! Nulla tenaci invia est via... Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar... Hard work always pays off (some kind of way)... |
| | |
| | #2 |
| Dutch Bodybuilder | Re: Depleten en Carbloaden; ervaringen
Nobody?
__________________ ...NK Natural Body 2005... Never waste your time depending on the weakness of others... You should only trust your own strength!!! Nulla tenaci invia est via... Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar... Hard work always pays off (some kind of way)... |
| | |
| | #3 |
| Huge Freak | Re: Depleten en Carbloaden; ervaringen
Heb er zelf voor wedstrijd niveau geen voldoende ervaring mee. Maar heb 't zelf de afgelopen zomer gedaan en heb toen wel ondervonden dat je echt heel strict moet zijn om 't in goede banen te laten lopen. Vooral de verhoudingen zijn heel belangrijk en 't tijdstip waarop je eet. Je Glycogeen voorraden zijn op sommige momenten echt te laag om ook maar iets te doen, en sommige jongens gaan daar voor een wedstrijd heel erg ver in. Voor dat je begint met carbloading en misschien carbloze dagen heb gehad, voel je je gewoon zwaar shit en dat is 't zwaarste gedeelte. Hier is een artikeltje waarin de basis beschreven staat: http://www.teenbodybuilding.com/ryanswan7.htm Het beste is nog goed te luisteren naar de signalen van je lichaam, je kunt er heel ver in gaan, wat soms ook best riskant is. Je moet misschien ook wat enkele dagen vrij hebben van werk. Zitten hier zeker mensen die er zelf wedstrijd ervaring mee hebben.
__________________ Check hier of jij bij het zuivere ras hoorde |
| | |
| | #4 |
| Competitive Bodybuilder | Re: Depleten en Carbloaden; ervaringen
ja, deep de shit!! probeer.. eens, ..aacht.. weken... vol - te houden maar je bent WEL de king als je carbup meesterlijk goed geslaagd is! |
| | |
| | #5 |
Meer ervaringen, kennis en/of links? Ik had eigenlijk ook gehoopt op een bijdrage van Chemical!
| | |
| | #6 |
| Moderator | Re: Depleten en Carbloaden; ervaringen
hoe sta je er eigenlijk voor bass? Verder staan er goede artikellen over op bb.com
__________________ Ryu once had a fight with 300 Spartans and won. De lekkerste musclestack ooit! Veel BCAA, voor weinig. |
| | |
| | #7 | |
Citaat:
Thanks, ik zal bb.com ff afzoeken... Heb je al een spandoek gemaakt?
__________________ ...NK Natural Body 2005... Never waste your time depending on the weakness of others... You should only trust your own strength!!! Nulla tenaci invia est via... Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar... Hard work always pays off (some kind of way)... | |
| | |
| | #8 |
ja en flipper neem ik ook mee als mascotte
__________________ Ryu once had a fight with 300 Spartans and won. De lekkerste musclestack ooit! Veel BCAA, voor weinig. |
| | |
| | #9 |
ik begin een week voor de wedstrijd te depleten... veel kabeljauw en eieren en wat rauwkost water gaat van erg veel naar bijna niks het laden doe ik met biefstuk,rijst,kip en wat fruit niet te veel carbs want ik trek snel vocht.. en natuurlijk een flinke borrel voor dat ik het podium op ga!! maar wel erg zwaar hoor zo`n week,je voelt je echt geen mens meer
__________________ not for non-starters! |
| | |
| | #10 |
| Official Sponsor | Re: Depleten en Carbloaden; ervaringen
Depleten en loaden vond ik waardeloos! Een enorme aanslag op je spiermassa, kracht, geestelijke gesteldheid etc. Deden we in de jaren '80 bij wedstrijden, maar is inmiddels erg achterhaald. De laatste wedstrijden stonden we onder begeleiding van Bert van Wingerden. Een zeer vooruitstrevend persoon die oa met sprinter Ben Johnson en de Chicago Bulls heeft gewerkt als ik me niet vergis. Op zijn advies zijn we dus niet gaan cutten met het fabeltje meer herhalingen maken voor de wedstrijd, maar juist tot een dag of 4-5 voor de wedstrijd zo zwaar mogelijk blijven trainen, gewoon 8-10 herhalingen. Om dat te kunnen doen, moet je voedsel in je lijf hebben. Dus we hebben 8 weken voor de wedstrijd langzaam maar zeker de kcal verlaagt, maar kwamen nooit onder de 1500 kcal. Eiwit inname bleef ook hoog. Door een combi van zwaar blijven trainen en redelijk goed blijven eten bleef je massa in tact. Soms groeide je zelfs nog wat in de 8 weken dieetfase! Zakte het vet/vocht percentage niet snel genoeg dan werden er gewone vetverbranders gebruikt en na de training een uur stevig gewandeld. Elke dag hard poseren zorgde voor een mooiere en hardere spierseparatie. Wij waren op den duur met een ploeg van 5 wedstrijd bodybuilders op de Nederlandse kampioenschappen Natural kampioenschappen in Den Haag: 3 eerste plaatsen en 2 tweede plaatsen en niks depleten! (foto's in gallery)
__________________ www.sportfood.nl 2300 gram Whey + 500 gram Creatine voor 57,95! Officieel Captains of Crush grippers erkend bedrijf. |
| | |
| | #11 | |
Citaat:
Verder top post!
__________________ Ryu once had a fight with 300 Spartans and won. De lekkerste musclestack ooit! Veel BCAA, voor weinig. | |
| | |
| | #12 | |
Citaat:
De vetverbranders die we toen gebruikten waren Hydroxycut. Dus gewoon toegestaan (we waren tenslotte Natural!) Met het weken lang gekookte zilvervlies rijst en kabeljauwfilet (later voor mij eiwit uit eieren en sojabonen), hield niemand eigenlijk veel vocht vast. Ook aten we groenten dat vochtafdrijvende eigenschappen hadden. Ik meen peterselie en selderij. Op deze manieren konden we de bodybuilding wedstrijdsport op een gezonde manier bedrijven en kan ik bijna 20 jaar na mijn eerste wedstrijd nog steeds aan de gewichten hangen!
__________________ www.sportfood.nl 2300 gram Whey + 500 gram Creatine voor 57,95! Officieel Captains of Crush grippers erkend bedrijf. | |
| | |
| | #13 | |
| Competitive Bodybuilder | Re: Depleten en Carbloaden; ervaringen
Citaat:
| |
| | |
| | #14 |
ik moet ook zo lang mogelijk zwaar blijven trainen en niks vele herhalingen het depleten werkt voor mij overigens wel erg goed
| | |
| | #15 | |
Citaat:
Het gaat alleen bij velen erg fout. Tijdens de depletefase krijg je geen koolhydraten binnen terwijl je lichaam toch energie nodig heeft. De theorie achter het depleten is dat het lichaam dan z'n vetvoorraad gaat aanspreken voor energie. De praktijk laat echter zien dat het lichaam gemakkelijker de ingenomen eiwitten als energiebron gaat gebruiken. Zo kom je snel aan een eiwit tekort en gaat je lichaam aan zijn eigen spiermassa vreten. Hoeveel bodybuilders zie wel niet vaak erg uitgeput en klein het podium opkomen, vooral bij amateur wedstrijden? Dit is vaak het gevolg van een compleet verkeerde dieetstrategie voor de wedstrijd. Bij mijn allereerste wedstrijd heb ik ook gedeplete en was geen schim meer van mezelf. Vanaf dat moment nooit meer!
__________________ www.sportfood.nl 2300 gram Whey + 500 gram Creatine voor 57,95! Officieel Captains of Crush grippers erkend bedrijf. | |
| | |
| | #16 |
@sportfood: ik begrijp totaal wat je bedoelt het is inderdaad heel moeilijk om uit te kienen wat voor jou het beste werkt,ik moet inderdaad ook uitkijken dat er geen spiermassa verloren gaat
| | |