MuscleMeat

Met welk gewicht kun je meedoen met een wedstijd?

Bezoekers in dit topic

kaliramtam

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
5 okt 2005
Berichten
43
Waardering
0
Na de YBF hoor je in sommige topics dat men vind dat de deelnemers tegenvallen of dat men niet snapt dat iemand meedoet met een bepaalde fysiek.

Met welk gewicht zou je volgens jullie theoretisch mee kunnen doen met een (natrual)wedstrijd? En ook nog een beetje kans maken op een podium plek?
Dit hangt natuurlijk af van je lengte en bouw etc maar een beetje ruim genomen voor de lengtes:

- 1,65-1,74
- 1,75-1,84
- 1,85-1,94
- 1,95- rest

En voor de echte kenners in welke klasse kom je dan uit?
 
Volgens mij heb je daar een bepaalde formule voor. Die wordt nu ook al gehanteerd voor de klasse Classic Bodybuilding. Hoe die precies werkt weet ik niet..

Edit: voor Classic Bodybuilding geldt bij 3 verschillende lengteklasses het volgend:
1.70 = 170-100+2= 72 kg (dus 1.65= 165-100+2= 67 kg)
- 1.78 = 178-100+4= 82 kg (dus 1.75= 175-100+4= 79 kg)
+ 1.78 = 179-100+6= 85 kg (dus 1.90= 190-100+6= 96 kg)
 
Ok! interessant!
Het vetpercentage speelt natuurlijk ook een grote rol word daar een standaard % voor genomen?
 
Vetpercentage wordt niet naar gekeken bij een wedstrijd.
 
Gewicht maakt niets uit. Ken gasten van1.80 die er bij 75kg groot en goed uitzien en ken gasten van 1.80 die bij dik 80 kg droog veel minder lijken. Wat wil gewicht dan nog zeggen? Vaak genoeg heb je ook bij gasten die rond de 4% zitten dat je hun lichaamsgewicht een stuk hoger of lager schat.

Kijk gewoon naar je fysiek. Dat is het enige wat telt..
 
Gewicht maakt niets uit. Ken gasten van1.80 die er bij 75kg groot en goed uitzien en ken gasten van 1.80 die bij dik 80 kg droog veel minder lijken. Wat wil gewicht dan nog zeggen? Vaak genoeg heb je ook bij gasten die rond de 4% zitten dat je hun lichaamsgewicht een stuk hoger of lager schat.

Kijk gewoon naar je fysiek. Dat is het enige wat telt..[/QUOTE]

idd ik weeg ook maar "slechts" 81 kg nu terwijl mensen mij veel zwaarder schatten, gewicht zegt niet veel;)
 
Behalve dan bij dat 'classic bodybuilding' gaat het niet om gewicht. Een bodybuilder weegt meestal meer dan hij lang is - omdat ie er anders meestal te mager uitziet - en dat kan je zo extreem doortrekken als je maar wilt.

Het belangrijkst is hoe je er uit ziet. Ben jij tevreden met een slank/mager maar droog gespierde fysiek, perfect. Ben je meer een massamonster, ook perfect. De ene zet nu eenmaal makkelijker spiermassa aan dan de ander. Zet je deze jongens bij elkaar, zoals bij de gewichtsklassen, dan is het verhaal anders.

Kijk, ik ben 2.02 meter... ik kan (voor mij) niet aankomen met 100 kg op een wedstrijd, dan ben ik mager. Ik zal minstens 120 kg droog moeten zijn om nog iets te lijken. Trek je dat door naar de pro's van nu, dan zou ik rond de 150 kg moeten zitten om nog enige kans te maken! Eh... even kijken... ben nu 40... neh!
 
In de praktijk zal het gewicht niet veel uitmaken nee dan gaat het om de fysiek maar mijn vraag was ook hoe zwaar je theoretisch zou moeten zijn.
Maar deze vraag is dus moeilijk te beantwoorden...
 
Volgens mij heb je daar een bepaalde formule voor. Die wordt nu ook al gehanteerd voor de klasse Classic Bodybuilding. Hoe die precies werkt weet ik niet..

Edit: voor Classic Bodybuilding geldt bij 3 verschillende lengteklasses het volgend:
1.70 = 170-100+2= 72 kg (dus 1.65= 165-100+2= 67 kg)
- 1.78 = 178-100+4= 82 kg (dus 1.75= 175-100+4= 79 kg)
+ 1.78 = 179-100+6= 85 kg (dus 1.90= 190-100+6= 96 kg)

shit, ik moet een kleine 90 kilo bij 3% bf zijn om competitief te zijn bij mijn 1.83 :eek:
Ik moet serieus aan de bak dit jaar :o
 
Hoezo symmetrie niet vergeten?? Je hebt dat niet nodig om aan een wedstrijd mee te doen, maar je zult er zeker beter door scoren. Alleen niet iedereen heeft van nature een goede symmetrie. Soms kan je er weinig aan doen...
 
Back
Naar boven