XXL Nutrition

Natural massa winnen in de cut

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid sinds
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Theoretisch gezien kun je zonder illegale middelen geen massa winnen in de cut.
Echter merk ik bij mijzelf (en hoor het toch vaak van anderen), toch altijd spierwinst in de cut.
Ik sta nu op 92kg in de ochtend. Echter ben ik in een aantal weken maar een halve kilo afgevallen, maar toch ben ik flink droger. Eiwitten zijn drastisch omhoog gegaan naar de 400gram per dag.

En daarbij;
Waarom winnen jongens in de sportschool toch aardig wat massa zonder ook maar op hun voeding te letten. En ja, ik ben 100% zeker van die lui dat ze niet gebruiken.
 
merk bij mezelf ook dat het mogelijk is, vooral in het begin van m'n cut, bleef echt heel lang op 92kg hangen maar m'n huidplooien werden steeds dunner.

het is gewoon een zaak van goed je progressie in de gaten houden, veel veranderen in je dieet, tot je iets vind wat goed werkt en niet volgens 1 plan werken, constant aanpassen, dat ontbreekt bij sommigen welleens heb ik het gevoel.
 
jah vind het ook mogelijk
 
Theoretisch gezien kun je zonder illegale middelen geen massa winnen in de cut.
Echter merk ik bij mijzelf (en hoor het toch vaak van anderen), toch altijd spierwinst in de cut.
Ik sta nu op 92kg in de ochtend. Echter ben ik in een aantal weken maar een halve kilo afgevallen, maar toch ben ik flink droger. Eiwitten zijn drastisch omhoog gegaan naar de 400gram per dag.

En daarbij;
Waarom winnen jongens in de sportschool toch aardig wat massa zonder ook maar op hun voeding te letten. En ja, ik ben 100% zeker van die lui dat ze niet gebruiken.


Ik heb ook naturel VVM gewonnen in de cut. Ik denk dat het bij mij een gevolg is van een grote verhoging van eiwitten en het gebruik van creatine om krachtverlies op te vangen.

Ik denk wel dat hoe sneller je zou willen cutten hoe moeilijker wordt.
 
ik merk wel als ik naar mijn vooruitgang kijk dat ik vooral in het begin van de cut massa gewonnen heb en nu na 4 maandjes cutten dat ik weinig massa meer win en moeite moet doen om m'n massa te behouden, maargoed ik heb ook niet zoveel meer aangepast aan mijn dieet, na m'n vakantie ga ik weer wat meer eten, eerder carb cutoffs inlassen en dan kijken of ik vvm kan winnen zonder vet.
 
Ik heb 100% zeker massa gewonnen in m'n cut. Het verschil is minimaal t.o.v in de bulk, maar de winst is er wel. Die kleine winst wordt ook nog eens extra zichtbaar door je afnemende vet.

Als je voeding heel goed ligt, veel hoge waardige eiwitten, juiste hoeveelheid MOV's en Carbs, groente, natrium water verhouding, masnesium, kslium calcium, weinig cortisol, juiste trainingsbelasting/intensiteit en noem maar op kun je gewoon groeien is mijn ervaring. :)

Echter is het slechts een beetje, maar extra opvallend omdat je tegerlijkertijd ook droger wordt. Na een refeed merk je de uren erna ook massa toename die stand houd, zeker als je de 24 ervoor getraind hebt (leptine) maar je droogheid wordt niet veel vochtiger.

Als je maar elke keer dat je een tree lager gaat op de trap voldoende tijd neemt alvorens weer een tikkeltje dieper te gaan. Hoe minder vet, des groter te het risico op massaverlies.

Soms nam ik ook lichtelijk massaverlies voor lief en was dan relatief veel meer vet verloren, 1 x weer goed trainen en kortstondig explosief eten de massa zat er weer aan.
 
Ik heb 100% zeker massa gewonnen in m'n cut. Het verschil is minimaal t.o.v in de bulk, maar de winst is er wel. Die kleine winst wordt ook nog eens extra zichtbaar door je afnemende vet.

Als je voeding heel goed ligt, veel hoge waardige eiwitten, juiste hoeveelheid MOV's en Carbs, groente, natrium water verhouding, masnesium, kslium calcium, weinig cortisol, juiste trainingsbelasting/intensiteit en noem maar op kun je gewoon groeien is mijn ervaring. :)

Echter is het slechts een beetje, maar extra opvallend omdat je tegerlijkertijd ook droger wordt. Na een refeed merk je de uren erna ook massa toename die stand houd, zeker als je de 24 ervoor getraind hebt (leptine) maar je droogheid wordt niet veel vochtiger.

Als je maar elke keer dat je een tree lager gaat op de trap voldoende tijd neemt alvorens weer een tikkeltje dieper te gaan. Hoe minder vet, des groter te het risico op massaverlies.

Soms nam ik ook lichtelijk massaverlies voor lief en was dan relatief veel meer vet verloren, 1 x weer goed trainen en kortstondig explosief eten de massa zat er weer aan.

:thumbup:

Ik heb inderdaad drastisch dingen veranderd tov de bulk. Veel groenten (broccoli, wortelen), hoog in eiwitten ruim 4 gram per Kg/G, vitaminen, multi's, ZMA, zo min mogelijk stress. Daarbij blijf ik altijd zwaar trainen.

Het cortisol verhaal doet toch veel denk ik. Dat zou kunnen verklaren waarom jongens die totaal niet op hun voeding letten, en zich ook nergens druk om maken, toch kunnen groeien. Ik stress perioden barst ik van de blessures en gain ik minder goed.
 
Ik sta nu op 92kg in de ochtend. Echter ben ik in een aantal weken maar een halve kilo afgevallen, maar toch ben ik flink droger. Eiwitten zijn drastisch omhoog gegaan naar de 400gram per dag.


zal dat voornamelijk ook niet komen doordat het steeds langzamer gaat?
en gain je nog altijd 0.5 - 1 kg spiermassa per maand denk je?
 
zal dat voornamelijk ook niet komen doordat het steeds langzamer gaat?
en gain je nog altijd 0.5 - 1 kg spiermassa per maand denk je?

Geen idee, maar de spiegel liegt niet. :D
 
Theoretisch gezien kun je zonder illegale middelen geen massa winnen in de cut.
Echter merk ik bij mijzelf (en hoor het toch vaak van anderen), toch altijd spierwinst in de cut.
Ik sta nu op 92kg in de ochtend. Echter ben ik in een aantal weken maar een halve kilo afgevallen, maar toch ben ik flink droger. Eiwitten zijn drastisch omhoog gegaan naar de 400gram per dag.

Misschien is het wel wishfull thinking.. kun je je massa-winst en vetverlies aantonen met cijfers (vetknijpertje bijvoorbeeld) ? Ik heb wel foto's gezien van mensen die op 18% zaten en beweerden dat ze op 10% zaten, dus het inschattingsvermogen van vet door mensen zelf is niet echt een objectieve methode

Als je trouwens varieert met je calorieen (refeeds / cheat-dagen) dan ben je in 1 week gewoon aan het bulken EN aan het cutten, dus dan is het wel degelijk mogelijk om aan het eind van de week vet kwijt en spier rijk te zijn.

En daarbij;
Waarom winnen jongens in de sportschool toch aardig wat massa zonder ook maar op hun voeding te letten. En ja, ik ben 100% zeker van die lui dat ze niet gebruiken.

Als je maar genoeg eet, dat is het allerbelangrijkst om massa te winnen. Daar hoef je niet zo heel erg voor op je voeding te letten. Er zijn ook zat mensen die totaal niet groeien (die dus te weinig eten en trainen als een mietje)

Oh ja en 20 jaar oud zijn helpt ook wel (hormoonhuishouding) Mijn eerste 80 kilo ging ook zonder voedingsschema(zelfs zonder training).
 
Misschien is het wel wishfull thinking.. kun je je massa-winst en vetverlies aantonen met cijfers (vetknijpertje bijvoorbeeld) ? Ik heb wel foto's gezien van mensen die op 18% zaten en beweerden dat ze op 10% zaten, dus het inschattingsvermogen van vet door mensen zelf is niet echt een objectieve methode

Als je trouwens varieert met je calorieen (refeeds / cheat-dagen) dan ben je in 1 week gewoon aan het bulken EN aan het cutten, dus dan is het wel degelijk mogelijk om aan het eind van de week vet kwijt en spier rijk te zijn.

Tot nu toe wel 1 junkdag in de week gehouden. En vanaf deze week 1 refeed in de week. Ik heb gister een proff. huidplooimeter besteld, maar ik moet nog meten (niet vandaag midden in de refeed ; ) ) Cijfers zeggen me niets. Ik zie mezelf droger worden door aderen die ineens zichtbaarder zijn, gedefinieerder oog (helemaal bij het opspannen), buikomtrek wat minder word (dat heb ik wel gemeten dan) .

wazzup zei:
Als je maar genoeg eet, dat is het allerbelangrijkst om massa te winnen. Daar hoef je niet zo heel erg voor op je voeding te letten. Er zijn ook zat mensen die totaal niet groeien (die dus te weinig eten en trainen als een mietje)

Oh ja en 20 jaar oud zijn helpt ook wel (hormoonhuishouding) Mijn eerste 80 kilo ging ook zonder voedingsschema(zelfs zonder training).

Ik heb het bijv. over een persoon die al 7 of 8 jaar traint, te weinig eet (gewoon 3 maaltijden en niet veel. Geen grote eter) en nog steeds gained.
 
Ik ben ook van mening dat het kan.

Waarom niet? Als je lichaam in een anabole toestand verkeerd moet dat wel kunnen hoor.
Omdat je minder zou eten als je behoefte? Onzin imo, omdat je vetmassa ook word aangesproken heeft hje lichaam toch genoeg energie imo.
 
wat ik wel merkwaardig vind is dat ik na een bvb een judotraining, wat wel cardiointensief is maar toch vele spieren gebruikt, mijn spiermassa opmerkelijk minder is, en dan vooral mijn biceps. Na het lopen heb ik dit ook wel eens.
Gelukkig is er de volgende dag niks meer merkbaar van
 
wel oppassen met zoveel eiwitten he, zou toch zo'n 8 liter water drinken per dag als je 3g+ per kilo binnenneemt.
 
heb toch wel artikelen gelezen over massa winst, zelfs zonder voeding...
Spieren die minder gebruikt worden zullen worden afgebroken om andere spieren te laten groeien.. daar komt bij dat door een tekort van alles er extra vocht wordt opgeslagen om sneller het kleine beetje voeding dat er is af te leveren..

artikel heb ik 3 jaar geleden gelezen dus weet niet alles meer
 
heb toch wel artikelen gelezen over massa winst, zelfs zonder voeding...
Spieren die minder gebruikt worden zullen worden afgebroken om andere spieren te laten groeien.. daar komt bij dat door een tekort van alles er extra vocht wordt opgeslagen om sneller het kleine beetje voeding dat er is af te leveren..

artikel heb ik 3 jaar geleden gelezen dus weet niet alles meer

interesante materi heb je hier meer van.
maar waarom zou die andere spierafgebroken worden??
 
Theoretisch gezien kun je zonder illegale middelen geen massa winnen in de cut.
Echter merk ik bij mijzelf (en hoor het toch vaak van anderen), toch altijd spierwinst in de cut.
Ik sta nu op 92kg in de ochtend. Echter ben ik in een aantal weken maar een halve kilo afgevallen, maar toch ben ik flink droger. Eiwitten zijn drastisch omhoog gegaan naar de 400gram per dag.

En daarbij;
Waarom winnen jongens in de sportschool toch aardig wat massa zonder ook maar op hun voeding te letten. En ja, ik ben 100% zeker van die lui dat ze niet gebruiken.
Omdat jij gewoon een genetisch wonder bent, bastard. Jij gaint al door naar een dumbbell te kijken.
 
Omdat jij gewoon een genetisch wonder bent, bastard. Jij gaint al door naar een dumbbell te kijken.

Dat dacht jij ;) Als ik halfslap zou trainen, was ik helemaal niets.
 
Zit nu in de cut zelf, ben in 5 weken het vet kwijt geraakt wat ik in 7 maanden bulken heb gewoon, dus in mijn 6-7 maanden bulk periode, ongeveer 6 kilo vvm

oog nu ook veel sneller droger en groter als eerst

vooral mijn kracht en pr's zijn verbeterd geworden doordat ik rustiger train, iets meer rust en ook slaap als een babytje, proteine inname is rond de 250-300 gram dacht ik, is voor mij genoeg.

of ik echt vvm win weet ik niet, maar verlies ook niks, maar dat ik in minder dan anderhalf maand op 3000 kcal kan cutten en gewoonweg bijna lles aan vet kwijt raak wat ik had in mijn bulk heb gewonnen en mijn pr's verbetr..... tjaaah , ik weet het niet, maar als het kan ,dan denk ik vooral in het begin

edit; train 4x zwaar kt btw in het begin cardio erbij, nu weer eruit gehaald, wil wat achter de hand houden voor straks
 
Theoretisch gezien kun je zonder illegale middelen geen massa winnen in de cut.

Theoretisch gezien kan het wel.

Dit is het model waar niet geinformeerde mensen van uitgaan:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je meer eet dat je verbruikt, kom je aan. Als je minder eet dat je verbruikt, val je af.

Nou is dat dus een fout model. Middels timing en uitbalancering van je maaltijden kun je je voeding zodanig optimaliseren dat je vet verliest en spiermassa aankomt tijdens het cutten. Zoek de artikelen van Dr. Berardi maar eens op t-nation. Hij legt het haarfijn uit.
 
Back
Naar boven