AndroidHealthClinic

Verkocht Power Rack

Bezoekers in dit topic

henk789

Cool Novice
10 jaar lid
Lid sinds
21 jul 2008
Berichten
242
Waardering
17
Lengte
1m89
Massa
101kg
Laatst bewerkt:
Natuurlijk zit er een patent op.

Met squaten zou ik de bar iets lager op je rug leggen!
 
Bedankt voor de tip.
Hoe wil je het patenteren dan?
Het is maar een simpele constructie. Kan iedereen toch bedenken:D
Heb wel op patents gezocht. Kwam alleen het patent van de smith machine tegen. Je komt trouwens veel merken racks tegen. Wordt de uitvinder lekker rijk:)
 
Mooie tuin..
 
Haha, oja.. Msch zit er geen patent op. Ik weet het ook niet. Ik bitchte maar wat.
 
Lol, ja heb mijn eigen prive strand. Alleen de topless vrouwen missen nog.
 
Ziet er mooi gemaakt uit.
 
Nice gemaakt, man! Enig idee tot hoeveel het belastbaar is? Misschien nog dipsteunen maken aan de zijkant (en een pulley) en je hebt echt de shit!
 
Komen je hielen nu van de grond bij je squats?

Mooi rack ook ;)
 
Zal aan mijn techniek werken :o Het was een actiefoto dus hield me niet echt bezig met de techniek van squaten.

De staanders met gaten zijn gemaakt van koker 60x40x3 mm. De gaten zullen in iedergeval niet uitlubberen/ovaal worden. 3 mm is behoorlijk dik voor een powerrack. De kokers van mijn Powertec Rack zijn 60x60x2mm. 1 mm minder dik maar wel even sterk in elke richting (dit rack is belastbaar tot 450 kg). Als ik de traagheidsmomenten van beide kokers met elkaar vergelijk (het traagheismoment is een grootheid die de sterkte van een koker bepaalt) zou ik zeggen dat mijn rack zeker tot 250 kg veilig belastbaar is.

Als je er normaal mee omgaat (dus niet het gewicht van het bovenste gaatje op de noodomvang 1,5 m lager laat vallen) zul je er ook gerust 300 kg aan kunnen hangen.

Fabrikanten gaan in de berekening uit van de vloeigrens. Als de spanning in het rek beneden de vloeigrens blijft zal het materiaal niet platisch vervormen. Standaard staal S235JR kan een spanning van 235N/mm2 aan. De treksterkte ligt aanzienlijk hoger 360-510N/mm2. Het rack kan dus eenmalig een klap aan die 1,5 keer zo hoog ligt dan de voorgeschreven belastbaarheid (met als gevolg dat het rack vervormt).
 
Of kunnen jullie voor een lagere prijs aan een power rack komen? :D
Ben ze nog niet tegengekomen.
 
Of kunnen jullie voor een lagere prijs aan een power rack komen? :D
Ben ze nog niet tegengekomen.

ja. Maar ook 2e hands en zelf verbouwd. Maar gast je rack is echt netjes zeker voor die prijs.
 
waar is het rack ergens op te halen?

ow........ zag op marktplaats al ergens bij Drenthe, dat is dik 180 km voor mij, dus helaas........
 
Laatst bewerkt:
In iedergeval bedankt voor de positieve reacties.
Dit weekend ga ik denk ik dipsteunen fabriceren.
Ik kan eventueel ook een power rack op maat maken voor belangstellende.
Ben technisch tekenaar/constructeur in het dagelijks leven. Kan een rack precies volgens wens uitwerken en fabriceren. Bijvoorbeeld een kleinere koker om de prijs te drukken of juiste een lompe koker 70x70x3 voor een extreem sterk rack.

PS. iets zinnigs maken is een hobby van mij voor op de zaterdag.
Door de week natuurlijk die hard trainen:D
 
cool bro echt, ziet er te strak uit, en damn wat een stuk grond daar!!
 
Tis net een schilderijtje
 
Afgaande op de foto's en bij gebruik van mooi constructiestaal, zeker geen slechte prijs me dunkt.
 
Heb ook zo'n rek en zelf gemaakt meer dan 20j geleden zelfde maten en dikte van materiaal heb er al eens 500kg in gehad zonder een centje pijn en regelmatig 300en meer.
Dus dat kan dit rek ook makkelijk aan en de prijs is toch een lachertje want wat is nou €300,-tegenwoordig.

---------- Toegevoegd om 23:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:27 ----------

In iedergeval bedankt voor de positieve reacties.
Dit weekend ga ik denk ik dipsteunen fabriceren.
Ik kan eventueel ook een power rack op maat maken voor belangstellende.
Ben technisch tekenaar/constructeur in het dagelijks leven. Kan een rack precies volgens wens uitwerken en fabriceren. Bijvoorbeeld een kleinere koker om de prijs te drukken of juiste een lompe koker 70x70x3 voor een extreem sterk rack.

PS. iets zinnigs maken is een hobby van mij voor op de zaterdag.
Door de week natuurlijk die hard trainen:D

Wat ik zoek is een seated dipper waar ik olympische schijven aan kan doen over 1draaiend gelagerd punt,kon toen 1kopen ergens bij 1 in enschede maar heb er spijt van dat ik het niet gedaan heb en je ziet ze ook bijna nooit tekoop staan.
 
Back
Naar boven