Fitness Seller

Usenet handleiding (nieuwsgroepen)

Bezoekers in dit topic

Daniel1986

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid sinds
15 mei 2007
Berichten
2.176
Waardering
71
Lengte
1m80
Massa
86kg
Zoals al eerder gezegd in een ander topic, heb ik een handleiding gemaakt voor het downloaden via de nieuwsgroepen. Weet dat zoiets al bestaat op www.binaries4all.nl, maar het leek me handig om alles nog even overzichtelijk onder elkaar te zetten. Aangezien ik vanavond toch niks te doen had, is dit het resultaat geworden..

Hoop dat de lay-out niet al te verdoet is en het een beetje leesbaar is! :D

Succes! :cool:

[Link niet meer beschikbaar]

Hmmz, het bestand kan maar 10 keer van internet gehaald worden.. Als bijlage hier kan het ook niet, aangezien het bestand 2.67mb is! Kan hem eventueel ook nog doorsturen via de mail. Komt goed.. :o
 
Zoals al eerder gezegd in een ander topic, heb ik een handleiding gemaakt voor het downloaden via de nieuwsgroepen. Weet dat zoiets al bestaat op www.binaries4all.nl, maar het leek me handig om alles nog even overzichtelijk onder elkaar te zetten. Aangezien ik vanavond toch niks te doen had, is dit het resultaat geworden..

Hoop dat de lay-out niet al te verdoet is en het een beetje leesbaar is! :D

Succes! :cool:

[Link niet meer beschikbaar]

Hmmz, het bestand kan maar 10 keer van internet gehaald worden.. Als bijlage hier kan het ook niet, aangezien het bestand 2.67mb is! Kan hem eventueel ook nog doorsturen via de mail. Komt goed.. :o

Als het goed is kan ik het als Elite wel uploaden toch?
Stuur maar naar me mail. Probeer ik hem hier te zetten.

Heb je ook aan de Mac gebruikers gedacht? Programmas zoals Unison en Open FTD (met nzb crack)
 
Als het goed is kan ik het als Elite wel uploaden toch?
Stuur maar naar me mail. Probeer ik hem hier te zetten.

Heb je ook aan de Mac gebruikers gedacht? Programmas zoals Unison en Open FTD (met nzb crack)

Ik weet het niet. Zal hem in ieder geval naar je doorsturen.

Ben bang dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, beide programma's heb ik ook niet meegenomen in deze handleiding. Heb zelf ook geen Mac tot mijn beschikking, dus wellicht kan iemand anders dit eens toevoegen oid. :)

Hoop dat de handleiding een beetje duidelijk geworden is en vooral dat de lay-out een beetje normaal blijft! Hier was het in ieder geval goed. Naja, heb mijn best gedaan zullen we maar zeggen..
 
Hmm zo te zien mag ik hem ook niet uploaden op het forum :(

In ieder geval gaat bij mij de opmaak wel stuk. (Ik gebruik Pages en open office.)
Ik neem aan dat dat op words wel gewoon goed blijft.

De tip trouwens met de oude lijsten van het FTD forum halen kende ik nog niet. Bedankt! Is dit ook mogelijk met je watchlist? Dat je deze zelf ergens kan backuppen? Mijnes is nogal lang.
 
Hmm zo te zien mag ik hem ook niet uploaden op het forum :(

In ieder geval gaat bij mij de opmaak wel stuk. (Ik gebruik Pages en open office.)
Ik neem aan dat dat op words wel gewoon goed blijft.

De tip trouwens met de oude lijsten van het FTD forum halen kende ik nog niet. Bedankt! Is dit ook mogelijk met je watchlist? Dat je deze zelf ergens kan backuppen? Mijnes is nogal lang.

Hmm, jammer! Hij is in Word 2007 gemaakt, maar opgeslagen als een Word 2000/2003 bestand. Inhoud zag er op de pc's hier in huis normaal uit, maar soms kan de lay-out ergens anders wel eens anders zijn kwam ik onlangs achter..

Dat met die Watchlist is volgens mij niet mogelijk, ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen! Wellicht staat er ergens een bestandje van op je pc, maar geen idee hoe of wat.. ;)
 
hallo daniel
even heel kort hoe ik het doe en of het goed is

ik heb 1 programma om te downloaden (sabnzbd) en 1 om programma om het bestand te vinden (ftd)

dus ik kijken op ftd updaten en shit en dan leuk filmpje zoeken bestandsnaam kopieren dan ga ik naar een willekeurige zoekmachine om het nzb file te vinden dan importeer ik dat file in me sabnzdb en dlen maar

zo werkt het tog een beetje?
 
hallo daniel
even heel kort hoe ik het doe en of het goed is

ik heb 1 programma om te downloaden (sabnzbd) en 1 om programma om het bestand te vinden (ftd)

dus ik kijken op ftd updaten en shit en dan leuk filmpje zoeken bestandsnaam kopieren dan ga ik naar een willekeurige zoekmachine om het nzb file te vinden dan importeer ik dat file in me sabnzdb en dlen maar

zo werkt het tog een beetje?

Ja man, zo werkt het inderdaad. Alleen dan nog even door Quickpar halen. Goede samenvatting in ieder geval! :D
 
zoals je zelf al zegt
binaries4all geeft alle in en out omtrent nieuwsgroepen
wat je nu doet is goed bedoeld maar dubbelop en onnodig
een verwijzing naar de site en je bent eruit
 
wat een gedoe eigenlijk als je het globaal bekijkt, eerst newsreader dlen daar nog ftd om te kijken waar wat word gepost, daarna moeten we dat bestandje nog vinden en daarna importeren in uw reader en daarna nog door quikpar halen wat een gezeik lol

torrent rules
 
wat een gedoe eigenlijk als je het globaal bekijkt, eerst newsreader dlen daar nog ftd om te kijken waar wat word gepost, daarna moeten we dat bestandje nog vinden en daarna importeren in uw reader en daarna nog door quikpar halen wat een gezeik lol

torrent rules

ben ik niet met je eens - je importeerd in ftd de zoekmachines nzb index enz ....... - dat doe je eenmalig en dan ben je klaar

voor een film/muziek/applicaties/software/games hoef je alleen maar ftd te openen - de nzb zoek je vervolgens in nzbindex - vervolgens open je de nzb in het programma waar je hem binnenhaald

als je hieraan gewend ben geraakt ( moi al een jaartje of 5 ) dan wil je niks anders meer :)
 
zoals je zelf al zegt
binaries4all geeft alle in en out omtrent nieuwsgroepen
wat je nu doet is goed bedoeld maar dubbelop en onnodig
een verwijzing naar de site en je bent eruit

Ik weet het, maar veel mensen (niet van hier) kwamen er alsnog niet helemaal uit. Aangezien ik dagelijks hiermee werk (hobby uiteraard), vroegen ze mij al meerdere keren om een soort hele simpele handleiding te maken.

Misschien wat dubbelop, maar ach.. Vond het niet erg. ;)
 
wat een gedoe eigenlijk als je het globaal bekijkt, eerst newsreader dlen daar nog ftd om te kijken waar wat word gepost, daarna moeten we dat bestandje nog vinden en daarna importeren in uw reader en daarna nog door quikpar halen wat een gezeik lol

torrent rules
ja, wat een gedoe..
newsreader downloaden -> je moet ook een torrent client downloaden
ftd downloaden en kijken -> download hoeft maar 1x, op torrent sites moet je ook kijken wat er te downloaden is.
bestandje vinden -> weet niet hoe het in de tutorial beschreven staat, maar met koala ftd of ftd watchdog hebbie je nzb in 10 seconde gevonden.

daarna start je je download en looptie met je maximale abbo snelheid binnen, (in mijn geval 1600 kb/s) en een full dvd van 4.3 gig is dan in 3 kwartier binnen, met torrents moet je maar afwachten wat je aan snelheid haalt :P

hooray for torrents hoor :rolleyes:

(en over het quickparren e.d, download een illegaal kopietje van newsleecher, en dat ding gooit et automatisch door quickpar en unrarred en, en als het dus binnen is, is het meteen gebruiksklaar)

hooray for usenet :D
en oke, enigste minpuntje is dat als je echt alle voordelen eruit wil halen (dus supersnelheid en retentie tot +1 jaar) dat je een payserver nodig hebt.
maar 7.50 per maand (bij eweka) wat je eventueel nog met andere delen (want verbinding is 40 mbit en veel mensen halen dat niet) voor unlimited films, muziek, software, games, etc) is het wel waard
 
ben ik niet met je eens - je importeerd in ftd de zoekmachines nzb index enz ....... - dat doe je eenmalig en dan ben je klaar

voor een film/muziek/applicaties/software/games hoef je alleen maar ftd te openen - de nzb zoek je vervolgens in nzbindex - vervolgens open je de nzb in het programma waar je hem binnenhaald

als je hieraan gewend ben geraakt ( moi al een jaartje of 5 ) dan wil je niks anders meer :)
hoe importeer ik de zoekmachines in ftd tell me brah do it son :D
 
ja, wat een gedoe..
newsreader downloaden -> je moet ook een torrent client downloaden
ftd downloaden en kijken -> download hoeft maar 1x, op torrent sites moet je ook kijken wat er te downloaden is.
bestandje vinden -> weet niet hoe het in de tutorial beschreven staat, maar met koala ftd of ftd watchdog hebbie je nzb in 10 seconde gevonden.

daarna start je je download en looptie met je maximale abbo snelheid binnen, (in mijn geval 1600 kb/s) en een full dvd van 4.3 gig is dan in 3 kwartier binnen, met torrents moet je maar afwachten wat je aan snelheid haalt :P

hooray for torrents hoor :rolleyes:

hooray for usenet :D

Zo is het maar net! ;)

Maak zelf altijd gebruik van binsearch.info of nzbindex.nl, maar Koala FTD / FTD Watchdog kan inderdaad ook. Moet je heel eerlijk zeggen dat ik daar zelf verder nooit gebruik van heb gemaakt, maar hoor er wel veel over! Ach ja, op een gegeven moment gaat alles automatisch en erg snel.

Grootste voordeel t.o.v. van torrents is inderdaad de maximale downstream, niet verplicht uploaden (of hoeft dat bij torrents al niet meer..) en de support van de spotter erbij! Mja, ik vind het gewoon handig dat ik in (9 vd 10 gevallen) in één oogopslag kan zien met wat voor kwaliteit je te maken hebt.

Zou in ieder geval niet zonder Usenet meer kunnen, voor mij is het echt de bron van films, muziek en software.
 
Zo is het maar net! ;)

Maak zelf altijd gebruik van binsearch.info of nzbindex.nl, maar Koala FTD / FTD Watchdog kan inderdaad ook. Moet je heel eerlijk zeggen dat ik daar zelf verder nooit gebruik van heb gemaakt, maar hoor er wel veel over! Ach ja, op een gegeven moment gaat alles automatisch en erg snel.

Grootste voordeel t.o.v. van torrents is inderdaad de maximale downstream, niet verplicht uploaden (of hoeft dat bij torrents al niet meer..) en de support van de spotter erbij! Mja, ik vind het gewoon handig dat ik in (9 vd 10 gevallen) in één oogopslag kan zien met wat voor kwaliteit je te maken hebt.

Zou in ieder geval niet zonder Usenet meer kunnen, voor mij is het echt de bron van films, muziek en software.

En je vergeet dat sommige torrents niet eens werken of erg traag zijn. En als iemand hem uitzet dan kan je niets meer.

En inderdaad bij torrnets moet je uploaden. Meeste leechen alleen en daardoor gaat torrents stuk.
Daarom is dus films en muziek downloaden van Newsservers legaal en van torrents illegaal.
Films en muziek downloaden is legaal en uploaden illegaal. Bij torrents upload je altijd, ook al verwijder je hem gewoon als je hem binnen hebt.

Maar de snelheid die ik via usenet haal dat zal ik nooit met torrents halen..
 
hoe importeer ik de zoekmachines in ftd tell me brah do it son :D

http://www.binaries4all.nl/ftdaddons/

speciaal voor jou mijn zoon;)

---------- Toegevoegd om 20:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

Maar de snelheid die ik via usenet haal dat zal ik nooit met torrents halen..

klopt . met een beetje mazzel heb ik een film binnen 45 min - uitgepakt en wel en omgezet in een dvd5 of een img - bestand
 
Back
Naar boven