MuscleMeat

Open directories

Bezoekers in dit topic

Apennootje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
171
Waardering
35
Nu ik deze week toch in de artikelschrijf-mood ben:

Open directories
ik zie dat jullie best leuk vinden om wat muziek of films te downloaden. Veel van jullie doen dat via p2p. Bij p2p, zoals torrent, irc, peerprogs als kazaa is het nadeel dat je erg afhankelijk bent van het aantal mede-downloaders. Andere mogelijkheden zijn fxpboards, newsgroups en usenet. Echter zijn goede kanalen daarin moeilijk te vinden en kost het soms zelfs geld.
Ik wil een minder bekend alternatief voorstellen: open directories. open dirs zijn, zoals het al zegt, open directories op een server. Sommige bedrijven zetten het express open zodat je de laatste freeware kan downloaden. Bij andere bedrijven is het een ongelukje. Echter staan er vaak veel goede shit op.
Als je ze wilt vinden kan dat gewoon via google. Als je de zoekterm 'intitle:index of' in google zet dan krijg je zilloen resultaten. Doe nu bijvoorbeeld 'intitle:index of madonna' en je ziet enkele madonna albums. Op deze manier kan je heel veel stuff retesnel binnenhalen. Het vergt enige ervaring (welke index is het best etc) maar dat heb je zo onder de vingers. Wat dan nog makkelijker is, als je naar een speciaal forum ervoor gaat. Omdat deze open dirs erg vaak voorkomen in blogs;..verzamelt een dergelijk forum alle blogs. En kan je gewoon daar stuff downloaden. een goed voorbeeld = bestfbothworlds.blogspot.com

Voorbeeld:
Ik heb snel even op intitle:index of OST shrek gezocht. Et voila:
[Link niet meer beschikbaar]



.
 
handig, dit wist ik nog niet

toch verkies ik nog altijd een rapidshare account en een site zoals warez-bb, daar vind je gewoon bijna alles
 
hee hier staat best veel :D

[Link niet meer beschikbaar]

karma
 
wist ik ook niet, bedankt!
 
zo te zien ben je net zo handig met de computer als thorian ;)
 
zo te zien ben je net zo handig met de computer als thorian ;)

Hou eens op met dat gezeur. je weet dondersgoed dat ik niet thorian ben en in de ict werk als testanalist. Niet zo opstoken aub. Hou het ontopic of reply niet.


ps: ik weet trouwens veel meer ervan ;)
 
Hou eens op met dat gezeur. je weet dondersgoed dat ik niet thorian ben en in de ict werk als testanalist. Niet zo opstoken aub. Hou het ontopic of reply niet.


ps: ik weet trouwens veel meer ervan ;)

Is er niet een manier om een hele map van zo'n index te downloaden?

bijvoorbeeld deze hele map: [Link niet meer beschikbaar]

word gek van al dat geklik :D
 
Is er niet een manier om een hele map van zo'n index te downloaden?

bijvoorbeeld deze hele map: [Link niet meer beschikbaar]

word gek van al dat geklik :D

Er zijn programma's waarmee je alle links kunt openen. (download accelerator etc)

(komt op hetzelfde neer, maar is iets meer werk. Al kan het best zijn dat iemand een tool geschreven heeft die alle bestanden van een open directory downloadt)
 
Er zijn programma's waarmee je alle links kunt openen. (download accelerator etc)

(komt op hetzelfde neer, maar is iets meer werk. Al kan het best zijn dat iemand een tool geschreven heeft die alle bestanden van een open directory downloadt)

kan je niet met een FTP programma de gehele map ineenkeer op je schijf zetten? :D


ik ga het wel even proberen, ondetussen nog meer tips welkom
 
kan je niet met een FTP programma de gehele map ineenkeer op je schijf zetten? :D

Ja, dat is zeker mogelijk... maar ik neem niet aan dat jij over de gegevens bezit om in te loggen op de FTP server. (http != ftp)
 
Ja, dat is zeker mogelijk... maar ik neem niet aan dat jij over de gegevens bezit om in te loggen op de FTP server. (http != ftp)

ja dat ontdekte ik :P heb filezilla, maar niet mogelijk http mee te openen :P

ben nu DAP aant downloaden
 
ben nu DAP aant downloaden

Als je een programma als DAP gebruikt dan kost het maar iets meer moeite om de zooi te downloaden. (je zet alle downloads in de wachtrij en ze worden vanzelf gedownload)

(als je deze manier van downloaden trouwens nog niet wist, zoek dan eens op 'Google hacking'/'hacking with Google'. Kan best handig zijn om te weten. (kan het zoeken wat makkelijker maken))
 
Als je een programma als DAP gebruikt dan kost het maar iets meer moeite om de zooi te downloaden. (je zet alle downloads in de wachtrij en ze worden vanzelf gedownload)

(als je deze manier van downloaden trouwens nog niet wist, zoek dan eens op 'Google hacking'/'hacking with Google'. Kan best handig zijn om te weten. (kan het zoeken wat makkelijker maken))

ja zie het :roflol:

maareh ben dus nog steeds op zoek naar een programma :D
 
merci, ga het proberen!
 
Aangezien het een open directory is, verwacht ik dat een programma als HTTrack(website downloader) ook wel zal volstaan: http://www.httrack.com/

ik zeg: 'haal losse bestanden' van [Link niet meer beschikbaar]

zegt ie: lukt niet blabla verbinding of proxy bestanden.

ook staat er; geen index pagina...



HTTrack3.43-2+htsswf+htsjava launched on Tue, 16 Dec 2008 17:27:00 at [Link niet meer beschikbaar] +*.png +*.gif +*.jpg +*.css +*.js -ad.doubleclick.net/* -mime:application/foobar +*.mov +*.mpg +*.mpeg +*.avi +*.asf +*.mp3 +*.mp2 +*.rm +*.wav +*.vob +*.qt +*.vid +*.ac3 +*.wma +*.wmv
(winhttrack -qgC2%Ps2u1%s%u%I0p3DaK0H0%kf2A25000%f#f -F "Mozilla/4.5 (compatible; HTTrack 3.0x; Windows 98)" -%F "<!-- Mirrored from %s%s by HTTrack Website Copier/3.x [XR&CO'2008], %s -->" -%l "nl, en, *" [Link niet meer beschikbaar] -O1 D:\muziek\aap\http___www.bouncewith.me.uk_techno_Hardstyle%20-%20The%20Very%20Best%20Of%202007_ +*.png +*.gif +*.jpg +*.css +*.js -ad.doubleclick.net/* -mime:application/foobar +*.mov +*.mpg +*.mpeg +*.avi +*.asf +*.mp3 +*.mp2 +*.rm +*.wav +*.vob +*.qt +*.vid +*.ac3 +*.wma +*.wmv )
Information, Warnings and Errors reported for this mirror:
note: the hts-log.txt file, and hts-cache folder, may contain sensitive information,
such as username/password authentication for websites mirrored in this project
do not share these files/folders if you want these information to remain private
17:27:01 Warning: File not parsed, looks like binary: www.bouncewith.me.uk/robots.txt
17:27:01 Warning: File not parsed, looks like binary: www.bouncewith.me.uk/techno/Hardstyle - The Very Best Of 2007/
17:27:01 Error: "Open error when decompressing" (-1) at link www.bouncewith.me.uk/techno/Hardstyle - The Very Best Of 2007/ (from primary/primary)
17:27:01 Info: No data seems to have been transfered during this session! : restoring previous one!
 
ik zeg: 'haal losse bestanden' van [Link niet meer beschikbaar]

zegt ie: lukt niet blabla verbinding of proxy bestanden.

ook staat er; geen index pagina...

Ik heb het even gecontroleerd en ik moet je gelijk geven, het werkt inderdaad niet. Maar ik zei dan ook dat ik het verwachtte :p

An sich is het schrijven van zo'n tool niet zo heel veel werk, zal in de vakantie wel kijken of ik zin heb om het te schrijven. :)

edit: blijkbaar werkt het programma wel gewoon hoor. Je moet het alleen goed configureren. (kijk eens bij opties - daar kun je ook links met extensies(mp3 bijvoorbeeld) laten downloaden)
 
Ik heb het even gecontroleerd en ik moet je gelijk geven, het werkt inderdaad niet. Maar ik zei dan ook dat ik het verwachtte :p

An sich is het schrijven van zo'n tool niet zo heel veel werk, zal in de vakantie wel kijken of ik zin heb om het te schrijven. :)

edit: blijkbaar werkt het programma wel gewoon hoor. Je moet het alleen goed configureren. (kijk eens bij opties - daar kun je ook links met extensies(mp3 bijvoorbeeld) laten downloaden)

ja dat heb ik al aangevinkt :D ik ga nog wel een beetje klooien, moet lukken dan!

bedankt iig ;)
 
ik post wel wat ,...om je te helpen

maar nu eerst eten. Ben 24 uur van huis geweest
 
Back
Naar boven