Ga Terug   DutchBodybuilding.com forum > Overige Topics > Allerlei > Film, Foto, Tv, PC en Literatuur

Antwoord
Oud 3 April 2009, 15:17  
CXLBV
Huge Freak

CXLBV's Avatar

Stats: M
Hoe moet je oververhitting op de laptop tegen gaan?

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van oververhitting op mijn laptop. Vooral als ik iets doe dat veel ram kost raakt hij snel oververhit. Hoe kan ik dit tegengaan?

Ik heb een HP Pavilion 9860ed
Specs: http://www.kieskeurig.nl/laptop/hp/p...caties/310025/
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2009, 15:36  
Neonak
Fronti nulla fides

Neonak's Avatar

Stats: M 30j 1m87 89kg 16%
Veel notebooks zuigen frisse lucht aan van de onderkant (kijk of daar roostertjes zitten) en blazen het dan weer weg via de zij of achterkant. Als je een van deze gaten bedekt raakt de notebook oververhit. Vaak gebeurt dat als je 'm op de dekens hebt liggen o.i.d. Ook kan het zijn dat daar in de loop van de tijd stof in is geraakt die je zal moeten weghalen met de stofzuiger of even de notebook bij die roosters open schroeven.

Als dat het probleem niet is, is de notebook gewoon verkeerd ontworpen en zou ik kijken naar een ander of deze voor reparatie terugsturen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2009, 15:38  
wazzup
Super Moderator

wazzup's Avatar

Stats: M 49j 1m89 - -
je hebt ook van die notebook-koelers wat neerkomt op een soort pad waar je de notebook op zet om geforceerd meer lucht er door heen te kunnen blazen.

Schoonmaken wil ook wel eens helpen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2009, 15:39  
Ronniej
Colossal Veteran

Ronniej's Avatar

Stats: M 23j - - -
Zou er snel wat aan doen, mijn laptop is eens in de fik gevlogen
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2009, 15:39  
WHC
Dutch Bodybuilder

WHC's Avatar

Stats: M 28j 1m85 87kg 15%
Mijn zus heeft een soort van koelplaat (allu) met twee ventilatoren erin die je onder je laptop kunt zetten. Die kun je gewoon aansluiten op usb.

Ze had hetzelfde probleem als jou.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2009, 15:58  
Neonak
Fronti nulla fides

Neonak's Avatar

Stats: M 30j 1m87 89kg 16%
Citaat:
Origineel gepost door WHC Bekijk Post
Mijn zus heeft een soort van koelplaat (allu) met twee ventilatoren erin die je onder je laptop kunt zetten. Die kun je gewoon aansluiten op usb.

Ze had hetzelfde probleem als jou.
Dan is het toch gewoon een slecht ontworpen notebook, die je moet terugsturen?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2009, 16:36  
Khastarax
Advanced Bodybuilder

Khastarax's Avatar

Stats: M 30j 1m87 77kg 12%
Bekijk Galerij (2 foto's)
Koop een aluminium plaat en zet je laptop daarop -> betere warmteafgifte
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2009, 21:35  
Ano_1991_5
Monstrous Giant

Stats: M - - -
Citaat:
Origineel gepost door Ronniej Bekijk Post
Zou er snel wat aan doen, mijn laptop is eens in de fik gevlogen
en toen
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2009, 10:35  
Ronniej
Colossal Veteran

Ronniej's Avatar

Stats: M 23j - - -
Citaat:
Origineel gepost door Dennisik Bekijk Post
en toen
laptop kapot, verder niets, snel handelen he:coo:
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2009, 10:49  
HeEvers
Cool Novice

Stats: M 31j
Ik zou idd eens kijken naar de roostertjes/het gat waar je ventilator zit. Als je laptop al wat ouder is, zit deze waarschijnlijk vol met stof. Openschroeven en het stof weghalen en hij wordt niet zo snel warm meer!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2009, 12:23  
Big T
Humongous Ruler

Big T's Avatar

Bekijk Galerij (3 foto's)
Ze kunnen aardig heet worden, als ik bijv. Far cry 2 speel (niet dat dat vaak gebeurd) lijkt het net een elektrische kookplaat eronder

Maar zorgen dat je goede airflow hebt, bestaan ook van die dingen om tussen je schoot en de laptop te leggen dacht ik?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2009, 12:59  
SuperKnurft
Colossal Veteran

SuperKnurft's Avatar

Stats: M 25j
Bekijk Galerij (4 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door Big T Bekijk Post
Ze kunnen aardig heet worden, als ik bijv. Far cry 2 speel (niet dat dat vaak gebeurd) lijkt het net een elektrische kookplaat eronder

Maar zorgen dat je goede airflow hebt, bestaan ook van die dingen om tussen je schoot en de laptop te leggen dacht ik?
Is dat op je macbook pro?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2009, 13:14  
CXLBV
Huge Freak

CXLBV's Avatar

Citaat:
Origineel gepost door HeEvers Bekijk Post
Ik zou idd eens kijken naar de roostertjes/het gat waar je ventilator zit. Als je laptop al wat ouder is, zit deze waarschijnlijk vol met stof. Openschroeven en het stof weghalen en hij wordt niet zo snel warm meer!
Ik denk niet dat er veel stof in zal zitten, hij is pas een half jaar oud.
Zo een plaat om onder mijn laptop lijkt me wel handig om het allemaal koel te houden hier Ik ga maar eens naar zo een ding opzoek.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2009, 13:27  
Big T
Humongous Ruler

Big T's Avatar

Bekijk Galerij (3 foto's)
Citaat:
Origineel gepost door SuperKnurft Bekijk Post
Is dat op je macbook pro?
Idd. De alu behuizing vormt volgens mij deels het koelelement. Er zitten haast geen verluchtingsopeningen in namelijk (alleen aan de achterkant, maar is goed weggestoken).
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2009, 15:37  
Merauder
Advanced Bodybuilder

Merauder's Avatar

Stats: M 27j 1m87 - -
Citaat:
Origineel gepost door Big T Bekijk Post
Idd. De alu behuizing vormt volgens mij deels het koelelement. Er zitten haast geen verluchtingsopeningen in namelijk (alleen aan de achterkant, maar is goed weggestoken).
gek hoeveel warmte hij maakt
ik durf hem ook verhogen, dus iets onder steken (meestal gewoon mijn computermuis ) zodat de onderkant beter kan afkoelen

http://www.relaxtheback.com/images/full/iLevel_spr.jpg
dit principe
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2012, 10:00  
TheUnknownKnown
Ripped Bodybuilder

Toch even nodig om dit topic omhoog te halen aangezien ik sinds een tijdje ook last heb van het uitvallen van mijn laptop. Gebeurd soms tijdens een stream kijken of BattleField spelen.

Nu lees ik dat deze problemen eigenlijk vanzelfsprekend zijn bij de meeste mensen en de oplossing is een laptop koeler.

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n koeler ?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2012, 10:20  
jumperke1tje
Huge Freak

jumperke1tje's Avatar

Stats: M 23j 1m79 - -
Nice, waat haal je zoiets?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2012, 10:38  
TheUnknownKnown
Ripped Bodybuilder

Citaat:
Origineel gepost door jumperke1tje Bekijk Post
Nice, waat haal je zoiets?
http://www.google.nl/#hl=nl&biw=1366...8c2bb39b2dde91

Kennelijk kan je ze overal vandaan halen van laptopkoeler.nl tot aan de normale zaken voor computeraccesoires.

Ik kon ook niet van het bestaan af van zo'n ding laat staan dat het overhitten van computers eigenlijk bij een ieder het geval is.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2012, 10:44  
jumperke1tje
Huge Freak

jumperke1tje's Avatar

Stats: M 23j 1m79 - -
Hangt er vanaf... Werk nog steeds op mijn 2j oude laptop, maar die valt soms gewoon uit omdat hij te warm loopt. Loopt heel vaak warm ook.
Al heel wat computers gehad vroeger, en die maken allemaal een hels ventilator lawaai

Heb momenteel een 2006 iMac in afwachting op de nieuwe. Dat ding maakt niets lawaai en wordt ook nooit warm. Werk geregeld met een MacBook Air ook, klein ding, alles zit vanbinnen opeengepakt, niets zichtbare koeling, en toch blijft dat fris... Misschien omdat het alu is?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2012, 10:50  
Frank92
Advanced Bodybuilder

Frank92's Avatar

Stats: M 1m91 100kg 6%
Bekijk Galerij (1 foto's)
Ik heb hetzelfde probleem.
Toen ik portal 2 speelde heb ik altijd mijn laptop hoger op moeten zetten dmv boeken aan de zijkanten eronder te plaatsen met daarop een barbeque rooster for maximum air flow
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Snel Reageren
Bericht:
Opties
Oud topic waarschuwing
Dit topic, of de laatste post, is meer dan 779 dagen oud. Het is heel waarschijnlijk dat de discussie afgelopen is, dus bumpen heeft geen zin.
Als je toch denkt dat het nodig is om te reageren, dan kan je dit alsnog doen.
Topic opties