Fitness Seller

MacBook Air of iets anders?

Wat verkies je?

  • Mac

    Stemmen: 20 27,4%
  • Iets anders

    Stemmen: 53 72,6%

  • Totaal stemmers
    73

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

jumperke1tje

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
8.273
Waardering
307
Lengte
1m79
Thuis gebruik ik gewoon de pc of mijn laptop (Acer Aspire 5738G, nothing fancy maar ik ben er zeer tevreden over :) nooit problemen mee gehad, gaat ook snel genoeg, enkel de batterij is ruk, die gaat nu nog een kwartiertje mee ofzo...).

Nu ben ik dus op zoek naar iets klein en handig voor er bij, om mee te nemen in de auto of naar school. Handig om tussendoor snel wat werk te verrichten.
Neen ik wil geen iPad of iPhone, mijn BB is handig genoeg :p

Onlangs werkte ik met een MacBook Air toen ik in de file stond, en het formaat en design van deze sprak mij wel aan.
Na wat opzoekwerk merkte ik dat je ook al snel aan 1000 euro zit voor zo een 11 inch ding, dus dacht ik dus aan een netbook ofzo, 13 inch of kleiner.

Aangezien ik een complete computerleek ben, heb ik geen idee wat er zoal op de markt is dat mijn wensen kan vervullen. Maar DBB zal mij hier ongetwijfeld bij kunnen helpen? ;)
 
Als het voor school is en je hoeft geen grafisch werk te doen zou ik absoluut niet voor Apple gaan.
 
Explain plz.
 
Ik zou gewoon een 11,6 inch netbook van 300 euro kopen voor dit soort werk. Als je toch al voor het zwaardere werk een goede computer hebt
 
Zoals jullie het stellen, is Mac enkel voor mensen die met grafisch werk en andere zware taken bezig zijn?
 
Big T, zeg eens waarom jij zo een Apple fan bent :D
Enkel omdat je druk bezet bent met DBB, of zijn er ook andere redenen waarom je een Mac handiger vindt?
 
Zoals jullie het stellen, is Mac enkel voor mensen die met grafisch werk en andere zware taken bezig zijn?

Macbook air is voor mensen die een hele draagbare, maar kwalitatief hoogstaande laptop willen. Met een macbook air ga je echt geen zware grafische programma's draaien, daar heb je andere macbooks voor.
 
voor die prijs zijn er vast wel betere netbooks te krijgen, ik zal eens zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen samsung tablet of een i-pad. Koop er een toetsenbord en een usb-stick erbij. En je bent klaar om overal aan de slag te gaan:-( :-)
 
Waarom geen samsung tablet of een i-pad. Koop er een toetsenbord en een usb-stick erbij. En je bent klaar om overal aan de slag te gaan:-( :-)

Kom je op ongeveer zelfde prijs maar slechtere specs
 
700 eus, wat is specs?
 
En jij maar raar vinden dat ik je een ......... Vind.
 
En jij maar raar vinden dat ik je een ......... Vind.

Sorry hoor, maar alles met elkaar vergelijken kost toch wat moeite :p

Ik geef advies aan op, hij wilt hier meer over weten.

Ik ben gewoon lekker aan het eten en heb geen zin om van alles te gaan googlen en uitleggen :(
 
[Link niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Om naast je laptop en desktop te gebruiken lijkt dit me wel handig
 
Thuis gebruik ik gewoon de pc of mijn laptop (Acer Aspire 5738G, nothing fancy maar ik ben er zeer tevreden over :) nooit problemen mee gehad, gaat ook snel genoeg, enkel de batterij is ruk, die gaat nu nog een kwartiertje mee ofzo...).

Nu ben ik dus op zoek naar iets klein en handig voor er bij, om mee te nemen in de auto of naar school. Handig om tussendoor snel wat werk te verrichten.
Neen ik wil geen iPad of iPhone, mijn BB is handig genoeg :p

Onlangs werkte ik met een MacBook Air toen ik in de file stond, en het formaat en design van deze sprak mij wel aan.
Na wat opzoekwerk merkte ik dat je ook al snel aan 1000 euro zit voor zo een 11 inch ding, dus dacht ik dus aan een netbook ofzo, 13 inch of kleiner.

Aangezien ik een complete computerleek ben, heb ik geen idee wat er zoal op de markt is dat mijn wensen kan vervullen. Maar DBB zal mij hier ongetwijfeld bij kunnen helpen? ;)
Je gaat toch geen Air kopen om tussendoor wat te doen? Het is een serieuze investering en zou het juist op zoveel mogelijk momenten gebruiken. Als je vaak onderweg bent gewoon investeren in één goede mobiele laptop met lange batterijduur, Air is dan ideaal als je het geld hebt. 2 laptops is onhandig, je wilt juist je bestanden op 1 computer en daarvan draai je een backup zodra je thuis bent en hem op je externe backup disk aansluit.

Als het voor school is en je hoeft geen grafisch werk te doen zou ik absoluut niet voor Apple gaan.
Is al een tijdje achterhaald. De Mac is vandaag de dag niet beter of slechter in grafisch werk. De Mac werd vroeger vooral voor DTP gebruikt omdat DTP toen nog zo goed als onbestaande was op de PC. Vandaag de dag kan je dit net zo goed op een PC, dus wat dat betreft maakt het weinig uit wat je neemt.

Als DTP'ers nu een Mac kopen is dat omdat ze Mac gewoon algemeen gesproken een handigere computer vinden, of omdat ze van design houden, niet omdat die op gebied van software meer geschikt is voor DTP.

Zoals jullie het stellen, is Mac enkel voor mensen die met grafisch werk en andere zware taken bezig zijn?
Nee, is totaal niet relevant in je keuze.

Big T, zeg eens waarom jij zo een Apple fan bent :D
Enkel omdat je druk bezet bent met DBB, of zijn er ook andere redenen waarom je een Mac handiger vindt?
Ik ben een fan van computers die prettig werken en minder frustraties teweeg brengen, als morgen Dell zo'n computer kan bouwen, en ze doen dit aanzienlijk beter dan Apple, dan koop ik een Dell.

Macbook air is voor mensen die een hele draagbare, maar kwalitatief hoogstaande laptop willen. Met een macbook air ga je echt geen zware grafische programma's draaien, daar heb je andere macbooks voor.
Grotendeels eens, maar de meeste mensen gaan genoeg hebben aan de specs van een Air. Ik heb begrepen dat de TS vooral tekstverwerking wil doen?

voor die prijs zijn er vast wel betere netbooks te krijgen, ik zal eens zoeken.
Wat bedoel je met beter? Hogere specs is iig niet automatisch beter.

Verder moet je gewoon kopen wat je kan betalen, is een Air boven je budget of zie je het niet zitten om dit uit te geven aan een laptop, dan moet je het niet doen.
 
Hoger specs is inderdaad niet perse beter.
Wel denk ik dat een echte laptop in ts zijn geval prettig is dan een tablet.

Aangezien hij opzoek is naar het floptop gevoel.
 
Een mac voor DTP werk heeft vaak met de kwaliteit van het beeldscherm te maken, omdat het scherm van een mac vaak veel beter is als het scherm van een andere laptop.
 
Macbook air is voor mensen die een hele draagbare, maar kwalitatief hoogstaande laptop willen. Met een macbook air ga je echt geen zware grafische programma's draaien, daar heb je andere macbooks voor.
Makkelijk draagbaar: check. Daar draait het mij om.
En zal kwalitatief ook wel hoogstaand zijn (gezien de, nog steeds hogere, prijs).
Waarom geen samsung tablet of een i-pad. Koop er een toetsenbord en een usb-stick erbij. En je bent klaar om overal aan de slag te gaan:-( :-)
Daar had ik ook even aan gedacht maar goed, wat kan je zoal met een tablet? Ik ken er werkelijk niets van. :o

En imo tablet + toetsenbord + meer geheugen= gewoon een laptop, dus te gek voor woorden om het zo te doen :p
http://www.bto.eu/

Zeer goedkope laptops voor de hardware die erin steekt
Ken het merk niet en vind ook niet direct iets in het formaat dat ik wil.
[Link niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Om naast je laptop en desktop te gebruiken lijkt dit me wel handig
Ziet er op het eerste zicht wel goed uit ja!
Je gaat toch geen Air kopen om tussendoor wat te doen? Het is een serieuze investering en zou het juist op zoveel mogelijk momenten gebruiken. Als je vaak onderweg bent gewoon investeren in één goede mobiele laptop met lange batterijduur, Air is dan ideaal als je het geld hebt. 2 laptops is onhandig, je wilt juist je bestanden op 1 computer en daarvan draai je een backup zodra je thuis bent en hem op je externe backup disk aansluit.




Ik ben een fan van computers die prettig werken en minder frustraties teweeg brengen, als morgen Dell zo'n computer kan bouwen, en ze doen dit aanzienlijk beter dan Apple, dan koop ik een Dell.


Grotendeels eens, maar de meeste mensen gaan genoeg hebben aan de specs van een Air. Ik heb begrepen dat de TS vooral tekstverwerking wil doen?
Wat ik wil is inderdaad een zeer compacte laptop die ik handig overal mee naartoe kan nemen (in rugzak of aktetas, in de wagen, op de trein, ...) en snel even aan en uit kan zetten zonder veel gedoe.

Wat wil ik er mee doen: 'gewone' programma's gebruiken zoals word, excel, powerpoint, acces, ... Snel even een tekst schrijven of presentatie ineensteken, aansluiten om presentatie te geven.

Als ik examen heb of een presentatie wil geven, snel nog even alles leren of overlopen.

Belangrijk: lange batterijduur, en geen batterij die na enkele maanden totaal geen capaciteit meer heeft...

Mijn huidige laptop is nogal een vuilbak geworden, harde schijf staat constant vol (vooral films en muziek) en het is lastig om dan eens een deftig document op te zoeken tussen al die rommel...

Mijn netbook zou ik dan iets properder houden. Als ik onderweg een document ofzo gemaakt heb, kan ik die thuis onmiddellijk opslaan op een externe harde schijf.

Ook handig om tussendoor even mails/facebook/linkedin te checken.
Een mac voor DTP werk heeft vaak met de kwaliteit van het beeldscherm te maken, omdat het scherm van een mac vaak veel beter is als het scherm van een andere laptop.
Kwaliteit van het beeldscherm maakt uiteindelijk niet zoveel uit, al spreekt het uitzicht van een MacBook me wel heel erg aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven