| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Heb je ooit via de nieuwsgroepen gedownload? | |||
| Nee nog nooit | | 81 | 31,89% |
| Nee, maar wel ooit iets over gelezen | | 63 | 24,80% |
| Ja, maar vind andere sources fijner | | 29 | 11,42% |
| Ja, ik download iedere dag wel iets | | 81 | 31,89% |
| Stemmers: 254. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
| | Topic opties |
| | #21 |
| Mommy's little monster | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
klopt het dat ik nu al niet meer kan reggen
__________________ poep op je buik |
| | |
| | #22 |
| Cool Novice | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Jah Ftd heeft een ledenstop, maar blijf het elke dag proberen kale want er vallen dagelijks mensen af en dan komt er weer een plekje vrij.
__________________ "Pursue Perfection" |
| | |
| | #23 | |
| Can't stop the hunger... | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Citaat:
zit hier die reset ook bij? want ik had deze versie ook geinstalleerd, en na 1x moest ik al een andere serial hebben, en die serial die hier bijzit is ongeveer de enige die je op internet vinden kan. gebruik zelf weer 1.26, werkt goed, het enige jammere ervan is dat je geen nzb kan exporteren... Laatst aangepast door Mark NL : do 31 mrt 2005 om 09:02 | |
| | |
| | #24 |
| Freaky Bodybuilder | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Cool!
__________________ Quote`s from the board members: Jopie is hardcore!!; Hij is gewoon erg ruim ontwikkeld.... ofzoiets; Tjah wel knap dat ie met elk onderwerp een verband weet te leggen met XXX ; Ik vind jopie geil en lief ; Een echte paler!; Eigenlijk is Jopie perfect; Natuurlijk is jopie geobsedeerd; Jopie zegt gewoon waar t op staat; Jopie is als een lekkere kut ... je verlangt er elke dag naar; Jopie is de Man; De man is onnavolgbaar; Jopie for president; Wie de hel is jopie??. |
| | |
| | #25 | |
| Mommy's little monster | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Citaat:
is er een alternatief?
__________________ poep op je buik | |
| | |
| | #26 | |
Citaat:
__________________ "Pursue Perfection" | |
| | |
| | #27 | |
| Can't stop the hunger... | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Citaat:
wordt gepost op: http://www.ftn2day.nl/index2.php?c=refresh registreren op: http://frontpage.ftxforum.com/ wordt gepost op: http://post.ftxforum.com/index.php de tegenhangers van ftd... spots van deze sites worden op ftd gepost, en spots van ftd worden hier ook gepost, werkt alleen hetzelfde... alleen via internet. Laatst aangepast door Mark NL : do 31 mrt 2005 om 09:07 | |
| | |
| | #28 |
Jah Mark dat zijn ook goede alternatieven Thx
__________________ "Pursue Perfection" |
| | |
| | #29 | |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: nov 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 40 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Citaat:
Deze kende ik al en zijn echt top om iets op te zoeken
__________________ Growing is like sex you can never get enough... Eindelijk heeft mijn vrouwtje een dubbel D ... dutchkingkong@hushmail.com | |
| | |
| | #30 |
| DBB-eliteracist Aangemeld: nov 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 39 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Er is een betaald alternatief, ook al worden daar niet alle releases besproken. Je hebt wel zeer goed geindexeerd alles bij elkaar staan. http://www.newzbin.com/ Newzbin werkt zoals de meeste sites met nzb-files, je hoeft alleen maar dat file in te lezen in Newsleecher. Voordeel Newsleecher is dat het een commerciele site is, dus geen ledenstop. Ik verkies het boven FTD, als ik wat specifieks wil hebben gebruik ik de search van Newzbin gewoon. Maar meestal browse ik even de nieuwste DVD films en nieuwste games door. Als je dat per dag bijhoud zal dat nooit meer dan 2 tot 3 pagina's zijn. Voor films staat er dan vaak een link bij naar IMDB en bij games vaak een link naar een review of een link naar de site van die game.
__________________ doel Man makes a gun - man goes to war Man can kill and man can drink And man can take a whore Kill all the blacks - kill all the reds And if there's war between the sexes Then there'll be no people left |
| | |
| | #31 | |
Citaat:
| |
| | |
| | #32 |
thanks mark
| | |
| | #33 |
vraag; dan heb ik zeg maar deze gegevens; FTN ID: #10118 Poster: KoekieCookie Category: Video / Dvd Post Title: HELLBOY DVD NL SUBBED Filename: EVILBOY.part01.rar / EVILBOY.part85.rar Newsgroup: a.b.ftn Crosspost Newsgroup: None Status: Finished Http Link: Unavailable Par2 Percentage: 15% NZB: Uploaded in: a.b.ftn.nzb Date Post Added: 28-03-2005 17:22 Total Views: 832 hoe kan ik dat spul dan binnen de newsleecher downen?
| | |
| | #34 |
| Dutch Bodybuilder | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
UITLEG Usenet, gratis Nieuwsservers en betaalde servers (Payservers) Wat is Usenet nou precies? Usenet is een groot netwerk waar een hoop servers met elkaar verbonden zijn. ![]() Zoals je hierboven ziet zijn de nieuwsservers gekoppelt met elkaar met een zeer snelle lijn. Iedere server stuurt en ontvangt nieuwe data zodat alles gelijk blijft. ![]() Als gebruiker op zo'n server wij dus, kunnen we data posten op de server. Bv een nieuwe dvd. Deze data komt dan in de feed terrecht van de newsserver. Deze feed is zeg maar het Postvak uit van de server. En alles in Postvak uit word verzonden naar alle andere servers. ![]() Usenet is dus niet meer dan duizenden servers die in verbinding staan met elkaar die continue hun data gelijk trekken. Om een klein idee te geven moet je onderstaand plaatje eens bekijken. Overal ter wereld staan servers. Stel Amsterdam heeft een nieuw bestandje in de feed staan, dan zegt hij dat tegen de rest en degene met de hoogste prioriteit krijgt het bestandje als eerst. Bv de server die in Londen staat. Londen verstuurt het vervolgens naar New York en verstuurt het ook weer op zijn beurt. Onderstaand plaatje is uit 1986, het plaatje van tegenwoordig zou bestaan uit een zwart vlak omdat er teveel servers tegenwoordig zijn. http://www.cybergeography.org/atlas/...1986_large.gif Wat is een nieuwsserver? Een nieuwsserver is een server die dus data ontvangt en krijgt van andere servers. Deze data Bij nieuwsservers zijn 3 gegevens belangrijk:
Wat zijn nieuwsgroepen? vroeger toen Usenet nog gebruikt werd als communicatiemiddel werden er groepen aangemaakt om het zaakje overzichtelijk te houden. Dit gebeurd hierook op ut forum. Training en oefeningen Anabole Steroïden Chat en conversatie enz. Als je de naam ziet weet je al waar je moet zijn/ of wat je er kunt vinden. Dit is ook zo met de nieuwsgroepen. De groepen waar je mee te maken krijgt begint altijd met alt.binaries. [.....]. 3x raden wat je bv in alt.binaries.multimedia.erotica.lesbian kunt vinden. Zo bestaan er een 50.000 groepen waarvan er een aantal extreem veel gebruikt worden: alt.binaries.nl alt.binaries.boneless alt.binaries.misc alt.binaries.dvd alt.binaries.erotica enz... Niet iedere server ondersteund iedere groep. Want iedere groep kost een hoop harde schijf ruimte om die up2date te houden via de feed. Payservers ondersteunen een hoop groepen, de Chello server ondersteund bijna niks. Wat is retentie? Stel we doen een eigen nieuwsserver maken (dit kan met programmatjes, maar is niet interessant, maar wel als duidelijk voorbeeld). We gebruiken onze eigen harde schijf van 100 GB groot. We geven aan welke groepen we binnen willen krijgen. Ons ons geval:
Het oudste bestandje word overschreven door het nieuwe. Als die loop, dat rondje van wanneer is de harde schijf vol, 10 uur duurt, heb je 10 uur retentie op deze nieuwsserver. Retentie is dus belangrijk. Hoe hoger die is, hoe meer bestanden compleet op de server staan. En hoe langer ze erop blijven staan. XS4all hebben ook een eigen nieuwsserver newszilla genaamd en deze heeft een retentie van 7 dagen. Best ruim te noemen. Chello had 2 jaar geleden een retentie varierend van 4 tot 12 uur. Je mag van geluk spreken als je nieuwsserver van je provider een goeie retentie heeft, dan hoef je geen payserver erbij te nemen. Dit is ook de rede waarom er payservers in het leven zijn geroepen. Wat zijn payservers? Payservers zijn nieuwsservers die tegen betaling toegang verlenen tot de server. Nu moet je dit zien als een hele goede investering. Ikzelf heb nu al 1,5 jaar lang een abonnement. Ik heb een retentie van ongeveer 20 dagen ipv bv 10 uur a 4 dagen ofzo. En alles is compleet. Die compleetheid heeft ermee te maken dat niet iedere server de 'feed' aankan. Stel de server kan maar met 100 mb/s downloaden en de feed is op dat moment 101 mb/s, dan mist de server 1 mb op dat moment. Dus van die seconden is 1% niet compleet. De meeste goede payservers zijn alleen te betalen via een creditcard. Hieronder een lijst met alle payservers: ![]() Ik gebruik Usenetserver, ($40/€27 per 3 maanden) een prima service, en met de zwakke dollar kost het omgerekent niet zoveel. Bedenk niet, moet ik zoveel betalen voor die downloads, bedenk eerder, moet ik zoveel betalen voor die dvd's, games, muziek enz. Na 1 dvd gedownload te hebben heb je het geld er in principe al uit. Het is het waard!!! Welke programma's heb ik naast FTD en Newsleecher nog meer nodig?
Vanmiddag/vanavond bespreek ik Newsleecher. Morgen FTD en de concurent FTN. |
| | |
| | #35 | |
| Dutch Bodybuilder | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Citaat:
Open deze file als het goed is opent newsleecher al gelijk. Anders moet je in newsleecher zelf kijken in het tabblad SuperSearch en daar de bestandsnaam invoeren. Vannavond bespreek ik wel hoe je dat allemaal mot downloaden via Newsleecher. Laatst aangepast door FireStarter : do 31 mrt 2005 om 09:30 | |
| | |
| | #36 |
ok, wacht met smart
| | |
| | #37 | |
Citaat:
misschien een idee om de naam waarom we moeten zoeken eventjes te geven.... cores is een nogal grote groep hè... | |
| | |
| | #38 |
| DBB-eliteracist Aangemeld: nov 2002 Locatie: Nederland Leeftijd: 39 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Die pointers naar de files in a.b.cores graag via PM doen, niet hier. BB films is een niche markt en alhoewel ik zelf ook een fervent nieuwsgroep downloader ben liever hier geen links te geven naar BB films.
__________________ doel Man makes a gun - man goes to war Man can kill and man can drink And man can take a whore Kill all the blacks - kill all the reds And if there's war between the sexes Then there'll be no people left |
| | |
| | #39 | |
| Freaky Bodybuilder Aangemeld: mrt 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 33 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: Het grote FTD/van-nieuwsgroepen-downloaden uitleg topic
Citaat:
/me aka littlerock
__________________ Price, T., et al. (2005). Biceps brachii regional growth in response to 12 weeks of resistance training. Med Sci Sports Exer. 37:S131. - bitches... | |
| | |
| | #40 | ||
Citaat:
Citaat:
heb ze al gevonden thanx Laatst aangepast door Mark NL : do 31 mrt 2005 om 11:35 | ||
| | |
![]() |
| Bookmark topic |
| Topic opties | |
| |