XXL Nutrition

Google Chrome (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

roxxe

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2004
Berichten
18.657
Waardering
14
Later today Google will enter the browser marketplace and you will be able to download what looks like a ground breaking new web browser called 'Google Chrome'. It appears to have some very nice features and if Chromes multiple process architecture can beat the way Firefox hangs on some web pages, and it doesn't suffer from the flood of memory leaks that Firefox does then I'm all for it.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik blijf bij Opera, sinds de 9.50 versie is er niks geilers.

Verder had ik begrepen dat google gewoon de beste dingen van firefox en safari heeft gejat en in één heeft gepropt.

meer info trouwens op: http://blogoscoped.com/google-chrome/ (al duurt het laden van deze site wel even :p)
 
wat is er spectaculair aan yet-another-webkit browser?
psies... nix :D maar mooi om te zien dat google marketing effectief blijkt....
 
Zag het ook al ja in het nieuws. Ik ga 'm wel eens proberen, sowieso zet ik alle browsers er wel op en kies dan 1 tje om altijd te gebruiken aan de hand van ervaringen. Tot nu toe is dat altijd Firefox geweest.
 
Ga 'm ook zeker eens proberen.
 
ga em zeker testen, google kennende moet het wel goed zijn
 
laten we google op voorhand al niet teveel credit geven; het lastige stukje techniek namelijk de rendering engine is gewoon webkit, gewoon een stukje OSS software.

ongetwijfeld dat google met deze browser nu nog beter kan tracken wat de gebruiker online doet.... het is maar waar je warm van wordt.
 
laten we google op voorhand al niet teveel credit geven; het lastige stukje techniek namelijk de rendering engine is gewoon webkit, gewoon een stukje OSS software.

ongetwijfeld dat google met deze browser nu nog beter kan tracken wat de gebruiker online doet.... het is maar waar je warm van wordt.
dit word gevraagd tijdens de installatie, kan je uitlaten

ben em nu aant installere, ben benieuwd
 
hmm, dit word mn standaardbrowser denk ik :)
 
Ik surf er nu mee, moet zeggen dat het lekker snel gaat. Nu eens zien hoe het zit met de plugins enzo...
 
heeft als functie dat als je browser crasht dit alleen gebeurd in die open tab! heel de browser afsluiten hoeft dus nooit meer ideaal!!

edit:
In tegenstelling tot de bestaande browsers ziet Chrome iedere open tab als aparte applicatie, die in een eigen, geïsoleerd proces draait. Wanneer een open tab crasht of gekaapt wordt door malware, kan het bijbehorende proces worden gekild zonder dat de hele browser wordt afgesloten. Door toepassing van enkele innovaties blijft het extra geheugengebruik dat hiervoor nodig is, beperkt. Zo ontwikkelde Google de eigen, op Javascript gebaseerde virtual machine 'V8', die gecompileerde code genereert. Dat laatste zou tot snelheidswinst moeten leiden.


U bent incognito. Pagina's die u in dit venster weergeeft, worden niet opgenomen in uw browsergeschiedenis of zoekgeschiedenis. Nadat u het incognitovenster heeft gesloten, blijven er geen andere sporen (zoals cookies) op uw computer achter. Alle bestanden die u downloadt of bladwijzers die u maakt, blijven echter bewaard.

Incognito gaan heeft geen invloed op het gedrag van andere mensen, servers of software. Wees alert op:
websites die gegevens over u verzamelen of delen
internetproviders of werkgevers die uw bezochte pagina's bijhouden
schadelijke software die uw toetsaanslagen bijhoudt in ruil voor gratis smileys
surveillance door geheim agenten
mensen die over uw schouder meekijken
:cool::D
 
Ik hoorde het ook vandaag van een collega. Ik laat het eerst lekker uitproberen door jullie en dan zie ik wel of ik het download als het iets is. :D
 
Ga het nu installeren en proberen..
 
Heb hem net gedownload. Ziet er erg goed uit. Ga hem wellicht als standaart browser gebruiken, maar ik kan een pagina alleen naar beneden scrollen en niet omhoog met mn muis, dan moet ik op die schuifbalk zelf klikken, want de scrollfunctie van mn muis werkt niet omhoog ???
 
heb hem ook net geinstalleerd. ziet er goed uit :) spel checker ingebouwd

alleen nicknames hier op het forum zijn blauw ???
 
super snel, werkt echt lekker! ook de snelkoppeling functie is mooi.
daar gaat het straks allemaal naar toe. onze apss op de pc worden overbodig, gaat allemaal naar het internet.
 
yeah ajax sites worden echt rapper getoond en verwerkt, kudoos voor de javascript engine
 
Het werkt best goed. Vooral de address-bar is errug relax.

Maar ik ben helemaal verslingerd aan de Firefox plugins. FF blijft nog wel een tijde je de beste browser voor web-developers...

ik hoop dat FF de address bar overneemt.
 
chrome users: typ eens 'about:%' (zonder de 2 aanhalingstekens) in uw adresbalk. Leuke feature ;)

of EVIL:% (vrees niet :))

Beiden hetzelfde effect alleen komt er bij het 2de een extra bericht normaal gezien.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven