MuscleMeat

dvd's huren en copieren met dvd brander

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
wie doet het allemaal? lijkt me en goed alternatief voor divx/xvid, aangezien het een hell of a job is om divx naar dvd formaat om te zetten!

(nee dit is niet echt illegaal zolang het voor eigen gebruik is, wel op het randje van)
 
Ik maak af en toe ook zo wel eens een reserve kopieke (voor de kids en de films die zelf wil heb ik ook al ) eigenlijk niets moeilijk aan enkel die van disney willen wel eens ietjes langer duren :p je heb enkel 2 of desnoods 3 programma's nodig (als je niet veel tijd hebt 3) en klaar is kees. de kunst is om dezelfde of toch bijna de zelfde kwaliteit te kunnen behouden maar met de nieuwe versie van mijn ripper lukt dat tot nu toe wonderwel zeer goed.

Ps ik koop ook redelijk wat orginele ben nogal ne film freak
 
[Link niet meer beschikbaar]

Zou in ieder geval DVD decrypter gebruiken voor het rippen. Het recoden zijn tig programma's voor beschikbaar, de ene wat sneller dan de andere. Maar vaak betekent sneller meer kwaliteitsverlies.

Het is en blijft een tijdrovend klusje.
 
Koop zelf ook redelijk wat originele, maar die dvd branders zijn al een stuk goedkoper dus dacht er misschien 1 aan te schaffen.
 
Ericr zei:
[Link niet meer beschikbaar]

Zou in ieder geval DVD decrypter gebruiken voor het rippen. Het recoden zijn tig programma's voor beschikbaar, de ene wat sneller dan de andere. Maar vaak betekent sneller meer kwaliteitsverlies.

Het is en blijft een tijdrovend klusje.
Hoorde van iemand dat met het prog dvd copy 1 druk op de knop genoeg is om een hele dvd te copieren. Duurde iets van 30 min om die te branden. Of is dat niet zo?
 
kijk hier eens ook een belgische site met allemaal freeware persoonlijk zou ik ervoor zorgen dat je nero 6 hebt en de nieuwe dvdshrink (die werken samen en shrink heeft nu een nieuwe optie om nog beter beeld kwaliteit te bieden) werkt wel niet zo snel als andere rippers maar tot nu toe altijd goede kopieën gehad.
[Link niet meer beschikbaar]
en als ge nen brander neemt zou ik persoonlijk voor plextor gaan heb ik ook pas bijgekocht had van te voren al een NEC ook niet slecht maar die kan niet alle .... ik weet niet hoe ik de rest moet vermelden maar als je toch dingen doet op het randje is NEC niet de schrijver die je moet hebben neem als je er een aanschaft 1 die + en - dvd kan schrijven of toch zeker het type dat jou alone speler ondersteund
Ps op http://www.ivanhoejupiler.be/ kan je nederlands talige handleidingen vinden en die dvd kopie ook als je die wilt
 
TylW zei:
wie doet het allemaal? lijkt me en goed alternatief voor divx/xvid, aangezien het een hell of a job is om divx naar dvd formaat om te zetten!

(nee dit is niet echt illegaal zolang het voor eigen gebruik is, wel op het randje van)


Ja, is wel illegaal, mits je de originele ook in bezit hebt.

Maar, illegaal ofniet, ik brand me een ongeluk :D
 
TylW zei:
Hoorde van iemand dat met het prog dvd copy 1 druk op de knop genoeg is om een hele dvd te copieren. Duurde iets van 30 min om die te branden. Of is dat niet zo?
Er zijn 1 click oplossingen, maar of die het tegenwoordig lukken binnen een half uurtje lijkt me sterk. Met een one click oplossing moet je in ieder geval Any DVD er bij gebruiken om de encryptie te omzeilen.

Als de DVD een Single layer (DVD 5) heeft dan gaat het kopieren wat sneller, maar de meeste DVD's zijn Dual Layer (DVD-9) en dan moet je dus wel gaan transcoden om alles op 1 DVD-R te krijgen. Dat transcoden kost al gauw een uurtje afhankelijk van de processor in je PC. Je kan vaak wel alleen de film alleen rippen (zonder menu's) dan past namelijk wel alles op 1 DVD zonder transcoden. Maar goed je moet redelijk wat voorwerk doen om dat uit te vinden.

Tegenwoordig heb je dual layer branders, maar die schijfjes zijn nog te duur om te gebruiken voor het kopieren van dual layer DVD's.

Oplossing blijft, nieuwsgroepen en een vette breedbandpijp om je filmpje te downen. Ook niet legaal, maar thuisgebruikers pakken ze hier nog niet aan.
 
1 programma, 1 druk op de knop en 30 minuutjes...das alles (en het is een gratis programma) DVD Shrink - zoek maar op op google, werkt perfect
 
Mastho zei:
1 programma, 1 druk op de knop en 30 minuutjes...das alles (en het is een gratis programma) DVD Shrink - zoek maar op op google, werkt perfect


Het probleem is dat de meeste DVD's dubbellaags zijn en dus vaak ook langer dan 2 uur zijn (inclusief extra's, ed). Je kunt dan idd met Shrink de boel comprimeren, maar als je 3 uur film hebt, dan hou je ongeveer 50-60% over van de kwaliteit en dat is vrij zichtbaar (boven de 80% is het niet meer zichtbaar).
 
Ik heb een dvd speler die ook divx en xvid ondersteund. Zes films op 1 dvd branden, ideaal.
 
Welke heb je? Ik heb de revoy3200DX. Nog steeds zeer tevreden over.
 
Ericr zei:
Er zijn 1 click oplossingen, maar of die het tegenwoordig lukken binnen een half uurtje lijkt me sterk. Met een one click oplossing moet je in ieder geval Any DVD er bij gebruiken om de encryptie te omzeilen.

Als de DVD een Single layer (DVD 5) heeft dan gaat het kopieren wat sneller, maar de meeste DVD's zijn Dual Layer (DVD-9) en dan moet je dus wel gaan transcoden om alles op 1 DVD-R te krijgen. Dat transcoden kost al gauw een uurtje afhankelijk van de processor in je PC. Je kan vaak wel alleen de film alleen rippen (zonder menu's) dan past namelijk wel alles op 1 DVD zonder transcoden. Maar goed je moet redelijk wat voorwerk doen om dat uit te vinden.

Tegenwoordig heb je dual layer branders, maar die schijfjes zijn nog te duur om te gebruiken voor het kopieren van dual layer DVD's.

Oplossing blijft, nieuwsgroepen en een vette breedbandpijp om je filmpje te downen. Ook niet legaal, maar thuisgebruikers pakken ze hier nog niet aan.
Ik zou idd een dual layer brander kiezen dan. De prijs van een nieuwe dvd zal toch nog een pak hoger zijn dan 1 branden met dual layer lijkt me. Gaat het branden dan wel eenvoudig of moet je dan nog steeds de beveiliging omzeilen? Vind het allemaal nog steeds erg vaag :s

Nieuwsgroepen ed begin ik niet meer aan, kost me teveel tijd en meestal scheelt er wat aan, en dan heb je nog geen ondertiteling, menu, extras ed.
 
ik kopieer nooit dvd's.....want..

1. ik heb geen dvd brander.
2. al had ik ide, dan wist iknog niet hoe het ding werkte.
3. als ik wist hoe het ding werkte dan had ik toch niet de goede progjes.
4. had ik 2 bovenstaande punten dan lukt het waarschijnlijk nog niet :D
 
Ik doe het altijd, huur 3 films foor 6 euries en dan branden maar. Lekker makkelijk, goede kwaliteit en lekker snel (oke, downloaden heb je de films eerder, maar dat is met gewoon te veel werk)

En af en toe zeggen dat er een kras op zit en dat je een 1/4 van de film niet kon kijken en dan mag je een andere film uit zoeken :D
 
Een geweldige programma is dvdshrink.
Hij kijkt hoeveel film op de dvd staat, vervolgens kun je uit kiezen wat jij op je dvd-r wilt hebben, en vervolgens brand en decode hij alles.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven