| | |||||||
| Registreren | FAQ | Ledenlijst | Sociale groepen | Kalender | Zoeken | Posts van vandaag | Markeer forum als gelezen |
![]() |
| | Topic opties |
| | #1 |
| Colossal Veteran Aangemeld: apr 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
Ik had voorheen 2GB intern geheugen in mijn computer zitten (2x1GB). Omdat ik dit toch te weinig vond heb ik net 4GB geheugen gekocht (2x2GB). Nu het probleem. Hij ziet maar 3326MB. Waar kan dit aan liggen? |
| | |
| | #2 |
| Fronti nulla fides Aangemeld: jun 2008 Locatie: ZLD Leeftijd: 25 Geslacht: M
Stats: 1m88 103kg - Karma: | Re: 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
Omdat computer fabrikanten vuile oplichters zijn. De regel is namelijk: 1 gigabyte is 1024mb. Maar zij rekenen met 1000 mb. En daar ga je al. Let ook maar eens op je hardeschijf als je kijkt hoeveel mb daar echt op kan.
__________________ I'm #1, so why try harder.. |
| | |
| | #3 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: aug 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
Volgens mij heeft het ook te maken met of je wel of niet een 64bit besturingssysteem hebt.
|
| | |
| | #4 |
Stats: 1m88 103kg - Karma: | Re: 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
Bij nader inzien lijkt er toch wat mis met je geheugen, want dit is een stuk meer dan een rekenprobleempje. Het lijkt me dat of het geheugen gewoon niet goed is of er wellicht nog een instelling in je bios verkeerd staat. Of heb je toevallig een videokaart op je moederbord, die van je gewone geheugen gebruikmaakt? Je moet die 4 gig wel aankunnen want je hebt de 64bit versie toch?
| | |
| | #5 |
| Dutch Bodybuilder Aangemeld: aug 2007 Locatie: Nederland Leeftijd: 22 Geslacht: M
Stats: Karma: | Re: 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
Ik heb het even voor je opgezocht, hier is iemand met een zelfde probleem: http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/97202 |
| | |
| | #6 |
| Massive Warrior | Re: 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
Is vanwege je videokaart denk ik (Dime ->direct memory execute) wat wil zeggen dat je grafische kaart dus ram gebruikt wat dan niet meer beschikbaar is. Je kan dit veranderen in je BIOS denk ik, maar het is dus eigenlijk goed want zo werkt je videokaart sneller.
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** |
| | |
| | #7 | ||||
| Colossal Veteran Aangemeld: apr 2005 Locatie: Nederland Leeftijd: 21 Geslacht: M
Stats: - - - Karma: | Re: 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
| ||||
| | |
| | #8 |
| Competitive Bodybuilder Aangemeld: feb 2004 Locatie: België Leeftijd: 25 Geslacht: M
EDIT: nvm...
__________________ Assassin: A gentleman with the unique skill of "Breaking In" Woman to the act of anal sex for their first time. Generally, causing the women to develop a great liking to the act, therereby creating what is otherwise known as "Ass Mongers" out of the women. Marriage : It's an agreement in which a man loses his bachelor degree and a woman gains her masters. Divorce : Future tense of Marriage. Yawn : The only time some married men ever get to open their mouth. |
| | |
| | #9 |
| Massive Warrior | Re: 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
Wat ik zei is enkel van toepassing op AGP kaartjes dus dat kan je al vergeten. Wel vreemd dat de andere tips ook niet helpen, alles is zo'n beetje genoemd
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** |
| | |
| | #10 |
| Ripped Bodybuilder Aangemeld: mei 2008 Locatie: Nederland Geslacht: M
Je pc kan maar 3.2gb aan daarom
|
| | |
| | #11 |
Stats: - - - Karma: | Re: 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
Zou het aan mijn moederbord kunnen liggen?
|
| | |
| | #12 |
Ja, wat is je moederbord check specificaties daarvan |
| | |
| | #13 |
Ja dat zou wel kunnen. Lijkt me tegenwoordig wel een beetje vreemd alleen. Welk mobo heb je, dan kan je het opzoeken..
| | |
| | #14 |
Heb net mijn kast open gemaakt maar kan nergens het merk of typenummer vinden. Enig idee waar ik het in Windows zelf kan zien?
|
| | |
| | #15 | |
Nog wat gevonden: Citaat:
Kwam van zelfde vraag: http://www.9lives.be/forum/hardware/...-3-326-gb.html
__________________ Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow like a weed ** Graag geen vragen m.b.t. bb via pm ** | |
| | |
| | #16 |
Intel heeft hij
|
| | |
| | #17 | |
Citaat:
De optie memory (re)mapping heb ik volgens mij niet want ik kan 'm niet vinden. | |
| | |
| | #18 |
Ok, dat zal het probleem dus waarschijnlijk toch zijn. Dan moet ik binnenkort een nieuwe mobo aanschaffen... Bedankt allen! |
| | |
| | #19 |
| * Willie the wimp * | Re: 4GB intern geheugen in mijn computer gestopt, hij ziet maar 3326MB ?
wat gaat dat nou extra opleveren man? Zolang je geen zware grafische toepassingen gebruikt of andere zware proggies zou ik geen nieuw moederbord kopen voor die paar mb extra.
__________________ "It took me a long time to find out that pretty much everything else is a bunch of... something else, yunno." -SRV- 1.81m 99,6 kg 6,1% |
| | |
| | #20 |
MB is nou niet het duurste, als dat een bottleneck is vergeleken met de rest kan een upgrade wel nut hebben. Maar inderdaad, of je er iets van merkt valt sterk te betwijfelen
| | |