MuscleMeat

Hoe zwart zie jij de toekomst in?

Hoe zwart zie jij de toekomst in?


  • Totaal stemmers
    85

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Hoe zwart zie jij de toekomst in?
 
Ben geen doemdenker, maar de economische crisis zie ik persoonlijk nog wel een stuk erger worden.
 
''Het ergste is al bijna voorbij, dit jaar zullen we nog ontslagen zien maar in 2010 gaat alles weer beter''

niet echt een duidelijk onderbouwing voor, maar dit is gewoon wat mij gevoel zegt, maar misschien is het wel wat ik wil dat het zegt, maar goed.
Ik zorg iig voor mezelf dat het met mij goed gaat komen de aankomende jaren!
 
"Het ziet er niet goed uit, de komende tijd zal de economie stevige klappen blijven krijgen, maar ik denk dat het over een jaar of twee drie weer zal beteren"

Niemand kan natuurlijk voorspellen wat er nog gaat gebeuren, feit is wel dat wie hier niet 1 2 3 uitkomen natuurlijk.

Echter denk ik dat we nog wel harde klappen kunnen verwachten, harder dan we nu hebben gehad (het ergste moet nog komen) dit jaar zal ook de consument het meer in de broekzakken gaan voelen. Maar over een paar jaar komen we er wel weer uit.
 
Ergste moet nog komen, deze downturn kent zijn weerga niet. Met 1929 en daarna is amper een vergelijking te maken aangezien er toen nog veel minder massa consumptie was en die crisis mede ingeleid werd door te grote hefbomen op aandelenposities. Nu vind je de hefbomen vooral bij financiele bedrijven en het is voor de economie veel funester dat deze instorten dan dat beleggers failliet gaan.

Geld pompen in een instortend systeem lijkt me eerder averechts te werken dan het wat oplevert. Juist die overmatige creatie van ongedekt geld met daar weer tig van hefbomen op heeft ons nu de das omgedaan. Meer geld in het systeem pompen is alleen maar de onvermijdelijke klap uitstellen.
 
Dit is de dikste neergang na de tweede wereld oorlog, dit duurt nog wel ff denk ik.
 
Het ziet er niet goed uit, de komende tijd zal de economie stevige klappen blijven krijgen, maar ik denk dat het over een jaar of twee drie weer zal beteren
 
Ergste moet nog komen, deze downturn kent zijn weerga niet. Met 1929 en daarna is amper een vergelijking te maken aangezien er toen nog veel minder massa consumptie was en die crisis mede ingeleid werd door te grote hefbomen op aandelenposities. Nu vind je de hefbomen vooral bij financiele bedrijven en het is voor de economie veel funester dat deze instorten dan dat beleggers failliet gaan.

Geld pompen in een instortend systeem lijkt me eerder averechts te werken dan het wat oplevert. Juist die overmatige creatie van ongedekt geld met daar weer tig van hefbomen op heeft ons nu de das omgedaan. Meer geld in het systeem pompen is alleen maar de onvermijdelijke klap uitstellen.

Niks doen is nog beter?
Wees blij dat we de systeem banken overeind kunne houden, dat konden ze in 1929 niet vandaar die dikke depressie.
En ze zijn er op 1 manier uitgekomen, meedoen met de oorlog!!
 
In 2010 wordt de weg omhoog weer gevonden.

Het opmerkelijke is dat voor een groot gedeelte de situatie kan verbeteren als enkel en alleen mensen meer vertrouwen hebben en dit ook uitdragen, dus mensen, luister vooral NIET naar EricR. Deze doemdenkende, gitzwarte azijnpisser draagt enkel bij in de malaise!
 
Laatst bewerkt:
Ergste moet nog komen, deze downturn kent zijn weerga niet. Met 1929 en daarna is amper een vergelijking te maken aangezien er toen nog veel minder massa consumptie was en die crisis mede ingeleid werd door te grote hefbomen op aandelenposities. Nu vind je de hefbomen vooral bij financiele bedrijven en het is voor de economie veel funester dat deze instorten dan dat beleggers failliet gaan.

Geld pompen in een instortend systeem lijkt me eerder averechts te werken dan het wat oplevert. Juist die overmatige creatie van ongedekt geld met daar weer tig van hefbomen op heeft ons nu de das omgedaan. Meer geld in het systeem pompen is alleen maar de onvermijdelijke klap uitstellen.

Ja inderdaad, of het is gewoon uitstel van executie.
 
Ergste moet nog komen, deze downturn kent zijn weerga niet. Met 1929 en daarna is amper een vergelijking te maken aangezien er toen nog veel minder massa consumptie was en die crisis mede ingeleid werd door te grote hefbomen op aandelenposities. Nu vind je de hefbomen vooral bij financiele bedrijven en het is voor de economie veel funester dat deze instorten dan dat beleggers failliet gaan.

Geld pompen in een instortend systeem lijkt me eerder averechts te werken dan het wat oplevert. Juist die overmatige creatie van ongedekt geld met daar weer tig van hefbomen op heeft ons nu de das omgedaan. Meer geld in het systeem pompen is alleen maar de onvermijdelijke klap uitstellen.

+1

Staat nog genoeg op instorten helaas. Lekker meedoen met de shorters dan maar. :o

Persoonlijk een combinatie tussen optie 2 en 3, binnen enkele jaren zal het weer beteren maar volgens mij moet er nog een stevige klap komen.
 
what comes down must go up
:p
 
Ergste moet nog komen, deze downturn kent zijn weerga niet. Met 1929 en daarna is amper een vergelijking te maken aangezien er toen nog veel minder massa consumptie was en die crisis mede ingeleid werd door te grote hefbomen op aandelenposities. Nu vind je de hefbomen vooral bij financiele bedrijven en het is voor de economie veel funester dat deze instorten dan dat beleggers failliet gaan.

Geld pompen in een instortend systeem lijkt me eerder averechts te werken dan het wat oplevert. Juist die overmatige creatie van ongedekt geld met daar weer tig van hefbomen op heeft ons nu de das omgedaan. Meer geld in het systeem pompen is alleen maar de onvermijdelijke klap uitstellen.
Dus het nationaliseren van banken, het uitdelen van miljarden aan de autoindustrie daar zie je geen voordelen in?
 
'Het ergste moet nog komen, de hele economie zakt in elkaar, we zijn vertrokken voor vele jaren van economische ellende'.
 
Niks doen is nog beter?
Wees blij dat we de systeem banken overeind kunne houden, dat konden ze in 1929 niet vandaar die dikke depressie.
En ze zijn er op 1 manier uitgekomen, meedoen met de oorlog!!

Je zit aardig scheef als je denkt dat alle banken nu veilig zijn hoor.

Nationalisatie van bepaalde banken bij ons mag nog niet worden uitgesloten. Amerika kan daar de komende tijd wel eens de aanzet voor gaan geven.
 
Je zit aardig scheef als je denkt dat alle banken nu veilig zijn hoor.

Nationalisatie van bepaalde banken bij ons mag nog niet worden uitgesloten. Amerika kan daar de komende tijd wel eens de aanzet voor gaan geven.

Ik zit niet scheef ik zit zo recht als maar kan.
Als de banken omvallen worden ze automatich genationaliseerd.
Op de kleintjes na dan.
Een ing of rabo laten ze nooit omvallen.
 
kdenk dat het binnen twee tot drie jaar wel weer aantrekt, als tenminste de mensen doorgaan met geld uitgeven en niet alles gaan oppotten, want dan loopt de hele economie vast!
 
de toekomst in het algemeen zie ik op sommige gebieden vrij somber in, de mensen worden steeds zieker in hun kop en doen ergere dingen.

economie komt helemaal goed.


mijn eigen toekomst is helemaal verkankerd....no love no life
 
Back
Naar boven