AndroidHealthClinic

Word/PDF voor gevorderden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Eeuwige karma voor hulp!

Als je in Word een tabel tekent van 2 kolommen en je doet het middenste verticale lijntje weg, dan is alles nog in orde in Word, maar als je er dan een PDF van maakt dan zit er plots een kapje of een streepje in de horizontale lijnen. Hoe doe je dit kapje/streepje weg?

Ik heb het omzetten naar PDF zowel met Acrobat geprobeerd als met een PDFprinter.

Hier een voorbeeld van wat ik bedoel:
mhpypy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je in Word een tabel tekent van 2 kolommen en je doet het middenste verticale lijntje weg, dan is alles nog in orde in Word, maar als je er dan een PDF van maakt dan zit er plots een kapje in de horizontale lijnen. Hoe doe je dit kapje weg?

Ik heb het omzetten naar PDF zowel met Acrobat geprobeerd als met een PDFprinter.

Hier een voorbeeld van wat ik bedoel:
[Link niet meer beschikbaar]

sla t eens via word op als pdf, opslaan als-->bestandstype-->ipv docx nu pdf doen
 
sla t eens via word op als pdf, opslaan als-->bestandstype-->ipv docx nu pdf doen

Heb ik geprobeerd, maar dit geeft hetzelfde probleem. Wrs ga jij dit ook hebben als je dit probeert want zowel mijn Word als PDF staat gewoon ingesteld volgens de standaardinstellingen en op een andere PC heb ik hetzelfde probleem. Dat ziet er natuurlijk niet netjes uit als je tientallen kapjes ziet staan in een grote tabel :( dus het moet ergens een instelling zijn.
 
Printscreen en weer in Word plakken:D
 
net ff laptop opgestart, het lijkt bij mij gewoon normaal te blijven staan
 
net ff laptop opgestart, het lijkt bij mij gewoon normaal te blijven staan

Dus jij ziet niet dit:

mhpypy.jpg


Nu zijn het streepjes, ik heb net acrobat pro XI opnieuw geïnstalleerd en ook de plugin in word voor xps/pdf. Hierdoor heb ik nu streepjes terwijl het vroeger kapjes waren in de lijn ...
 
Dus jij ziet niet dit:

mhpypy.jpg


Nu zijn het streepjes, ik heb net acrobat pro XI opnieuw geïnstalleerd en ook de plugin in word voor xps/pdf. Hierdoor heb ik nu streepjes terwijl het vroeger kapjes waren in de lijn ...

Bij sommige, maar niet bij alle.

Rot word, ik probeer van alles, maar 't verandert niet hmm
 
Laatst bewerkt:
post het .doc bestandje eens
 
Ligt aan de PDF converter denk ik. Hier ge-upload:
[Link niet meer beschikbaar]

Wordt automatisch omgezet naar PDF. Met knop "Convert and download as PDF" heb je de PDF.
 
Ligt aan de PDF converter denk ik. Hier ge-upload:
http://www.file1.info/ZhPa8mO

Wordt automatisch omgezet naar PDF. Met knop "Convert and download as PDF" heb je de PDF.

De converter die je gebruikt hebt zet alle randen wazig waardoor het lijkt alsof er geen kapjes inzitten maar als je dieper inzoomt kan je in het midden een klein kapje zien zitten. En ik heb het liever ook niet zo wazig :')

En toch moet het mogelijk zijn, kijk maar naar de PDF die ik hierboven gepost heb.
 
Heb in het verleden wel eens PDF Forge gebruikt die zou je eens kunnen testen
 
Heb in het verleden wel eens PDF Forge gebruikt die zou je eens kunnen testen

Lukt niet, ik krijg foutmeldingen. Er moet toch iemand zijn die weet hoe je een tabel netjes in pdf zet?
 
maak een printscreen van je tabel, plak dit in je word document als afbeelding, maak er een pdf van

snelle work around :)
 
maak een printscreen van je tabel, plak dit in je word document als afbeelding, maak er een pdf van

snelle work around :)

Wat ik wil is eigenlijk het omgekeerde. Je hebt een Word-document met een tabel erin en je wil er een PDF van maken door het Worddocument om te zetten naar een PDFbestand. Maar bij de omzetting naar PDF worden de lijnen van de tabel niet goed weergegeven in dat PDFbestand. Op de horizontale lijnen komen kapjes of streepjes of sommige lijnen zijn dikker/dunner...

Ik heb na 8 uur extra research gevonden dat je dit kan voorkomen door je Word bestand te exporteren naar Microsoft Publisher en via Microsoft Publisher er een PDF van te maken. Probleem is dat Publisher de tabellen volledig verdoet als er ook samengevoegde cellen in zitten + de rijhoogtes worden allemaal aangepast ...

Ik heb toen een concurrerend programma gedownload "Adobe InDesign" Dan moet je alleen nog de rijhoogtes aanpassen wat nog wel gaat, maar je kan niet op een gebruiksvriendelijke manier een gans Worddocument van tientallen pagina's invoegen. Je moet het echt pagina per pagina doen en telkens de tekst en tabellen herschikken wat gewoon teveel werk is.

Voor 1 tabelletje kan ik het nu wel fixen met InDesign, maar voor ganse Word-documenten met diverse brede tabellen, waar ook nog eens samengevoegde cellen instaan is het niet mogelijk. Toch moeten er gemakkelijke manieren bestaan want ik kan me niet voorstellen dat al die grote bedrijven die het wel kunnen, iemand in dienst hebben die zich fulltime bezig houdt met Word-documenten om te zetten in een mooie PDF.

Echt blij ben ik dus niet met mijn oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Fixed, post straks de oplossing.
 
Fixed, post straks de oplossing.

Ik ben benieuwd.

Ik ben ondertussen nog wat aan het verdertesten in InDesign met grotere tabellen maar het word er niet beter op, ik krijg de raarste dingen :')

Zelfde tabel in 2 Wordbestanden geexporteerd naar InDesign en dan naar PDF
-in het ene bestand zet hij wel verticale lijnen terwijl er in word helemaal geen verticale lijnen staan
-in het tweede bestand zet hij links bovenaan boven de tabel nog 2 strepen in een hoek waar ik helemaal niet om gevraagd heb

Wat een k*tshit is dit.
 
Eeuwige karma voor hulp!

Als je in Word een tabel tekent van 2 kolommen en je doet het middenste verticale lijntje weg, dan is alles nog in orde in Word, maar als je er dan een PDF van maakt dan zit er plots een kapje of een streepje in de horizontale lijnen. Hoe doe je dit kapje/streepje weg?

Ik heb het omzetten naar PDF zowel met Acrobat geprobeerd als met een PDFprinter.

Hier een voorbeeld van wat ik bedoel:
mhpypy.jpg
Merge cells gebruiken :rolleyes: tabs / spaties tussen de 2 getallen

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 03:03 ----------

Makkelijks vind ik het in excel maken en als excel-tabel invoegen

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 03:04 ----------

(insert table -> excel spreadsheet)
 
Back
Naar boven